Paddo's en Truffels

22-07-2010 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello...



Een goede vriendin van me gebruikt met haar vriend ongeveer 2x per jaar paddo's.. En sinds die verboden zijn, psilocybine bevattende truffels.. Die bevatten dezelfde stoffen..



Ze hebben mij gevraagd of ik een x wil mee doen, en om heel eerlijk te zijn ben ik wel nieuwschierig.. Het enige wat ik ooit "gebruikt" heb was een joint.



De gezondheids risico's heb ik bekeken.. En het schijnt minder gevaarlijk te zijn dan alcohol.. Ik heb me verdiept in het onderzoek dat gedaan is voor minister Klink.. Die uitwezen dat Paddo's (en dus ook truffels) qua gevaar erg laag scoren en eigenlijk alleen gevaarlijk zijn in geval van psychische problemen of combinatie gebruik.



Waarschijnlijk komen op deze post een heleboel "Niet beginnen aan die rommel!" en "Je bent dom als je je hier mee in laat" reacties van viva-ers die het nog nooit gedaan hebben.. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die het wél een keer hebben meegemaakt. Als je deze vraag op een drugsforum stelt krijg je vaak alleen maar positieve reacties..

Ik heb het idee dat ik hier een ietwat uitgebalanceerder antwoord zal krijgen ..



Ik wil dus graag weten:



Wat heb je gebruikt? (destijds paddo's?, of recenter truffels)

Hoe vond je dat?

Iemand een bad trip meegemaakt?

Nieuwe dingen over jezelf ontdekt?

Had je daarna een "kater" oid?

Tips?





Alvast bedankt!



Edit: Met truffels bedoel ik dus niet de peperdure.. of die van chocola ofzo ... Ik heb het over ondergrondse paddestoeltjes die psilocybine bevatten...
Alle reacties Link kopieren
Ga je van truffels hallucineren? Wow, daarom zijn die dingen zo duur... Geen ervaring, sorry, maar ken wel mensen die het hebben gedaan en van hen hoor ik: begin met een klein beetje! wacht tot je iets voelt! en neem daarna pas evt. meer.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb het zelf nooit mee gemaakt maar ik weet dat je na gebruik maanden later een bad trip kunt krijgen. Vriend van mij heeft het gehad. Je krijgt dus een trip zonder dat je hebt gebruikt en deze kan lang duren en kan beangstigend zijn.

Hou daar dus rekening mee mocht je het willen proberen.



Ik geef geen kritiek ik deel alleen wat ik weet!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik ouderwetsch, maar truffels? Je bedoelt die naar aardgas stinkende peperdure delicatesse? Ik heb het vaak zat gegeten, maar ben er nooit high van geworden.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Halucineren van truffels? Dat is mij ook nog nooit gebeurd.



@Kampen: hoe wist die vriend nou dat het daarvan kwam?
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij in het ziekenhuis beland is en de dokter na onderzoek sporen tegen kwam van drugs. Hij heeft 1x drugs gebruikt en dat was paddo's om te proberen. Dus de dokter kwam met de conclusie dat het daarvan kwam.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik dacht dat truffels minder heftig waren...



Ik heb een keer of 5 paddo's gebruikt. Elke keer zat daar een jaar tussen. Als je het een keer gebruikt heb, wil je voorlopig echt even niet meer. Het is een heftige ervaring.



Ik heb 2 keer gedroogde paddo's op. Die waren zwaar hallucinerend. Was heftig en grappig tegenlijk.

Daarna ongedroogde paddo's op. Dat was echt super grappig. Heb echt 4 uur lang om niks in een scheur gelegen.

Ik heb het wel elke keer gedaan als ik lekker in mijn vel zat. Geen bad trip mee gemaakt.

Verder geen nieuwe dingen over mezelf ontdekt.

Daarna geen kater, wel een leeg gevoel in mijn maag. De dag erna nergens last van.

Ik heb er overigens soep van gemaakt. Een pan met kruidenbouillon opgezet en daar in kleine stukjes gehakte paddo's in gedaan en dit een uur laten koken en op gegeten. Overigens zette ik wel meerdere pannen op. 1 voor mij en 1 voor de ander. Je moet namelijk wel echt super secuur afmeten hoeveel gram je krijgt. dus dat woog ik van te voren af, en deed dat dan in de pannen. Zo kreeg je in ieder geval de juiste portie binnen .
quote:Kampen86 schreef op 22 juli 2010 @ 13:54:

Omdat hij in het ziekenhuis beland is en de dokter na onderzoek sporen tegen kwam van drugs. Hij heeft 1x drugs gebruikt en dat was paddo's om te proberen. Dus de dokter kwam met de conclusie dat het daarvan kwam.Oh, het waren paddo's, ik dacht dat het met truffels was gebeurd. Bij truffels kun je niet zo makkelijk zeggen wanneer je dat nou precies gegeten hebt lijkt me, vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer paddo's gebruikt en ik vind het jammer dat ze nu verboden zijn....ik heb me 4 uur lang KAPOT gelachen!



We waren net op vakantie geweest en dus lekker bruin....mijn vriend heeft donkere krullen en toen ik in de trip naar hem keek was hij net zo'n jezus figuur...en zoooooooo knap! We zijn na het eten (vies bah) op bed gaan liggen en hebben de serie Friends opgezet. Na 30 minuten ongeveer begon ik met lachen.... Ik heb gewoon een glimlach op mijn gezicht nu ik het tik...zo leuk was het.



Maaaaaaar.....mijn vriend had het wel vaker gedaan en vroeg ook echt aan me of ik echt nergens mee zat in mijn hoofd ivm bad trip. Die heb ik gelukkig dus niet gehad. Oh ja...wij hebben het overdag gedaan (12:00 begonnen) omdat het 's avonds, volgens hem, ook wel eens eng kon zijn.



Veel plezier! Ben erg benieuwd wat voor truffels jullie gebruiken en of je het leuk hebt gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kampen86 schreef op 22 juli 2010 @ 13:54:

Omdat hij in het ziekenhuis beland is en de dokter na onderzoek sporen tegen kwam van drugs. Hij heeft 1x drugs gebruikt en dat was paddo's om te proberen. Dus de dokter kwam met de conclusie dat het daarvan kwam.



Had begrepen dat het in iedergeval na een week uit je urine is..

Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat het na zo'n lange tijd dan nog wel in je bloed zit...



Maar ik zal er rekening mee houden.. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf goede ervaringen mee, maar heb ook mensen gezien die er niet vrolijk dan wel erg ziek van werden. Er blijft altijd een risico in zitten.



Wat Rary zegt, als je het doet, doe het alleen als je lekker in je vel zit en neem weinig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 22 juli 2010 @ 13:58:

[...]





Oh, het waren paddo's, ik dacht dat het met truffels was gebeurd. Bij truffels kun je niet zo makkelijk zeggen wanneer je dat nou precies gegeten hebt lijkt me, vandaar mijn vraag.In de truffels zit exact hetzelfde stofje.. Het gaat dus niet om de delicatesse of de chocolade truffels he!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 22 juli 2010 @ 13:55:

Daarna ongedroogde paddo's op. Dat was echt super grappig. Heb echt 4 uur lang om niks in een scheur gelegen.

Ik heb één keer ongedroogde (verse) gehad, maar daar merkte ik niks van, dus eigenlijk nog steeds geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 1 x gedaan en een hele positieve ervaring. Was heel leuk. Doe het niet met mensen waar je niet zoveel mee hebt/niet zo goed kent, omdat de kans bestaat dat je dingen gaat zeggen als dat toch zoveel van ze houdt/ze zo mooi zijn en zo Verder zou ik het in een veilige omgeving doen, niet buiten ofzo.
truffels in de sense van hallucinaties... gaat over een soort knol die niet uigegroeid is tot paddestoel dus. Voor de rest zit er qua effect niet zoveel verschil geloof ik tussen paddo's of truffels, het is puur de wet die paddo's verboden heeft en waarbij truffels nog wel toegestaan zijn.





Deze truffels zijn echter wel wat anders dan truffels die als delicatesse gezien worden voor op je pasta ed.
Alle reacties Link kopieren
heb ook paddos geslikt en truffels ook maar het was icm wiet nou ik vond het wel grappig maar niet echt boeiend genoeg het is mijn ding niet zo...

Van de eerste keer paddos heb ik een vette bad trip gehad en dat was echt een grote horror ik was vet angstig en ik hallucineerde zo erg dat ik steeds op mn bek ging omdat ik over "iets" heen wou stappen wat er niet was en vervolgens viel omdat ik tegen iets anders aanliep...

Ook bewoog het behang en dat was egt eng het leken net monsters...

Een keer daarop heb ik truffels gebruikt en dat was wel grappig,maar ook weer erg ver heen ervan geweest zo ver heen dat ik naast mn tuin in het openbaar ging pissen en was verders helemaal van de kaart...wel grappig.

Dus ik heb wel nieuwe dingen over mezelf ontdekt:geen paddos meer voor mij teveel controleverlies...

De kater was er zeker wel gewoon een heel gaar wazig gevoel echt een beetje mellow zeg maar..

Dus ik zou zeggen expirimenteer ermee maar zorg ervoor dat je niet teveel in een keer neemt en niet combineren met het een of ander...

ps de smaak is erg ranzig
Alle reacties Link kopieren
Ooh ja, en toen het uit begon te werken, werd ik er wel misselijk van en moest ik overgeven. Ik was wel de enige van de 8 mensen die dat had, dat dan weer wel.



En op een gegeven moment voelde ik dat het uit begon te werken, omdat ik misselijk was, wilde ik er ook graag uit komen, uit de paddoroes. Dat vond ik een vervelend gevoel, want dat duurde te lang naar mijn smaak, dat half in, half uit gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetSummer schreef op 22 juli 2010 @ 14:02:

[...]





In de truffels zit exact hetzelfde stofje.. Het gaat dus niet om de delicatesse of de chocolade truffels he!Om wat voor truffel gaat het dan?
quote:El_lebel schreef op 22 juli 2010 @ 14:09:

[...]





Om wat voor truffel gaat het dan?de halucinerende truffels
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het twee keer gedaan, twee keer goede ervaringen. Voorzichtig met de dosering, maar dat werd al gezegd, want het kan best heftig zijn!

Ben ook thuis gebleven, in een rustige, veilige omgeving dus. Ik kan me voorstellen dat het buiten of op een feestje ofzo allemaal veel te heftig is.

We hadden chocola en sinas ingeslagen als we wilden stoppen. Het schijnt dat iets met veel suiker ervoor zorgt dat je trip sneller is afgelopen. Niet gebruikt, maar handig om te weten voor het geval dát (zoals Poeszie schrijft).
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig gedaan en ik heb goede en minder goede ervaringen, maar de goede overheersen. Ben er één keer erg ziek van geworden (niet goed gekauwd, ze verteren dan erg moeilijk) en alles weer uitgekotst. Dat is een eehh...erg interessante ervaring als je aan het trippen bent moet ik zeggen. Wel goor . Verder alles gehad van urenlange lachkicks tot hele filosofische gedachtenkronkels tot extreme maar gave visuele hallucinaties.



Ik vind het een aanrader, maar alleen in een gecontroleerde omgeving, met mensen die ervaren zijn, in het beste geval iemand erbij die nuchter blijft en alléén als je je goed voelt.



Het eten van chocola was ook een bizarre ervaring. Niet te vreten dat spul. Had het gevoel alsof mijn hele mond vol zat met dikke, bruine, stroperige meuk terwijl ik in werkelijkheid maar één blokje melkchocolade had genomen. Ben één keer op de fiets gestapt, we zaten buiten en ik moest zó nodig naar de wc en dat kon natuurlijk echt niet in de bosjes (...)...dat was ook heel bizar. Volgens mij kwam ik nauwelijks vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Oh haha ik zat ook een keer op een gebloemde bank en toen heb ik een uur lang mijn vinger in die bank lopen drukken want dat zag er zo práchtig uit, die gebloemde stof die meeveerde. .



Mijn god wat zal dat er debiel hebben uitgezien.
Een vriend van me is flauw gevallen en heeft toen zijn elleboog gebroken. Dat was niet prettig om zo naar het ziekenhuis te moeten.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt een beetje af van het type paddo dat je gebruikt.



Ik heb een paar jaar terug samen met m'n man thuis een bakje paddo's gedeeld. En het versterkt wel je gemoedstoestand.

Mijn man is van nature heel rustig en uitgebalanceerd, die lag in zichzelf te genieten van z'n visioenen. Ik ben van mezelf heel druk in m'n hoofd en dat werd er alleen maar erger op.

De lachbuien waren erg leuk. Verder zag ik verschillende dingen (met m'n ogen dicht) afhankelijk van de muziek die ik op had staan. Maar raakte dan weer gefrustreerd als ik m'n ogen open deed omdat m'n slaapkamer zo inspiratieloos was.

Heb nog een kopje chocolademelk gedeeld met de kat en verwachtte echt dat ze tegen me zou gaan praten. Alles wat een beetje geplooid was golfde...

En toen was ik het zat en ben ik nog half beneveld aan de computer gegaan (forum en spelletjes)...



Mij duurde het allemaal wat te lang, maar wij waren ook veels te laat begonnen (uur na het avondeten). Was dus gewoon veels te moe...
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk om al jullie reacties te lezen! Vooral de ervaringen!



Het valt me op dat het hier toch ook overwegend positief is..

Dat had ik eigenlijk niet verwacht..



Vooral de hallucinerende werking lijkt mij bijzonder...

Zoals coffeepot zegt: Totaal gefascineerd zijn door een bloemetjes bank...



Als ik besluit mee te doen, dan doen we het buiten op een veldje waar geen kip langs komt.. 300m van het huis van mijn vriendin. Haar moeder is gewoon thuis voor het geval dat er iets mis gaat.



Heeft er iemand specifiek ervaring met de truffels? Ik heb gelezen over meerdere soorten en vraag me af welke het beste is voor "de eerste x"..



http://www.azarius.nl/sma ... wing/philosophers_stones/ ? (Ik weet niet of ik deze link hier mag plaatsen... iemand een idee? Zo niet, haal ik hem snel weer weg..)



Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven