Nicht laat baby alleen tijdens honden uitlaten

16-09-2019 22:01 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben ik weer. Mijn nicht is een alleenstaande moeder van een zoontje van nog geen 2 maanden. Nu vertelde ze mij dat ze haar baby 1 keer per dag 15 minuten alleen laat in huis, terwijl zij met haar hondje gaat lopen. De rest van de wandelingen is kindje er wel bij maar de laatste ronde of bij regen niet. Vertelde zij mij.

Ik vind het onverstandig.

Wat vinden jullie?
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:56
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-09-2019 23:53
Wel als je rookmelders hebt ;)
Ook dan ben je gewoon veel te laat. Tegen de tijd dat jij weer thuis bent, kan je dan je huis nog door op weg naar je baby denk je? Ook lekker, dan weet je 15 minuten verderop al dat er brand is in je huis, en kan je op de stoep staan kijken.

En komt het vaak voor? Nee, gelukkig niet. Maar het gebeurt wel. Net zoals een frontale botsing bijna nooit voorkomt, en je toch je kinderen in een autostoel zet.

Ik kan niet één reden verzinnen waarom het oké is om dat risico te lopen. Als mijn jongste sliep als de oudste uit school moest, dan tilde ik haar half slapen in de draagzak, en hop, gaan.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
17-09-2019 00:17
Ook dan ben je gewoon veel te laat. Tegen de tijd dat jij weer thuis bent, kan je dan je huis nog door op weg naar je baby denk je? Ook lekker, dan weet je 15 minuten verderop al dat er brand is in je huis, en kan je op de stoep staan kijken.

En komt het vaak voor? Nee, gelukkig niet. Maar het gebeurt wel. Net zoals een frontale botsing bijna nooit voorkomt, en je toch je kinderen in een autostoel zet.

Ik kan niet één reden verzinnen waarom het oké is om dat risico te lopen. Als mijn jongste sliep als de oudste uit school moest, dan tilde ik haar half slapen in de draagzak, en hop, gaan.

We weten niet wat voor wandeling ze maakt. Misschien loopt ze 15 minuten lang voor haar huis op en neer? Dan ben je net zo snel als dat je bv onder de douche staat.
Daarbij zijn niet alle kinderen even makkelijke slapers. Wat voor jouw kind half slapend in de draagzak kan zijn, kan voor een ander kind klaarwakker en de hele nacht chagrijn zijn. Dan snap ik echt wel dat een alleenstaande moeder even snel de hond uit laat.
Ik vraag me af hoe jij t dan zou doen? Zo s avonds haal je je baby niet uit bed om de hond uit te laten toch? Ik snap dat het niet ideaal is. Ik zou me er niet fijn bij voelen maar het ook doen. Overdag vind ik het een ander verhaal.

Ik heb helaas niet van die makkelijke slapers dus niet hop in de draagzak zoals hierboven beschreven. Ik heb dan een wakker kind dat niet meer wil slapen.
Het is trouwens wel iets om vooruit te denken. Vanaf een jaar of 1 vind ik persoonlijk het echt link om een kind alleen te laten (kind kan uit bed klimmen/vallen) en dan moet de hond 's avonds nog steeds uit gelaten worden.
elein schreef:
17-09-2019 00:17
Ook dan ben je gewoon veel te laat. Tegen de tijd dat jij weer thuis bent, kan je dan je huis nog door op weg naar je baby denk je? Ook lekker, dan weet je 15 minuten verderop al dat er brand is in je huis, en kan je op de stoep staan kijken.

En komt het vaak voor? Nee, gelukkig niet. Maar het gebeurt wel. Net zoals een frontale botsing bijna nooit voorkomt, en je toch je kinderen in een autostoel zet.

Ik kan niet één reden verzinnen waarom het oké is om dat risico te lopen. Als mijn jongste sliep als de oudste uit school moest, dan tilde ik haar half slapen in de draagzak, en hop, gaan.
Als ze 15 minuten verwijderd is van haar huis, zou ze een half uur weg zijn.
Bij 15 minuten wandelen ben je max 7,5 minuut verwijderd van je huis.
De vluchttijd bij een brand is 3 min (kan iets verkengd worden door in een huis alle binnendeuren goed te sluiten!). Zelfs al ben je maar 2 min van huis, dan kun je te laat zijn om een baby van de bovenverdieping te halen. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
17-09-2019 06:46
De vluchttijd bij een brand is 3 min (kan iets verkengd worden door in een huis alle binnendeuren goed te sluiten!). Zelfs al ben je maar 2 min van huis, dan kun je te laat zijn om een baby van de bovenverdieping te halen. Helaas.
Helaas ja.

Maar al die nachten dat ik hem niet heb wakker gemaakt om buiten een rondje te gaan lopen zodat hij daarna niet de rest van de nacht wakker en oververmoeid was, hebben er in elk geval voor gezorgd dat iedereen aan zijn nachtrust toekwam.

Anders was ik zo oververmoeid geweest dat ik bij brand niet eens snel genoeg had kunnen reageren als ik wel thuis was geweest.

Als als als...

En het huis staat hier nog steeds.

Aan iedereen met de neiging om te oordelen: Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, kraak iemand met een andere afweging dan de jouwe niet meteen af. Of bemoei je niet met de keuzes die iemand anders heeft gemaakt.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 07:03
12.72% gewijzigd
Maartje2016 schreef:
17-09-2019 06:50
Helaas ja.

Maar al die nachten dat ik hem niet heb wakker gemaakt om buiten een rondje te gaan lopen zodat hij daarna niet de rest van de nacht wakker en oververmoeid was, hebben er in elk geval voor gezorgd dat iedereen aan zijn nachtrust toekwam.

Anders was ik zo oververmoeid geweest dat ik bij brand niet eens snel genoeg had kunnen reageren als ik wel thuis was geweest.

Als als als...

En het huis staat hier nog steeds.

Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, kraak iemand met een andere afweging dan de jouwe niet meteen af. Of bemoei je niet met de keuzes die iemand anders heeft gemaakt.
Ik kraak juist niemand af, ik heb in een eerdere post al gezegd, dat ik snap dat anderen andere overwegingen hebben.

Die post over brand is gewoon waarheid, heeft niets te maken met iemand afkraken.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
17-09-2019 06:55
Ik kraak juist niemand af, ik heb in een eerdere post al gezegd, dat ik snap dat anderen andere overwegingen hebben.

Die post over brand is gewoon waarheid, heeft niets te maken met iemand afkraken.
Dat afkraken was niet zozeer op jou gericht, maar op iedereen die de neiging heeft om te oordelen in het algemeen.

(Hij staat wel een beetje lullig onderaan mijn reachtie op je quote en als slotzin van mijn relaas, moet ik toegeven)
(Het het geprobeerd een stukje aan te passen)
Alle reacties Link kopieren
Even een paar minuten om het blok lopen zou volgens mij genoeg moeten zijn voor het laatste rondje met je hond en waarschijnlijk heeft jouw nicht ook iets gezegd in die trant en maak jij er een 'kwartier' van. Vertel jij je nicht ook wat je ervan vindt? Of zit je altijd achter haar rug om te lullen? Misschien kun je eens vragen of je ergens mee kunt helpen.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
16-09-2019 22:47
Er gaat trouwens geen baby foon mee en wat doe je dan als je kwartier verderop loopt? Ik bedoel stel dat je nog een kwartier moet lopen voordat je thuis bent dan heeft zo`n baby foon ook geen nut. Trouwens wat veel reacties waar ik morgne op ga reageren.
Een kwartier alleen thuis is geen kwartier verderop lopen.

Ik zie het probleem niet als kind slaapt.
Mensen zo paranoia zijn voor brand er letterlijk rekening mee houden dat hun hut affikt als ze een kwartiertje van huis gaan, vind ik wel reden voor therapie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-09-2019 07:44
Mensen zo paranoia zijn voor brand er letterlijk rekening mee houden dat hun hut affikt als ze een kwartiertje van huis gaan, vind ik wel reden voor therapie.
Nou idd, wat een hysterie. @to, geef je nicht anders het advies om een babyfoon app te downloaden, babyfoon3g werkt super vind ik. Heeft ze (slecht) beeld en goed geluid van de baby als ze even buiten loopt.

Een vriendin van mij ging tijdens het slaapje van de baby soms 2,5uur van huis naar de speeltuin om de hoek. Kind sliep supervast en altijd op zelfde tijden. Zij had wel een babyfoon mee en ging niet ver weg, grote voordeel dat zij had was dat er een kantoor aan huis zit met personeel en er bij nood iemand binnen een paar sec bij hun binnen is. Maar ze durfde het bijna niemand te vertellen omdat iedereen zo ontzettend oordeelde.
Als ik in 7,5 minuten van huis ben met de hond zie ik alsnog mijn voordeur met een blokje wandelen.
En to wat gaat het volgend topic worden?
Nichtje doet hond weg vanwege baby?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:18
Overigens zou ik die hond gewoon buiten in de tuin gooien ipv daar 's avonds nog mee te gaan wandelen.
Ik weet echt niet wat ik lees.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb baby nooit alleen gelatenm, maar kan er niet erg mee zitten, wat de nicht-van-to doet.

Of het Mag is een andere vraag, Artikel 255 van het Wetboek van Strafrecht) zegt, dat je hulpbehoevenden niet alleen mag achterlaten
Een een baby is hulpbehoevend.
Deze baby wordt natuurlijk ook 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 jaar oud.
De hond ook. Dus het probleem blijft.
Meestal wordt de hond uiteindelijk de dupe. Die zet je makkelijk op MP, het kind niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden moeders die dit niet willen/kunnen als hysterisch getypeerd en moeders die het wel doen zijn zogenaamd super cool?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
17-09-2019 08:14
Waarom worden moeders die dit niet willen/kunnen als hysterisch getypeerd en moeders die het wel doen zijn zogenaamd super cool?
Ik lees juist het tegenovergestelde hier. Mijn mening is vooral dat iedereen het prima voor zichzelf kan bepalen en ik vind het hysterisch dat mensen elkaar hier zo op veroordelen. Blijkbaar vind TO het zelfs zo erg dat ze er een topic over opent.
Laatst was er iemand die tips vroeg welke babyfoon ze kon kopen om te gebruiken als baby sliep om kind naar school te brengen. Die kreeg gewoon tip en met 17 reacties bleef het stil.

Zo ben je ook 7 minuten heen en 7 minuten terug
kinderen/welke-babyfoon-raden-jullie-aa ... ges/449148
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 08:20
35.62% gewijzigd
AngelEyes0192 schreef:
17-09-2019 08:10
Ik weet echt niet wat ik lees.
Ik woon buiten de bebouwde kom en iedereen die hier 'n hond heeft gooit 'm nog even de tuin in voor 't slapen gaan.
Uitgebreid in het bos wandelen doen ze overdag.
Alle reacties Link kopieren
Er kan brand uitbreken maar je kunt ook aangereden worden. Met 2 maanden komen ze in ieder geval nog niet zelf uit bed. Als het een veilig bedje is kan het dus weinig kwaad. De moeder zal wel weten of de baby normaal gesproken goed doorslaapt.

Dat je het zelf niet zou doen snap ik het ook. Maar erg is het niet
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb zelf mijn huis nooit verlaten als er een baby lag te slapen, ook niet voor vijf minuten. Maar ik ben wel heel vaak gaan douchen of naar de wc gegaan met een slapende baby in huis, en dan kunnen er in theorie ook allerlei rampen plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-09-2019 08:20
Ik woon buiten de bebouwde kom en iedereen die hier 'n hond heeft gooit 'm nog even de tuin in voor 't slapen gaan.
Uitgebreid in het bos wandelen doen ze overdag.
De oma van een vriendin van vroeger deed dat met haar hond
Die tuin stonk echt vreselijk, maar denk dat oma het niet meer rook.
lilalinda schreef:
17-09-2019 08:21
De oma van een vriendin van vroeger deed dat met haar hond
Die tuin stonk echt vreselijk, maar denk dat oma het niet meer rook.
Drollen rapen ze op, plas vergaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven