Openbaarvervoer ergernissen

23-11-2017 14:54 174 berichten
Er is een topic over supermarkt ergernissen, instantie ergernissen, marktplaats ergernissen, dus tijd voor een openbaarvervoer ergernissen topic.

To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.

Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
23-11-2017 15:18
Gisteren kwam er na 1x niezen een mevrouw naar me toe om te melden dat ik in de stiltecoupe zat,
Oke dan .........
ik zou expres nog een paar keer lekker hard hoesten :rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
ik ben zo blij dat ik alles met de auto kan en mag doen. Soms ga ik wel eens met de trein en dan denk ik altijd; oh ja.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Verder:

Te weinig parkeerplekken bij het bussstation (en dan wel parkeerwachters die mensen gaan bekeuren die buiten de vakken parkeren)
Geen zitplekken.
Het betaalsysteem.
Buschauffeurs die oncomfortabel rijden als het gangpad vol staat met mensen.
Mensen die zich niet gedragen(voordringen bij het instappen, meer plek innemen dan nodig, luidruchtig, stinken)
Als je met de metro gaat en mensen fietsen gaan nemen op niet toegestane tijdstippen of dagen.
Met metro en dan mensen die voor de ingang blijven staan met kinderwagens (liefst twee of drie zodat je er niet in of uit kan)
Metro die maar een treinstel heeft, in de spits. Dat schiet niet op.
Scholieren in de metro; met 2 personen 2x2 stoelen bezet houden en heel luid met elkaar praten.

...
Ik heb ‘s ochtends om 7.30 eens twee vrouwen uiterst verbaasd horen roepen dat ze echt niet snapten waarom het om dat tijdstip, midden in de spits, zo druk was in de trein :facepalm:

Kleine kinderen die perse op het knopje willen drukken om de deuren te openen, dat gaat altijd gepaard met een hoop drama. Of iemand is het kind voor en het gaat janken, of het kind drukt op het verkeerde knopje en de ouders worden boos omdat de rest van de trein niet het eeuwige geduld heeft om te wachten tot hun wondertje eindelijk de goede knop heeft gevonden.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
De luchtjes die mensen dragen, er zijn er velen die echt teveel parfum of geparfumeerde luchtjes gebruiken. Kotsmisselijk word ik daarvan.
Dat mensen niet jouw tempo lopen; als je niet kan inhalen/langs kan terwijl je een overstap moet halen.
Ik lees dit staand in een extreem overvolle trein haha
Internagelaktisch
Wanneer je trein opeens op een andere perron zal vertrekken. Da's oke als het een perron ernaast is maar soms zeggen ze dan: Ja, je trein zal op perron 2 vertrekken. Jij staat aan perron 8... Fuck.

Of wanneer niemand de regel toepast op de roltrap: Links openhouden voor de mensen die voorbij willen lopen, rechts voor degene die blijven staan.
-verwende kinderen in de trein die om alles zeuren
-overvolle treinen
-vieze wc's
-defecte wc's
KyloRen schreef:
23-11-2017 16:06
Ah, arme jij ;-D

Een grote ergernis is mensen die een plek bezet houden voor 'iemand die straks instapt'. Fijn voor je, maar zo werkt het niet, hè.
Leuk is anders :proud:
Internagelaktisch
Mensen die zo graag in willen stappen dat ze geen ruimte laten voor de mensen die eruit willen.
De pinnige buschauffeur vanmorgen die alleen maar kon zeuren dat haar vluchtweg vrij moest blijven en daar over bleef drammen totdat we allemaal met onze voeten achter de lijn stonden. Erop versperde nog steeds haar vluchtweg.

Het was meer de manier waarop. Ze had beter kunnen vragen of we allemaal achter de lijn wilden gaan staan zodat ze goed zicht had op het verkeer om haar heen.
whitewolves schreef:
23-11-2017 15:50
Vandaag hoorde ik twee dames tegen elkaar zeggen dat een stilte coupe 'Zooo ouderwets concept is''
Grappig, ik vind het juist zinloze nieuwlichterij :D
Curley schreef:
23-11-2017 15:59
Ik heb ‘s ochtends om 7.30 eens twee vrouwen uiterst verbaasd horen roepen dat ze echt niet snapten waarom het om dat tijdstip, midden in de spits, zo druk was in de trein :facepalm:

Kleine kinderen die perse op het knopje willen drukken om de deuren te openen, dat gaat altijd gepaard met een hoop drama. Of iemand is het kind voor en het gaat janken, of het kind drukt op het verkeerde knopje en de ouders worden boos omdat de rest van de trein niet het eeuwige geduld heeft om te wachten tot hun wondertje eindelijk de goede knop heeft gevonden.
dat dus

kinderwagens op de tramhalte/in de tram zelf, lijkt wel of die krengen steeds groter worden en sommige moeders zijn ook echt aso wordt nog net niet opzij geduwd.

drukte in tram wordt ook steeds erger in Amsterdam Centrum is in principe alles te lopen maar zelfs voor een halte pakken ze de tram.
ik reis niet veel met de trein maar mijn grootste ergernis is vooral de borg van je OV wanneer je met de trein moet en ik probeer zoveel mogelijk de spits te mijden. praten in de stilte coupe vind ik ook irritant
Relax we're all crazy, it's not a competition
Volgens mij gaat het vaker niet dan wel goed in de stiltecoupé.
Zie het hele nut er dan ook niet meer van in.
Ik verdenk sommige mensen er tevens van dat ze opzettelijk in de stiltecoupé gaan zitten om bij de minste gesmoes mensen van repliek te kunnen dienen.
Dat vind ik al net zo misselijk.
Bblientje schreef:
23-11-2017 16:47
Zie het hele nut er dan ook niet meer van in.
Ik verdenk sommige mensen er tevens van dat ze opzettelijk in de stiltecoupé gaan zitten om bij de minste gesmoes mensen van repliek te kunnen dienen.
Dat vind ik al net zo misselijk.
Heb je een voorbeeld?
Oakes schreef:
23-11-2017 15:29
Grootste ergernissen in het OV zijn mensen. Zo interpreteer ik bovenstaande posts.
L'enfer, c'ést les autres...
anoniem_337753 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 17:18
1.36% gewijzigd
De jongeman laatst die wijdbeens twee plekken bezet hield en muziek aan had.
Ik wurmde me ernaast, hij moest gelijk iemand bellen om te klagen dat hij heel krap moest zitten omdat er een wijf naast hem moest, en zijn 'waggi' miste.
Geen een wijf moest normaal zo dicht bij hem zitten, in zijn waggi zat er nog een versnellingspook tussen, hij was het echt niet gewend.
Vervolgens een beschrijving van hoe oud en dik en lelijk ik ben.
Dus ik zei: Ik kan je horen hoor.
Zette hij zijn muziek harder en ging daaroverheen nog harder praten over zijn ontberingen.
Ov in zijn geheel is ruk. Waar ik woon is het minimaal en dat is soms zo vervelend.
Stilte coupes in de spits zijn mi onzinnig. Er is al ruimte gebrek En mensen houden zich er niet aan. Noise cancelling headphones zijn dé uitvinding. Ontdekt tijdens vliegen :). Wat een rust ..
  • Mensen die 's ochtends al naar oud zweet ruiken. HOE!DAN!
  • geluid in de stiltegeluid
  • geknaag op hard fruit en/of groente
  • kinderen die opgevoed worden volgens de methode: "niet doen hoor, want anders wordt die mevrouw boos." Regel dat zelf, denk ik dan.
  • mensen die de godganse tijd hun neus zitten op te halen en duidelijk productie hebben
  • pubermeisjes met hun eindeloze, monotone :"en toen zei zij dit en toen dacht ik van dit en toen zei ik zus en toen had ik zoiets van enz.enz.
  • mensen die in elke zin minimaal 5x 'Vet Chill' zeggen
Erger me in buslijnen naar middelbare scholen/ hogescholen altijd aan scholieren en studenten die op plekken bedoeld voor mindervaliden gaan zitten als er ook andere plekken zijn. En vervolgens niet opstaan als iemand die duidelijk mindervalide is binnenkomt.
Bblientje schreef:
23-11-2017 16:47
Natuurlijk niet. Een stiltecoupé suggereert volledige stilte en dan gaan mensen zich al ergeren aan iemand die een keer niest of te luidruchtig ademt. Allemaal zaken waar ze zich in een reguliere coupé helemaal niet aan ergeren, maar hee ze zitten in een stiltecoupé he dus dan zal het stil zijn ook.

Mooiste vind ik altijd nog als mensen hun ongenoegen over de 'herrie' in een stiltecoupé luidkeels en heel uitgebreid gaan ventileren :proud:
als ik met de trein reis zit ik graag in de stilte coupe, omdat het vaak rustiger is, af en toe niezen of kuchen boeit me niet . vind het irritanter als mensen hele gesprekken gaan voeren
Relax we're all crazy, it's not a competition
De lijn van en naar groningen. Altijd super druk, de ns moet daar eens wat meer treinstellen aan vast plakken.
Kwam van het weekend ook al bellend een stilte coupe in Voor mij de enige plek Ik zie dat de enige rolstoelplek de stilte coupe is, verlaag meteen mijn stem en geef dat aan aan degene met wie ik bel. Nog ff snel de relevante info en voordat de trein weer vertrok was ik uitgebeld. Dat moet kunnen. Ook geen moeite met mensen die opnemen, fluisteren dat ze in de S coupe zitten en dan even naar het tussenstuk lopen of een keertje ja en nee murmelen en dan snel ophangen.
Hele gesprekken.. en dan het liefst kakelend dáár heb ik een hekel aan.

Wat me een tijd geleden gebeurde.. Zat op mijn rollator (combi ding) en het was druk. Staat er een "dame" te mopperen dat ze ook wel ff wil zitten. Mevrouw naast haar probeerde nog sssjjjjj maar ze bleef doorgaan. Toen nog een kribbig "jij heb het goed voor elkaar hé" met boze blik. Heb gevraagd of ze als ze mijn plek zo graag wilde of ze mijn kapotte rug er dan gratis bij wilde.
Echt..... Verder dan een ow sorry dacht dat het een stoel was mét kribbig gezicht en stem, kon er niet vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven