NIET-groepje

18-03-2009 16:32 4481 berichten
Alle reacties Link kopieren

Een NIET-weetje: Inmiddels heeft het NIET-groepje 207340 postings volgekletst. Tel deze postings erbij op en je ziet het: wij zijn erg actief!
Ik geef hem biks en hooi en groenvoer. Toen 'ie beperkt biks kreeg (twintig gr) was 'ie nogal hongerig en viel ons brood en cornflakes aan (zo schattig, maar zo slecht voor hem). Hij knoeit nogal met hooi, en daarom zal het ook zijn favo niet zijn.

Nu is hij in goede conditie, nog niet afgevallen. Ik zit erover te denken om hem na de operatie uitsluitend hooi en gedroogde kruiden en vers groen te geven om hem te dwingen deze dingen te eten. Maar vind dat wel eng. Wat als hij echt het hooi niet meer wegkrijgt en dus te weinig eten binnen krijgt?
Ja dus, Sun.
Bix is juist belangrijk omdat daar de meeste voedingsstoffen inzitten. Van verse groenten mogen ze zoveel mogelijk hebben, omdat ze daar niet dik van worden. Neem dan geen groentes waar veel vocht in zit.

Ik zou persoonlijk niet met die bix stoppen. Ik heb het aan mijn nijn gezien, als die darmen eenmaal niet goed meer op gang zijn, is de kans groot dat ze het niet overleven. Dus kijk daar mee uit. Maar wat zei je da dan?
Dat snap ik Djo, vandaar dat ik ook niet zo happig ben op zo'n experiment.

DA zegt 20 gr biks plus veel hooi plus een lijst aan vers voer.

Tja, ook die versie kan ik nog een keer aanhouden en dan een verbod uitbrengen op flakes en brood voeren bij de heren, maar grote kans dat ik dan over drie maanden toch weer bij de DA zit met hem.
Even

en Doei.. ben beetje te druk om hier gezellig te kleppen....
Volgens mij zijn die flakes de boosdoener.

Het komt namelijk door bepaalde voedingsstoffen, waardoor er meer kalk wordt afgezet op de tanden.
Ik zou ook niet stoppen met de bix, juist moeten dieren harde brokken eten om te zorgen dat de tanden zeg maar afslijten. Vraag eens aan de dierenarts of het zou mogen dat je een grote tak in de kooi legt, dus wel de tanden erop kunnen knagen en mijn nijn en hamster aten het nooit op maar de tanden bleven wel goed. Maar ik zou dat wel vragen aan de da of het in jouw geval wel of niet goed is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wilgentakjes: aangeschaft. Heeft knijn gisteren lekker op zitten knagen (zitten daar voedingsstoffen in?)

Gedroogde kruiden: in huis. Knijn lust het (nog) niet.

Flakes. Zou mooi zijn als uitsluitend het niet meer geven van flakes en brood dit probleem zou oplossen.

Biks. 20 gr. dus en mijn DA zei juist dat ze dit versoppen in hun mond en dat dat helemaal niet hard is.

Pffff. Volgens mij schrijf ik over drie maanden hetzelfde verhaal. Maar allee. Nog niks gehoord dus ik denk dat het konijntje wel goed uit de narcose is gekomen inmiddels.
Hooi!!

Bij nijnen heeft hooi juist de functie dat het de kiezen doet slijten omdat ze dat moeten malen, vandaar ook dat de dierenarts dat adviseert waarschijnlijk...

Maar dat wil niet zeggen dat ie er geen bix naast mag..

Als de anatomie van zn gebit niet helemaal goed is heb je inderdaad kans dat het steeds terug blijft komen, als ie goed hooi eet heb je wel kans dat het dus langer weg blijft..

Hier net met vriend bij de dokter geweest.. helaas blijven de aanvallen komen (wel minder heftig als van t weekend)

Hij heeft nu medicijnen die misschien helpen, en medicijnen voor tijdens een aanval.. over een week of drie terug om te kijken of de medicijnen aanslaan en/of verder te gaan kijken..

Hij dacht helaas toch aan menière.. hoop zò dat het dat niet is en toch dat virus...
oeh dat is idd niet te hopen Borrie, een collega van mij heeft het. Die kan wel goed functioneren, maar moet er toch wel rekening mee houden.

Hoest met jou verder?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oh en Mleen, leuk intervieuw!! (nog maar een keer gefeliciteerd!! )
Jeetje wat een narigheid allemaal!

Was ook nog vergeten om een frikandelkat update te geven...

We zijn voor een second opinion naar mijn DA geweest die ook tandarts voor katten is en die had slecht nieuws. Waarschijnlijk heeft het beestje een progrsiefe tandvleesontsteking. Forl, of Flor, kweeniemeer. Maar dan zouden al zijn tandjes eruit moeten. We moesten het nog 2 weken aankijken, maar dan met pijnstillers en speciaal krachtvoer zodat het beestje geen pijn heeft en in ieder geval genoeg binnen krijgt. We hopen dat het echt alleen een afgeknapt tandje is, maar daar moeten we dus 2 weken op wachten voor te zien is of zijn tandvlees op andere plaatsen ook slechter word.

We hebben al besloten dat ALS het slecht nieuw word, dat we zijn omplete gebit dan maar getrokken moet worden en dat we de rest van zijn leven gebonden zijn aan belachelijk duur slurp en zuigvoer. Kat zelf zou er na de operatie geen last meer van moeten hebben.....

Klinkt allemaal kut he

En met mij, ze figuurzagen niet meer, maar doen nu accupunctuur bij mij van binnen. En tampons zijn kutdingen!
Met mij wel goed hoor, beetje veel moe door het weer enzo maar verder prima!

En bij jou???
Borrie, wat eng..
Arme frikandelkat..

hoop dat het meevalt!!
Nou mamz, dat is het vooral, hij vind het erg eng.. steeds voelt ie zon "gevoel"dat ie weer een aanval krijgt en das best beangstigend als dan je omgeving gaat draaien zonder dat je daar invloed op hebt..

Dus we hopen op een virus wat heeeeeeeel snel weer gewoon gaat zoals het gekomen is!
Dat hoop ik dan met jullie mee Borrie
Arme Frikandel-kat. Mijn vriendin heeft een paar katten waar allemaal het gebit is getrokken. Ja een godvermogen hoor, 450 euro. Maar allemaal doen ze het nu goed. Bij Kay moest er toen maar 4 kiezen getrokken worden, erna ook nooit meer last gehad.
He gatver Borrie, hoop dat het snel goedkomt. Wat zegt de dokter ervan?
Ik heb vast iets gemist borrie, maar wat is dat voor virus?
Ja wat ik eerder tikte dus, medicijnen die misschien helpen, en medicijnen voor tijdens een aanval.. ff wachten wat die doen en dan over een week of drie verder bespreken qua eventuele onderzoeken enzo..

Ff afwachten dus..
Iets op z'n evenwichtsorgaan, waardoor je dus zeeziek keer 5 word en de hele wereld keihard om je heen draait
Nou knuffel hem maar meis. Bah. Zeeziek is echt niet fijn.
Oh, dat is niet echt best.

Hoe zit het dan met autorijden enzo?
Ja Djo, daar ben ik dus ook wat huiverig voor.. maar hij gaat gewoon werken enzo en zegt dat het vooral 's avonds en 's nachts optreed...

ik kan hem moeilijk vastbinden en de dokter zei er ook niet echt iets over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven