Op het nippertje...

12-01-2010 20:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik dit kan posten; het heeft niet veel gescheeld of ik was er niet meer geweest, schat ik zo in.

Vanmiddag kom ik op de fiets uit mijn werk.

Ik rij zoals gewoonlijk door het centrum van mijn stad, over een doorgaande weg die twee bussen naast elkaar en pakweg een halve meter breed is. Bussen mogen beide richtingen op, zelden kunnen ze elkaar tegelijkertijd passeren omdat ook fietsers en scooters er rijden, en maar al te vaak staan er vrachtwagens te lossen, het is een winkelstraat.

Ik kom aanfietsen en voor mij zie ik een bus bij een bushalte stilstaan. Er stappen mensen uit, en ik zie dat er meerdere mensen gaan instappen, die bus staat er nog lang genoeg om er langs te kunnen fietsen.

Vanaf de andere kant zie ik vanuit de verte een andere bus aankomen.

Die rijdt langzaam en heeft nog voldoende afstand.

Aanvullende info: Vóór de bus waar ik voorbij wil is een zebrapad met verkeerslicht.

Ik begin dus aan mijn inhaalmanouvre, en dan gaat het ineens supersnel. Ik zie de bus die mij tegemoet komt ineens razendsnel zijn tempo opvoeren, en die komt zo snel op me af dat ik weet dat hij niet gaat stoppen om mij de bus te laten passeren.

Ik zit al ruim naast de eerste bus en kan niet naar rechts uitwijken.

Doorfietsen wordt mijn dood.

Het enige wat ik kan doen om mezelf te redden is naar links sturen, gelukkig geen fietser of brommer die mij voor de bus uit tegemoet komt (of wellicht is dit juist ongunstig anders had hij misschien toch zijn snelheid aangepast), en ik vlucht met een bloedgang de linkerstoep op, waarna de bus mij voorbijflitst.

Enigszins confuus kijk ik om me heen, en begrijp waarom de zijn gaspedaal zo intrapte. Het verkeerslicht gaat op rood.

Hij wilde nog nét even door oranje.....

Met trillende benen fiets ik door naar huis.
Pfff wat zul je geschrokken zijn!

Het lijkt me dat hij je niet gezien heeft? Had je je licht aan?
jakkes, wat een schrik! En wat een minkukel van een buschauffeur!
Door het oog van de naald dus!
Bah wat naar! Wat zul je geschrokken zijn! Weet je toevallig nog welke lijn het was? Een klacht indienen lijkt me zeer terecht.
Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Gaat het inmiddels weer een beetje?
Blij dat je dit nog kan navertellen! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Een vanaf hier!
Oeh, da's echt schrikken! En ik krijg het vermoeden dat ik weet waar het is. Ik heb daar vaaaaak gefietst en da's wel vaker eng maar dit slaat alles!

Kop koffie? Of liever een wijntje?
Het was vanmiddag rond twaalf uur, klaarlichte dag.

Het gekke is dat ik me vanmiddag wel rotgeschrokken ben, maar nu vertel ik het net hier thuis, en nou besef ik eigenlijk wel dat ik het enkel en alleen aan mezelf dank dat ik nog heel ben.
quote:Etosha schreef op 12 januari 2010 @ 20:33:

Oeh, da's echt schrikken! En ik krijg het vermoeden dat ik weet waar het is. Ik heb daar vaaaaak gefietst en da's wel vaker eng maar dit slaat alles!

Kop koffie? Of liever een wijntje?

Ja? Is dat die straat waar ze ook weer een tram willen laten rijden?

..nou doe mij dan een sterke koffie met een scheut wiskey en een toef slagroom, ik hoef er niet meer uit..
Het lijkt me sowieso een levensgevaarlijke situatie! Als je inhaalt op een 50 km weg, mag dat niet eens denk ik? Had je er niet aan de rechterkant voorbij gekund of even kunnen wachten? Als ik in de auto rijd op een 50 km weg dan verwacht ik ook geen fietsers tegemoet komen.

Vind het echt gevaarlijk!
jemig wat moet jij geschrokken zijn. Maar voor jezelf wel goed om te weten dat je in een noodsituatie wel goed kan handelen en niet verstijfd van angst blijft staan.

Goed gedaan meid! Knuffel
Ikwilafvallen, het is een winkelstraat, en ik geloof niet dat het een normale 50 km straat is.

Er mogen geen personenauto's rijden, alleen bestemmingverkeer op bepaalde tijden.

De bus waar ik langswilde stond langs de stoeprand bij de halte, en die bleef daar voorlopig nog wel even staan, gezien de rij mensen die mee wilden.

Mijn inschatting was dat ik er makkelijk langs had gekund, maar het plotseling veel harder gaan rijden van de bus die me tegemoet kwam had ik niet voorzien.

Ik neem aan dat een buschauffeur voordat hij zijn snelheid opvoert ook eerst kijkt of dat gezien de verkeerssituatie kan.

Had hij dat gedaan, gewoon op de weg voor hem had gekeken, had hij gezien dat ik de bus ging passeren.

Maar waarschijnlijk was hij alleen gefocust op het verkeerslicht dat al even op groen stond, oranje werd, en rood dreigde te worden.

En voordat dat gebeurde wilde hij dat verkeerslicht voorbij zijn.

Zo was het.
dubbel
Weet je welke lijn het is zodat je een klacht in kunt dienen? Of vind je dat het niet waard?
Volgende x wachten, je hebt alleen je zelf ermee. (en andere straks)
Ann Liv, ik weet alleen dat het een bus van Veolia (of zoiets) was, ik heb er op dat moment niet aan gedacht om te kijken welke lijn. Had ik dat wel geweten had ik dit zeker wel doorgegeven.
Ik kan me voorstellen dat je er op dat moment niet aan denkt. Hoop dat je snel van de schrik bekomen bent.

Brown_Eyes wat een rare opmerking. Als ze had in kunnen schatten dat het gevaarlijk was, zou ze toch wel hebben gewacht?
Ik ga nog maar een stuk voorzichtiger worden op de fiets.
pffff, schrikken zeg! die beste buschauffeur (of chauffeuse natuurlijk ;)) had wel wat beter mogen uitkijken.

een tijdje terug is er vlakbij mijn huis ook een ongeluk gebeurd met een bus en een fietsen, erg naar.

gelukkig is het bij jou goed afgelopen zeg!
quote:Perel schreef op 12 januari 2010 @ 20:43:

Ikwilafvallen, het is een winkelstraat, en ik geloof niet dat het een normale 50 km straat is.

Er mogen geen personenauto's rijden, alleen bestemmingverkeer op bepaalde tijden.

De bus waar ik langswilde stond langs de stoeprand bij de halte, en die bleef daar voorlopig nog wel even staan, gezien de rij mensen die mee wilden.

Mijn inschatting was dat ik er makkelijk langs had gekund, maar het plotseling veel harder gaan rijden van de bus die me tegemoet kwam had ik niet voorzien.

Ik neem aan dat een buschauffeur voordat hij zijn snelheid opvoert ook eerst kijkt of dat gezien de verkeerssituatie kan.

Had hij dat gedaan, gewoon op de weg voor hem had gekeken, had hij gezien dat ik de bus ging passeren.

Maar waarschijnlijk was hij alleen gefocust op het verkeerslicht dat al even op groen stond, oranje werd, en rood dreigde te worden.

En voordat dat gebeurde wilde hij dat verkeerslicht voorbij zijn.

Zo was het.

Oke, ik snap de situatie nu wat beter.

Wat raar dat hij jou helemaal niet heeft gezien! Maar misschien keek hij alleen naar het verkeerslicht. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Wat een eng verhaal zeg!
fijn dat het goed gegaan is Perel! Heel eng als zoiets gebeurt!

Maar dit was dan ook weer niet nodig toch?
quote:Perel schreef op 12 januari 2010 @ 20:34:

[...]

Ja? Is dat die straat waar ze ook weer een tram willen laten rijden?

..nou doe mij dan een sterke koffie met een scheut wiskey en een toef slagroom, ik hoef er niet meer uit..Dat weet ik niet, want ik woon al een poosje niet meer in die plaats. Maarre... ergens ter hoogte van de V&D gok ik zo?
Na even Googlen: yep, da's dezelfde straat. Levensgevaarlijk daar, al jaren! En volgens mij mogen ze niet harder dan 30km per uur, maar ze gaan wel vaak veel harder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven