National Novel Writing Month (2017)

01-10-2017 13:21 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een novel van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2017 om 00.00

Eind: 30 november 2017 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Hier schreven we vorig jaar: overig/national-novel-writing-month-201 ... 1#24472701

Wie doet ook mee?

Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Ik schrijf lineair en ik plan nooit.
Dus ik begin bij de eerste zin en dan schrijf ik door. Ik heb dit jaar niet eens research oid gedaan, gewoon op 1 november begonnen ...
Alle reacties Link kopieren
6298 inmiddels. Morgen de eerste dag dat ik, naast NaNo'en, ook nog andere dingen te doen heb, dus ik ben benieuwd wat dat met mijn wordcount gaat doen :) Geen goede dingen, vrees ik.

Lekker bezig allemaal! :-D

@Maechtje: Misschien toch maar proberen om dit jaar mijn laptop mee te nemen als ik naar werk ga. Ik heb ook vrij lange treinreizen, wie weet wat ik daarin allemaal weg kan knallen :)

Oh en ik schrijf geen aaneengesloten verhaal, dus ik schrijf gewoon waar ik op dat moment inspiratie voor heb. Begrafenis van personage X? Okay, fine. De langzaam ontwikkelende verliefdheid van personage Y? Priiiiiiiiima :) De keren dat ik wel een aaneengesloten verhaal schreef, heb ik overigens wel op leesvolgorde geschreven.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
02-11-2017 19:24
Schrijven jullie trouwens je boek van begin tot eind in de volgorde dat het gelezen wordt? Of schrijven jullie eerst de belangrijkste hoofdstukken en verbinden jullie die daarna met elkaar?
Meestal in volgorde. Als ik vastloopt sla ik wel eens een stukje over. Om de een of andere reden denk ik altijd dat ik dat niet mag, maar dat is natuurlijk niet zo.

Ik kan niet slapen. Misschien zo toch nog maar een stuk proberen te schrijven...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Target van vandaag: 5000
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf in principe chronologisch, maar als ik ergens compleet op vastloop dan sla ik dat stuk gewoon even over.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is lekker van start gegaan. :applause:
Ach ik hoef nog maar 4500 woorden vandaag te schrijven :-D om op schema te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er nog 1000 om op mijn eigen programma te blijven. Dan zit ik op 6000. Moet lukken in de trein terug straks. Ik ben wat huiveriger voor het (drukke) weekend....
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik schrijf ook chronologisch, of nou ja, in ieder geval hoe ik mijn verhaal gepland heb (niet dat ik heel uitgebreid gepland heb, maar wel een klein uitlijntje gemaakt).

Doel voor vandaag weer gehaald, hoewel ik hoopte iets meer buffer opgebouwd te hebben. Ik zit nu op 6163.
Alle reacties Link kopieren
Succes iedereen! :D

Ik kan dit jaar niet meedoen, maar ik kom supporten.
Ik heb besloten niet mee te doen met Nanowrimo door middel van 50.000 woorden, maar wel doorgaan met het schrijven van mijn online programma.

Jullie allemaal heel veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
5021 :cheer:

Ik vind het zo leuk dat er tot nu toe elke keer weer genoeg woorden op papier komen. Zegt ze op dag drie :proud:
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog bezig richting de 5000 te gaan en ik moet het halen voor twaalf uur. :P
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, NymphadoraTonks!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En, de 5000 aangetikt Liadan?
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weekend! Ik ga deze twee dagen een buffer opbouwen, want er komt een drukke werkweek aan en weet niet of ik elke avond zin/tijd heb na 40+ uur schrijven voor werk.
Ik was van plan om lekker op de bank met mijn laptop op schoot een uur of twee te gaan schrijven. Blijkt mijn kat het ook wel heel comfortabel te vinden op mijn schoot, waardoor ik geen plek meer heb voor mijn laptop :-[ :love: :love:
Alle reacties Link kopieren
Doel: 6666

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
04-11-2017 14:43
Ik was van plan om lekker op de bank met mijn laptop op schoot een uur of twee te gaan schrijven. Blijkt mijn kat het ook wel heel comfortabel te vinden op mijn schoot, waardoor ik geen plek meer heb voor mijn laptop :-[ :love: :love:
Wat snoezig. :cat:
Alle reacties Link kopieren
Merlijne schreef:
04-11-2017 08:44
En, de 5000 aangetikt Liadan?
Ja, ik heb gisteravond even doorgezet. Op een gegeven moment zat ik er nog best lekker in ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat gisteren op ruim 7000. Vandaag komt het niet echt van de grond helaas, maar ik heb nu natuurlijk wel al wat speling opgebouwd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zit het er ook weer op voor vandaag. Ik zorg altijd dat ik op schema blijf of voorloop, zodat ik niet tegen een achterstand aan hoef te kijken. Soms gaat dat met hangen en wurgen, maar ik vind het wel prettiger.
Morgen ga ik minstens het dagdoel van 1667 minstens verdubbelen. Het doel is >4000 woorden.

@Maechtje: fijn dat je wel die buffer had. Waarom wilde het niet lukken?
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
04-11-2017 19:05

@Maechtje: fijn dat je wel die buffer had. Waarom wilde het niet lukken?
Mijn peuter :facepalm: :proud:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
04-11-2017 20:05
Mijn peuter :facepalm: :proud:
Die kan je er inderdaad niet bij gebruiken als je aan het schrijven bent. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven