Paddo's en Truffels

22-07-2010 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello...



Een goede vriendin van me gebruikt met haar vriend ongeveer 2x per jaar paddo's.. En sinds die verboden zijn, psilocybine bevattende truffels.. Die bevatten dezelfde stoffen..



Ze hebben mij gevraagd of ik een x wil mee doen, en om heel eerlijk te zijn ben ik wel nieuwschierig.. Het enige wat ik ooit "gebruikt" heb was een joint.



De gezondheids risico's heb ik bekeken.. En het schijnt minder gevaarlijk te zijn dan alcohol.. Ik heb me verdiept in het onderzoek dat gedaan is voor minister Klink.. Die uitwezen dat Paddo's (en dus ook truffels) qua gevaar erg laag scoren en eigenlijk alleen gevaarlijk zijn in geval van psychische problemen of combinatie gebruik.



Waarschijnlijk komen op deze post een heleboel "Niet beginnen aan die rommel!" en "Je bent dom als je je hier mee in laat" reacties van viva-ers die het nog nooit gedaan hebben.. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die het wél een keer hebben meegemaakt. Als je deze vraag op een drugsforum stelt krijg je vaak alleen maar positieve reacties..

Ik heb het idee dat ik hier een ietwat uitgebalanceerder antwoord zal krijgen ..



Ik wil dus graag weten:



Wat heb je gebruikt? (destijds paddo's?, of recenter truffels)

Hoe vond je dat?

Iemand een bad trip meegemaakt?

Nieuwe dingen over jezelf ontdekt?

Had je daarna een "kater" oid?

Tips?





Alvast bedankt!



Edit: Met truffels bedoel ik dus niet de peperdure.. of die van chocola ofzo ... Ik heb het over ondergrondse paddestoeltjes die psilocybine bevatten...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je wel wat dingen uitleggen, maar het is handig als je zelf al een beetje basiskennis hebt. Ik vond je vraag een beetje te breed, als je wat concretere vragen hebt wordt het beantwoorden ook makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik zal proberen om duidelijk te omschrijven wat ik graag wil weten. Bij alcohol en wiet is het zo dat je geest troebel wordt, bij xtc (mdma) blijf je juist heel erg helder in je geest. Hoe is dat bij paddo's? Sommige dingen die sweet summer beschreef herken ik ook van een pilletje, zoals dat dingen er heel mooi uitzien of heel lekker aanvoelen. Natuurlijk zien de dingen er niet ánders uit, omdat je niet hallucineert, dat zal dan wel het verschil zijn met paddo's. Ik begrijp dat het twee totaal andere drugs zijn, maar probeer enigszins erachter te komen hoe het voelt (hoe lastig dat ook is)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar duidelijker dan dit kan ik het echt niet uitleggen.



Wat ik nog wel wil aanvullen is dat het kan zijn met paddo's dat je je eigen gedachten helemaal niet meer kan sturen, maar dat kan ook wel gebeuren met wiet of XTC. Echter in combinatie met hallucinaties is dat toch een wat andere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Hello ,





Nee ik heb nog nooit iets anders gebruikt. Alleen wiet..

Ben het ook niet echt van plan.. Ik vind synthetisch spul een beetje eng. En lsd duurt zo lang..



xX
Alle reacties Link kopieren
Hoi "65656578658",

Ik zie dat dit bericht al iets ouder is en ben blij dat jij probeert het een beetje op te helderen.

Ik had zelf namelijk dezelfde vraag. Ik heb ooit wel paddo's gegeten in het verleden maar nu die niet meer te koop zijn heb ik nu ook truffels aangeschaft om dit eens te proberen.

Ik heb de beste aanbieding hier gevonden: [...] Ik heb zelf de Psilocybe tampanensis geprobeerd en ik moet zeggen dat het mij in alle opzichten reuze meeviel! Erg prettige ervaring. Het is inderdaad wel verstandig je een beetje voor te laten lichten natuurlijk. Gelukkig heeft dezelfde site ook voorlichting over wat truffels zijn en hoe ze werken. Kijk hier maar eens: [...]

Pasgeleden was er weer zo'n idioot verhaal over een toerist die blijkbaar truffels had gegeten en uit het raam van een hotel gesprongen is in Amsterdam. Dit soort verhalen worden volgens mij erg opgeblazen om te gebruiken in de campagne tegen het gebruik van dit soort middelen, maar zijn in practisch alle gevallen absoluut niet waar. De toeristen gooien zich helemaal vol met van alles en nog wat en dan wordt de schuld gegeven aan truffels, net als dat toen gebeurt is met de paddo's. Vervolgens gebruikt de overheid dit dan als een excuus. Ik vraag mij dan altijd af waarom alcohol, wat toch de meest verschrikkelijke drugs is, nog steeds genuttigd mag worden? Het gebruik van truffels en andere psychedelica is namelijk veel minder schadelijk en zal nooit een doodsoorzaak zijn. Het is vooral een kwestie van goed mee omgaan en je verstandig laten inlichten!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2013 14:07
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven