Niet te ontwijken... nieuwjaarszoenen...

31-12-2009 03:33 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Koortslip, hard niesen en kuchen, loopneus, (veel) knoflook eten, geen deodorant op, schuimbekken incoherent schreeuwen en schaterlachen en daarbij onverwachte bewegingen maken, gevaarlijke wapens op mensen richten of radio-actief afval zichtbaar in je handen dragen, burqa aantrekken, doen alsof je moet overgeven, daadwerkelijk ter plekke overgeven, mondkapje of gasmasker dragen, doen alsof je net een telefoontje krijgt en dan weglopen...
Ik zeg het altijd gewoon met een lach: ik doe niet aan zoenen hoor!

Als iemand me praktisch aanvalt door me vast te pakken en te willen zoenen doe ik een stap naar achter en zeg ik dat ik daar niet van hou.

Dan maar iets minder sociaal
Lijkt me simpel.

Zeg gewoon dat je dat niet wilt.
Precies! Voet bij stuk houden. Je had er vorig jaar toch ook buttons voor?
He jaa, hup die bek erop
Zeggen dat je de Mex. groep heb, wedden, niemand wilt je nog zoenen

Als ze zeggen, ik heb hem ook/ heb hem al gehad, dan heb je pech, haha
aaaah ik dacht er net aan!! en ook vooral vervelend dat je nog weken na 1 januari bezig bent!
Je lichaamstaal....d.w.z. iemand die ik niet wil zoenen of niet door gezoend wil worden, houd ik mijn arm strak. Dan kan iemand niet dichterbij komen...geloof me, het helpt! Als ik .a.s. maandag al mijn collega's (± 165) weer zie, zijn er een heleboel bij die deze houding van me zien7voelen7merken en die zoenen me echt niet...
De enige mensen door wie ik gezoend wil worden zijn vanavond bij me (en daarnaast mogen mijn zus, broer en hun aanhang mij ook zoenen). Voor de rest zorg ik er altijd voor dat ik mijn arm strak hou.

Ik moet wel bekennen dat ik dan dus op de een of andere manier iets uitstraal, want ik word niet vaak gezoend door mensen van wie ik dat liever niet heb (en die mensen schijnen op de een of andere manier áltijd een heel groot bord voor hun kop te hebben... dus da's wel heel goed van me he?? ).
Mijn collega wens ik graag gelukkig nieuwjaar. Dat heb ik gister al gedaan. Hij is vandaag vrij.
Gestrekte arm, probleem over.
quote:kelbel schreef op 31 december 2009 @ 03:33:

Wat zijn jullie truukjes om het gelebber te ontwijken? Alle tips and tricks zijn welkom!!Meteen je tong door de lippen van het slachtoffer proberen te persen; het jaar erop rennen ze gillend weg als je met je welgemeende nieuwjaarsgroet komt aanhobbelen. Werkt overigens niet wanneer je een erg charmante verschijning bent..........
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Zeggen dat je ziek bent!

Dan blijven ze meestal wel uit de buurt!
.
quote:misschicken schreef op 31 december 2009 @ 08:09:

Gestrekte arm, probleem over.

Je hebt van die asociale types die zelfs dat negeren.

Slaan? Mag dat in zo'n geval?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik neem als het ff kan de eerste week van januari altijd vrij. Ik begin 11 januari pas weer! Dan is hopelijk het ergste weer voorbij.
Ik blijf meestal zitten in mijn bureaustoel, met een gestrekte arm, maar zelfs dat helpt niet altijd. Pf, soms is een man zijn makkelijker...
quote:lindy schreef op 31 december 2009 @ 08:58:

Gadverdamme ja. Wordt er het hele jaar op Mexicaanse griepbesmetting gehamerd, krijg je dit weer. Ik haat het echt, ik hoef niet jan en alleman in mijn aura.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zeg het gewoon: Sorry, ik ben niet zo van het zoenen, dus ik geef je een hand.

Staan ze even raar te kijken, maar werken wel mee. Als een hardnekkig type toch een poging doet en zich opdringt, dan duw ik net zo hard terug.
Ik werkte eerst in een kantoortuin met 35 mensen en zodra ik dan binnenkwam riep ik meteen Gelukkig Nieuwjaar met een zwaai van mijn arm erbij. Meestal was dat genoeg om de meeste mensen te ontwijken. De echte die hards stonden dan alsnog op om je een hand en evt zoen te geven maar je hoefde niet meer iedereen af te lebberen. En ja, de stijve armtruuk gebruik ik ook weleens.

Ik heb bij deze baan nog geen Niuewjaar meegemaakt maar er wordt met verjaardagen etc wel gezoend dus dat zal nu ook wel zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
wat ik nog veel erger vind (dat we vanaf vanaaf dus ook weer gaan krijgen...) is: 'de beste wensen'.......AAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!

dat vind ik zo 'niet gemeend' klinken.... het enige om me daar tegen te wapenen lijkt me oordoppies (tenzij iemand nog andere suggesties heeft...
Ben ik blij dat ik bij een bedrijf werk waar ik ALLEEN in dienst ben, en dat mijn baas man is......geen gelebber dus
Op mijn lip siert een gigantische koortslip, hopelijk is die er ook nog volgende week als ik weer ga werken...

Ik vind het wel jammer dat ik vanavond niet mag 'zoenen'; ik vier de jaarwisseling alleen met vrienden.
ik ren altijd op iedereen af met mijn handen vooruitgestrekt, alsof ik hun hoofd vast ga pakken, met mijn tong buitenboord, en zeg dan: ''ZO Gezellig even lebberen he!!'' en maak dan nog wat obscene tonggebaren.

Dat werkt vrijwel altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven