Paddo's en Truffels

22-07-2010 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello...



Een goede vriendin van me gebruikt met haar vriend ongeveer 2x per jaar paddo's.. En sinds die verboden zijn, psilocybine bevattende truffels.. Die bevatten dezelfde stoffen..



Ze hebben mij gevraagd of ik een x wil mee doen, en om heel eerlijk te zijn ben ik wel nieuwschierig.. Het enige wat ik ooit "gebruikt" heb was een joint.



De gezondheids risico's heb ik bekeken.. En het schijnt minder gevaarlijk te zijn dan alcohol.. Ik heb me verdiept in het onderzoek dat gedaan is voor minister Klink.. Die uitwezen dat Paddo's (en dus ook truffels) qua gevaar erg laag scoren en eigenlijk alleen gevaarlijk zijn in geval van psychische problemen of combinatie gebruik.



Waarschijnlijk komen op deze post een heleboel "Niet beginnen aan die rommel!" en "Je bent dom als je je hier mee in laat" reacties van viva-ers die het nog nooit gedaan hebben.. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die het wél een keer hebben meegemaakt. Als je deze vraag op een drugsforum stelt krijg je vaak alleen maar positieve reacties..

Ik heb het idee dat ik hier een ietwat uitgebalanceerder antwoord zal krijgen ..



Ik wil dus graag weten:



Wat heb je gebruikt? (destijds paddo's?, of recenter truffels)

Hoe vond je dat?

Iemand een bad trip meegemaakt?

Nieuwe dingen over jezelf ontdekt?

Had je daarna een "kater" oid?

Tips?





Alvast bedankt!



Edit: Met truffels bedoel ik dus niet de peperdure.. of die van chocola ofzo ... Ik heb het over ondergrondse paddestoeltjes die psilocybine bevatten...
Je kan niet afhankelijk worden van Paddo's. Als je paddo's hebt gebruik, kun je het 3 weken niet gebruiken. Als je het namelijk wel binnen die 3 weken gebruikt, gebeurt er namelijk gewoon niks.

Verder als je het een keer gedaan hebt, is het erg leuk, maar super heftig en intensief. Je hebt er dan ook vaak voorlopig geen behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat Rary zegt. Ik was meestal zo onder de indruk van een trip dat ik het max. 2-3x per jaar heb gedaan, in totaal een keer of 8. Eén keer vlak na elkaar, met een dag of 20 ertussen, en dat had totáál geen zin, voelde me alleen een beetje stoned ofzo, maar was absoluut niet aan het trippen.



Het is ook niet zo dat je een steeds grotere dosis nodig hebt om effect te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Spijkers met koppen Sweetsummer, meteen volgende week proberen, haha! Ga je het gewoon in een smartshop kopen of online? Ik ben benieuwd naar je ervaringen, doe voorzichtig en enjoy!
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer met een vriend in Schotland op vakantie en daar hadden we paddo-omletten gemaakt. Na een tijdje kwam de campingbaas anekdotes vertellen, die wij dus extreeeeeeeem grappig vonden. En dat vond hij weer zo leuk dat wij bij het afrekenen heel erg gematst werden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt inderdaad niet afhankelijk van paddo's worden. En het is ook weer niet iets dat je zegt; Nou, volgende week weer?

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Laat je het weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 22 juli 2010 @ 15:56:





Sommige paddotrips vond ik heftiger dan lsd, dus beschouw het niet als speelgoed omdat het er toevallig zo onschuldig uitziet.



Ik vond elke keer paddo's en truffels veel heftiger dan LSD.

In tegenstelling tot met LSD heb je met paddo's totaal geen controle meer en kan je niks anders doen dan je overgeven aan de situatie. Die is soms zo bizar dat je amper nog in staat bent contact te maken met de anderen om je heen. Ik vond trouwens de misselijkheid (vooral bij paddo's, niet bij truffels) behoorlijk lastig om mee te dealen, het duurt wel even voordat het weg trekt.



Mijn advies is om het in een ruimte te doen zónder onbekenden om je heen, zodat je je veilig voelt. Liever niet buiten, vooral omdat je niet weet hoe het gaat vallen.



Leg zoetigheden klaar, dingen met veel suiker die je makkelijk wegkrijgt: Dextro Energy en sap bijvoorbeeld. Vitamine C tabletten hebben geloof ik ook een wat ontnuchterende werking. Het kan fijn zijn, zeker op het einde, om op die manier een beetje bij te komen.



Ik heb heel veel dingen gebruikt en geprobeerd, maar paddestoelen was elke keer zonder meer het heftigst van alles. Nu ik een stukje ouder ben durf ik het niet meer, destijds was ik wat zorgelozer wat dat soort zaken betreft. Overigens geldt dat voor veel mensen in mijn omgeving ook, zelfs degenen die nog steeds veel gebruiken: paddo's zijn best passé, omdat het gewoon te heftig kan zijn en erg onvoorspelbaar is. Doe maar maar LSD.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindy schreef op 22 juli 2010 @ 16:14:

Leuke ervaring. Gewoon eens proberen, mits je geen aanleg voor psychoses hebt ofzo.



Maar dat weet je dus niet van te voren.
Mijn vriend zegt juist dat je met lsd geen controle hebt of je wel of niet uit een trip kunt komen. Dat gaat blijkbaar gewoon door totdat het uitgewerkt is. Mijn ervaring met paddo's en truffels is dat het echt stukken minder wordt nadat je hebt gegeten. Wij deden het 's avonds. Na een aantal uur aten we wat en gingen daarna slapen. En de volgende ochtend hadden we nergens last van
Alle reacties Link kopieren
Bij zowel paddo's als LSD kun je je trip niet stoppen wanneer je dit wil. Een LSD trip duurt over het algemeen wel langer dan een paddo trip.



Wat ik bedoel is dat je tijdens het trippen bij (normaal) LSD gebruik meer controle hebt over jezelf dan bij (normaal) paddogebruik. Je bent je bewust van het feit dat je tript, en je kan jezelf nog vrij goed sturen. Communiceren gaat makkelijker en ook je lijf heeft weinig last van het 'gif'.



Zo durf ik LSD makkelijk buiten te nemen, en ook op een feestje (overdag dan, in het donker vind ik het niet zo fijn), wat ik met paddo's nooit zou doen. Dit zie je ook bij ervaren drugsgebruikers: LSD wel op feesten, paddo's niet. Dat komt omdat een paddo trip totaal onvoorspelbaar is en weinig te sturen. Als je eenmaal fout gaat is het bijna een ramp als je op een enigszins drukke plek bent. De gebruiker weet vaak ook niet meer wat hij/zij doet, waardoor het bijvoorbeeld ook gevaar oplevert qua verkeer, ookal ben je 'slechts' een voetganger.



Ik woon in een grote stad en kom er nogal eens een verdwaalde paddo-tripper tegen. Vrienden kwijtgeraakt, amper kunnen praten, niet wetend waar hij/zij is enz. Daarmee wil ik niet zeggen dat niemand het moet proberen, maar je moet er ook zéker niet zachtzinnig mee omgaan. Zoals ik (dacht ik) al eerder zei: zelfs de meest ervaren allround drugsgebruikers vinden een paddo trip één van de heftigste drugservaringen.
Alle reacties Link kopieren
(Haha daar komt een nog onbekende kant van Frizz boven )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 23 juli 2010 @ 14:33:

(Haha daar komt een nog onbekende kant van Frizz boven )







Ach ja Moon. Dat was allemaal 'vroeger' hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ben je die wilde haren nu kwijt Frizz :P?



Poeh ik vind het toch wel heel erg spannend hoor...

Ben wel erg bang voor de misselijkheid (vannacht over gedroomd :-S ) maar het zal vast wel goed komen ....



Is er eigenlijk heel erg smerig om op te eten/drinken?

Ik las hier dat iemand er soep van had gemaakt? Maar zout gaat de werking toch tegen?



Ik ben onwijs benieuwd naar de hallucinaties.. Maar ben ook bang dat het tegen valt.. Ik wil namelijk niet te veel, maar ook niet te weinig truffels nemen...
Alle reacties Link kopieren
Die truffels zijn minder vies, vooral erg bitter. Die moet je gewoon oppeuzelen en wegspoelen met water, daarna kauwgom erachter aan. Paddo's zijn veel viezer!



Je moet er wel goed over nadenken of je het écht wil. Als je er nu al wat gespannen tegenover staat kan dat wel invloed hebben op je trip.



Overigens was ik één van de eersten in Nederland die die truffels at, lang voordat ze in de winkels verkrijgbaar waren. En ja ik ben die wilde haren wel kwijt. Ben het type dat graag dingen uitprobeerd, maar na een tijdje ben ik het ook wel zat. Vorig jaar nog eens iets gebruikt: GHB, omdat ik daar zo nieuwsgierig naar was. Was erg leuk, maar wederom wel genomen met mensen die er écht verstand van hebben. Maar goed, ik heb wellicht ook het 'geluk' dat ik zulke mensen in mijn omgeving heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er onwijs nieuwschierig naar en heb er echt goed over nagedacht..



De misselijkheid vind ik eng.. Maar is dat een reden om het niet te doen? Het klinkt als zo'n geweldige ervaring..



Het punt is ook een beetje dat mijn moeder anti-drugs en alles is.. Ik heb altijd het gevoel dat ik me aan haar moet verantwoorden (ligt aan mij, niet aan haar).. Dus ik heb het idee dat ik iets ONWIJSSSS doms en slechts ga doen..



Aan de andere kant wordt ik binnenkort 21 en realiseer ik me prima dat dit mijn leven en mijn lijf is dus dat ik lekker moet doen wat ik wil..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het belangrijk is dat je die zaken goed weet te relativeren ipv weg te stoppen. Als je het weg stopt heb je kans dat het terug komt tijdens de trip en dat zou erg vervelend zijn.



Blijf goed nadenken én goed voelen of dit echt is wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, even een kleine toevoeging: ook als je je rottig voelt houdt dat wel weer op. En tja, angst voor misselijkheid... Ach. Er zijn ergere dingen dan misselijk zijn toch? Bij mij werd de misselijkheid altijd verdreven zodra de trip echt begon.
Alle reacties Link kopieren
Het zal uiteindelijk wel goedkomen lijkt me...

Ik zal mn ervaringen ff posten maandagavond!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met mijn ex er weleens over gehad. Maar nog nooit gedaan. Ik wil het dolgraag wel een keer proberen.



Maar ik heb geen idee hoe mijn vriend er tegenover staat. Misschien is hij wel heel erg anti-drugs.

Of hij vind het goed, als hij er maar bij is.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer gedaan.



Eerste keer Mexicaanse paddo's, de beginnersvariant zeg maar. Begonnen met een halve portie en gewoon zo opgegeten. Het was een grappige ervaring maar niet geweldig. Ik moest veel lachen maar dat was vooral lichamelijk. Ook had ik op gegeven moment het gevoel dat mijn gezicht van klei was en langzaam werd uitgerekt, dat was wel naar. Ik was samen met een ervaren gebruiker die mij geruststelde als ik me naar voelde, waardoor ik me er niet druk om maakte of in paniek raakte. Ik heb een uur op bed gelegen met een papieren zakdoekje over mijn gezicht omdat dat zo fijn en mooi was.



De tweede keer aten we gedroogde Hawaiiaanse paddo's verwerkt in een chocoladereep (weer halve portie). Het doel was veel lachen en misschien hallucinaties, het resultaat een zeer diepe, filosofische trip die diepe indruk heeft gemaakt. Heb denk ik vier uur op dezelfde plek gelegen, totaal in mezelf gekeerd, kon en wilde ook niet praten. Ik kan echt niet beschrijven hoe het ging maar heb veel over mezelf geleerd en kijk sindsdien ook een beetje anders naar de wereld (niet constant, maar ik kan dat persectief weer oproepen als ik wil).



Ik zal het niet snel nog een keer doen; de eerste keer vond ik het effect niet zo geweldig dat ik er weer voor onder invloed wil raken, de tweede keer was zo intens dat ik er voorlopig genoeg aan heb.

Beide keren was ik op een vertrouwde plaats met een ervaren gebruiker en zonder andere mensen en met vrije dagen in het vooruitzicht. Niet echt een 'kater' de volgende dag maar de uren erna wel nog een wat onwerkelijk gevoel (en in die staat confessions of a teenage drama queen kijken is best wel vervreemdend. )



Ik was mij er wel steeds van bewust dat ik in een trip zat, maar dat maakt de echtheid van de ervaring niet minder. Tijdsbesef is ook heel anders. Je kan bij een naar gevoel wel denken dat het zo over is, maar tijdens de trip zat ik heel erg 'vast' in het nu. Bij mij hielp het erg (toen ik misselijk werd) dat mijn tripmaatje zei 'dat hoort erbij, is heel normaal', dan kon ik me eraan overgeven en ging het gevoel ook weer over. Om die reden zou ik ook sowieso iets van vit. C/suiker achter de hand houden.



Paddo's kunnen psychoses triggeren als je daar gevoelig voor bent. Maar, zoals frizzy zegt, dat weet je dus niet van tevoren. Je kunt eens kijken of het in de familie voorkomt maar dat geeft natuurlijk ook geen garantie. Ik geloof wel dat mannen een hoger risico lopen dan vrouwen.

En, misschien overbodig: niet gebruiken met andere middelen. Is altijd een slecht idee, zeker als je geen ervaring hebt.



Bereid je goed voor, wees voorzichtig, en geniet ervan!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 23 juli 2010 @ 17:14:



Paddo's kunnen psychoses triggeren als je daar gevoelig voor bent. Maar, zoals frizzy zegt, dat weet je dus niet van tevoren. Je kunt eens kijken of het in de familie voorkomt maar dat geeft natuurlijk ook geen garantie. Ik geloof wel dat mannen een hoger risico lopen dan vrouwen.

En, misschien overbodig: niet gebruiken met andere middelen. Is altijd een slecht idee, zeker als je geen ervaring hebt.







Als je in je familie iemand hebt met een psychiatrische stoornis (in het verleden), zoals psychoses, schizofrenie, (manisch)despressiviteit, borderline persoonlijkheidsstoornis enz, dan zou ik het risico niet nemen.



Sowiesó geen andere middelen erbij gebruiken. En realiseer je, dat als je weleens een jointje rookt, dat dat ook maanden later kan triggeren dat je opnieuw wat gaan hallicuneren.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lindy zoiets is genetisch bepaald en dat kun je dus NIET van te voren inschatten. Maar als je naaste familie hebt met een ziekte met (rand)psychotische verschijnselenis het risico in ieder geval hoger dan gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Hey guys...



ik ben nu aan het trippen en het voelt zo raar.. Maar het is ook heel erg mooi.



voorbeeldje.. Ik ben nu bij vriendin in kwestie.. En die heeft een toetsenbord waar allemaal rare tekens op staan. raak ik dus de weg van kwijt.. ik kan alleen typen op het moment dat ik er NIET naar kijk... Trouwens.. hoofdletters? wat IS dat.. boeie...



zonet had ik het met vriendin over hele diepe dingen.. mezelf,, klein zwart brokje in deze mooie wereld... (Kijk de film lovely bones)... Pff ik moet plassen.. maar ook dat andere.. de grote boodschap .. maar elke keer dat ik op de wc zit, vergeet ik hoe dat moet. God wat ben ik raar.. Vriendinnetje naast me zit naar het scherm te staren.. ráár





het begon trouwens allemaal door een regenboog op haar wang.. Ik zag óveral regenboodjes.. Zie trouwens.. OVERAL regenboogjes..



ik weet nu trouwens dat ik echt blind kan typen want op het moment dat ik naar het toetsenbord kijk raa rik in de war... haha ik type in de wak.. das grappig.. doet me denken aan de eend in de vijver naast mijn huis.



Vorig jaar was ze er ook al.. met 3 baby's.. ik wil haar naam zeggen maarja anonimiteit he.. al is het feit dat ik een eend "heb" al heel raar... of het feit dat ik net de opzij toets niet kon vinden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg teveel "trouwens"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven