Ons Stamcafé deel V!

16-02-2016 12:00 3004 berichten
Deel 5 alweer! Een lustrum!

We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.

Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.

Veel kroegplezier weer!

Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.

.
Ik word zo blij van de foto van de OP!

En gister en vandaag rapportgesprekjes van de kinderen gehad en met allebei gaat het hartstikke goed. Dus ik ben blij!

Het leek hier vandaag al een piepklein beetje lente. Met het zonnetje erbij voelde het lekker warm, en al die vrolijke lentevogeltjes. ik kan niet wachten op het voorjaar!

maar eerst nog een week kleumen in de sneeuw
quote:Eleonora-1 schreef op 16 februari 2016 @ 15:16:

Vraagje:

Ik vind het volgende een beetje onaardig, maar misschien ben ik te sensitief, wat best mogelijk is.

Mijn dochter heeft een sociale vaardigheidstraining gevolgd, tien weken.

Er zat ook een jongetje uit haar klas op die cursus en omdat zijn moeder werkt vroeg ze mij of ik haar zoon mee wilde nemen.

Heb ik gedaan, hij reed mee naar cursus op donderdag, kreeg net als mijn dochter een zakje chips en een pakje (jáwél!) drinken in de auto, wachtte anderhalf uur op ze terwijl ze cursus hadden en ik bracht hem ook weer naar huis.

Zijn moeder en ik hadden elkaars telefoonnummer om te kunnen appen indien nodig en dat was ook een paar keer nodig. Dus ze had mijn contactgegevens bedoel ik maar te zeggen.

Is het nou gek dat ik het vreemd vind dat ze nooit een keer een berichtje heeft gestuurd met 'bedankt voor de afgelopen weken' of zo?Dat is dus in mijn ogen ook best vreemd hoor! Als je mijn kind had meegenomen had ik elke week voor de chipjes oid gezorgd en je wekelijks bedankt en je ook nog tussendoor een keer een bloemetje gebracht voor de moeite.
quote:hatsetats schreef op 16 februari 2016 @ 18:12:

[...]

Ja hoor, ze wonen zelfstandig. Vier keer per dag thiiszorg krijgt ze, dat is wel goed.Gelukkig. Zou ook zo sneu zijn als ze nog moest verhuizen ook.
quote:doornroosje9 schreef op 16 februari 2016 @ 18:11:

Fietsie, is het leuk op je werk?Leuk dat je het vraagt, het is heel erg leuk. Meeste dagen erg genieten, alleen vandaag was het zwaar. Veel geruzie en geharrewar om niets. Kinderen waren niet zo fit/gezellig vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 februari 2016 @ 18:23:

[...]

Gelukkig. Zou ook zo sneu zijn als ze nog moest verhuizen ook.Ja, dat hoeft ze gelukkig niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:fietsie schreef op 16 februari 2016 @ 18:25:

[...]

Leuk dat je het vraagt, het is heel erg leuk. Meeste dagen erg genieten, alleen vandaag was het zwaar. Veel geruzie en geharrewar om niets. Kinderen waren niet zo fit/gezellig vandaag.Die zijn natuurlijk ook toe aan de lente.

Lekker warm hier
Hee voldie!
quote:BridgetteDubois schreef op 16 februari 2016 @ 18:28:

[...]

Die zijn natuurlijk ook toe aan de lente.Denk ik ook, hoor. Alleen gaat het in onze ogen over niets, maar in de ogen van kleuters vergaat de wereld. Kind huilt hartverscheurend en na het troosten zegt kind: 'Juf, hij zij stommerd tegen me!'
Ik heb advies nodig.

Zoon heeft dit weekend een slaapfeestje. Kan hij zelf heen en terug fietsen.

Maar is het nou gepast dat ik breng e/o haal? Als het aan mij ligt gaat hij lekker alleen, maar ik ben al die rare moeder.
als hij alleen kan, dan alleen laten gaan denk ik?

Wel een beetje sneu als hij bepakt en bezakt moet fietsen, maar als hij alleen een schone onderbroek en tandenborstel mee heeft dan zie ik niet in waarom jij hem moet brengen.
quote:Eleonora-1 schreef op 16 februari 2016 @ 15:49:

[...]

Dat zei mijn moeder ook.

Die zei dat ik gewoon moest appen 'bedankt he, voor alles'. En dat die mevrouw het dan wel zou snappen. Mijn keurige moeder zou het fijntjes (in het Frans) pareren als: ' De therapie van onze kinderen zit er op en ik hoop dat ze verder kunnen met de geboden handvatten. Ik vind het soms moeilijk om mijn neiging om dankbaar te zijn voor wat anderen voor me doen van me af te zetten. Ik hoop dat dit geen invloed op dochter heeft. Gelukkig heeft u daar geen last van en kunt u dat niet overbrengen op uw zoon.'
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Amaqanda schreef op 16 februari 2016 @ 19:39:

als hij alleen kan, dan alleen laten gaan denk ik?

Wel een beetje sneu als hij bepakt en bezakt moet fietsen, maar als hij alleen een schone onderbroek en tandenborstel mee heeft dan zie ik niet in waarom jij hem moet brengen.

Onderbroek, slaapzak en matje. Kan prima in zijn krat.

Ik weet niet of erbij zijn hoort.
quote:fietsie schreef op 16 februari 2016 @ 18:25:

[...]

Leuk dat je het vraagt, het is heel erg leuk. Meeste dagen erg genieten, alleen vandaag was het zwaar. Veel geruzie en geharrewar om niets. Kinderen waren niet zo fit/gezellig vandaag.Dat klinkt idd zwaar. Hoeveel kinderen zitten er in één klas?
Life is short. Eat dessert first.
Hats moeilijke dag morgen voor je moeder en voor jou. Elke stap naar 'echt' afscheid is ook een stap in verwerken. Mooi dat je moeder het definitieve nog even in stukjes kan meemaken, maar heel veel sterkte gewenst voor morgen en de tijd daarna. Want uit ervaring weet ik dat die tijd je soms helemaal kan verrassen in negatieve zin. Hoop dat jullie daar niet door moeten. Gelukkig kan je moeder in haar eigen huis blijven met de verzorging die ze al kent. Mooi ook dat je moeder kan zien hoe haar dochter letterlijk de schouders onder de kist zal zetten. Dat beeld straalt zoveel kracht, dankbaarheid en vertrouwen uit denk ik.
quote:Moiren_ schreef op 16 februari 2016 @ 19:46:

[...]

Ik weet niet of erbij zijn hoort.Neu toch? Helemaal niet leuk als alle ouders eerst even hun 'plasje' over het feestje komen doen? Zoon komt met zijn spullen aan op hun feest. Prima toch?
quote:Moiren_ schreef op 16 februari 2016 @ 19:46:

[...]

Ik weet niet of erbij zijn hoort.Dan lekker alleen laten gaan.
quote:hatsetats schreef op 16 februari 2016 @ 17:59:

Goderdomme jongens. Je zal toch na 60 jaar samen alleen verder moeten. moet er niet aan denken ..
Moi, stoer toch juist als hij er zelf heen fietst? Op zijn leeftijd kan dat langzaam wel een keer.
quote:Moiren_ schreef op 16 februari 2016 @ 19:34:

Ik heb advies nodig.

Maar is het nou gepast dat ik breng e/o haal? Als het aan mij ligt gaat hij lekker alleen, maar ik ben al die rare moeder.Hoe oud is hij?
quote:SaveTheDay schreef op 16 februari 2016 @ 19:54:

[...]

Hoe oud is hij?12, net als de rest.
Alleen laten gaan, Moi.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Moiren_ schreef op 16 februari 2016 @ 19:34:

Ik heb advies nodig.

Maar is het nou gepast dat ik breng e/o haal? Als het aan mij ligt gaat hij lekker alleen, maar ik ben al die rare moeder.Wat wil hij?
quote:Moiren_ schreef op 16 februari 2016 @ 19:57:

[...]

12, net als de rest.Oh ja, lekker laten gaan. Misschien wel even contact met de ouders maken op de app ofzo.
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 februari 2016 @ 19:58:

[...]

Wat wil hij?Het maakt hem niets uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven