Pakket versturen
vrijdag 25 juli 2008 om 12:55
Ik zit met het volgende: ik wil vanuit Nederland een pakket laten versturen naar Syrië, het gaat om een pakket met een gewicht van ongeveer 50 kg en ik heb al gecheckt bij bedrijven als DHL en UPS, maar dat is idioot duur. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan versturen? Alvast bedankt voor de tips.
vrijdag 25 juli 2008 om 13:55
Is het mogelijk om je pakket in 2 of 3 delen te versturen?
Want ik was zelf voor Nieuw-Zeeland tot 20 kilo bij tnt 55 euro kwijt (dat duurde dan wel 2 maanden met de boot).
Met priority was het geloof ik iets van 100 euro tot 20 kilo.
Maar ik vind het zo vreemd dat jij 1100 euro kwijt bent voor 30 kilo meer. Dat is wel een gigantisch bedrag.
Want ik was zelf voor Nieuw-Zeeland tot 20 kilo bij tnt 55 euro kwijt (dat duurde dan wel 2 maanden met de boot).
Met priority was het geloof ik iets van 100 euro tot 20 kilo.
Maar ik vind het zo vreemd dat jij 1100 euro kwijt bent voor 30 kilo meer. Dat is wel een gigantisch bedrag.
vrijdag 25 juli 2008 om 15:16
Bewitched, dat is een goed idee, het in meerdere 'delen' versturen, daar ga ik eens naar kijken. Het gaat met name om boeken, speelgoed en wat kleinigheden voor in huis. Mijn ouders gaan kleiner wonen en ik wil die spullen graag hebben, dus dit is de gelegenheid om te boel hierheen te halen. Dat het lang duurt maakt me verder niet zoveel uit (ik 'mis' die dingen al een jaar of tien, dus). Ik vond het bedrag ook gigantisch, maar ook bij dhl en ups kwam ik op zulke bedragen uit.
Soepkippie, die check ik ook meteen even.
Soepkippie, die check ik ook meteen even.
vrijdag 25 juli 2008 om 16:18
tnt
Ik zag dat jij in dezelfde zone valt als ik (zone 5) dus dan zijn de prijzen aangenamer dan die 1100.
Voor de spullen die jij beschrijft lijkt het me ook een beter idee om verspreide verzendingen te doen, je weet maar nooit of er wat kwijt raakt...
Ik zag dat jij in dezelfde zone valt als ik (zone 5) dus dan zijn de prijzen aangenamer dan die 1100.
Voor de spullen die jij beschrijft lijkt het me ook een beter idee om verspreide verzendingen te doen, je weet maar nooit of er wat kwijt raakt...
anoniem_51222 wijzigde dit bericht op 25-07-2008 16:19
Reden: typfoutje
Reden: typfoutje
% gewijzigd
vrijdag 25 juli 2008 om 21:40
1 pakket van 50 kg is ook wel erg zwaar, je mag maar max. 15 kg tillen volgens de arbo wet, dus misschien beter om er 3 of 4 kleinere pakketten van te maken?
Dit staat op de site van TNT post:
Tarieven internationaal pakket plus buiten Europa:
Tarieven per 1 januari 2008
Priority Zone 5
10-20kg
¤ 99,95
Retourservice ¤ 37,50
Uitklaringsservice ¤ 5,00
Tariefzones
Zone 3 Bulgarije en Roemenië
Zone 4 (Priority) Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer Eilanden, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland
Zone 5 (Priority) Alle overige landen.
Zone 5 (Economy) Economy service is mogelijk naar een beperkt aantal bestemmingen.
Al met al blijft het een dure grap denk ik. Je bent dan zo'n 300 euro kwijt.
Dit staat op de site van TNT post:
Tarieven internationaal pakket plus buiten Europa:
Tarieven per 1 januari 2008
Priority Zone 5
10-20kg
¤ 99,95
Retourservice ¤ 37,50
Uitklaringsservice ¤ 5,00
Tariefzones
Zone 3 Bulgarije en Roemenië
Zone 4 (Priority) Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer Eilanden, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland
Zone 5 (Priority) Alle overige landen.
Zone 5 (Economy) Economy service is mogelijk naar een beperkt aantal bestemmingen.
Al met al blijft het een dure grap denk ik. Je bent dan zo'n 300 euro kwijt.