Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Boudica schreef:
23-07-2026 10:32
Genoeg over brood in al haar varianten!
" bepaal jij dat !?

https://youtu.be/nJkE7QHQYLM?is=cpWMLCsiyY3y2KQf
Mephishardstylez schreef:
23-07-2026 11:49
Here, here!

Wat is daar?
Here, here!
Hear, hear.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Here, here!
Hier hier?
Jankerd
:proud:
3 zielen, 1 gedachte.
:mrgreen:
Jankerd
Here, here!
:there:
Solomio schreef:
23-07-2026 12:05
Hear, hear.
Oh is dat het. Ik las die post vanmorgen in mijn pauze en ik begon al te denken dat ik van alles gemist had qua modern taalgebruik, maar dat valt dus gelukkig mee.
Lady*Voldemort schreef:
23-07-2026 18:07
Oh is dat het. Ik las die post vanmorgen in mijn pauze en ik begon al te denken dat ik van alles gemist had qua modern taalgebruik, maar dat valt dus gelukkig mee.
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik heb ingevuld dat ze eigenlijk 'hear, hear' bedoelde.
Maar ja, NIVEA....
Djessy schreef:
23-07-2026 07:52
Hoe noemen jullie een heel brood dan? Zo'n lang ding dat bestaat uit meerdere sneetjes/boterhammen? Ik noem dat een brood, een deel ervan is dus een broodje.
Uhm, nee. Als het kleiner is dan zo'n heel brood noem je het een broodje. Of zeg je ook dat je een tomaatje eet als je een stuk van een tomaat afsnijdt?
Appletje schreef:
23-07-2026 19:54
Uhm, nee. Als het kleiner is dan zo'n heel brood noem je het een broodje. Of zeg je ook dat je een tomaatje eet als je een stuk van een tomaat afsnijdt?
We waren er allang over uit dat je een boter/snee brood gewoon broodje mag noemen. Is correct Nederlands.
Jankerd
Foto´s op face-book met jonge vrouwen uit de jaren ´70 (soms met AI gemaakt en soms niet) met iedere keer weer dezelfde tekst ´geen piercings,geen tatoeages,geen opgespoten lippen,geen mobieltjes´ en dan de manier waarop sommigen jonge vrouwen van vandaag afkraken. De plaat is blijven hangen.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Nog 2 wc ergernissen:

- het wc papier dat op is bij openbare wc's (ok, niet heel onzinnig)
- het wc papier dat nét is aangevuld maar dat het dan nog zo'n hele dikke strakke stugge rol is met van dat flinterdunne papier waardoor het afbreekt nog voor je ook nog maar één velletje hebt afgescheurd. En zo te zien aan de vloer de 3 mensen voor jou ook, want dat ligt dan bezaaid met snippertjes afgescheurd papier.

Beide ervaringen gehad deze week.
cognac schreef:
02-08-2026 18:51
Nog 2 wc ergernissen:

- het wc papier dat nét is aangevuld maar dat het dan nog zo'n hele dikke strakke stugge rol is met van dat flinterdunne papier waardoor het afbreekt nog voor je ook nog maar één velletje hebt afgescheurd. En zo te zien aan de vloer de 3 mensen voor jou ook, want dat ligt dan bezaaid met snippertjes afgescheurd papier.

Dat wc-papier dat steeds afbreekt is inderdaad zeer irritant.
Nou ja, ik snap wel dat ze bij openbare wc's niet altijd precies bij kunnen houden wanneer het pleepapier op is, dus ik heb altijd voor de zekerheid een pakje Tempo in mijn tas.
Hier in ons stadje bij de openbare toiletten op de markt, hangen de rollen aan de buitenkant van de deur. Dus pakken wat je denkt nodig te hebben, best slim vind ik.
cognac schreef:
02-08-2026 18:51
Nog 2 wc ergernissen:

Dat is erg irritant ja. Maak ik soms ook mee.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Redhead70* schreef:
02-08-2026 19:00
Hier in ons stadje bij de openbare toiletten op de markt, hangen de rollen aan de buitenkant van de deur. Dus pakken wat je denkt nodig te hebben, best slim vind ik.
Dat had ik laatst ook op een camping. Heel onhandig want je moet van tevoren weten wat je gaat doen en hoeveel je denkt nodig te hebben. Dat weet ik niet altijd!
Redhead70* schreef:
02-08-2026 19:00
Hoe weet je nou tevoren wat je nodig hebt. Je zal maar ongesteld zijn en per ongeluk een enorm stolsel hebben, of een onverwachte aanval van plakpoep. Zit je daar met je twee velletjes omdat je dacht alleen maar een plasje te moeten wegwerken.
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2026 17:56
Hoe weet je nou tevoren wat je nodig hebt. Je zal maar ongesteld zijn en per ongeluk een enorm stolsel hebben, of een onverwachte aanval van plakpoep. Zit je daar met je twee velletjes omdat je dacht alleen maar een plasje te moeten wegwerken.
Dus altijd uitgaan van het ergste.
En voor de zekerheid altijd een pakje papieren zakdoekjes in je tas/zak. Ik heb er meestal ook wel een plastic zakje met een paar vochtige doekjes in zitten, altijd handig.
Heb weleens meegemaakt in een ver land dat bij een openbaar toilet een dame stond die het wc-papier uitdeelde, één stukje van twee wikkeltjes om haar hand per persoon, dat werd echt gerantsoeneerd. Ik was blij een pakje zakdoekjes bij me te hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mensen, meestal anwb-generatie, die naast elkaar breed op een fietspad fietsen.
De man vaak nog als een ome Arie Wijdbeens, zodat ik er nauwelijks langs kan.
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
03-08-2026 22:53

En dan hebben ze zo'n verkeerd afgesteld spiegeltje die zomaar 20 cm uitsteekt. Die spiegels moeten iets omhoog staan. En dan fietsen op zo'n smal fietspaadje en niet aan de kant gaan. :-$
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
calvijn1 schreef:
03-08-2026 22:53
én heel lelijk zuchten en "jaja" roepen als je meer dan 50 meter van te voren even belt omdat ik als forens niet van de omgeving hoef te genieten en er gewoon langs wil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven