Pleidooi voor een Sportpijler

08-01-2008 12:29 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Viva promoot gezond leven (toch, Viva?). Daar hoort gezond eten en sporten bij. Toch is er wél een Eetpijler, maar geen Sportpijler.

Sinds het verdwijnen van de Lijfpijler is het aantal sporttopics voor zover ik kan nagaan behoorlijk afgenomen. Dat komt volgens mij doordat forummers niet weten waar ze naartoe moeten met hun sportonderwerp. De Beautypijler is niet de plek waar je nou naartoe gaat als je eens lekker over je voetbaltraining of hardloopzweetband wil praten. De Gezondheidspijler misschien, maar de bezwaren daartegen zijn ook wel duidelijk. En met Eten heeft sport wel iets, maar toch ook weer niet zo heel veel te maken.

De paar topics die er nu zijn over sport, staan verspreid over de Beautypijler tussen de acrylnagels en foundationvragen. Er zijn veel forummers die sporten, en ik zie ook regelmatig forummers voorbijkomen die behoefte hebben om daarover te praten. Je kunt elkaar oppeppen om toch door te gaan, inspireren voor een leuke nieuwe sport of van elkaar leren. Die plek is er nu niet. En daarom zeg ik:

Sport verdient een eigen pijler!

Wat vind jij?
goed idee ; dan kunnen beauty en mode wel samen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ha Wen,

sportpijler vind ik idd ook een goed plan. Zoals je zelf al aangeeft past t eigenlijk nergens anders echt goed bij. Het hardlooptopic onder beauty; nou sorry, maar n beauty ben ik allerminst als ik sta te puffen en zweten tijdens mijn looprondje

Dus kom maar op met die sportpijler Viva!
Als ik mag inhaken, ja ik vind dat sport best een aparte pijler mag hebben. Maar ook daarnaast nog een (sub) pijler voor alle dieëtentopics. Het is een doorn in mijn oog dat ik bij de etenspijler eerst door 30 dieëet topics moet worstelen wil ik bij een topic komen die niet over dieëten gaat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Aaarrgghhh! Een sportpijler! Wat eng!

Er zijn toch sportsites genoeg?
helemaal mee eens!
Precies Girl, ik lijk meer op een ontplofte rode biet na het hardlopen, en in die loopbroek van mij win je ook geen Miss-verkiezing!

Mode is maar een klein pijlertje (net als Wonen, Digi en Psyche trouwens, rond de 250 - 350 discussies in totaal). Samenvoegen met Beauty zou mij niet zo gek lijken.

Of misschien kan er wel tamelijk eenvoudig een pijler worden toegevoegd.

Yas, ik vind de Sekspijler eng en toch is er een pijler voor omdat er nu eenmaal mensen over seks willen praten. Ik doe het liever, maar da's weer een heel ander verhaal (tenzij dat ook telt als sport natuurlijk )
Sport-topic lijkt me een goed idee!

En als we dan toch bezig zijn, misschien is het een optie om naast de "eten-pijler" ook een "niet eten-pijler" te openen voor al die dieettopics, want ik vind dat die topics eigenlijk niks met eten te maken hebben.
De Sekspijlert is ook eng. Kinderen ook. Beauty ook. Er zijn veel enge pijlerts

Er hoeft er niet nog eentje bij
Misschien gewoon dan weer een 'lijf' pijler, waar de mensen die aan een gezonder gewicht willen werken, samen kunnen komen
Later is nu
Dieettopics op Eten is ook gek inderdaad.
Dan moeten de sporters zich wel weer door de dieettopics heenworstelen Dreamer, dat was op het vorige forum ook al een klacht (300 dieettopics die elke dag bovenaan stonden...).

Maar op zich was er niet zoveel mis met de Lijfpijler, dat was wel een vrij duidelijke indeling. Toch pleit ik nog even verder voor een aparte Sportpijler
Misschien worden al die 'lijners' door al die sportmogelijkheden gemotiveerd

Off .. eh.. moeten die sporters meer gemotiveert schrijven, maarja, die zijn natuurlijk weg, sporten
Later is nu
quote:yasmijn schreef op 08 januari 2008 @ 12:59:

Aaarrgghhh! Een sportpijler! Wat eng!

Een beauty-pijler is pas echt eng! En mode... Ieks!
Gewoon Mode en Beauty bij elkaar, inderdaad.

Dan is er ruimte voor een sport pijler.

Een eten en een niet-eten pijler vind ik ook een geweldig idee.
Hierbij mijn digitale handtekening voor deze digitale petitie!
Welke topics zou je dan willen plaatsen die niet onder één van de andere peilers valt?

Ik kan me eigenlijk alleen de volgende indenken:

Zie jij er ook zo debiel uit tijdens/na het sporten? (kan op beauty)

Heb jij ook zo'n spierpijn na het sporten? (kan op gezondheid)

Vanaf welke leeftijd kan mijn kind op voetbal/korfbal/...? (kan op kinderen)

Samen douchen na het sporten? (kan op sex)

Vaker samen douchen na het sporten? (kan op relatie)

Wie doet ook aan play station fitness (of iets wat er op lijkt)? (kan op digi)

Sport op tv kijken? (kan op entertainment)

Wat te eten voor het sporten? (kan op eten)

Wat heb jij aan tijdens het sporten? (kan op mode)

Werkt sporten tegen depressiviteit? (kan op psyche)

Tennisvakantie of Squashvakantie? (kan op reizen)

Hometrainer kopen of niet? (kan op wonen)

Werken als tennisleraar? (kan op werk/studie, en voor de mannen onder ons gelijk op seks)

Ik zoek een nieuwe sport (kan op actueel)

Alle andere dingen kunnen op overig.

Het is wel jammer voor de sporters dat het even zoeken is. Ik wil eigenlijk liever pleiten voor een goede zoekfunctie.
Vl43inder maar de dingen die jij noemt gaan vooral zijdelings over sport.

Hardlopen (zijn er al 2 van)

fitnesstopics

topic over Pilates

topic over Les Mills

Welke sportschool is goedkoop

Welke hometrainer (op wonen is wel een beetje... apart)

enz.

En die van jou zouden dan ook prima op de sportpijler kunnen!
Voor de tegenstanders van een "sport"pijler vanwege een grote afkeer van sporten. Het is toch juist beter om dan JUIST een eigen sportpijler te creeeren, dan kunnen jullie lekker langs die pijler heen surfen en worden jullie niet op alle andere pijlers met jullie sportende medemens geconfronteerd!
quote:Vl43inder schreef op 08 januari 2008 @ 13:53:

Welke topics zou je dan willen plaatsen die niet onder één van de andere peilers valt?

Ik kan me eigenlijk alleen de volgende indenken:

Zie jij er ook zo debiel uit tijdens/na het sporten? (kan op beauty)

Heb jij ook zo'n spierpijn na het sporten? (kan op gezondheid)

Vanaf welke leeftijd kan mijn kind op voetbal/korfbal/...? (kan op kinderen)

Samen douchen na het sporten? (kan op sex)

Vaker samen douchen na het sporten? (kan op relatie)

Wie doet ook aan play station fitness (of iets wat er op lijkt)? (kan op digi)

Sport op tv kijken? (kan op entertainment)

Wat te eten voor het sporten? (kan op eten)

Wat heb jij aan tijdens het sporten? (kan op mode)

Werkt sporten tegen depressiviteit? (kan op psyche)

Tennisvakantie of Squashvakantie? (kan op reizen)

Hometrainer kopen of niet? (kan op wonen)

Werken als tennisleraar? (kan op werk/studie, en voor de mannen onder ons gelijk op seks)

Ik zoek een nieuwe sport (kan op actueel)

Alle andere dingen kunnen op overig.

Het is wel jammer voor de sporters dat het even zoeken is. Ik wil eigenlijk liever pleiten voor een goede zoekfunctie.

Kom op zeg vlinder. Dan kunnen we alle topics die nu op kinderen staan ook wel op andere peilers plaatsen. Ik ben het eens met BGB: mode en beauty is sowieso al gerelateerd aan elkaar en kunnen dus prima op één pijler.

En daarbij: de sporttopics zijn vaak langlopende topics met een vaste aanhang. Daar mag best een vaste plek voor komen vind ik. Op mode en beauty komen ook wel erg vaak topics voorbij waarbij de opener ook wel even had kunnen googlen.
Ik ben helemaal voor, veel blessurevragen en trainings vragen zijn met het verdwijnen van de Lijf pijler verdwenen. Mode mag wel een eigen pijler? En Digi ook? Digi, de slechtst bekeken pijler nota bene. Ik weet zeker dat we met een sportpijler digi op ons gemakkie verslaan. Al die neuzelvraagjes over CD's branden deden we vroeger gewoon bij entertainmaint.
Bij deze nog een digitale handtekening, ik heb het tenslotte de redactie sinds het nieuwe forum ook al een keer of 6 gevraagd
Ik heb ook voor gestemd!
Ben ik niet met je eens zomerkind. Het hebben van kinderen heeft wel iets meer impact op je zijn dan het hebben van een blesure. Ook al heb ik nu een blessure en geen kinderen. Het is overduidelijk dat er een hele peiler gevuld kan worden met vragen over kinderen en zwanger zijn.

Voor de meesten onder ons is sport gewoon een hobby. Ik verwacht dan ook niet meer van een sportpeiler dan bijvoorbeeld de peiler digi nu is. Ik geloof eigenlijk niet dat er een hele peiler gevuld kan worden met blessure en trainingsvragen.
Nou Vlinder, er was vroeger gewoon een druk bezochte pIJler LIJF, dus het komt wel vol hoor. Ik hoop alleen dat er een subpijler aan vast komt of een aparte pijler voor de dieëet topics.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven