Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Laatst nog iemand die op het modtopic vroeg of ze wilden meelezen in een bepaald topic. Toen ik haar/hem loepte had hij/zij niet gereageerd in het bewuste topic. Nu betreft dit dus een forummer die open is want ze plaatste de vraag in met modtopic. Maar er zijn er denk ik ook veel die alleen maar staffen en dit zonder zelf überhaupt mee te schrijven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De zin was overigens:
Dat krijg je als je je als een slet gedraagt. Succes.
Sfeerverziekend en enorm op de man zo een zin.
Amaqanda schreef:
30-04-2018 16:46
De zin was overigens:
Dat krijg je als je je als een slet gedraagt. Succes.
Dat was alles?? Jesuskrijstopeentrekker.
Geen bijzonderheden
Ik ben het eens met Palanja in dat topic! @(

( ;) )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
yasmijn schreef:
30-04-2018 16:31
Ik zie daar nog steeds staan:
Vuile egoïst
Loopse teef
Misbaksel

En dat blijft gewoon staan. Maar die posters zijn geen Moi.

Koekoek weer hier.
:fortune:
X: we zijn aangekomen bij agendapunt 4, de klachten dat forummer Moi wel erg vaak een ban krijgt door haar loepertjes die graag staffen.
Y: wij zijn neutraal en beoordelen elk stafje apart, dus als ze niets zou schrijven wat over de grens is zou ze helemaal geen last hebben van het feit dat ze gestaft wordt.
Z: toch valt het op dat forummer Moi wel erg vaak een ban krijgt dankzij die stafjes.
Y: elke ban is terecht hoor. Ze is niet áárdig, en dus op de mán!
Z: vrouw. Het is een vrouwenforum. Op de vrouw.
X: dat stokpaardje kennen we nu wel Z. Op de man/vrouw, wat maakt het uit?
(Boel ruis op de lijn, glazen bol wordt mistig)
Y: dus we zijn het er over eens dat we elk stafje los beoordelen?
Z: ja, maar ook dat anderen wél heel vaak hetzelfde zeggen en dat we dat wel toestaan.
X: Dan moeten we dus meer bannen. Al die anderen moeten ook gestaft worden. Nare woorden kunnen we niet toestaan, dat is niet goed voor de sfeer.
Y: dus geen egoïst, slet, pik, teef en hoer meer?
Z: mag prostituee wel?
Cm: sorry dat ik zo laat ben, moest nog even die egoïstische slettebak die de grootgeschapen pik van mijn buurjongen in de wc van het vliegtuig in haar vuile bek nam voor d'r bek batsen. Waar gaat het over en wat hebben jullie besloten?
Y: egoïst, slet, pik, Moi, teef en hoer gaan we niet meer toestaan. We openen een topic om op te roepen tot meer staffen, of heb jij een beter idee?
Cm: ik speel het even door aan de technische dienst, misschien kunnen die een automatisch banprogrammaatje schrijven.
Z: mij is de status van het woord prostituee nog niet helemaal duidelijk.
Y: tjonge Z, het forum heeft toch gelijk hoor, met dat niet kunnen kijken naar de context. Een belastingbetalende prostituee die enkel mannen die haar met liefde en respect behandelen terwijl ze verder zelf niet in een monogame relatie zitten kunnen we wel toestaan. Duh!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
:rofl:
There is always something happening, and it's usually right now
Bepaalde personen reageren vaak grof/beledigend. Als je dat te vaak doet, gaan mensen zich daaraan ergeren en ga je opvallen bij de mods. Als het te moeilijk is om beschaafd te blijven, dan vind ik een ban terecht. Die overigens ook aan de anderen op dat topic moest worden uitgedeeld.
Inderdaad sfeerverziekend.
anárion wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:03
4.52% gewijzigd
...
yasmijn schreef:
30-04-2018 16:49
Dat was alles?? Jesuskrijstopeentrekker.
Heeey, das mijn tekst :mrgreen:

Maar eens.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Enn schreef:
30-04-2018 16:46
Laatst nog iemand die op het modtopic vroeg of ze wilden meelezen in een bepaald topic. Toen ik haar/hem loepte had hij/zij niet gereageerd in het bewuste topic. Nu betreft dit dus een forummer die open is want ze plaatste de vraag in met modtopic. Maar er zijn er denk ik ook veel die alleen maar staffen en dit zonder zelf überhaupt mee te schrijven.
Ik geloof sowieso dat er forummers zijn die hier meer zitten om te staffen ipv serieus te lezen of te reageren.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
feow schreef:
30-04-2018 16:58
:fortune:
X: we zijn aangekomen bij agendapunt 4, de klachten dat forummer Moi wel erg vaak een ban krijgt door haar loepertjes die graag staffen.
Y: wij zijn neutraal en beoordelen elk stafje apart, dus als ze niets zou schrijven wat over de grens is zou ze helemaal geen last hebben van het feit dat ze gestaft wordt.
Z: toch valt het op dat forummer Moi wel erg vaak een ban krijgt dankzij die stafjes.
Y: elke ban is terecht hoor. Ze is niet áárdig, en dus op de mán!
Z: vrouw. Het is een vrouwenforum. Op de vrouw.
X: dat stokpaardje kennen we nu wel Z. Op de man/vrouw, wat maakt het uit?
(Boel ruis op de lijn, glazen bol wordt mistig)
Y: dus we zijn het er over eens dat we elk stafje los beoordelen?
Z: ja, maar ook dat anderen wél heel vaak hetzelfde zeggen en dat we dat wel toestaan.
X: Dan moeten we dus meer bannen. Al die anderen moeten ook gestaft worden. Nare woorden kunnen we niet toestaan, dat is niet goed voor de sfeer.
Y: dus geen egoïst, slet, pik, teef en hoer meer?
Z: mag prostituee wel?
Cm: sorry dat ik zo laat ben, moest nog even die egoïstische slettebak die de grootgeschapen pik van mijn buurjongen in de wc van het vliegtuig in haar vuile bek nam voor d'r bek batsen. Waar gaat het over en wat hebben jullie besloten?
Y: egoïst, slet, pik, Moi, teef en hoer gaan we niet meer toestaan. We openen een topic om op te roepen tot meer staffen, of heb jij een beter idee?
Cm: ik speel het even door aan de technische dienst, misschien kunnen die een automatisch banprogrammaatje schrijven.
Z: mij is de status van het woord prostituee nog niet helemaal duidelijk.
Y: tjonge Z, het forum heeft toch gelijk hoor, met dat niet kunnen kijken naar de context. Een belastingbetalende prostituee die enkel mannen die haar met liefde en respect behandelen terwijl ze verder zelf niet in een monogame relatie zitten kunnen we wel toestaan. Duh!
:proud:
Anárion schreef:
30-04-2018 17:01
Bepaalde personen reageren vaak grof/beledigend. Als je dat te vaak doet, gaan mensen zich daaraan ergeren en ga je opvallen bij de mods.
Ik denk dat het dan tijd wordt dat die 'mensen' (die overigens net zo goed forummers zijn) een waarschuwing moeten gaan krijgen omdat ze dús 'op de man' staffen.
enn wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:08
0.93% gewijzigd
Yasmeenah82 schreef:
30-04-2018 17:04
Ik geloof sowieso dat er forummers zijn die hier meer zitten om te staffen ipv serieus te lezen of te reageren.
Pff...als je daar je plezier uit moet halen. Ik vind het staffen kinderachtig, spreek iemand liever direct aan. Aan de andere kant, er moet een mogelijkheid zijn om onbeschoft gedrag te melden.
...
Enn schreef:
30-04-2018 17:07
Ik denk dat het dan tijd wordt dat die 'mensen' die overigens net zo goed forummers zijn een waarschuwing moeten gaan krijgen omdat ze dus op de man staffen.
Klopt, daarom is het een raar systeem.
...
Anárion schreef:
30-04-2018 17:07
Aan de andere kant, er moet een mogelijkheid zijn om onbeschoft gedrag te melden.
En wat is dan precies onbeschoft gedrag? Zeggen dat ie sletterig gedrag toont?
aliva schreef:
30-04-2018 16:01
Ja? Wat is het verschil tussen een slettebak en iemand die zich als een slettebak gedraagt?
Het draait toch allemaal om een bepaald gedrag?

Je zou op die manier de ergste scheldwoorden kunnen bedenken, en er dan voor de veiligheid "je gedraagt je als" voorplakken als soort vrijgeleide.

Ik las op dit forum eens volgend verweer tegen 'op de man' : "ik zei dat ik je een idioot VIND, ik heb nooit gezegd dat je een idioot BENT!"
Ook een belangrijke nuance blijkbaar ;-D
Snap ik ook niet. Sowieso vind ik mensen voor slet uitmaken of gedrag sletterig noemen niet ok.
Ze heeft gelogen tegen haar man, daar kun je iets van vinden.
Enn schreef:
30-04-2018 17:09
En wat is dan precies onbeschoft gedrag? Zeggen dat ie sletterig gedrag toont?
Ik bedoel niet specifiek dit voorbeeld.
...
Er zitten hier namelijk forummers die vinden dat je onbeschoft bent naar anderen als je niet in hun ogen empathisch genoeg reageert. Jammer dan, zoveel mensen zoveel meningen en probeer een ander niet steeds de mond te snoeren met eigen normen en waarden. Ben dus inderdaad empathisch en stel je eens voor dat anderen misschien dus niet reageren zoals jij besloten hebt dat 'het' moet.
Ik vind iemand een loopse teef noemen bijvoorbeeld erger en totaal onnodig. Je kunt je punt ook op een andere manier duidelijk maken. Meteen gaan schelden vind ik een teken van zwakte.
...
Anárion schreef:
30-04-2018 17:12
Ik bedoel niet specifiek dit voorbeeld.
Ja, dat snapte ik hoor! Ik reageer eerlijk gezegd op wat jij schrijft en denk vanuit daar weer verder. Het is dus niet naar jou gericht.
enn wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:15
1.01% gewijzigd
Enn schreef:
30-04-2018 17:13
Er zitten hier namelijk forummers die vinden dat je onbeschoft bent naar anderen als je niet in hun ogen empathisch genoeg reageert. Jammer dan, zoveel mensen zoveel meningen en probeer een ander niet steeds de mond te snoeren met eigen normen en waarden. Ben dus inderdaad empathisch en stel je eens voor dat anderen misschien dus niet reageren zoals jij besloten hebt dat 'het' moet.
Amen.
There is always something happening, and it's usually right now
Maar stel dat het staffen wordt afgeschaft, wat dan? Dan wordt het hele forum een soort Actueelpijler maar dan erger.
...
yasmijn schreef:
30-04-2018 16:31
Ik zie daar nog steeds staan:
Vuile egoïst
Loopse teef
Misbaksel

En dat blijft gewoon staan. Maar die posters zijn geen Moi.

Koekoek weer hier.
Of ze zijn nog niet gestaft natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Anárion schreef:
30-04-2018 17:14
Ik vind iemand een loopse teef noemen bijvoorbeeld erger en totaal onnodig. Je kunt je punt ook op een andere manier duidelijk maken. Meteen gaan schelden vind ik een teken van zwakte.
Eens, zo naar.
Anárion schreef:
30-04-2018 17:14
Eens, zo naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven