Paddo's en Truffels

22-07-2010 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello...



Een goede vriendin van me gebruikt met haar vriend ongeveer 2x per jaar paddo's.. En sinds die verboden zijn, psilocybine bevattende truffels.. Die bevatten dezelfde stoffen..



Ze hebben mij gevraagd of ik een x wil mee doen, en om heel eerlijk te zijn ben ik wel nieuwschierig.. Het enige wat ik ooit "gebruikt" heb was een joint.



De gezondheids risico's heb ik bekeken.. En het schijnt minder gevaarlijk te zijn dan alcohol.. Ik heb me verdiept in het onderzoek dat gedaan is voor minister Klink.. Die uitwezen dat Paddo's (en dus ook truffels) qua gevaar erg laag scoren en eigenlijk alleen gevaarlijk zijn in geval van psychische problemen of combinatie gebruik.



Waarschijnlijk komen op deze post een heleboel "Niet beginnen aan die rommel!" en "Je bent dom als je je hier mee in laat" reacties van viva-ers die het nog nooit gedaan hebben.. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die het wél een keer hebben meegemaakt. Als je deze vraag op een drugsforum stelt krijg je vaak alleen maar positieve reacties..

Ik heb het idee dat ik hier een ietwat uitgebalanceerder antwoord zal krijgen ..



Ik wil dus graag weten:



Wat heb je gebruikt? (destijds paddo's?, of recenter truffels)

Hoe vond je dat?

Iemand een bad trip meegemaakt?

Nieuwe dingen over jezelf ontdekt?

Had je daarna een "kater" oid?

Tips?





Alvast bedankt!



Edit: Met truffels bedoel ik dus niet de peperdure.. of die van chocola ofzo ... Ik heb het over ondergrondse paddestoeltjes die psilocybine bevatten...
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me redelijk nuchter.. de wereld is raar en beweegt.. ik niet..



ben me vaag bewust van het feit dat ik heel warm ben.. maar de thermostaat staat op 13.5.. vreemd..



water drinken is erg prettig.. alsof je maag geen einde heeft..



als ik door het huis heen loop voelt het alsof het alleen mn hoofd is.. als ik naar beneden kijk ben ik verbaasd over het feit dat het lijf er zit..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je komt posten! En wat súper dat je zoveel plezier hebt!



Geniet er nog maar flink van!
Alle reacties Link kopieren
Het begint nu weer een beetje af te zakken.. jammer.. ik had zonet het idee dat ik in een mooi wereld zat..



visuals heb ik nog steeds...



Leuk dat je dr bent en ff reageert frizz.. Vind ik op de een of andere manier HEUL belangrijk...
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand ooit opgelet hoe een sigaret knispert..?
Alle reacties Link kopieren
Yes. En ook op hoe de rook omhoog gaat. Dat vind ik heul mooi als ik trip.



Trouwens, je zit nog steeds in een mooie wereld. Geniet er maar gewoon van, het is nog niet voorbij hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk dat je komt posten . Leuk om terug te lezen ook als je weer nuchter bent denk ik.



Ik vond het ook altijd erg leuk om wat te gaan tekenen enzo. Grappig om later terug te zien. Heb een keer een fan-tas-tische pinguin gemaakt. Was achteraf heel lelijk .



Alle reacties Link kopieren
quote:CoffeePot schreef op 24 juli 2010 @ 15:41:

Heb een keer een fan-tas-tische pinguin gemaakt. Was achteraf heel lelijk .











In één van mijn trips viel ik ineens midden in een aflevering van eehh....hoe heet dat programma ook alweer? Met Tinky Winky en Lala enzo. Woooooooooow we hebben echt heul geboeid zitten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Poeff...



Nou ik ben weer een beetje terug op aarde..

Wat was dat LEUK! maar ook mooi en verdrietig en pff..



Wat ik heel bijzonder vond was... ik was met mn vreindin aan het praten.. over whatever.. en ik moest huilen.. en ik voelde ineens gewoon water in mijn ogen.. ipv dat ik begon met huilen.. Bodily function.. its just there and happening en het is PRIMA..





volgens mij ben ik nog steeds n beetje aan het trippen.. Ik ga nagenieten :-)
Alle reacties Link kopieren
Doe dat SweetSummer! Lekker langzaam weer landen op de bewoonde wereld. Eet eens wat, een lekker stuk fruit ofzo. Vergeet niet te drinken.



Poeff....
Alle reacties Link kopieren
Maak er een lekker relaxte avond van!
Vorig jaar was ze er ook al.. met 3 baby's.. ik wil haar naam zeggen maarja anonimiteit he.. al is het feit dat ik een eend "heb" al heel raar... of het feit dat ik net de opzij toets niet kon vinden...





Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Sweetsummer, dat je hier even komt melden hoe je het ervaart.



Ik heb zelf één keer LSD gedaan en 2 keer Paddo's. LSD is niets voor mij, ik vond het allemaal zo hard en rauw en gewoon eng. Op een gegeven moment ging vriend gewoon slapen en ik kon dat niet. Ik had een neonknipperend ruitjespatroon overal waar ik keek. Heel irritant, en als ik mijn ogen dicht deed kwamen er allemaal enge wezens op mij af.



De eerst keer paddo's was heel leuk. Inderdaad alles wat rimpelt golft echt. Heb heel lang mijn handen bestudeert, wat waren die mooi. En ze veranderden steeds van vorm. Eten had ik geen zin in, wel fruit trouwens, dat smaakt zoooo lekker. Op een gegeven moment had ik mijn ogen dicht en was ik een heks en vloog over de daken in de nacht. Het gekke was dat mijn vriend op dat moment naar mij keek en mijn gezicht zag veranderen in een oude wijze vrouw.



De tweede keer was iets minder leuk, ik had het gevoel in een legoland te zitten en werd daar boos van. Wij leven allemaal maar in hokjes en dat vond ik stom. Daarna keek ik in de spiegel en veranderde ineens in het kleine meisje dat ik vroeger was en toen ineens in mijn moeder ( die ik vanaf mijn 15e niet meer gezien heb). Dat was niet fijn en ik werd er verdrietig van. Blijkbaar zat ik toen dus minder goed in mijn vel.



Je moet dus altijd goed op je gemoedstoestand letten en alleen in een veilige omgeving trippen. Ik zou het zelf liefst alleen thuis doen met mijn inmiddels man. En inderdaad zorg dat je de volgende dag lekker niets hoeft.



Ik heb trouwens ook een keer mdma gehad op een feestje. Toen heb ik de hele avond een hele mooie poster zitten aaien haha...



Heb nu al zeker een jaar of 6 niks meer gedaan. Misschien toch nog eens een keer paddo's doen
Haha leuk dat je je ervaringen hebt gepost



*gaat ook maar eens snel weer trippen*
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben dr weer hoor ..

geen golfjes, rare toetsenborden of droompaden meer..



Ik ga het nu ff van begin tot einde beschrijven omdat ik bang ben het kwijt te raken en het was zo mooi!



Vriendin en ik hebben om 11:45 de helft van de truffels opgegeten.. 7.5gram ongeveer.. Toen riching het "bos" gelopen..



Ik zeg "bos" omdat het niet echt een bos was, maar meer graspaden tussen bomen en dingen.. Vriendin begon al dingen te zien.. Blaadjes groener dan normaal enzo.. Ik zag op dat moment nog niets.. Ik was ook bang dat ik niets zou zien, want ik verwachtte er zo veel van..



Toen de andere helft opgegeten.. allebei dus 1 doosje gehad (15 gram, 15 euro)



We kwamen toen bij een lang pad. De grond was alleen maar gras. aan de ene kant stonden bomen en lage struiken.. Een soort van wand van groen. Aan de andere kant lage struiken met van die paarse vlinderplanten.. Op het moment dat we dat pad in sloegen begon het bij mij te werken (zeg ik achteraf).. Ik vond het mooi maar had op dat moment nog niet het idee dat het MOOOOOOI was. Wat ik wel heel bijzonder vond is dat ik met mijn hand langs de planten ging.. en er een vlinder op mijn hand kwam zitten.



We liepen door langs dat pad.. Het eindigde in een klein rond grasveldje.. omringt door bomen, en een plas... Ik zat op een kleedje in het midden en vriendin zat op een bankje..



Op een gegeven moment kijk ik haar aan en zag ik een regenboog op haar wang.. Dit was mijn eerste visual en het was de eerste van vele regenboogjes...... Ze leek ook een beetje geel tegen de groene achtergrond.. Maar ze paste er zo mooi. Ik vond haar een elfje.. Ik werd erg rusteloos.. En liep heen en weer over het pad.. Wat was alles móói! Vooral die vlinders.. Wat zijn vlinders leuk.. De misseljikheid die ik toch echt wel voelde werd een stuk minder..



Ik hoorde opeens stemmen.. 4 vrouwen! een jaar of 50.. die kwamen vogels kijken! Wat kut.. zó kut! ze pasten compleet NIET in mijn plaatje.. mijn mooie plaatje.. grrr....



Ik had het idee dat ze ons heel raar vonden. Wat konden we in godsnaam anders doen dan trippen daar.. En oooh wat zouden ze er wel niet van vinden.



Wij weg daar.. terwijl ik het pad terug liep zag ik overal regenboogjes.. In van die riet-achtige planten die een beetje bruin waren... In lijnen die horizontaal waren.. Uberhaupt al het licht leek uit regenboogjes te bestaan. En dan nog overal die vlinders!



We liepen dus terug en volgden het andere pad... Een kronkelpad door het hoge gras. Ik was op dit moment een beetje kwaad op de wereld en liep mijn vriendin ook af te zeiken. Ik was gewoon een zeikwijf en alles aan de wereld was kut... Begrijp me niet verkeerd.. want het was allemaal heel mooi, maar er was een soort onvrede over de buitenwereld.. Later sloeg dat om en was ik content met de buitenwereld en ontevreden over mezelf.. Ik was een klein zwart brokje cynisme in de mooie kleurrijke buitenwereld..



Ik had het idee dat het hele graspad een weg door mijn geest heen was.. Het bestond voornamelijk uit kort gras onder mijn voeten.. lang gras langs het pad.. de donkere wolken.. de diepblauwe stukjes lucht en vooral een heleboel lichtgroen. Stukjes paarse planten met vlinders.. Het was perfect.



Op een gegeven moment zag ik een plant.. een paarse plant met van die zachte fluff, van zaadjes.. en STEKELS.. wat ráár! Je bent paars! Je bent pluizig! waarom heb jij stekels!!! Wil je me voor de gek houden?! GEKKE PLANT!



We kamen op een punt met een bankje.. Het was een soort rustpunt. Ik kon verder kijken.. ik kon terug kijken.. Het was een fijne plek in het hier en nu. Een droom.. Denk een beetje aan de film "the lovely bones" of de clip butterfly van crazy town.. (Wat had ik met die vlinders echt?)



Op een gegeven moment besprak ik met mijn vriendin mijn vader issues (ging weg met 5 mnd zwangerschap van mams en heeft mij meerdere malen afgewezen)... Vanaf "mijn" pad zag ik in de verte een groep donkere bomen staan.. Ik had het idee dat daar mijn problemen lagen.. Ik wilde er ook écht niet naartoe.. Na een tijdje werd ik geprikt in mijn been door een mug.. Ik ben daar allergisch voor en werd dr een beetje panisch van.. Ik voelde opeens overal dingetjes steken en prikkelen. Bang werd ik er niet van.. Ik wist dat het door de paddo's kwam, dus ik moest me er niet druk over maken. Het was niet echt..



We liepen terug.. langzaamaan..Al hadden we het idee dat we toch echt wel harder liepen. Het gevoel van voort bewegen was erg fijn... We kwamen bij de bewoonde wereld aan.. Er zijn hier een paar huizen die semi in een bos staan. Daar kwamen we dus langs.. Je moet je voorstellen.. Ik kwam uit mijn heldergroene pad.. met paarse bloemen en vlinders... en in de verte de donkere bomen van problemen.. En BOEM... op de grote kruising moest ik onder donkere bomen door gaan lopen.



Ze voelden zo dreigend! Ik wilde echt niet.. Waarom? Geen idee. Het was gewoon niet goed... Vriendin zegt: Je wilde toch naar huis? Kom nou maar... En op het moment dat ik besloot er onder door te lopen.. was het goed.



Even later kwamen we aan.. Wat is laminaat MOOI! Ik zag meerdere lagen over elkaar heen schuiven... Ik was op dit punt helemaal niet meer misselijk. Zoals ik schreef voelde ik me nuchter.. Ik was okee, de wereld deed raar..



Ik heb genoten van de visuals.. Mooie patroontjes.. en de regenboogjes die ik nog steeds overal zag..



Ik moest wel de hele tijd plassen... Als ik op de wc zat wilde ik er ook niet van af.. maar ik wist dat ik, zodra ik er van af zou zijn, het ook goed zou vinden..



Zo gezegd zo gedaan.. En inderdaad, van de wc af ging ook prima..



Ik had wel last van mijn darmen.. maar was me daar slechts vaag van bewust.. Ik voelde mijn lijf rommelen, maar het voelde ver weg.. Ik merkte af en toe dat ik naar de wc moest voor iets anders dan plassen.. en toen zat ik op de wc en wist ik niet meer hoe het moest.. Net alsof je daar van onder wel een gat hebt, maar het stond niet in contact met die rommelige massa in mijn buik! ("Te dom om te poepeeehh" (zoals vieze freddy van de jeugd van tegenwoordig dat zegt) zal nooit meer hetzelfde betekenen.. )



Ik kwam in een wereld terecht waar alles goed was. Ik lag zo lekker op de bank met mijn vingers het laminaat te voelen.. Het bewoog zo mooi. Vriendins kat kwam kroelen en hij voelde zó zacht. Ik werd helemaal 1 met de kat. Geweldig vond ik het. Terwijl ik kat normaal een beetje een smützig beestje vind.



Ergens rond deze tijd kroop ik achter de pc om jullie te informeren.. Ik had het wárm.. Maar niet het type "trek toch wat uit joh" warm.. het was meer een constatering en het was goed zo..



Op dit moment brak de filosofische periode aan.. Diepe gesprekken.. onuitgesproken gevoelens.. en het idee dat schaamte slechts een muur is die men dient af te breken om te zeggen wat je echt voelt. Tranen kwamen op dit moment. Ik voelde mij alsof ik niet in mijn lichaam zat. Ik voelde de tranen opkomen.. maar niet het verstikkende wat huilen anders brengt.. Het was meer zo van: Uhhh okee lijf.. huil jij maar... ik praat ff verder.. Kee? En mijn vriendin? Die huilde mee.. Waarom? geen flauw idee.. Maar het was zo mooi. We zaten samen op de bank.. hoofd tegen de rugleuning en onze tranen vielen op de bank.. En de bank leek in mijn ogen een beetje op een waterval van tranen.. Prachtig.. Mijn neus raakte verstopt van het huilen, maar ik voelde het niet tenzij ik er over nadacht.



Alles was nog steeds zo mooi op dit moment. Goed in het hier en nu.. Zelfs stoppen met ademen.. Niet je keel op slot zetten, maar simpel weg besluiten om niet echt uit te ademen en ook niet echt in te ademen was okee.. Ik voelde niet de nóód op komen om te ademen..





Pats boem poef.. Terug op aarde...

Ineens werd het allemaal minder.. Ik kon voelen dat het ook niet terug kwam. Op dit moment werd ik een beetje down.. want het was allemaal zo mooi geweest.. Opeens kwam de hoofdpijn terug die ik voor het eten van de truffels al had. Ah.. aarde aan sweetsummer.. kom maar terug nu..



De visuals verdwenen langzaam en ik werd moe.. heel moe.. (ik had vannacht ook maar 5 uur geslapen).. Ben in slaap gevallen met kat.. een uurtje later werd ik wakker .. Vriendin kwam naast me liggen. en zo met zn 3tjes (ja met kat) nog even verder geslapen... Nu dus weer wakker, paracetamol er in en harry potter kijken.. Fijn!



Ik zal dit nóóit doen met onbekenden.. Het was een geweldige ervaring. Spiritueel ook.. Zo veel inzicht in mezelf..(ten minste, dat dacht ik).. Alles leek zo simpel.. en tegelijkertijd zo groot.. Maar dat grootse, dat begreep ik. Ik hoorde daarbij! De kleuren waren zo intens.. de regenboogjes en de vlinders zo mooi..



Ik heb het idee dat ik álles uit de trip gehaald heb.. De natuur en het 1 zijn.. De diepe gesprekken en filosofische kanten.. De mooie kleuren.. De visuals en patronen.. En niet te vergeten mijn GIGANTISCHE pupillen..



Het was ge-wel-dig..



Mijn woordje : "natuurlijk" betekende echt ENORM veel.. Natuuuuurlijk was iets zó.. of juuuuisst niet! Het was allemaal zo duidelijk!





edit: Ik wil nog wel even zeggen dat er geen enkel moment was in de trip dat ik er aan dacht om iets te doen wat mij schade zou toebrengen.. Liggen op het gras was geweldig... Gaan liggen op asfalt was interessant, maar ik wist nog steeds dat dat dus niet slim zou zijn vanwege auto's... Dat adem gedoetje.. à la.. maar dat deed ik ook niet langer dan 30 sec omdat ik wíst dat ik moest ademen.. Zeker toen ik in mijn nuchtere fase terecht kwam was dit overduidelijk..





@Jupiner

Wat vervelend dat je 2e x zo veel minder leuk was.. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je jezelf in je moeder ziet veranderen (in jouw geval).. Overheerst toch de 1e keer? De leuke keer? Leuk dat je ff de tijd nam om zo uitgebreid te reageren!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, ik vond het ook onwijs leuk om te doen. De enige drug dan ook die ik leuk vond, trouwens. Als ik dit lees krijg ik weer zin om het een keertje te doen! 't Is alweer zo'n 9 jaar terug dat ik het gedaan heb



Ik heb in een deuk gelegen om je verhaaltje trouwens, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Grappig ook dat veel effecten hetzelfde zijn, ik kan me ook herinneren dat ik wel een half uur naar mijn vingertoppen heb gekeken, ik kon ineens mijn vingerafdrukken zo helder zien, echt gedetailleerd enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzéttend leuk dat je je hele trip hebt beschreven! Klinkt als een hele goeie ervaring, om nooit te vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Zeker om nooit te vergeten :-)! Nog bedankt voor alle adviezen trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:emellebel schreef op 24 juli 2010 @ 22:23:

Oh wat leuk, ik vond het ook onwijs leuk om te doen. De enige drug dan ook die ik leuk vond, trouwens. Als ik dit lees krijg ik weer zin om het een keertje te doen! 't Is alweer zo'n 9 jaar terug dat ik het gedaan heb



Ik heb in een deuk gelegen om je verhaaltje trouwens, heerlijk!Haha ik achteraf ook hoor :D! Waarom heb ik jullie in gods naam verteld over een EEND hahaha
Ik heb me rot gelachen om die eend met zijn anonimiteit
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetSummer schreef op 25 juli 2010 @ 10:12:

Zeker om nooit te vergeten :-)! Nog bedankt voor alle adviezen trouwens!You are welcome!
Alle reacties Link kopieren
quote:CoffeePot schreef op 24 juli 2010 @ 15:41:

Ha wat leuk dat je komt posten . Leuk om terug te lezen ook als je weer nuchter bent denk ik.



Ik vond het ook altijd erg leuk om wat te gaan tekenen enzo. Grappig om later terug te zien. Heb een keer een fan-tas-tische pinguin gemaakt. Was achteraf heel lelijk .







Mijn tripmaatje had een tijger getekend, maar nu kunnen we er niet meer van maken dan een brood.



Sweetsummer wat leuk dat je het zo is bevallen. Leuk om je verslag te lezen.

Het mooie van zo'n trip vind ik dat het is opgebouwd uit dingen die écht zijn. De kleuren en alles wordt intenser, en waarneming is natuurlijk heel anders, maar het is wel...echt. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het is net als kunst: dat soms mooier of anders of abstracter dan de realiteit, maar wel gebaseerd op ervaringen en beelden van het echte leven.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Whahaha wat onwijs leuke verhalen!! Fijn om te horen dat je het zo goed hebt ervaren en zo'n heerlijke trip hebt gehad. Misschien een stomme vraag, maar heb je ervaring met andere dingen? Kan je dan zeggen of je het bijv. heftiger vond dan xtc (mdma)? Of dan ghb? Lsd? (of iemand anders natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Nou Ellebel, het valt te vergelijken met LSD omdat beiden tripmiddelen zijn. Zoals ik eerder al heb omschreven vind ik paddo's véél heftiger dan LSD (moet je even teruglezen).



Maar GHB en XTC zijn weer heel andere soorten drugs, en dus niet vergelijkbaar.



Heb je weleens op de site van de Jellinek gekeken? Klik hier voor een drugsschema, en hier voor uitgebreidere info per drugssoort.
Alle reacties Link kopieren
Hey rizzy, bedankt voor je reactie. Ik heb die website wel eens bekeken, zal ik weer doen om mijn geheugen op te frissen! Maar het is vaak zo dat de uitleg van andere mensen die het ervaren hebben toch beter overeenkomt met de werkelijkheid dat een "klinische" uitleg op papier vandaar dat ik het vroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven