Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
@Yas en Iry, ik wil nog even reageren op jullie opmerkingen! Ik ben het voor een heel groot deel met jullie eens: tot niet zo lang geleden liep 't allemaal goed, was er in de moderatortopics ruimte voor een geintje (al dan niet met de angels) en beantwoordden de angels ook echt wel (meer dan) eens vragen en opmerkingen. En dat dat is zoals het eigenlijk weer zou moeten zijn: eens, eens en nog eens eens. Op dit moment is dat echter niet mogelijk (vind ik, jullie mogen 't daarmee oneens zijn ) De angels waren zoveel tijd en energie kwijt aan het 'in discussie gaan' en zichzelf verdedigen dat de oude manier simpelweg niet meer werkte. Wat mij betreft is de huidige situatie een tijdelijke, die opnieuw bekeken kan worden als de gemoederen weer wat bedaard zijn en de storm van de afgelopen tijd weer wat is gaan liggen. Dat dat star overkomt begrijp ik heel goed. Ik zie echter in de huidige situatie geen alternatief.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:58:

Bij jou was het altijd al vroeger was alles beter Yas

Correct! En dat heb ik nog steeds, ik ben daar heel ouderwetsch in.

Ik hou niet van veranderingen. En ik moet ze toch meemaken, helaas.

Maar das een ander topic.
Geen bijzonderheden
Naomi, tijd voor een nieuw topic.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 14:58:

Goed dan.

Is 'muts' in dat licht nog steeds zo erg? Ik wil hier graag van af, we zitten allebei te vaak op het forum. Heb geen zin in stomme ruzies die eigenlijk nergens over gaan.

Het gaat me niet om dat muts. Al maak je me uit voor teringwijf. Het gaat om het principe. Ik een waarschuwing, een ander ook.

En of ik nu alleen 'naar mens' heb gezegd of daar aan heb toegevoegd dat het een walgelijk stuk tekst was, daar gaat het niet om. Ik kreeg bv ook een waarschuwing omdat iemand anders bepaald gedrag had vertoond.........

Ik heb jarenlang van alles aangehoord zonder daar ook maar melding van te maken. iedereen zegt maar wat ie wilt, kan mij het schelen.

Het begint me te boeien wanneer er weer duidelijk met 2 maten gemeten wordt, wanneer er weer duidelijk vriendjespolitiek bedreven wordt, wanneer Angels wegkomen met onprofessioneel gedrag, wanneer er bij elke scheet die ik laat door de mods gedreigd wordt met een waarschuwing en een ander met hetzelfde gedrag wegkomt, dan begint het me te boeien.

Laat mij mijn gang gaan, dan laat ik ook lekker iedereen zijn gang gaan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 14:57:

(We komen er wel!)
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 14:59:

[...]

Argh, ik kan het niet laten! Ik ben het echt he-le-maal met je eens. Ik heb jaren gewerkt als trainer en daarbij vaak teams of andere groepen begeleid in samenwerking, vergadertechniek en andersoortige discussies. Wat je echt heel erg vaak ziet is dat er alleen maar stellingen worden geponeerd: ik vind, nee, dat vind ik niet, want ik vind, ja maar etc. Luisteren is één ding waar het mis gaat maar er worden ook vrijwel nooit vragen gesteld, behalve dan in de categorie: "waar heb ik dat dan gezegd?". Maar da's natuurlijk geen vraag, da's indirect ook een mening: ik ben het niet met je eens, dat heb ik niet gezegd. In trainerstaal heet dat 'duwen tegen duwen' en hoe harder de een duwt door een mening te geven, hoe harder de ander terug gaat duwen. Duwen roept duwen op.

Maar echte oprechte vragen, naar wat iemand beweegt, naar waarom iemand door iets geraakt wordt, naar wat iemands beweegredenen zijn, zodat er begrip ontstaat over en weer of een bodem voor oplossingen, zodat de ander zich gehoord voelt (gaat het daar niet vaak om?), dat gebeurt bijna nooit.

Hier gaat het volgens mij ook heel erg om gehoord willen worden, excuses willen krijgen. De een van de ander en de ander van de een. Als je nou 'es begint met die ander oprecht te horen, door er zelfs naar te vragen, dan creëer je daarmee een opening.

Maar goed, ik stelde net zelf dat soort vragen - aan HPL in dit geval - en daar kreeg ik vervolgens geen antwoord op. Voor mij voelt dat dus als de discussie doodslaan.Nou, je hebt het anders aardig geanalyseerd Tosh
quote:Vivamod schreef op 07 januari 2010 @ 15:02:

@Yas en Iry, ik wil nog even reageren op jullie opmerkingen! Ik ben het voor een heel groot deel met jullie eens: tot niet zo lang geleden liep 't allemaal goed, was er in de moderatortopics ruimte voor een geintje (al dan niet met de angels) en beantwoordden de angels ook echt wel (meer dan) eens vragen en opmerkingen. En dat dat is zoals het eigenlijk weer zou moeten zijn: eens, eens en nog eens eens. Op dit moment is dat echter niet mogelijk (vind ik, jullie mogen 't daarmee oneens zijn ) De angels waren zoveel tijd en energie kwijt aan het 'in discussie gaan' en zichzelf verdedigen dat de oude manier simpelweg niet meer werkte. Wat mij betreft is de huidige situatie een tijdelijke, die opnieuw bekeken kan worden als de gemoederen weer wat bedaard zijn en de storm van de afgelopen tijd weer wat is gaan liggen. Dat dat star overkomt begrijp ik heel goed. Ik zie echter in de huidige situatie geen alternatief.

Wij kunnen je helpen met de alternatieven

Blij toe dat het tijdelijk is.
Geen bijzonderheden
Nieuw topic graag
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 14:49:

[...]

Of stoppen met lezen? Ik bedoel, je zult mij niet heel vaak vinden in die Relatiepijlertopics, omdat ik daar diarreeaanvallen van krijg. Moet ik dat gaan melden daar? Keer op keer?

O dear, ik zie dit weer helemaal voor me...

TO: "Ik heb in zijn telefoon gekeken en ik denk dat hij vreemdgaat, wat nu?"

Ligeia: "Ik raak hier ontzettend van aan de dunne."

(okee, okee, ik heb een slap gevoel voor humor...)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 15:04:

[...]

Nou, je hebt het anders aardig geanalyseerd Tosh Neem het dan nou ook es ter hárte, doos, muts, teringwijf!
quote:korenwolf wrote on 07 January 2010 @ 15:05:

[...]

@Yas, kom maar op met die alternatieven

*pakt pen en papier en maakt een nieuw lijstje*
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 15:05:

[...]

Neem het dan nou ook es ter hárte, doos, muts, teringwijf!

Dát maak ik zelf wel uit. Kuttekop.

quote:korenwolf schreef op 07 januari 2010 @ 15:05:

[...]

quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 15:06:

[...]

Dát maak ik zelf wel uit. Kuttekop.

En waarom is dat zo belangrijk voor je, lieverd?
quote:Etosha wrote on 07 January 2010 @ 14:59:

[...]

Maar echte oprechte vragen, naar wat iemand beweegt, naar waarom iemand door iets geraakt wordt, naar wat iemands beweegredenen zijn, zodat er begrip ontstaat over en weer of een bodem voor oplossingen, zodat de ander zich gehoord voelt (gaat het daar niet vaak om?), dat gebeurt bijna nooit.

Wel hoor! Alleen is daar niet op gereageerd en naderhand weggemodereerd. Maar ik probeer zoiets best wel eens...

(Dat klinkt heiliger dan ik het bedoel. )
Ik vind het wel verdacht dat Naomi mijn posting over mijn stelling dat zij en haar bengeltjes Angels in feite het Het Groepje zijn die steeds rellen veroorzaakt, compleet negeert. Verdacht Naomi...zeer verdacht...

*kijkt argwanend*
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 15:07:

[...]

Wel hoor! Alleen is daar niet op gereageerd en naderhand weggemodereerd. Maar ik probeer zoiets best wel eens...Ik schreef niet dat het nooit gebeurt, maar wel bijna nooit. Het percentage statements tegenover het percentage vragen is echt schrikbarend hoger. Duh...
quote:Vivamod schreef op 07 januari 2010 @ 15:06:

@Yas, kom maar op met die alternatieven

*pakt pen en papier en maakt een nieuw lijstje*

Stoppen met dreigen, vooral als het om een opmerking gaat die dagen geleden geplaatst is.

Open en eerlijk zijn over waarschuwingen die gegeven worden, dan weet je tenminste dat er iets mee gebeurt

Uniform zijn in je uitspraken. Ik heb de afgelopen weken al zoveel verschillende redenen gelezen over diverse beslissingen dat ik geen idee heb wat nu waar is.
Ik ben ook wel voor openheid over waarschuwingen. Bans zijn immers ook openbaar? Waarom de aanloop tot een ban dan niet?
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 15:07:

[...]

En waarom is dat zo belangrijk voor je, lieverd?Zie mijn laatste post aan Xaloy
quote:Etosha wrote on 07 January 2010 @ 15:09:

[...]

Ik schreef niet dat het nooit gebeurt, maar wel bijna nooit. Het percentage statements tegenover het percentage vragen is echt schrikbarend hoger. Duh... Ja, weet ik, maar ik moest het toch even kwijt. Dus.
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 15:10:

[...]

Ja, weet ik, maar ik moest het toch even kwijt. Dus.Dat mag. Ik hoor je.
quote:HoiPippiLangkous wrote on 07 January 2010 @ 15:09:

[...]

Stoppen met dreigen, vooral als het om een opmerking gaat die dagen geleden geplaatst is.

Open en eerlijk zijn over waarschuwingen die gegeven worden, dan weet je tenminste dat er iets mee gebeurt

Uniform zijn in je uitspraken. Ik heb de afgelopen weken al zoveel verschillende redenen gelezen over diverse beslissingen dat ik geen idee heb wat nu waar is.

Op Naomi's verzoek heb ik dat stukje teruggehaald, daar zou ze haar licht nog op laten schijnen, geloof ik.

(Ik geloof, yikes! )
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 15:09:

Ik ben ook wel voor openheid over waarschuwingen. Bans zijn immers ook openbaar? Waarom de aanloop tot een ban dan niet?Goed punt. Dat zou ook een hoop verbazing en verwarring (lees: discussies) schelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven