Oorgaatjes

19-02-2020 14:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin november heb ik nieuwe gaatjes in m'n oren laten schieten. Zes weken de zweerknopjes erin houden en een paar keer per dag schoonmaken met speciaal ontsmettingsspul, werd mij verteld. Ik gaf aan dat ik nogal gevoelige oren heb, dus mij werd geadviseerd om de oorbellen één of twee weken langer in te houden.

Na acht weken besloot ik de zweerknopjes om te wisselen voor andere zilveren oorbellen. Ik ging er van uit dat het nu wel kon... De gaatjes begonnen echter gelijk te bloeden, dus heb ik de zweerknopjes weer erin gedaan. Nu heb ik ze bijna vier maanden in en ik merk met het schoonmaken dat er opgedroogd bloed aan de achterkant zit. Het is dus nog steeds niet geheeld. Ook doet het soms pijn met draaien na het schoonmaken, alsof de oorbellen een beetje vast zitten. Kortom, ik kan de oorbellen denk ik nog steeds niet verwisselen, terwijl ik dat zo graag wil :"-(

Na hoeveel tijd konden jullie de zweerknopjes verwisselen? Ging dit bij jullie ook zo moeizaam? Hebben jullie ook bloedkorstjes gehad? Ligt dit aan mij? Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen, omdat ik echt niet snap waar het mis gaat bij mij!
Niet draaien en stoppen met sterilon prut.

Je trekt iedere keer de boel kapot met dat gedraai en sterilon of ander schoonmaakspul houdt je huid week.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eventueel ook zilveren ringetjes kunnen proberen
Alle reacties Link kopieren
Nooit zo gehad eigenlijk, draaien zou ik wel blijven doen, sterilon niet meer
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je beter tegen goud kunt?
Bij mij wordt zilver zwart en kan alleen gouden oorbellen verdragen of chirurgisch staal.
.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet meer dan 2x per dag schoonmaken en niet vaker aan draaien ook. Geen sterilon gebruiken wat dat droogt onwijs uit.
Gaatjes zijn op m’n 5e geschoten dus weet ik niet meer maar bij piercings moest ik altijd wassen met een speciale zeep, niet vaker dan 2x per dag en vooral er af blijven!
Sommige mensen hebben iets meer pech dat het helen langer duurt. Zolang het niet gruwelijk ontstoken is zou ik ze laten zitten en blijven schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
19-02-2020 14:10
Misschien dat je beter tegen goud kunt?
Bij mij wordt zilver zwart en kan alleen gouden oorbellen verdragen of chirurgisch staal.
Oh en dit indd! Dat heb ik ook :-)
Alle reacties Link kopieren
Niet draaien en stoppen met sterilon. Zijn het je eerste gaatjes of tweede/derde/vierde? Mijn derde paar heeft veel langer geduurd dan de eerste en de tweede omdat je dan veel dichter bij kraakbeen zit, houd hier rekening mee. Ook heelt ieders lichaam anders, piercings duren bij mij bijvoorbeeld ook altijd langer dan er 'officieel' voor staat. Heb je ze laten piercen of schieten? Je kan even kijken naar anders iets van chirurgisch staal bij je piercer.
Het is aan tijd geleden maar geloof dat mijn derde paar na een jaar echt helemaal genezen waren (dus nooit meer enige irritatie).
Alle reacties Link kopieren
Niet schoonmaken (zeker niet met speciaal spul) en niet aan draaien.

Door te draaien, draai je steeds het wondje open en is er absoluut geen kans om te helen.
Alle reacties Link kopieren
Vergeten te zeggen, maar kom er überhaupt liever niet met je handen aan en al helemaal niet met ongewassen handen. Als je een wond op je been hebt ga je er ook niet constant aan zitten...
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
19-02-2020 14:14
Niet draaien en stoppen met sterilon. Zijn het je eerste gaatjes of tweede/derde/vierde? Mijn derde paar heeft veel langer geduurd dan de eerste en de tweede omdat je dan veel dichter bij kraakbeen zit, houd hier rekening mee. Ook heelt ieders lichaam anders, piercings duren bij mij bijvoorbeeld ook altijd langer dan er 'officieel' voor staat. Heb je ze laten piercen of schieten? Je kan even kijken naar anders iets van chirurgisch staal bij je piercer.
Het is aan tijd geleden maar geloof dat mijn derde paar na een jaar echt helemaal genezen waren (dus nooit meer enige irritatie).
Het zijn m'n tweede en derde gaatjes! De eerste gaatjes zijn geschoten toen ik nog heel klein was, dus ik weet niet meer hoe het toen ging. Het is overigens geen Sterilon wat ik gebruik, want dat werd inderdaad met klem afgeraden. Het is ander ontsmettings-/schoonmaakspul dat ik in de winkel erbij kon kopen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een beetje vaseline. Sterilon droogt uit en door steeds te draaien maak je zelf de korstjes weer open. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
19-02-2020 14:10
Misschien dat je beter tegen goud kunt?
Bij mij wordt zilver zwart en kan alleen gouden oorbellen verdragen of chirurgisch staal.
Zweerknopjes zijn van chirurgisch staal. En ik zou inderdaad stoppen met meerdere keren per dag ontsmetten want zo blijft de huid nat en week en heelt niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet draaien, ervan af blijven.
Alleen rondom schoonmaken en niet in de gaatje zelf met gewone groene zeep. Geen ontsmettingsmiddel, als het ontstoken is, hooguit zoutoplossing.
Goud of staal hier. Al het andere: niet goed. En mijn gaatjes heb ik al 20 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat al gezegd is. Niet aankomen, niet draaien, niet meerdere malen per dag ontsmetten met een alcoholhoudend spulletje.
Gewoon met rust laten en eventueel met een zoutoplossing schoonmaken indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan last van de tweede of van de derde gaatjes? Die laatste mogen ze eigenlijk niet meer schieten, maar moeten gepierced worden. Heel andere techniek.

Houd er maar rekening mee dat de genezing gewoon wat langer duurt. Je kunt wel (bijvoorbeeld bij een piercingshop) andere oorbellen kopen, piercings dus eigenlijk. Zijn van chirurgisch staal. Of zilver gaat lukken op die plek is nog maar de vraag, mijn dochter heeft alleen in de eerste twee gaatjes allerlei oorbellen en vanaf de derde alles chirurgisch staal (derde gaatje en helix)
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-02-2020 15:46
Heb je dan last van de tweede of van de derde gaatjes? Die laatste mogen ze eigenlijk niet meer schieten, maar moeten gepierced worden. Heel andere techniek.

Houd er maar rekening mee dat de genezing gewoon wat langer duurt. Je kunt wel (bijvoorbeeld bij een piercingshop) andere oorbellen kopen, piercings dus eigenlijk. Zijn van chirurgisch staal. Of zilver gaat lukken op die plek is nog maar de vraag, mijn dochter heeft alleen in de eerste twee gaatjes allerlei oorbellen en vanaf de derde alles chirurgisch staal (derde gaatje en helix)
Dat ligt aan het oor. Zodra het om kraakbeen gaat wordt dat tegenwoordig niet meer geschoten, maar gepierced met naald. In mijn oor zitten wel 4 gaatjes onderin naast elkaar voordat het kraakbeen begint.

TO het kan ook zijn dat je allergisch bent voor het chirugisch staal van de oorbelletjes. Je zou dan voor goud of titanium kunnen gaan.
Ik had bij mijn eerste gaatjes ook erg lang problemen. Die maakte ik destijds nog schoon met sterilon en flink draaien. Had toen oorbelletjes van chirurgisch staal en daar een bak ellende mee gehad.
Nu mijn tweede gaatjes laten schieten met echt gouden oorbellen en geen centje pijn. Af en toe drupje verzorgingsproduct en verder met rust laten.
Ik had dit eerst ook, toen gestopt met dat schoonmaakspul maar wel af en toe draaien (omdat ze anders vast gaan groeien dacht ik). Nu heb ik er geen last meer van en kan ik gewoon in doen wat ik wil
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, het schoonmaken wordt me afgeraden lees ik. Dan ga ik daarmee stoppen. Maar wat ik niet begrijp: waarom krijg je na het schieten dan zo'n flesje aangesmeerd? Of is het de eerste weken wel goed?
Alle reacties Link kopieren
SixthGun schreef:
19-02-2020 21:54
Hmmm, het schoonmaken wordt me afgeraden lees ik. Dan ga ik daarmee stoppen. Maar wat ik niet begrijp: waarom krijg je na het schieten dan zo'n flesje aangesmeerd? Of is het de eerste weken wel goed?
Nou je moet het misschien een beetje net zo zien als een ondiepe snijwond/kras op bijv je arm.
Je wil niet dat er zeepresten, vuil etc in je verse wond komen, dus ontsmet je dat een paar keer. Verder is het van belang dat je er niet aan komt, dan geneest het het snelst.

Draaien hoeft eigenlijk niet, je huid groeit niet vast aan metaal, maar ik weet van mezelf dat men dat soms toch wel eventjes doet ;) probeer dat te beperken en anders met heel schone handen doen.
Alle reacties Link kopieren
SixthGun schreef:
19-02-2020 21:54
Hmmm, het schoonmaken wordt me afgeraden lees ik. Dan ga ik daarmee stoppen. Maar wat ik niet begrijp: waarom krijg je na het schieten dan zo'n flesje aangesmeerd? Of is het de eerste weken wel goed?
Omdat ze vaak niet goed weten hoe het werkt en geld willen verdienen. Vroeger werd gezegd dat je flink moest draaien en sterilon erop moest doen. Daar zijn ze heel erg van teruggekomen. Te veel sterilon maakt de huid namelijk erg schraal tot kapot waardoor de wond uiteindelijk alleen maar groter wordt en natter blijft met alle gevolgen van dien. Door te draaien maak je steeds een nieuw wondje.

Dus advies voor nu: niet aankomen, enkel huid naast het gaatje schoon maken met groene zeep en goed droogmaken!! Enkel als het ontstoken is, met een zoutoplossing schoon maken.

Sterilon wordt ook niet meer geadviseerd om te ontsmetten op de huid.

En laat piercen (van welk gat dan ook) gewoon over aan een professionele piercer. Zelfs de gewone gaatjes zonder kraakbeen laat je het beste met een naald piercen en niet met een pistool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven