Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Helaholalalala schreef op 29 december 2009 @ 15:16:

Dat is toch de omgekeerde wereld? Tot een paar uur geleden was de BAR met hoofdletters.

Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand is geweest die engel5 gemeld heeft dat specifiek daar de hoofdletters weg moesten. En nu moet ik een onderbouwd verzoek gaan sturen om die letters terug te krijgen?

Ik wist het, ik ben zo gek als een deur.

Nee hoor, dat heeft niemand me gevraagd. Dat heb ik, lét op!, zelf gedaan. Omdat ik nav Pip's posts hier bedacht dat ik dat inderdaad te weinig had gedaan lately. Overigens zijn mijn pijlers nu verschoond van hoofdletters, op de afkortingen na.

Wat is nu precies je probleem Hela? Dat ik geen uitzondering maak voor jullie topic?
quote:Helaholalalala schreef op 29 december 2009 @ 15:16:

Dat is toch de omgekeerde wereld? Tot een paar uur geleden was de BAR met hoofdletters.

Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand is geweest die engel5 gemeld heeft dat specifiek daar de hoofdletters weg moesten. En nu moet ik een onderbouwd verzoek gaan sturen om die letters terug te krijgen?

Ik wist het, ik ben zo gek als een deur.

Helaholalala, ik zei tegen HPL dat vrijwel alle topictitels die uit hoofdletters bestaan worden onthoofdletterd, waarop HPL tegen me zei: 'bullshit, kijk maar op Overige' (niet mijn woordkeus, even voor de duidelijkheid) en ik keek en zei: 'bedoel je BAR TOO MUCH en SAAI?'. Wellicht dat 5 daardoor 'attent gemaakt werd' op die twee topics op de Overige-pijlert.

Wat een gedoe over die hoofdletters zeg. Het is nu toch duidelijk? In principe worden alle hoofdletter-titels onthoofdletterd, tenzij ze nog niet door de Angels opgemerkt zijn. Door het gedoe erover (volgens mij door de discussie die HPL daarover aanzwengelde), onthoofdletteren de Angels dus topics die nu opgemerkt worden. Of dat nu eerlijk is of niet, dat is een beetje het gevolg van discussies waarin de Angels ook vaak verweten werd dat ze met twee maten meten....
Peas on earth!
Jouw pijlers zijn niet verschoond van hoofdletters.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 29 december 2009 @ 15:32:

[...]

Helaholalala, ik zei tegen HPL dat vrijwel alle topictitels die uit hoofdletters bestaan worden onthoofdletterd, waarop HPL tegen me zei: 'bullshit, kijk maar op Overige' (niet mijn woordkeus, even voor de duidelijkheid) en ik keek en zei: 'bedoel je BAR TOO MUCH en SAAI?'. Wellicht dat 5 daardoor 'attent gemaakt werd' op die twee topics op de Overige-pijlert.

Wat een gedoe over die hoofdletters zeg. Het is nu toch duidelijk? In principe worden alle hoofdletter-titels onthoofdletterd, tenzij ze nog niet door de Angels opgemerkt zijn. Door het gedoe erover (volgens mij door de discussie die HPL daarover aanzwengelde), onthoofdletteren de Angels dus topics die nu opgemerkt worden. Of dat nu eerlijk is of niet, dat is een beetje het gevolg van discussies waarin de Angels ook vaak verweten werd dat ze met twee maten meten....Dat.
quote:Helaholalalala schreef op 29 december 2009 @ 15:32:

Jouw pijlers zijn niet verschoond van hoofdletters.Als je even aan de Angel die over de desbetreffende pijlers gaat aangeeft om welke topics het gaat, dan kunnen we ze voor je onthoofdletteren.
Overigens zat ik me daarnet te bedenken: leuk een topic waarin men kan vragen/discussiëren/* over Angels en het beleid, maar.... als dit topic er nu niet zou zijn... zouden de Angels dan niet veel meer tijd hebben om gewoon te moderaten?

* wat dan ook
Peas on earth!
quote:helaholalalala schreef op 29 december 2009 @ 15:32:

jouw pijlers zijn niet verschoond van hoofdletters.nee uiteraard niet. maar er staan geen titels volledig in hoofdletters meer. mocht je ze wel tegenkomen; voel je vrij om ze te melden als je je eraan ergert, en anders lees je er maar over heen.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 29-12-2009 15:43
Reden: voor de zekerheid
% gewijzigd
ik zeg uitschakelen die hoofdletterfunctie, totaal overbodig...
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 29 december 2009 @ 15:36:

Overigens zat ik me daarnet te bedenken: leuk een topic waarin men kan vragen/discussiëren/* over Angels en het beleid, maar.... als dit topic er nu niet zou zijn... zouden de Angels dan niet veel meer tijd hebben om gewoon te moderaten?

* wat dan ookNee. Nu is het tenminste centraal op 1 plaats.
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 15:39:

ik zeg uitschakelen die hoofdletterfunctie, totaal overbodig... *ramt alle capslock's van iedereens toetsenbord af*
quote:Viva Angel5 schreef op 29 december 2009 @ 15:38:

[...]

Nee uiteraard niet. Maar er staan geen titels volledig in hoofdletters meer. Mocht je ze wel tegenkomen; voel je vrij om ze te melden als je je eraan ergert, en anders lees je er maar over heen.ik zou ze weghalen hoor
tjeetje... nog bezig over dat hoofdlettergedoe

leg je er toch gewoon bij neer...en laat het rusten...
quote:robo schreef op 29 december 2009 @ 14:57:

Engelen 2 en 5: ik vind dat jullie engelengeduld opbrengen hier op dit topic.

Wou ik gewoon even zeggen.

Eensch!

Mag ik trouwens ook even opmerken dat ik een beetje genoeg krijg van al die slakken die maar zout gestrooid krijgen terwijl ze er niet om vragen? Arme slakken. Ze zitten liever in de knoflookboter en dan op mijn bordje.
quote:Dushi74 schreef op 29 december 2009 @ 15:55:

Arme slakken. Ze zitten liever in de knoflookboter en dan op mijn bordje. Hahaha, dat eet mijn man erg graag :-) In zo'n bordje met vormpjes waar precies 1 slak in past *ril*
Precies Robo op die manier ja. Verrukkelijk echt! Ze hebben die knoflookboter wel nodig, zelf smaken slakken namelijk nergens naar.
waarom eet je ze dan???? Ik bedoel... neem dan alleen de knoflookboter ipv een grijze snottebel met knoflookboter * rilt met robo mee*
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 16:01:

waarom eet je ze dan???? Ik bedoel... neem dan alleen de knoflookboter ipv een grijze snottebel met knoflookboter * rilt met robo mee* en eens
Peas on earth!
Met kerst stonden ze weer op tafel hoor, de escargots. En foie gras. En gebakken bloedworst. Heerlijk, die Franse keuken
quote:Viva Angel5 schreef op 29 december 2009 @ 15:28:

[...]

Nee hoor, dat heeft niemand me gevraagd. Dat heb ik, lét op!, zelf gedaan. Omdat ik nav Pip's posts hier bedacht dat ik dat inderdaad te weinig had gedaan lately. Overigens zijn mijn pijlers nu verschoond van hoofdletters, op de afkortingen na.

Wat is nu precies je probleem Hela? Dat ik geen uitzondering maak voor jullie topic?

Dus, samenvattend: afko's mogen wel in hoofdletters?

En ik las dat niet de hele topictitel in hoofdletters mag? BAR TOO MUCh dan voortaan? Ja, ik neuk mieren, maar sjezus, de BAR heet al zo sinds mensenheugenis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
maar slakken zijn niet meer slijmerig en zo als je ze eet hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ik vind het idd ook een beetje overdreven dat Bar too much nu ineens met kleine letters moet en ik post daar niet eens en lees er ook niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mir, laat gaan! Je krijgt zo een probleem aangetypt hoor
quote:Helaholalalala schreef op 29 december 2009 @ 16:25:

Mir, laat gaan! Je krijgt zo een probleem aangetypt hoor Een PROBLEEM met hoofdletters zeker?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:rosanna08 schreef op 29 december 2009 @ 16:21:

maar slakken zijn niet meer slijmerig en zo als je ze eet hoor Komt geen slijm aan te pas als ze gebakken worden.
quote:fiba schreef op 29 december 2009 @ 14:31:

En jij maakt ook gelijk melding als mensen jouw naam verbasteren naar HPZ. Zou je dan misschien ook het fatsoen kunnen opbrengen om mij niet viebje te noemen?

Mijn nick is ook niet HPL. Zou jij het fatsoen op kunnen brengen mijn volledige nick te gebruiken? Thnx.

FYI; ik heb gemeld dat er in dat topic geprovoceerd werd. Niet door Willem, niet vanwege de hoofdletters in de titel, maar vanwege de reacties daar.

Drie was er niet dus heeft two (toch?) daar iets aangepast en meteen de hoofdletters veranderd. Dat laatste was duidelijk niet op mijn verzoek.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven