National Novel Writing Month (2017)

01-10-2017 13:21 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een novel van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2017 om 00.00

Eind: 30 november 2017 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Hier schreven we vorig jaar: overig/national-novel-writing-month-201 ... 1#24472701

Wie doet ook mee?

Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Gaat goed hier bij iedereen zeg! Hier helaas mijn originele idee de deur uit gegooid en terug gegaan naar mijn vertrouwde genre: horror. Ik kreeg niet veel uit de vingers, maar misschien dat ik er nog eens naar terug ga met een uitgewerkt verhaallijn.

Weet niet of iemand dit al gevraagd heeft (zo ja, sorry) maar schrijft iedereen hier in het Nederlands of schrijf je lekkerder in een andere taal?
Ik schrijf in het Nederlands! Vorige keer in het Engels gestart, maar dan ga ik teveel twijfelen. Nederlands typt lekker snel weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook in het Nederlands. Schrijven in het Engels zou me teveel moeite kosten.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 9: 15.000

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
08-11-2017 20:41
Gaat goed hier bij iedereen zeg! Hier helaas mijn originele idee de deur uit gegooid en terug gegaan naar mijn vertrouwde genre: horror. Ik kreeg niet veel uit de vingers, maar misschien dat ik er nog eens naar terug ga met een uitgewerkt verhaallijn.

Weet niet of iemand dit al gevraagd heeft (zo ja, sorry) maar schrijft iedereen hier in het Nederlands of schrijf je lekkerder in een andere taal?

In welke taal schrijf jij?
En hoe gaat het verder met schrijven? Lukt het beter nu je van genre geswitcht bent?
Alle reacties Link kopieren
In het Engels, dat vind ik zelf fijner schrijven. Ik heb Engels gestudeerd, ben docent Engels, en meestal lees ik zelf ook Engelstalige boeken dus dat zit er allemaal net wat beter in.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf in het Nederlands. Ondanks dat ik het Engels prima beheers, vind ik het fijner om in het Nederlands te schrijven :)

Heeft iemand al last van Hell Week symptomen of valt het mee?

@Liadan: Ik word zo vrolijk van die quotes altijd :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Hell week: ja hoor. Ik krijg niks gedaan vandaag, ondanks dat de peuter vroeg in bed lag en mijn vriend de hort op is. Ik ga zo denk ik maar het internet eraf gooien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat bij mij gewoon sowieso moeizaam dit jaar. Rondom het werk + opleiding + huishouden moeten schrijven , familiestress en mijn andere hobby inclusief deadline helpen niet mee.

Ik ga zo nog even aan de slag om op de 15k (minstens) te komen. Gelukkig kom ik wel op een spannend stuk nu.

@femmelotje: wat leuk dat je mijn quotes-plakkerij waardeert. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bijna op 20.000 dus ik heb nog goede hoop dat het me gaat lukken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Gisteren niks kunnen schrijven, dus mijn voorsprong is nu weg. Ik heb nu om precies te zijn 15452 woorden. Gelukkig heb ik de komende weken alle tijd, ik heb denk ik iedere dag wel een momentje om even te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 10: 16.666

Afbeelding
Hoe bedenken jullie eigenlijk een titel? Vooraf/achteraf/niet? Ik heb daar zelf altijd moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
10-11-2017 17:05
Hoe bedenken jullie eigenlijk een titel? Vooraf/achteraf/niet? Ik heb daar zelf altijd moeite mee.
Soms valt me meteen bij het idee een titel in, soms pas na een tijdje schrijven. Maar het komt eigenlijk altijd wel een keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens begonnen met schrijven met alleen de titel.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 11: 18.333

Afbeelding

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
10-11-2017 17:05
Hoe bedenken jullie eigenlijk een titel? Vooraf/achteraf/niet? Ik heb daar zelf altijd moeite mee.
Niet. Mijn project van drie jaar terug heet nog steeds Untitled. Ik ben héééééél slecht met titels.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
@Liadan: ben nog altijd blij met jouw dagelijkse "doel: ..." en afbeelding erbij, dat geeft me steeds de herinnering om weer te gaan schrijven. Hoe gaat het bij jou nu?

@Maechtje: ik ook! Ik heb nu, in plaats van het standaard "Untitled", gekozen voor "Title Unknown". Erg origineel weer, haha
Alle reacties Link kopieren
Titels verzinnen is de hel. Ik heb een keer gehad dat ik van tevoren al wist hoe het boek ging heten, dat werd Achievement unlocked: Married (wat ondanks zijn Engelse titel een nederlands verhaal was), maar verder....:) Meestal blijft het bij untitled of een willekeurige zin/vaak gebruikt woord uit het boek zelf.

Hell Week heeft hier toegeslagen trouwens. Ik heb echt nog geen letter weggetikt vandaag =(
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
femmelotje schreef:
11-11-2017 21:46
Titels verzinnen is de hel. Ik heb een keer gehad dat ik van tevoren al wist hoe het boek ging heten, dat werd Achievement unlocked: Married (wat ondanks zijn Engelse titel een nederlands verhaal was), maar verder....:) Meestal blijft het bij untitled of een willekeurige zin/vaak gebruikt woord uit het boek zelf.

Hell Week heeft hier toegeslagen trouwens. Ik heb echt nog geen letter weggetikt vandaag =(
Je kan het! Misschien werkt het om een begin te maken met pen en papier ipv typen.
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
11-11-2017 15:24
@Liadan: ben nog altijd blij met jouw dagelijkse "doel: ..." en afbeelding erbij, dat geeft me steeds de herinnering om weer te gaan schrijven. Hoe gaat het bij jou nu?
Ik lig op schema en ben dus mijn voorsprong alweer kwijt. :facepalm: Morgen ga ik weer een voorsprong opbouwen, voor zolang dat dan weer duurt. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf trouwens in de eerste persoon dit jaar en ik was even vergeten wat een struggle dat voor mij is. Dus heb ik het mezelf weer eens aangedaan.
Alle reacties Link kopieren
1800 woorden vandaag, met hangen en wurgen, omdat ik niet kon slapen. Pfft. Hell week heeft toegeslagen, hoor. Ik ben ook totaal niet tevreden met wat ik geschreven heb, maar we doen het er maar mee.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 12: 20k!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ruim 5000 woorden geschreven vandaag, ik houd het voor gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven