Onzin klets en zeurtopic part deux

15-11-2019 09:12 3004 berichten
Feest! Happy new topic! :cheer2: :cheer: :puh: B-)



Deel 1 is alweer volgekletst!
Heb je wat leuks te vertellen of te zeuren, wees welkom!!

Link naar het vorige topic: viewtopic.php?f=8&t=444222&p=30045299&start=#p30045299
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 22:34
48.40% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
04-05-2020 14:34
Rik heb je een assistente nodig...? ;-))

Als het zo doorgaat wel ja. Ik werk 1 e-mail weg en ik krijg er tegelijkertijd 3 nieuwe voor terug. Zo schiet het niet op.
RikM schreef:
04-05-2020 14:36
Als het zo doorgaat wel ja. Ik werk 1 e-mail weg en ik krijg er tegelijkertijd 3 nieuwe voor terug. Zo schiet het niet op.
:there:
Haha, komt goed hoor. Soms heb je van die dagen. Is een luxeprobleem, zullen we maar zeggen.
Kwebbeltje91 schreef:
04-05-2020 08:21
Oei, lijkt me geen pretje.


Ik zit te twijfelen of ik mijn weekje vakantie zal annuleren. Ik heb over een maand 1 week vakantie. Had geen vakantieplannen verder, maar gewoon een weekje vrij.

Maar aangezien min of meer alles (nog) op slot zit, zit ik dus te twijfelen of ik mijn vakantie zal annuleren en gewoon gaan werken. Maar aan de andere kant hoor ik ook steeds meer geruchten dat ze de dierentuinen open willen doen, en de horeca wilt ook weer opengaan. Ik denk dat ik persconferentie maar af ga wachten en dan ga beslissen.
Het duurt namelijk tot september voordat ik weer vakantie heb.. Dus aan de andere kant is dat weekje misschien wel even fijn.
Ik zat net ff op teletekst, klopt van die persconferentie en er is een kans dat er leuk nieuws gaat komen woensdag...
(En mocht dat zo zijn dan is het eerste wat ik ga doen een afspraak maken bij de pedicure want dat is hard nodig.. maar goed niet te vroeg juichen en eerst even afwachten)

Heb net op Ned 3 Bankier van het verzet gezien... @( @( @(
Mooie film maar wel heftig... (ik wilde hem zien omdat de straat waar zuslief woont in de film zit :biggrin: . Herkende het meteen. Anyway ik kijk normaal liever geen oorlogsfilms)
Ik heb ooit besloten geen oorlogsfilms meer te kijken (/boeken meer te lezen). Heb me toch laten verleiden tot Oorlogswinter (film en paar jaar geleden boek herlezen) en de documentaire serie In de voetsporen van de bevrijding. Dat was wel weer indrukwekkend genoeg voor de komende jaren..
Vroeger keek en las ik veel meer in dit genre, kon het zien als spannende, op waarheid gebaseerde verhalen . Tegenwoordig doe ik vaker mijn bijnaam Watje eer aan en vind ik het kijken van de nationale herdenking wel voldoende.

Nu alweer wakker,zal eens ontbijt gaan regelen.
Daarom is het ook zo heftig, omdat het gebaseerd is op waarheid en ik kan er ook niet goed tegen, maar indrukwekkend is het wel.

Hier nog 1 wakker. Ik was rond 6 uur wakker maar was weer in slaap gevallen.
Nu wel een beetje duf maar goed dat komt wel goed na een paar mokken koffie :koffie:
Goedemorgen :daisy: :sun:
Poeh ik had gisteren ook wel even een slikmomentje hoor.
Ik kijk altijd ER tussen half 8 en half 9, en nu was er natuurlijk een onderbreking ivm dodenherdenking.
Maar de aflevering van ER was erg emotioneel en dat in combinatie met de dodenherdenking.. Jeetje.

Ik zit niet snel met een brok in mijn keel maar gisteren kwam het wel erg binnen hoor.


Goedemorgen trouwens.
Vandaag vrij, maar ik ga straks boodschappen doen, mijn koelkast is een beetje erg leeg. De winkel hier is tot 13.00 open.

Morgen onverwachts vrij en voor donderdag is het nog niet helemaal zeker. Zucht.

Maar ja, dat zie ik dan wel even. Vandaag maar even van de vrije dag en hopelijk ook het zonnetje genieten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Ik heb ook even flink uitgeslapen tot 9:40. Zit nu nog in mijn pyjama maar ga zo eerst wat poetsen, dan plastic en glas wegbrengen en paar boodschappen. Hier zijn de jumbo en Ah gewoon de hele dag open.

Ik kijk wel oorlogsfilms, niet heel vaak maar toch elk jaar wel een stel.
Op Videoland staat een film van een half uur over Gemmeker de voormalig commandant van Westerbork. Kort en maar indrukwekkend.
Wij zijn vorig jaar of het jaar daarvoor ook in Kamp Vught geweest. Wil zodra het allemaal weer kan ook naar Westerbork. Sinds ik als 13/14 jarige naar de loopgraven in België ben geweest met school heb ik interesse in in beide oorlogen. En niet dat ik er super veel mee bezig ben maar het boeit me toch.
Ik vind het ook altijd heel indrukwekkend om voormalige werkkampen te bezoeken.
Een paar jaar geleden ben ik in Teresienstad geweest. Op het laatst liepen we met zijn allen door een soort tunnel. Ik ben vrij lang dus moest wat bukken. Het was echt zo bizar hoe het voelt als je met zijn allen door een tunnel loopt. Ik ben niet bang voor kleine ruimtes maar ik was toch blij toen we weer buiten waren hoor.
Ik kan niet goed kijken naar films en docus over de WO2. Vriend van me leest van die boeken over ontsnappingen uit Auschwitz enzo, maar ik krijg er echt nachtmerries van.
Fijne Bevrijdingsdag allen! Hier een zonnetje, wat opgeruimd in huis en misschien nog een fietstochtje maken vandaag. Eerst maar eens derde bak koffie van de dag inschenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me even flink kwaad gemaakt en de badkamer en wc gepoetst. Heb er zo’n schurft aan.
Heb normaliter een poetsvrouw maar ja ben nu zo vaak thuis. We hebben nu afgesproken vanaf 1 juni weer. Dan zal ik wel weer zowat alle dagen aan de gang zijn.
Nu nog even de woonkamer en de bank stofzuigen en dan vind ik het wel goed. Heb tenslotte een vrije dag. Dan ga ik even sporten en in mijn schone badkamer in bad en boodschappen doen.
VesperLynd schreef:
05-05-2020 11:16
Ik kan niet goed kijken naar films en docus over de WO2. Vriend van me leest van die boeken over ontsnappingen uit Auschwitz enzo, maar ik krijg er echt nachtmerries van.
Fijne Bevrijdingsdag allen! Hier een zonnetje, wat opgeruimd in huis en misschien nog een fietstochtje maken vandaag. Eerst maar eens derde bak koffie van de dag inschenken.
Ja ik krijg dat ook van sommigen..
Al is de ene heftiger dan de ander.

Fijne bevrijdingsdag, ik ga vanmiddag op mijn nichtje passen.
Ik ben ook gestopt met oorlogsfilms kijken. Gisteren nog even Dunkirk geprobeerd maar die heb ik uitgezet. Ze worden ook steeds realistischer, die films. Ik vind het goed om bij het onderwerp stil te staan, maar ik hoef nou ook weer niet de ledematen over m'n scherm te zien vliegen. :(
Ik heb eergisteren Zwartboek gedeeltelijk gezien. Verder kijk ik bewust die films niet. Ik sta verder wel stil bij de gebeurtenissen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is al zo'n beladen onderwerp en juist in deze tijd vind ik het fijn om even wat luchtigs te zien.
RikM schreef:
05-05-2020 12:22
Ik ben ook gestopt met oorlogsfilms kijken. Gisteren nog even Dunkirk geprobeerd maar die heb ik uitgezet. Ze worden ook steeds realistischer, die films. Ik vind het goed om bij het onderwerp stil te staan, maar ik hoef nou ook weer niet de ledematen over m'n scherm te zien vliegen. :(
Nou dan heb ik goed gegokt, Dunkirk wilde ik niet kijken want die leek me te heftig en dat was ie dus ook ;-D
Jaren geleden trouwens A boy with a striped pyama gezien, daar kreeg ik dus die nacht echt een nachtmerrie van... :'(
En Schindlers list was vd week op tv, die heb ik overgeslagen want die vind ik ook te heftig... :'(
Anyway Bvhv kon ik wel hebben... (al keek ik af en toe ook wel even weg en ben ik zwaar deprie als ie afgelopen is...)
Phoebemeaculpa schreef:
05-05-2020 12:36
Nou dan heb ik goed gegokt, Dunkirk wilde ik niet kijken want die leek me te heftig en dat was ie dus ook ;-D
Jaren geleden trouwens A boy with a striped pyama gezien, daar kreeg ik dus die nacht echt een nachtmerrie van... :'(
En Schindlers list was vd week op tv, die heb ik overgeslagen want die vind ik ook te heftig... :'(
Anyway Bvhv kon ik wel hebben... (al keek ik af en toe ook wel even weg en ben ik zwaar deprie als ie afgelopen is...)

Aaaah die film vergeet ik nooit meer :'(
Die heb ik dus 's avonds gezien, vlak voordat ik ging slapen. Doe ik nooit meer.

Ik probeer sowieso altijd iets luchtigs te kijken voordat ik ga slapen. Anders lig ik er echt wakker van.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb even een stukje gewandeld en toen nog even het beetje strijk weggewerkt en nu lekker relaxen. Straks misschien nog even met man blokje om na het eten.
Alle reacties Link kopieren
wat een dag/nacht..?

gisteravond viel opeens de stroom uit, dus vroeg naar bed. vanmorgen heeft vriend even gekeken en deed bijna alles het weer. bleek dat een van de verlengsnoeren kapot is, dus ik naar de blokker maar die was dicht.... vanwege bevrijdingsdag. :-?

kom ik thuis, plug mijn pc in slaan de stoppen weer door en ontploft de accu van mijn pc. :facepalm: mede doordat mijn kat zijn tanden niet thuis kan houden.

maar goed... dat was mijn dag oh en IKEA komt morgen.... :roll: :jump:


@Phoebes dan zou ik maar vast bellen, zal wel storm lopen :hihi:
ooh die moet ik ook nog zien, stel het een beetje uit, ik heb het boek gelezen van the boy in the striped pyama, iets minder heftiger dan het boek die stopt gelukkig op tijd.

@watervrouw oorlogswinter vond ik weer niks aan :-?
ik heb een lichte fascinatie voor WO2.., lees er graag boeken over films kijk ik wat minder
mijn ''favoriete film is La Bella E Vita, lach en traan zijn zo dichtbij die film :thumbsup:
ik kijk ook niet veel oorlogsfilm, de laatste die ik heb gezien was Suskind, kon bijna niet meer stoppen met huilen *ja mijn tranen zitten erg hoog*


concentratie kampen ben ik nooit geweest, wel in Putten heb toen ook verhalen gehoord van overlevenden.
In Praag ben ik in de oude Joodse wijk geweest, en in de sjoel stonden alle namen van de slachtoffers kippenvel.
In Boedapest, ben ik in een van de grootste sjoels geweest ter wereld, en daar werden er ook verhalen verteld over wat er allemaal gebeurt is, best gruwelijk en ze hadden ook een gedeelte waar de werd laten zien hoe het was tijdens de oorlog als je Joods was.
ook stond er in de tuin een ijzeren boom met alle namen van de slachtoffers

tijdens onze roadtrip in Normandië zijn we ook langs de begraafplaats geweest waar veel Amerikaanse & Engelse soldaten liggen, had echt tranen in mijn ogen sommige jongens waren zo jong en getrouwd kinderen.
het hielp ook niet dat ik de avond ervoor Saving private Ryan had gezien
Relax we're all crazy, it's not a competition
Heb het boek ook gelezen, vond ik ook superheftig...

Zo Phoebs is thuis 🥱🥱🥱🥱, mijn katten zijn druk, irritant en breken de boel af, fijn toch op dit tijdstip 😖😖😖
Trusten...
Goedemorgen,

Ach jee Rouge het zit/zat je niet mee zeg!
De Joodse wijk in Praag ben ik niet in geweest (Je kon kiezen of je meeging, was met een groepsreis, wij zijn op eigen houtje de stad gaan verkennen) omdat we net daarvoor een crematie van iemand hadden gehad die na een zwaar ziektebed was overleden. Dus we wilden het luchtig houden die week.
We zijn trouwens wel naar Theresienstad geweest. We zaten te twijfelen maar omdat verder iedereen uit die groep erheen wilde, zijn we toch maar meegegaan.

Ik ben vandaag toch vrij. Dat was eigenlijk ook de bedoeling, maar ik kreeg vanmorgen nog mail of ik in wilde vallen. Stuurde terug dat ik dat wel wilde, maar kreeg toen als reactie dat klant toch geen vervanging wilde.

Vandaag maar even wat telefoontjes gaan plegen. Morgen is nog steeds niet helemaal duidelijk of ik nu wel of niet naar de locatie mag waar ik normaal kom.
En mijn auto moet voor APK. Ik had mijn garage gemaild (bellen heb ik zo'n gruwelijke hekel aan) maar ze reageren niet. En hij moet voor 11 juni gekeurd zijn. Dat duurt nog even maar je weet nooit wat er tussenkomt en dit soort dingen wil ik gewoon snel geregeld hebben.

Afijn, verder maar wat in huis rommelen. Het is hier mooi weer, dus misschien nog een wandelingetje maken.
Kort nachtje... Paar keer gesnoozed en nu ontbijt. Ga dadelijk weer eens naar de kringloop, moet nog bedenken of ik ga halen én brengen of dat ik de brengrij uitstel tot (over)morgen

Project plant verplaatsen schiet nog niet heel hard op. Buurman zal binnenkort een blik werpen wat de haalbare methode is.

Schlinders list ooit met de hele klas gezien, volgens mij daarna nooit meer, maar zie zo nog beelden voor me als ik de titel lees. Het laatste oorlogsboek dat ik las en niet voor kind/jeugd bedoeld is was Het familieportret (Jenna Blum). Stonden geen illustraties in, maar mijn hoofd maakte er zelf wel beelden bij die ik nog steeds voor me kan zien. Daardoor dus dit genre maar niet meer gekozen..
Goedemorgen!!!

Rouge: oei dat is wel balen zeg... hopelijk wordt het opgelost vandaag.
Kwebbel: ik mail ook liever maar bellen is wel sneller want dagen moeten wachten op antwoord is ook niet echt fijn...
Watervrouw: ik zou eerst wegbrengen, dan ben je die rotzooi lekker kwijt..

Ik lag er laat in maar heb wel lekker geslapen.
Zit nu aan mn ontbijt, mn moeder komt mij zo helpen in huis. Geen idee waarmee, ze heeft een paar geniale ideeen qua inrichting.
Waar bemoeit ze zich mee zou je denken, maar mijn moeder is erg praktisch en ik ben erg benieuwd dus we gaan het zien :-D
Fijne dag allen!! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Heel onrustig geslapen en werd ook nog wakker omdat man per ongeluk de lamp aan deed vannacht.
Net eerst even mijn oefeningen gedaan en nu ontbijt. Dadelijk dus werken dus kan het sporten maar vast gedaan hebben. Ik denk vanavond online een quiz. Ook leuk.
Phoebe inderdaad. Ik had vrijdag gemaild, zaterdag geen reactie, zondag waren ze dicht. Maandag geen reactie, gisteren bevrijdingsdag..

Dadelijk maar bellen. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Kan goed dat ze maandag ook dicht waren of een hoop mensen vrij Kwebbel. Wij hadden die dag ook vrij genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven