Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Maar tegelijkertijd met het modereren naar beleid in plaats van naar de regels, wat Qwertu geheel terecht bepleit, zou dan het gezeur van forummers in de trant van "waar staat dat dan, dat dat niet mag?" moeten ophouden.
Integraal eens met Qwertu's 20 cents. Ik had het niet mooier kunnen zeggen. Nou ja, gekund misschien wel maar ik ben er te lui voor.

Samengevat: beleid en visie, geen regelneukerij.
quote:delphicat schreef op 31 december 2009 @ 14:32:

Maar tegelijkertijd met het modereren naar beleid in plaats van naar de regels, wat Qwertu geheel terecht bepleit, zou dan het gezeur van forummers in de trant van "waar staat dat dan, dat dat niet mag?" moeten ophouden.Dat gezeur is er dus in het verleden wel gekomen. Vandaar dat er toen in regels zijn gekomen.
Qwert, de rest van de postings kunnen wel weg, duidelijker dan dat jij het nu zegt, is niet mogelijk

chapeau!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oeh en daar ging Annika, richting het gebande bankje
quote:Dushi74 schreef op 31 december 2009 @ 14:34:

[...]

Dat gezeur is er dus in het verleden wel gekomen. Vandaar dat er toen in regels zijn gekomen.

Ja, en het lijkt me moeilijk om dat te voorkomen. Of misschien, een open en gastvrij beleid, met slechts 1 specifieke regel: Regelneukers worden geband

(Of is die regel een paradox?)
@ Q

I rest my case....
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:delphicat schreef op 31 december 2009 @ 14:32:

Maar tegelijkertijd met het modereren naar beleid in plaats van naar de regels, wat Qwertu geheel terecht bepleit, zou dan het gezeur van forummers in de trant van "waar staat dat dan, dat dat niet mag?" moeten ophouden.

Ook eens.

Korenwolf, dank voor de samenvatting.

*laat Dushi weer uit het kolenhok*
Ik ben niet tegen regels trouwens. Regels hebben gewoon een functie. Maar ze moeten wel ergens op gebaseerd zijn en niet zwaarder gaan wegen dan het fundament waar ze op rusten.
*is Q eeuwig dankbaar voor het open van het hok*
quote:qwertu schreef op 31 december 2009 @ 14:40:

Ik ben niet tegen regels trouwens. Regels hebben gewoon een functie. Maar ze moeten wel ergens op gebaseerd zijn en niet zwaarder gaan wegen dan het fundament waar ze op rusten.Yep!
quote:Dushi74 schreef op 31 december 2009 @ 14:35:

Oeh en daar ging Annika, richting het gebande bankjeGoh
Q Respect voor de duidelijke heldere en misschien niet zo bondige bewoordingen.
Trouwens, ikbenik died'rtrotsopis had voor Q's post ook een goede samenvatting van suggesties die tot dan toe gedaan waren.
Wat ik zelf altijd lastig vind is om heel open en eerlijk je mening over het functioneren van de Angels te geven, omdat er de mogelijkeid van bans en waarschuwingen boven je hoofd hangt, terwijl ik het gevoel heb dat Angels zelf wel naar believe kunnen sneren of beslissingen kunnen terugdraaien zonder enige uitleg of excuses. Ik heb dit nu zelf twee keer mogen ondervinden en ik hou er toch een vieze smaak van in mijn mond, hoe leuk ik het forum verder ook vind.

Dus als de forummers eens hun hand in eigen boezem steken wat betreft het eindeloze doorzagen, dan kunnen de Angels dit doen op het gebied van uitleg geven en/of sorry zeggen.
quote:qwertu schreef op 31 december 2009 @ 12:59:

CB is al consternatiebureau, dus die afkorting mag niet, Meds. Verzin maar een andere.

Heb je ook (appel)flappen?Ik ben the Queen van de flappen, dat was toch algemeen bekend dacht ik
quote:meds schreef op 31 december 2009 @ 15:53:

[...]

Ik ben the Queen van de flappen, dat was toch algemeen bekend dacht ikHeerlijk hoe jij kan reageren. Hele topic staat vol met gedoe en dan kom jij aan met zoiets heerlijk nuchters. Fantastisch!
En, zijn de bannen al ongedaan gemaakt?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous wrote on 31 December 2009 @ 17:02:

En, zijn de bannen al ongedaan gemaakt?
Is dat een ja of nee Lig?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Nee Pip, volgens mij niet hoor.

Waar had dat moeten staan dan?

Volgens mij wordt nu alles uitgesteld tot Naomi terug is maandag.
quote:HoiPippiLangkous wrote on 31 December 2009 @ 17:10:

Is dat een ja of nee Lig?

Ik denk het niet, anders hadden we ze al voorbij zien komen.

Vandaar dat ik dezelfde vraag stel...
Op mijn onterechts ban werd ook nooit teruggekomen. Sterker nog, na een paar dagen praat niemand meer over je.
quote:willem1959 schreef op 31 december 2009 @ 17:26:

Op mijn onterechts ban werd ook nooit teruggekomen. Sterker nog, na een paar dagen praat niemand meer over je.Willem toch, over jou zal altijd gepraat worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
om wie moet ik dan vanavond gaan lachen...........nu mamalief er niet is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven