Pakket versturen

25-07-2008 12:55 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende: ik wil vanuit Nederland een pakket laten versturen naar Syrië, het gaat om een pakket met een gewicht van ongeveer 50 kg en ik heb al gecheckt bij bedrijven als DHL en UPS, maar dat is idioot duur. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan versturen? Alvast bedankt voor de tips.
TNT al gekeken?

Ik denk dat je even rond moet bellen voor de goedkoopste optie. Anders googelen op 'pakket versturen internationaal goedkoop'?
Ik woon zelf in Syrië, Sarina, dus bellen wordt wat lastig. Maar ik zal eens verder googelen. Was ik al mee bezig, maar er kwam niet echt iets uit, vandaar dit topic.
Tja het lijkt me een beetje zwaar voor een postduif...

Maar serieus, heb je al via de website van TNT gekeken?
Ik krijg TNT niet geopend, maar heb net in elk geval een offerte aangevraagd bij een ander bedrijf.

Fijn dat jullie zo meedenken!
Nou, TNT kost me ruim 1100 euri's, dat gaat me toch te ver. Het stomme is dat ik een jaar of tien geleden een pakket heb laten vervoeren via een klein bedrijfje op schiphol, maar ik heb herinner me de naam niet meer.
Is het mogelijk om je pakket in 2 of 3 delen te versturen?

Want ik was zelf voor Nieuw-Zeeland tot 20 kilo bij tnt 55 euro kwijt (dat duurde dan wel 2 maanden met de boot).

Met priority was het geloof ik iets van 100 euro tot 20 kilo.

Maar ik vind het zo vreemd dat jij 1100 euro kwijt bent voor 30 kilo meer. Dat is wel een gigantisch bedrag.
Misschien Fedex?
Bewitched, dat is een goed idee, het in meerdere 'delen' versturen, daar ga ik eens naar kijken. Het gaat met name om boeken, speelgoed en wat kleinigheden voor in huis. Mijn ouders gaan kleiner wonen en ik wil die spullen graag hebben, dus dit is de gelegenheid om te boel hierheen te halen. Dat het lang duurt maakt me verder niet zoveel uit (ik 'mis' die dingen al een jaar of tien, dus). Ik vond het bedrag ook gigantisch, maar ook bij dhl en ups kwam ik op zulke bedragen uit.

Soepkippie, die check ik ook meteen even.
Hier kost het volgens mij iets van 5 euro de kilo.

Zitten op schiphol.
tnt

Ik zag dat jij in dezelfde zone valt als ik (zone 5) dus dan zijn de prijzen aangenamer dan die 1100.

Voor de spullen die jij beschrijft lijkt het me ook een beter idee om verspreide verzendingen te doen, je weet maar nooit of er wat kwijt raakt...
anoniem_51222 wijzigde dit bericht op 25-07-2008 16:19
Reden: typfoutje
% gewijzigd
En verschepen?
1 pakket van 50 kg is ook wel erg zwaar, je mag maar max. 15 kg tillen volgens de arbo wet, dus misschien beter om er 3 of 4 kleinere pakketten van te maken?

Dit staat op de site van TNT post:

Tarieven internationaal pakket plus buiten Europa:

Tarieven per 1 januari 2008

Priority Zone 5

10-20kg

¤ 99,95

Retourservice ¤ 37,50

Uitklaringsservice ¤ 5,00

Tariefzones

Zone 3 Bulgarije en Roemenië

Zone 4 (Priority) Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer Eilanden, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland

Zone 5 (Priority) Alle overige landen.

Zone 5 (Economy) Economy service is mogelijk naar een beperkt aantal bestemmingen.

Al met al blijft het een dure grap denk ik. Je bent dan zo'n 300 euro kwijt.
Bedankt voor alle tips.

Fleurtje, verschepen is wat mij betreft ook een optie, heb je idee waar ik daar voor terecht kan?
Propje, de site die jij aangeeft is in elk geval al een stukje goedkoper.

Nog iemand met ideeën?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven