oude verjaardagskaarten

06-02-2013 19:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met oude verjaardagskaarten!? Ik vind het best zonde om ze weg te gooien, maar wil oude troep ook eens een keer gaan opruimen:) Hoe lang bewaren julllie dat soort dingen!? Of bewaren jullie ze een leven lang?
De allerbelangrijkste houd ik bij. De rest gooi ik om de zoveel tijd weg, of bij hele mooie maak ik er bladwijzers van voor in een boek ofzo.
Een paar weken na mijn verjaardag gooi ik ze weg.

Als je alles bewaart kan je straks je huis niet meer in.
Ik gooi ze ook vrij snel weg, maar ik heb dan ook geen enkele moeite met dingen weggooien. Ook die van mijn kinderen bewaar ik niet. Bij mij valt iets al gauw in de categorie troep.

Waarom wil je ze precies bewaren? Als je er echt moeite mee hebt dan kun je kunt er natuurlijk ook foto's van maken en ze dan toch weggooien. Herinnering vastgelegd maar geen troep op te slaan.
Die gooi ik na een week of twee weg.
Sommige gooi ik weg, sommige bewaar ik in een doosje. Ligt eraan van wie ze zijn.
Ik gooi ze een paar dagen na mijn verjaardag gewoon weg. Mijn vriend helaas niet. Die bewaard alles. Kerstkaarten van járen geleden, verjaardagskaarten van hem en zijn twee kinderen liggen jaren en jaren in een la. Gek wordt ik er van. Gelukkig gaan we verhuizen (hopelijk dit jaar nog) en dan moet hij wel opruimen. Weg er mee!
Ik bewaar ze, mijn hele leven al. Vroeger ook vakantiekaartjes. Heb een paar dozen met brieven, kaarten en oude agenda's. Leuk om eens in de paar jaar te bekijken. Het eet geen brood.
Hier in de familie bewaart men alle kaarten en maakt er een lange slinger van. Ieder zijn eigen, en met de verjaardag wordt deze weer opgehangen. Wordt dus ook elk jaar langer, best leuk eigenlijk.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Zelf bewaar ik alleen de allerleukste/de liefste teksten enzo. De rest gaat meteen de papierbak in.
Best een leuk idee, maar eh, hoe lang zijn die slingers dan Fiona?

Als je 40 jaar bent, elk jaar 20 kaarten krijgt, zijn dus 800 kaarten. Zijn er best veel.
paar dagen na verjaardag gaan ze de oud-papierdoos in. Geboortekaartjes bewaar ik (meestal) wel
quote:FionA06 schreef op 06 februari 2013 @ 20:59:

Zelf bewaar ik alleen de allerleukste/de liefste teksten enzo. De rest gaat meteen de papierbak in.Hier gaat het net zo... en ik bewaar ze in een mooie grote doos...
quote:reizende schreef op 06 februari 2013 @ 21:05:

Best een leuk idee, maar eh, hoe lang zijn die slingers dan Fiona?

Als je 40 jaar bent, elk jaar 20 kaarten krijgt, zijn dus 800 kaarten. Zijn er best veel.

Heeeeeel lang! Inclusief de kaarten die de ouders kregen met de geboortes (de ouders begonnen dus met kaartenslingers voor hun kinderen). De inmiddels al lang volwassen kinderen doen dit nog steeds en nu ook voor hun eigen kinderen. Dus het hele huis is gezellig versierd tijdens feestjes

Hoewel het voor de jongste toch altijd nog wat kaal is...oh ja, je bent pas 9 denk ik dan
Het ligt er aan van wie ik ze heb gekregen.

Sommigen kaartjes gaan na een paar weekjes wel weg en andere bewaar ik.
Die kaartenslinger is best een leuk idee.

De kaartjes die we kregen voor Snoezekinds geboorte heb ik in een apart plakboek gedaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De geboortekaartjes die ik krijg bewaar ik wel. En de felicitatiekaarten die we kregen na de geboorte van onze dochters zitten in hun eigen doos met hun geboortekaartjes, krant van de dag dat ze geboren zijn, eerste pakje, doosje met haarlokje, tandendoosje, cb boekje en de echo foto's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven