Op kamers gaan?

05-05-2014 20:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed waar ik dit topic kan plaatsen, dus dan maar hier.

Aangezien mijn relatie al een tijdje op springen staat, denk ik steeds vaker aan verhuizen. We wonen nu nog samen, maar dit huis is van mijn vriend en daarbij zou ik nooit in deze stad zijn gaan wonen als hij hier niet woonde. Dus, mocht het klappen, zou ik ten eerste teruggaan naar mijn ouders. Mijn moeder heeft al aangeboden om me op te willen vangen. Mocht ik daar te lang blijven, kan ik ook een tijdje logeren bij mijn vader.

Maar goed, aangezien ik nu 'op mezelf' woon, is het niet ideaal om voor langere tijd terug naar huis te gaan. Daarbij vind ik het ook niet eerlijk om mijn ouders al te lang met mijn aanwezigheid te belasten, alleen omdat het makkelijker zou zijn. Dus zou ik op kamers moeten. Mijn eerste keuze valt logischerwijze op de stad waarin ik studeer. Maar na wat langer erover na te denken kom ik tot de conclusie dat dat misschien helemaal niets voor mij is. Ik heb helemaal niets met de stad en ik ken er ook niemand. Vervolgens zou ik terug kunnen naar mijn geboortestad (waar ook mijn ouders wonen) om daar op kamers te kunnen gaan. Nu lijkt dat me het meest handige, maar ook niet fijn. Op kamers gaan is meestal toch vooral zuipen en veel ondernemen met je huisgenoten, terwijl ik meer op mezelf ben. Ik twijfel dus heel erg, maar neig wel naar de laatste optie.

Weet iemand raad, of een andere optie die ik over het hoofd zie?
Schrijf je in bij diverse woningbouwverenigingen. Dan heb je in elk geval al wachttijd opgebouwd, mocht het echt niet meer gaan en zo kun je vanuit je ouders huis een eigen huurwoning betrekken.