Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Overigens denk ik dat dat topic bedacht is om juist zulke reacties uit te lokken. Iemand die weet hoe er op dit forum op zulke verhalen wordt gereageerd. Waarschijnlijk heeft de TO gestaft.
anárion wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:20
0.26% gewijzigd
...
Als dat staffen word afgeschaft gaan er vele veel meer op de persoon spelen omdat die mogelijkheid er dan is.
Moderators kunnen moeilijk alle topics lezen.
Anárion schreef:
30-04-2018 17:20
Overigens denk ik dat dat topic bedacht is om juist zulke reacties uit te lokken. Iemand die weet hoe er op dit forum op zulke verhalen wordt gereageerd. Waarschijnlijk heeft de TO gestaft.
Dat kan inderdaad wel, mogelijk heeft ze ooit gewoon meegeschreven op minnaressentopic?
Enn schreef:
30-04-2018 17:13
Er zitten hier namelijk forummers die vinden dat je onbeschoft bent naar anderen als je niet in hun ogen empathisch genoeg reageert. Jammer dan, zoveel mensen zoveel meningen en probeer een ander niet steeds de mond te snoeren met eigen normen en waarden. Ben dus inderdaad empathisch en stel je eens voor dat anderen misschien dus niet reageren zoals jij besloten hebt dat 'het' moet.
Maar dat werkt wel 2 kanten op.
Moi bemoeit zich in heeellll veel topics, met heeeeelllll veel posts, op een zeer nadrukkelijk manier, met een mening waarop ze vaak geen tegenspraak accepteert en dan fel van leer trekt.
Dat is haar goed recht, maar dan is het niet raar dat mensen zich gaan ergeren en sneller aanstoot nemen aan wat zij zegt, want dat is (in hun ogen) dan al het zoveelste onaardige statement.
Voor mij geen reden om dan te gaan staffen, ook al erger ik me ook regelmatig aan haar posts, maar blijkbaar voor anderen wel.
Anárion schreef:
30-04-2018 17:18
Maar stel dat het staffen wordt afgeschaft, wat dan? Dan wordt het hele forum een soort Actueelpijler maar dan erger.

Even wat vragen voor de mods:
Waarom angst hebbben? Voor wat? Waarom zou het 'uit de hand' lopen? Waarom niet mensen daadwerkelijk met elkaar in gesprek laten komen? Ondanks verschillen en dat grove zaken idd aangepakt moeten worden lijkt me duidelijk. Maar staffen omdat iemand 'sletterig gedrag' schrijft? En de rest mag in dat topic blijven staan? Serieus, ze moeten daar eerst eens gaan nadenken ipv direct 'meppen' uit te delen.
enn wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:31
2.76% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
8102 schreef:
Als dat staffen word afgeschaft gaan er vele veel meer op de persoon spelen omdat die mogelijkheid er dan is.
Daarom, ik denk dat het stafsysteem de enige manier is om het redelijk in goede banen te kunnen leiden.
...
8102 schreef:
Is zo, maar íets beter naar de context kijken waarin iets gezegd wordt, écht kijken dus, zou geen overbodige luxe zijn.
Goed voorbeeld was FV vorige week.
There is always something happening, and it's usually right now
Natuurlijk wordt zo een topic geopend om te provoceren. Je snapt wat voor reacties er op komen. Heeft niks met advies vragen te maken.
Amaqanda schreef:
30-04-2018 17:23
Natuurlijk wordt zo een topic geopend om te provoceren. Je snapt wat voor reacties er op komen. Heeft niks met advies vragen te maken.
Eens en het is verstandig om die te herkennen en daarna vooral weg te blijven. Staftopics noem ik ze, neptopics met een hoog gehalte zogenaamde 'empathiezuiging' die bewust geplaatst worden om te kunnen staffen. En dan de forummers die daar anderen 'belerend' in toe spreken :rofl:
enn wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:29
22.64% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-04-2018 17:22
Even een vraag voor de mods:
Waarom angst hebbben? Voor wat? Waarom zou het 'uit de hand' lopen? Waarom niet mensen daadwerkelijk met elkaar in gesprek laten komen? Ondanks verschillen en dat grove zaken idd aangepakt moeten worden lijkt me duidelijk. Maar staffen omdat iemand 'sletterig gedrag' schrijft? En de rest mag in dat topic blijven staan? Serieus, ze moeten daar eerst eens gaan nadenken ipv direct 'meppen' uit te delen.
👍🏻

Vroeger kon dat gewoon.
yasmijn wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:25
2.34% gewijzigd
Geen bijzonderheden
Grobbekuiken_ schreef:
Is zo, maar íets beter naar de context kijken waarin iets gezegd wordt, écht kijken dus, zou geen overbodige luxe zijn.
Goed voorbeeld was FV vorige week.
Dat was te erg voor woorden. Ik heb bewondering voor hoe zij zich staande houdt hier, al die jaren.
...
Anárion schreef:
30-04-2018 17:14
Ik vind iemand een loopse teef noemen bijvoorbeeld erger en totaal onnodig. Je kunt je punt ook op een andere manier duidelijk maken. Meteen gaan schelden vind ik een teken van zwakte.

Ik vind twee jaar lang op je rug gaan en je partner bedriegen een teken van zwakte.
Anárion schreef:

Eens.
Amaqanda schreef:
Mee eens!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Waarom geen staf systeem zodat de mods goed kunnen bijhouden wie wie staft? Dan zien ze snel genoeg dat bepaalde forummers vaak dezelfde forummer staffen.
Yasmeenah82 schreef:
30-04-2018 17:40
Waarom geen staf systeem zodat de mods goed kunnen bijhouden wie wie staft? Dan zien ze snel genoeg dat bepaalde forummers vaak dezelfde forummer staffen.

Dat kunnen (of konden iig) ze zien. Er zijn wel eens mensen aangesproken op het misbruiken van de stafknop.
Star² schreef:
30-04-2018 17:45
Dat kunnen (of konden iig) ze zien. Er zijn wel eens mensen aangesproken op het misbruiken van de stafknop.
Was dat niet omdat één iemand 3000 stafjes in een uur deed?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
''Dat krijg je als je je als een achterbakse slet gedraagt. Succes. ''

Duidelijk toch. Moi reageert vaak zo en ze weet prima dat dat haar een ban kan opleveren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kwartel123 schreef:
30-04-2018 17:22
Maar dat werkt wel 2 kanten op.
Moi bemoeit zich in heeellll veel topics, met heeeeelllll veel posts, op een zeer nadrukkelijk manier, met een mening waarop ze vaak geen tegenspraak accepteert en dan fel van leer trekt.
Dat is haar goed recht, maar dan is het niet raar dat mensen zich gaan ergeren en sneller aanstoot nemen aan wat zij zegt, want dat is (in hun ogen) dan al het zoveelste onaardige statement.
Voor mij geen reden om dan te gaan staffen, ook al erger ik me ook regelmatig aan haar posts, maar blijkbaar voor anderen wel.
Precies dit. En ze weet het zelf heel goed. Heeft geen HRS nodig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
8102 schreef:
30-04-2018 15:35
En iemand een misbaksel noemen heb ik wel gestaft. Dan weten ze dat in ieder geval.

Waarom staf jij een post die niet aan jou gericht is??

De ontvanger kan zelf toch bepalen of hij/zij het een banwaardige post vindt.

Star² schreef:
30-04-2018 17:45
Oké, dat wist ik niet. Als het alleen maar op aanspreken blijft, kunnen de stafferts lekker door blijven gaan. De vele stafferts die bepaalde forummers staffen horen een ban te krijgen.
feow schreef:
30-04-2018 17:51
Was dat niet omdat één iemand 3000 stafjes in een uur deed?
O_O
MonteCara* schreef:
30-04-2018 17:57

Dit snap ik ook niet helemaal.
Nouschi schreef:
30-04-2018 17:55
Precies dit. En ze weet het zelf heel goed. Heeft geen HRS nodig.
Mwow.
Moi kan, na haar ban, vast heel goed voor zichzelf opkomen.

Maar het is toch meer dan zichtbaar dat ze met haar aversie die ze kennelijk oproept een bijzonder soort stroop aan haar bibs heeft hangen waar een schare stafjesfans heel erg blij van wordt? En waar de mods wel erg snel op happen?

Ik vind het jammer dat het hier zo streng wordt, en saaier. Laat forummers elkaar aanspreken, bijvallen, afvallen enz. Maar dat je na een openingspost vol dingen die niet als heel prettig voor de omgeving ervaren worden niet op de persoon mag reageren vind ik raar.

Moi verzon er geen dingen bij, ze gaf alleen woorden aan het gedrag die er bij pasten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
MonteCara* schreef:
30-04-2018 17:57

Ik heb ook weleens iemand gestaft die ik zwaar op de man vond posten richting een forumvriendin. Het hoeft niet altijd tegen jezelf te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven