Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
shifty schreef:
02-05-2018 22:49
Ja natuurlijk mag je er een mening over hebben. Ik snap alleen niet als er zo veel ergere dingen zijn die iedereen gewoon voor lief neemt, waarom hier dan zo'n punt van wordt gemaakt. Je mag het best niet prettig vinden maar je gaat toch ook geen 'aanstoot nemen' aan een neuspeuteraar? Of suggereren dat ie dat wel even aan de eigenaar had mogen vragen?
Ik neem wel aanstoot aan een neuspeuteraar hoor. Brrrrrr.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
02-05-2018 22:46
Nou dit wel ook zo ongeveer.

Maar goed, ik hou ook niet van mensen die bijv in het openbaar zoenen.
Ik hou gewoon niet zo van mensen die iets in het openbaar doen.
Dat gezoen hoeft van mij ook niet.
Ik vind dat vreselijk al zeg ik er niks van net als het geslijm van bepaalde stelletjes.
Ik neem wél aanstoot aan een neuspeuteraar hoor. Dat vind ik behoorlijk asociaal.

En ik ben niet enorm pro borstvoeding.
Maar ik vind het wel lastig dat de cultuur verschuift van 'daar heb ik nog nooit over nagedacht' naar 'ik wil er best rekening mee houden dat anderen daar aanstoot aan nemen'.
Daar moest ik bij het niet meer dragen van spaghettibandjes ook aan wennen, dat anderen dat ongemakkelijk bloot vonden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nouschi schreef:
02-05-2018 22:48
Als het mij niet zint in een zaak kan ik weggaan toch? En hoezo maak ik mij er makkelijk vanaf? Waarvan af?
Je maakt je er makkelijk van af door je mening te laten bepalen door de willekeurige uitkomst van een vraag aan fictief persoon.

Je gaat toch in praktijk niet checken bij moeders of ze t al gevraagd heeft of niet? Dan kan je daar ook geen consequenties aan verbinden. En al helemaal je mening niet op baseren.
feow schreef:
02-05-2018 22:57
Ik neem wél aanstoot aan een neuspeuteraar hoor. Dat vind ik behoorlijk asociaal.

En ik ben niet enorm pro borstvoeding.
Maar ik vind het wel lastig dat de cultuur verschuift van 'daar heb ik nog nooit over nagedacht' naar 'ik wil er best rekening mee houden dat anderen daar aanstoot aan nemen'.
Daar moest ik bij het niet meer dragen van spaghettibandjes ook aan wennen, dat anderen dat ongemakkelijk bloot vonden.
Echt je draagt geen spaghettibandjes omdat anderen dat te bloot vinden?
Ik vind dat iedereen zelf mag beslissen over wel of niet borstvoeding geven in het openbaar.
Life is short. Eat dessert first.
Neuspeuteren is echt iets waar je commentaar op kan verwachten als je het groene monstertje wat je hebt gevangen op zit te eten.
Bah
_Inkie_ schreef:
02-05-2018 22:59
Nou, dat hoop ik niet! Dat kan me dus echt niets schelen, wat anderen daarvan vinden.
shifty schreef:
02-05-2018 22:58
Je maakt je er makkelijk van af door je mening te laten bepalen door de willekeurige uitkomst van een vraag aan fictief persoon.

Je gaat toch in praktijk niet checken bij moeders of ze t al gevraagd heeft of niet? Dan kan je daar ook geen consequenties aan verbinden. En al helemaal je mening niet op baseren.
Hoe kom je erbij??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
doornroosje9 schreef:
02-05-2018 23:01
Ik vind dat iedereen zelf mag beslissen over wel of niet borstvoeding geven in het openbaar.
In theorie ben ik het met je eens.

In de praktijk zou ik het prettig vinden als iedereen mijn mening deelde.
:roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
02-05-2018 23:01
Ik ook.
Heb het alleen zelf nooit gedaan want het moet natuurlijk ook niet persé.
Ik heb echt wel eens gehad als ik vertelde borstvoeding te geven dat mensen zeiden dat ze dat liever niet zien. Maar dit wilde ik zelf ook al niet.
En zelfs gehad dat mensen het wel willen zien.. En ook die zagen het niet.
Mijn partner moeder en een minimaal aantal vriendinnen hebben het wel eens gezien maar ik had de voorkeur voor een rustige voeding.
Zeker omdat mijn kind reageerde op geluiden waardoor ik met een pijnlijke tepel zat als ze wat hoorde.
Ik blijf schrikken van vrouwen hoe ze praten over de eerste leg van hun vent. Dat ze dat amper zien als broer of zus van tweede leg en dus eigenlijk niet zien als familie. En man lijkt mee te doen. Zo sneu.
Solomio schreef:
02-05-2018 22:06
Ondanks dat ik denk dat jij dit oppert vanuit andere motieven, ben ik het hier helemaal mee eens.
Dat gezeul met kinderen.......
Ik vind " gezeul" wel heel negatief klinken. Mijn kinderen gingen vanaf baby af aan geregeld met mij mee naar de winkel. Elke dag wel.Dat resulteerde in kinderen die zich prima weten te gedragen als ze mee gaan.
Ik vond en vind het nog altijd gezellig.
Als je niet oplet en het te lang duurt en je wilt te veel, wordt het zeulen, ja, maar anders is het mijn inziens gewoon een uitstapje waar ze gewoon bij mogen zijn.
_Inkie_ schreef:
02-05-2018 22:59
Ik draag ze wel, maar ben bijvoorbeeld op mijn werk blij dat het daar gewoon mag en kan. Daar dacht ik eerder nooit over na.
En op vakantie heb ik een ding mee om erover aan te trekken als ik een kerk oid in zou willen gaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Joostisandersgeaard2 schreef:
02-05-2018 23:05
Ik blijf schrikken van vrouwen hoe ze praten over de eerste leg van hun vent. Dat ze dat amper zien als broer of zus van tweede leg en dus eigenlijk niet zien als familie. En man lijkt mee te doen. Zo sneu.
Oeh akelig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind Het woord " leg" anders ook vreselijk...
Ja... erg sneu want een kind voelt dit.
Het zal je kind maar zijn die zich zo afgewezen voelt in het nieuwe gelukkige gezinnetje van papa of mama... vind ik zo zielig.
Ana_Isabel2 schreef:
02-05-2018 23:18
Ik vind Het woord " leg" anders ook vreselijk...
Ik vind het best grappig klinken zag dit jaren geleden op viva voor het eerst en heb er wel om gelachen.
Nouschi schreef:
02-05-2018 23:03
Hoe kom je erbij??

Oh sorry, ik dacht dat je begreep waar ik het over had.
Nou afijn, geeft ook niet. Tijd voor bed :byee:
feow schreef:
02-05-2018 23:14
Ik draag ze wel, maar ben bijvoorbeeld op mijn werk blij dat het daar gewoon mag en kan. Daar dacht ik eerder nooit over na.
En op vakantie heb ik een ding mee om erover aan te trekken als ik een kerk oid in zou willen gaan.
Aha op die manier ja dan heb ik er ook geen problemen mee om ze niet aan te trekken of er iets overheen te doen. Op mijn werk mag het niet trouwens.
Solomio schreef:
02-05-2018 23:03
In theorie ben ik het met je eens.

In de praktijk zou ik het prettig vinden als iedereen mijn mening deelde.
:roll:
Dat snap ik. :hug: :hug: :hug:
Lampie1986 schreef:
02-05-2018 23:20
Ik vind het best grappig klinken zag dit jaren geleden op viva voor het eerst en heb er wel om gelachen.
Oké das persoonlijk.
Ik vind het vooral denigrerend klinken. Waarschijnlijk, omdat het vaak gebruikt wordt als term in een topic waar kinderen van een 1e huwelijk worden genegeerd of iets in die zin. In ieder geval nooit positief.
Moeders zelf heb ik nooit zien refereren naar hun kinderen als" eerste leg".
Ana_Isabel2 schreef:
02-05-2018 23:25
Oké das persoonlijk.
Ik vind het vooral denigrerend klinken. Waarschijnlijk, omdat het vaak gebruikt wordt als term in een topic waar kinderen van een 1e huwelijk worden genegeerd of iets in die zin. In ieder geval nooit positief.
Heb zelf ook een tweede leg, noem het zelf soms zo, maar er zit wel een negatieve associatie bij. Daar heb je gelijk in.

Het is in het stiefmoeder meeschrijftopic. Die oudsten worden soms alleen gezien als last :"-(
Ik blijf maar niet begrijpen dat mensen gaan samenwonen en zelfs aan extra kinderen beginnen, terwijl ze de thuiswonende kinderen van partner niet moeten.

(Gelukkig hebben mijn mannen een klik, dus makkelijk praten.)
Ana_Isabel2 schreef:
02-05-2018 23:25
Oké das persoonlijk.
Dat zie ik ook gebeuren dat het een negatieve klank heeft. Net als het woord stiefkind en hoe sommige kinderen afgestoten worden of opeens een negatief iets zijn omdat een ouder een ander heeft.

Daar heb ik zelf trouwens geen goed woord voor over.

Eigenlijk heb ik zelf een "eerste" en tweede" leg.
Klinkt net alsof ik een kip ben en die kinderen de eitjes waren.
Ik en mijn partner houden van beiden even veel en er is geen enkel kind een last.
We zouden allebei niet kunnen kiezen.
Gelukkig.
En hij zorgt al 10 jaar voor haar (met mij)
Als een man of vrouw het kind niet wil dan moet hij of zij een ander zoeken.

Kinderen afwijzen of als last zien is vreselijk.
Zelf heb ik dit tot in het extreme meegemaakt en gewoon zelfs uit huis geplaatst op jonge leeftijd door zulke toestanden. Daarom vind ik het ook zo erg voor een kind als het afgewezen word dat voelt verschrikkelijk en daar kunnen ze op volwassen leeftijd last van krijgen.. Al ben ik niet dol op alle kinderen als ik een stiefkind zou hebben zou ik die niet als last kunnen zien en als het niet klikt geen relatie met de persoon willen waar het kind van is.
Vreselijk voor een kind als ze als last gezien worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven