Op kamers gaan?

05-05-2014 20:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed waar ik dit topic kan plaatsen, dus dan maar hier.

Aangezien mijn relatie al een tijdje op springen staat, denk ik steeds vaker aan verhuizen. We wonen nu nog samen, maar dit huis is van mijn vriend en daarbij zou ik nooit in deze stad zijn gaan wonen als hij hier niet woonde. Dus, mocht het klappen, zou ik ten eerste teruggaan naar mijn ouders. Mijn moeder heeft al aangeboden om me op te willen vangen. Mocht ik daar te lang blijven, kan ik ook een tijdje logeren bij mijn vader.

Maar goed, aangezien ik nu 'op mezelf' woon, is het niet ideaal om voor langere tijd terug naar huis te gaan. Daarbij vind ik het ook niet eerlijk om mijn ouders al te lang met mijn aanwezigheid te belasten, alleen omdat het makkelijker zou zijn. Dus zou ik op kamers moeten. Mijn eerste keuze valt logischerwijze op de stad waarin ik studeer. Maar na wat langer erover na te denken kom ik tot de conclusie dat dat misschien helemaal niets voor mij is. Ik heb helemaal niets met de stad en ik ken er ook niemand. Vervolgens zou ik terug kunnen naar mijn geboortestad (waar ook mijn ouders wonen) om daar op kamers te kunnen gaan. Nu lijkt dat me het meest handige, maar ook niet fijn. Op kamers gaan is meestal toch vooral zuipen en veel ondernemen met je huisgenoten, terwijl ik meer op mezelf ben. Ik twijfel dus heel erg, maar neig wel naar de laatste optie.

Weet iemand raad, of een andere optie die ik over het hoofd zie?
Schrijf je in bij diverse woningbouwverenigingen. Dan heb je in elk geval al wachttijd opgebouwd, mocht het echt niet meer gaan en zo kun je vanuit je ouders huis een eigen huurwoning betrekken.
Op kamers gaan hoeft niet per se samen te gaan met zuipen hoor. Ik heb nooit alcohol gedronken en ben toch afgestudeerd. Het hangt maar net af van het soort studentenhuis of de studentenflat, wat voor mensen er wonen en vanuit welk verband je met z'n allen in dat huis zit (of juist zonder iets met elkaar te maken te hebben).

Als de relatie misgaat, zou je misschien ook met een vriendin kunnen gaan samenwonen. Dan zit je niet zo tussen de studenten, maar heb je wel wat gezelligheid. Een appartement delen is in veel gevallen (in ieder geval in de studentenstad waar ik woonde) nog goedkoper dan op kamers gaan.
quote:Doreia, 3 minuten geleden

Schrijf je in bij diverse woningbouwverenigingen. Dan heb je in elk geval al wachttijd opgebouwd, mocht het echt niet meer gaan en zo kun je vanuit je ouders huis een eigen huurwoning betrekken.

'Zo'? Hier in het dorp tussen grotere plaatsen is de wachttijd al een jaar of 5.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Doreia schreef op 05 mei 2014 @ 20:47:

Schrijf je in bij diverse woningbouwverenigingen. Dan heb je in elk geval al wachttijd opgebouwd, mocht het echt niet meer gaan en zo kun je vanuit je ouders huis een eigen huurwoning betrekken.Dank je voor je tip Doreia. Ik heb het laatst gecheckt en ik heb inmiddels 4 jaar inschrijftijd opgebouwd bij de grootste woningbouwvereniging in mijn geboorteplaats. Ik kan nog wel naar andere zoeken.
Him, zo als in: van daaruit. Niet zo als in 'effies'
Ik heb genoten van mijn jaren op 'kot' en drink niet. Zuippartijen etc horen echt niet perse bij op kamers gaan.

Ga eens langs bij wat huizen met kamers, en kijk eens wat voor type mensen er wonen, er zullen zeker feestbeesten bijzitten, maar dat hoeft echt niet.
quote:nephthys schreef op 05 mei 2014 @ 20:56:

Ik heb genoten van mijn jaren op 'kot' en drink niet. Zuippartijen etc horen echt niet perse bij op kamers gaan.

Ga eens langs bij wat huizen met kamers, en kijk eens wat voor type mensen er wonen, er zullen zeker feestbeesten bijzitten, maar dat hoeft echt niet.Daar zat ik ook wel al aan te denken, maar ik wist niet of dat 'raar' gevonden zou worden, komen kijken en dan uiteindelijk zelf nee zeggen. Ik sta wel al ingeschreven op diverse kamersites, dus maar eens een avondje voor gaan zitten en een lijstje maken.
quote:Doreia, 6 minuten geleden

Him, zo als in: van daaruit. Niet zo als in 'effies'

Oja, zo kan het natuurlijk ook
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Rondkijken naar verschillende kamers is toch normaal, je neemt toch niet de eerste vrije kamer die je ziet?

En vraag als je langsgaat of je ook even kennis mag maken met de andere bewoners.
quote:femke_leest schreef op 05 mei 2014 @ 20:51:

Op kamers gaan hoeft niet per se samen te gaan met zuipen hoor. Ik heb nooit alcohol gedronken en ben toch afgestudeerd. Het hangt maar net af van het soort studentenhuis of de studentenflat, wat voor mensen er wonen en vanuit welk verband je met z'n allen in dat huis zit (of juist zonder iets met elkaar te maken te hebben).

Als de relatie misgaat, zou je misschien ook met een vriendin kunnen gaan samenwonen. Dan zit je niet zo tussen de studenten, maar heb je wel wat gezelligheid. Een appartement delen is in veel gevallen (in ieder geval in de studentenstad waar ik woonde) nog goedkoper dan op kamers gaan.Misschien ook een goede, mijn beste vriendin zit thuis redelijk op hete kolen (haha). Maar ik ben altijd bang voor de hoge huur, die is hier niet zo mals...
Ik ben ook erg op mezelf en heb nu een kamer in een studentenhuis. Met 6 andere woon ik er, we zijn allemaal eigenlijk aardig veel weg en op ons zelf, maar als we contact willen kan dat eigenlijk altijd.

Ik denk (zeker aangezien je nu ook uit huis woont) dat het veel prettiger dan is om weer gewoon op jezelf te gaan wonen. Maar misschien is het dan wel gezelliger/beter om dan een huis te zoeken waar je niet alleen woont. En niet alle studenten zuipen ;)
Onbereikbare doelen, die gaan zo lekker lang mee - Loesje
quote:nephthys schreef op 05 mei 2014 @ 21:04:

Rondkijken naar verschillende kamers is toch normaal, je neemt toch niet de eerste vrije kamer die je ziet?

En vraag als je langsgaat of je ook even kennis mag maken met de andere bewoners.

Ja, dat is ook zo. Gek, normaal ben ik niet zo onzeker, en ik durf ook zeker te zeggen dat het gewoon niet gaat klikken en ik daarom dus de kamer niet neem...

Oh maar ik wil ook zeker de overige bewoners leren kennen voordat ik er ga wonen. Die bepalen voor mij zeker voor een groot deel ook óf ik er wil wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven