onderhandelen en auto's kopen

14-09-2007 09:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met het inruilen van een auto en onderhandelen over de aanschaf van een andere?

Als een garage 3250 vraagt, hoeveel kan er dan nog van af gaan?

Ik ga volgende week op pad om mijn oude auto in te ruilen voor een andere maar heb eigenlijk geen ervaring hiermee.

wie wel?
Hoi!

Ligt er volgens mij aan wat voor soort auto je in gedachten hebt, welk bouwjaar, kilometers etc.

Als ik jou was zou ik eens kijken wat je denkt dat je nog terug kunt krijgen voor jouw auto (wel een beetje realistisch, garages geven nooit zo heel veel voor ingeruilde auto's!). Als je dat weet, weet je dus ook ongeveer wat je dus kwijt zult zijn aan die andere auto. Bedenk wat je in totaal kwijt wilt aan die 'nieuwe' auto, en wees gewoon keihard: ik wil dit bedrag er maximaal aan uitgeven (natuurlijk ook wel een beetje realistisch!). Mijn ervaring is dat het dan meestal wel lukt!!

Oh ja, bedenk wel dat een garage vaak ook nog kosten rekent (bovenop de vraagprijs) voor rijklaarmaken etc....

Succes! Pien
Kijk eens op marktplaats en andere site's op internet wat andere mensen vragen voor je auto.

Dan weet je meteen een beetje de waarde van je auto.

En ga naar meerdere dealers want de inruil wat een dealer geeft voor je auto is een enorm verschil

Succes
Wij hebben vorige week onze auto ingeruild en ik sta echt te kijken hoeveel verschil er tussen al die dealers zit! Wij wilden een citroën xsara coupe en ruilden daar mijn fiat punto voor in en die is van 2000 en bij de eerste kregen we 2500 terug en de auto die we wilden was van 2001 dus qua bouwjaar gingen we niet veel vooruit! Zo naar nog wat dealers geweest en nu de auto ingeruild en 3550 nog terug gekregen. De citroën die we nu hebben koste net zoveel als die van 2001 en nu hebben we er een van 2004 met de km stand op 65000 dus we hebben volgens ons een goede deal gesloten! Maar je moet echt goed zoeken en vragen en in mijn geval heb ik mijn vriend het woord laten doen! Zou zeker wel iemand meenemen. Wij zijn ook terug geweest met mijn vader!
Tsja, treurig maar waar, autohandelaren kunnen niet omgaan met vrouwelijke klanten. Neem iemand mee die een béétje verstand heeft van auto's, mijn broertje kocht ooit een auto waarvan de motorkap niet eens los kon (zou állemaal opgelost worden !) Ja, dat was dus een vette miskoop voor hem.

Overigens kun je vaak bij jongere auto's makkelijker accessoires lospeuteren dan korting op de prijs.
ja als vrouw alleen moet je wel een en ander van auto's af weten wil je alleen op auto jacht gaan! Die autohandelaar waar we de auto nu hebben gekocht kwam naast mij staan terwijl mijn vriend de motor aan het inspecteren was en begon zijn verkooppraatje over de kleur. De auto was zwart en dat was toch wel echt een vrouwenkleur enz.!! Nou ik vind een frisser kleurtje als ijsblauw ofzo leuker,maar feit is dat ze denken dat wij vrouwen op andere dingen letten en daar weten ze wel op in te springen! Was die auto rood geweest was dat een vrouwenkleur geweest! Ben zelf een type die snel enthousiast reageert en dan kreeg ik een blik van mijn vriend!! Wat me wel is opgevallen is dat als je een proefrit gaat maken bij bijna alle dealers de benzine een eind in het rood staat! Geen prettig gevoel bij proefrit! Wij zijn ook op een parkeerplaats gestopt om de auto goed te kunnen bekijken in goed daglicht en zonder de verkoper in de buurt en dan zie je toch wat dingetjes die je in een garage niet ziet! Daar valt dan al weer over de onderhandelen. Veel dealers maken de motor helemaal schoon en volgens mijn vriend is dat geen goed teken! Wij hebben de auto niet zo ver weg gekocht en een half jaar garantie gekregen + nieuwe apk,maar als je de auto wat verder weg koopt krijg je vaak korting om de garantie te laten vervallen! Maar ja dat vind ik wel riskie!! wij wilden ook alleen een auto met de nap. dat zijn je km gegarandeert!
Op auto's zit heel veel marge, gewoon het onderste uit de kan halen!

Zelfs als je niks in te ruilen hebt kan er nog 2000 van de prijs afgaan (op een auto van 10.000 bijvoorbeeld).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven