Nutteloze feiten

12-01-2019 15:18 55 berichten
Gisteren vertelde een vriend dat er wereldwijd gemiddeld 150 mensen per jaar door een vallende kokosnoot gedood worden.

Hoewel behoorlijk nutteloos (kan verder niets met deze info), hou ik altijd wel van dit soort weetjes.

Wie kent er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
De eerste programmeurs waren (zwarte) vrouwen.

Computers was ooit de term voor ‘rekenaars’.
Celaena_Aelin schreef:
12-01-2019 16:14
De eerste programmeurs waren (zwarte) vrouwen.
vandaar, ik voel me altijd aangestuurd door mijn vrouw o_o
ouwewijsneus schreef:
12-01-2019 16:17
vandaar, ik voel me altijd aangestuurd door mijn vrouw o_o
Dan doe je iets niet goed :proud:
Alle reacties Link kopieren
Op de maan liggen 2 golfballen.

De vrouw die de meeste kinderen heeft gebaard kreeg er 69.

Maar wat zou een vlinder in zijn buik voelen als ie verliefd is?
Celaena_Aelin schreef:
12-01-2019 16:12
Het Apple-logo is een eerbetoon aan Turing, een homoseksuele programmeur. Hij werd daarvoor gestraft dmv chemische castratie (toen was dat nog strafbaar) en besloot twee jaar later dat hij op die manier niet kon leven. Hij spoot cycaankali in een appel en nam daar een hap van (op zich een originele manier van zelfmoord plegen). Apple koos een appel met een hap eruit als eerbetoon aan Turing.
Helaas een mythe:
Volgens dit verhaal zouden Apple’s oprichters tijdens hun zoektocht naar een logo aan Turing hebben gedacht. Als eerbetoon aan deze man kozen ze voor een appel met een hap er uit. De regenboogkleuren van de eerste versie zouden staan voor zijn homoseksualiteit. Een mooi verhaal, maar niet waar.

Het logo van Apple werd in 1977 ontworpen door Rob Janoff. En het verhaal achter het logo is vele malen eenvoudiger dan alle theorieën die er bestaan. In een interview met Creative Bits vertelt hij: “Ik heb de hap uit de appel in het design gezet om duidelijk te maken dat het een appel was en geen kers of tomaat. Daarnaast is er iets iconisch aan het nemen van een hap uit een appel. Iedereen kan dat ervaren, het gaat voorbij de culturen. Als je ooit in een appel gebeten hebt, dan is dit wat je krijgt.”
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-hi ... -waarheid/ voor nog meer mythes over het logo.
Alle reacties Link kopieren
die troep die bijelkaar in het puntje van je broekzak zitten heet Gnurr
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
spell68 schreef:
12-01-2019 16:23
Op de maan liggen 2 golfballen.

De vrouw die de meeste kinderen heeft gebaard kreeg er 69.

Maar wat zou een vlinder in zijn buik voelen als ie verliefd is?
Wtf... Een menselijke broedmachine o_o
Treurig zeg.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
12-01-2019 16:25
Helaas een mythe:
Volgens dit verhaal zouden Apple’s oprichters tijdens hun zoektocht naar een logo aan Turing hebben gedacht. Als eerbetoon aan deze man kozen ze voor een appel met een hap er uit. De regenboogkleuren van de eerste versie zouden staan voor zijn homoseksualiteit. Een mooi verhaal, maar niet waar.

Het logo van Apple werd in 1977 ontworpen door Rob Janoff. En het verhaal achter het logo is vele malen eenvoudiger dan alle theorieën die er bestaan. In een interview met Creative Bits vertelt hij: “Ik heb de hap uit de appel in het design gezet om duidelijk te maken dat het een appel was en geen kers of tomaat. Daarnaast is er iets iconisch aan het nemen van een hap uit een appel. Iedereen kan dat ervaren, het gaat voorbij de culturen. Als je ooit in een appel gebeten hebt, dan is dit wat je krijgt.”
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-hi ... -waarheid/ voor nog meer mythes over het logo.
Dan hebben ze in Twee voor Twaalf een mythe verteld!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-01-2019 16:05
Sommigen wel, anderen net niet.
Maar als je op je rug ligt dood te wezen wijzen je voeten omlaag en ben je dus langer.
Wel fijn als je een beetje ruim kunt liggen. :nut:
Kak, als man dood gaat heb ik dus een verlengde kist nodig. Weer wat geleerd :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Pinokkio is na de bijbel het meest vertaalde boek
Alle reacties Link kopieren
De kerstman is van oudsher een lange dunne man en droeg groene of witte kleding, CocaCola heeft er een dik mannetje met rode kleding van gemaakt omdat dat marketingtechnisch interessanter was.
Op díé fiets!
De sorbet is ontstaan in het midden oosten. Men vulde een beker met sneeuw en deden daar stroop over en noemden het sherbet.
Waar in het midden oosten weet ik niet, want de meeste landen daar kennen geen sneeuw. Het zal een land met bergen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-01-2019 17:02
De sorbet is ontstaan in het midden oosten. Men vulde een beker met sneeuw en deden daar stroop over en noemden het sherbet.
Waar in het midden oosten weet ik niet, want de meeste landen daar kennen geen sneeuw. Het zal een land met bergen zijn.
Iran/Irak/Armenië/Turkije hebben geloof ik allemaal regelmatig sneeuw, verder weet ik het niet zeker.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Een dronken mier valt altijd op zijn rechterzijde.
:rofl:
AeonOfWinter schreef:
12-01-2019 17:04
Iran/Irak/Armenië/Turkije hebben geloof ik allemaal regelmatig sneeuw, verder weet ik het niet zeker.
Dan zal het daar vandaan komen.
Dit topic is niet goed voor mij. Ik blijf dingen opzoeken... :-D

The word sherbet enters Italian as sorbetto which later becomes sorbet in French. The first Western mention of sherbet is an Italian reference to something that Turks drink. In the 17th-century, England began importing "sherbet powders" from Ottoman Empire made from dried fruit and flowers mixed with sugar.[1] By 1662, a coffeehouse in London advertised the availability of "sherbets made in Turkie of Lemons, Roses and Violets perfumed".[2] In 1670, Café Procope opened in Paris and began selling sorbet.[3] (In the modern era sherbet powder is still popular in the UK.) When Europeans figured out how to freeze sherbet they began making sorbetto by adding fruit juices and flavorings to a frozen simple syrup base. In the US sherbet generally meant an ice milk, but recipes from early soda fountain manuals include ingredients like gelatin, beaten egg whites, cream, or milk.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sorbet

Ik ben nu wel heel benieuwd naar sorbetpoeder...
Uit de link van RB; als je te hard niest vanuit een verkeerde houding kun je een rib breken. Dat is echt een feit, zelf meegemaakt. Hard niesen terwijl ik op mijn rug lag leverde mij een gebroken rib en daardoor een klaplong op. Gebroken rib doorboorde mijn long.

Nutteloze feiten, een fles wijn van 5 euro smaakt beter als je er 50 euro voor hebt betaald. Dolly Parton verloor ooit een Dolly Parton-lookalikewedstrijd van een travestiet.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
12-01-2019 16:12
Het Apple-logo is een eerbetoon aan Turing, een homoseksuele programmeur. Hij werd daarvoor gestraft dmv chemische castratie (toen was dat nog strafbaar) en besloot twee jaar later dat hij op die manier niet kon leven. Hij spoot cycaankali in een appel en nam daar een hap van (op zich een originele manier van zelfmoord plegen). Apple koos een appel met een hap eruit als eerbetoon aan Turing.
David Baldacci heeft een thriller, 'Geniaal geheim' (originele titel 'Simple Genius'), geschreven waarin het vermoorde personage een wetenschapper was die de naam Turing draagt.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
12-01-2019 17:06
Een dronken mier valt altijd op zijn rechterzijde.
:rofl:
Reactie van mijn dochter: waarom zou een mier dronken worden?
renske1975 schreef:
12-01-2019 17:38
Reactie van mijn dochter: waarom zou een mier dronken worden?
:)

Mijn 1e gedachte was, waarom zou iemand dat in godsnaam onderzoeken?
(al zullen alle dieren onderhand wel eens dronken gevoerd zijn voor onderzoek)
Fok-it schreef:
12-01-2019 17:40
:)

Mijn 1e gedachte was, waarom zou iemand dat in godsnaam onderzoeken?
(al zullen alle dieren onderhand wel eens dronken gevoerd zijn voor onderzoek)
Eerste gedachte:
Hoe onderzoek je zo'n miniscuul beest fatsoenlijk?
Al helemaal als het dronken is.
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 17:29
Uit de link van RB; als je te hard niest vanuit een verkeerde houding kun je een rib breken. Dat is echt een feit, zelf meegemaakt. Hard niesen terwijl ik op mijn rug lag leverde mij een gebroken rib en daardoor een klaplong op. Gebroken rib doorboorde mijn long.
Niet gebroken bij mij maar een tussenribspier gescheurd omdat ik moest niesen terwijl ik in bed lag en me net om wilde draaien om 'n zakdoek te pakken. Daar heb ik echt 'n paar maanden gruwelijke pijn van gehad en zelfs 'n reis voor moeten annuleren.
renske1975 schreef:
12-01-2019 17:38
Reactie van mijn dochter: waarom zou een mier dronken worden?
Dat is niet zo vreemd. Rottend fruit gaat gisten en bevat alcohol. Mieren komen op rottend fruit af en eten dat.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
12-01-2019 16:38
Kak, als man dood gaat heb ik dus een verlengde kist nodig. Weer wat geleerd :mrgreen:
Tenzij je dus meteen iets tegen zijn voeten legt, zodat die niet naar beneden zakken.
Of is je man langer dan 2 meter?

Mijn broer was 2,05 dus die moest sowieso een langere kist. Daarom weet ik dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-01-2019 17:46
Dat is niet zo vreemd. Rottend fruit gaat gisten en bevat alcohol. Mieren komen op rottend fruit af en eten dat.
ja natuurlijk, ik zal het doorgeven! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven