Podcast luisteren

28-01-2020 18:14 256 berichten
Hi,

De laatste tijd kies ik steeds vaker een podcast in plaats van nummer om te luisteren. Nu ben ik benieuwd; welke podcast vonden jullie geweldig? Welke moet je geluisterd hebben?
Ik ben nu vooral Amerikaanse true crime podcasts aan t luisteren. Om nou steeds op een nieuwe aflevering te wachten duurde me te lang haha!

* Crimejunkie
*And thats why we drink
* Morbid

Bij de laatste twee moest ik even wennen aan de dames maar uiteindelijk "ken" je ze gewoon. Behandelen veel bekende en onbekende zaken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geluisterd naar de eerste 3 afl van Opsporing Verzocht 'de moord op de Indiaan'
De Indiaan is iemand die zich bezighield met schimmige zaakjes en criminele activiteiten. Desondanks wordt hij behoorlijk opgehemeld in deze podcast... Dat verbaasde me echt
Het Leids accent van de weduwe is tenenkrommend

En tóch is het een interessante podcast ;-)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Ik zal dit topic eens doorspitten. Ben sinds kort meer aan de wandel omdat ik naast het sporten toch ook wat meer stappen wil zetten. Omdat ik alleen wandel vind ik het fijn om dan een podcast aan te zetten. Liefst gewoon een lange van een half uur tot een uur.

Sinds ik dit doe gaat het wandelen echt makkelijker heb ik het idee. Soms volg ik de podcast maar half maar toch want ik zet um ook weer niet heel hard want wil de omgeving nog wel horen.

Als iemand nog tips heeft die nog niet genoemd zijn? Ben niet zo van de simpele klets podcast maar meer die waar je nog wat van leert. Zo luisterde ik laatst naar een podcast over Titanic, vrouwen in de medische wereld, online privacy etc.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-04-2021 01:05
Ik zal dit topic eens doorspitten. Ben sinds kort meer aan de wandel omdat ik naast het sporten toch ook wat meer stappen wil zetten. Omdat ik alleen wandel vind ik het fijn om dan een podcast aan te zetten. Liefst gewoon een lange van een half uur tot een uur.

Sinds ik dit doe gaat het wandelen echt makkelijker heb ik het idee. Soms volg ik de podcast maar half maar toch want ik zet um ook weer niet heel hard want wil de omgeving nog wel horen.

Als iemand nog tips heeft die nog niet genoemd zijn? Ben niet zo van de simpele klets podcast maar meer die waar je nog wat van leert. Zo luisterde ik laatst naar een podcast over Titanic, vrouwen in de medische wereld, online privacy etc.
ik denk dat je dan de volgende ook wel leuk vind om te luisteren:
De val van Sebrenica
TED Talks daily (Engels)
Stuff you shoud Know (Engels)
Onbehaarde apen
NRC vandaag (nieuws)
De Dag (nieuws)
Argos
Noble Blood (Engels, over historische figuren)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-04-2021 01:05
Ik zal dit topic eens doorspitten. Ben sinds kort meer aan de wandel omdat ik naast het sporten toch ook wat meer stappen wil zetten. Omdat ik alleen wandel vind ik het fijn om dan een podcast aan te zetten. Liefst gewoon een lange van een half uur tot een uur.

Sinds ik dit doe gaat het wandelen echt makkelijker heb ik het idee. Soms volg ik de podcast maar half maar toch want ik zet um ook weer niet heel hard want wil de omgeving nog wel horen.

Als iemand nog tips heeft die nog niet genoemd zijn? Ben niet zo van de simpele klets podcast maar meer die waar je nog wat van leert. Zo luisterde ik laatst naar een podcast over Titanic, vrouwen in de medische wereld, online privacy etc.
Geen lange maar wel heel leuk om wat op te steken zijn de NRC Vandaag podcasts.
En dan doe je er gewoon 2 of 3 tijdens je wandeling.
Alle reacties Link kopieren
Voor de fans van Sex and the City, weet niet of deze (Engelstalige) podcast al is genoemd: Sentimental Garbage. Twee vrouwen (een Engelse en een Ierse, volgens mij zijn zij schrijfsters) praten op een leuke manier over de serie en de films. Het luistert lekker weg.
In andere afleveringen bespreken ze trouwens ook chicklit en andere films. Erg leuk!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
21-04-2021 10:38
Voor de fans van Sex and the City, weet niet of deze (Engelstalige) podcast al is genoemd: Sentimental Garbage. Twee vrouwen (een Engelse en een Ierse, volgens mij zijn zij schrijfsters) praten op een leuke manier over de serie en de films. Het luistert lekker weg.
In andere afleveringen bespreken ze trouwens ook chicklit en andere films. Erg leuk!

Hee ik tipte deze ook al in een ander topic over podcasts. De Engelse is journlist/schrijver Dolly Alderton, gastspreker in de reeks over Sex & the City. Ik moet zeggen dat ik de afleveringen erg lang vind duren en tot nu toe bij elke aflevering uiteindelijk in slaap gevallen! (ik was gelukkig niet aan het wandelen). Ik blijf het proberen want ik vind het onderwerp zo leuk, maar soms gaan ze gewoon erg langdradig op een bepaald punt door.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
21-04-2021 10:45
Hee ik tipte deze ook al in een ander topic over podcasts. De Engelse is journlist/schrijver Dolly Alderton, gastspreker in de reeks over Sex & the City. Ik moet zeggen dat ik de afleveringen erg lang vind duren en tot nu toe bij elke aflevering uiteindelijk in slaap gevallen! (ik was gelukkig niet aan het wandelen). Ik blijf het proberen want ik vind het onderwerp zo leuk, maar soms gaan ze gewoon erg langdradig op een bepaald punt door.
Haha ja, wel een beetje, maar ik vind het toch leuk. Ken je dan ook de podcast Carry On? Van een paar hysterische Amerikanen, die echt elke aflevering bespreken. Helaas eindigen ze bij seizoen 4.
Edit: o, hij heet Carrie On: The Sex and the City Podcast.
Je hebt ook The Bradshow Boys, maar die vind ik stom. Gaat over alles behalve SATC.
pingu wijzigde dit bericht op 21-04-2021 11:08
9.07% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe
Chart schreef:
09-04-2021 12:40
Ik heb geluisterd naar de eerste 3 afl van Opsporing Verzocht 'de moord op de Indiaan'
De Indiaan is iemand die zich bezighield met schimmige zaakjes en criminele activiteiten. Desondanks wordt hij behoorlijk opgehemeld in deze podcast... Dat verbaasde me echt
Het Leids accent van de weduwe is tenenkrommend

En tóch is het een interessante podcast ;-)
Zo ja dat accent!

En dan noemen ze hem "een boefje". Gewoon een crimineel dus. Vind ik wel apart.

Wel een vreemd verhaal. Vind het een goede podcast.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu bezig met Project 46..
Journalisten van de krant de Limburger zijn dan in gesprek met de nabestaanden van verkeersslachtoffers.
Treurige verhalen op een mooie en respectvolle manier gebracht
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Daders, True crime garage en Wrongful conviction. Jep, ik heb iets voor true crime. 😅
True crime: de podcast "Lost hills".
Alle reacties Link kopieren
In het andere topic ook gepost maar hier ook nog maar een keer: ‘Staatsgeheim’
Ik heb hem geluisterd zonder er iets over gelezen te hebben en ik zag de twist echt niet aankomen, dus super leuke aanrader (fictie).
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-04-2021 21:15
In het andere topic ook gepost maar hier ook nog maar een keer: ‘Staatsgeheim’
Ik heb hem geluisterd zonder er iets over gelezen te hebben en ik zag de twist echt niet aankomen, dus super leuke aanrader (fictie).
Ik heb hem wel gehoord, maar kan me de hele twist niet meer herinneren. Nu ben ik nieuwsgierig naar een podcast die ik al heb geluisterd :-D
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
29-04-2021 09:48
Ik heb hem wel gehoord, maar kan me de hele twist niet meer herinneren. Nu ben ik nieuwsgierig naar een podcast die ik al heb geluisterd :-D
Haha ik zal even spoilen in het wit hieronder:
Ik vond het grappig dat het uiteindelijk bleek te gaan over corona (al was het dan een nieuwe variant die niet echt was) en over het actuele dilemma of het leven van één of enkelen opgeofferd mag worden voor de samenleving.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond De Dienst leuk, over de AIVD.
En als je een hekel aan Maurice de Hond wil is De Deventer Mediazaak ook zeker een aanrader.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
02-05-2021 19:54
Ik vond De Dienst leuk, over de AIVD.
En als je een hekel aan Maurice de Hond wil is De Deventer Mediazaak ook zeker een aanrader.
Ik ben nu bij aflevering twee, maar nog geen Maurice de Hond voorbij gekomen.
Het is wel erg interessant! Ik wist er vaag wel iets van af, maar straks ben ik expert (voor mijn gevoel).
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
02-05-2021 19:54
Ik vond De Dienst leuk, over de AIVD.
En als je een hekel aan Maurice de Hond wil is De Deventer Mediazaak ook zeker een aanrader.
Maurice de Hond komt met een eigen podcast over de Deventer moordzaak.
Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
02-05-2021 19:54
Ik vond De Dienst leuk, over de AIVD.
En als je een hekel aan Maurice de Hond wil is De Deventer Mediazaak ook zeker een aanrader.
Die staat bij mij nog klaar, zal er binnenkort eens aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
02-05-2021 19:54
Ik vond De Dienst leuk, over de AIVD.
En als je een hekel aan Maurice de Hond wil is De Deventer Mediazaak ook zeker een aanrader.
Mooie aanrader. Die laatste podcast helemaal gehoord. Ben benieuwd naar wat zijn eigen podcast hier nog tegenover kan zetten. Dank voor de tip over De Dienst.

Zou er ooit zoiets komen over de BelastingDienst????
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
02-05-2021 19:54
Ik vond De Dienst leuk, over de AIVD.

Geinig, ik luister nu Dossier AIVD, over de.. idd. Gortdroog, moeilijk om de aandacht bij vast te houden.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
De Dienst is natuurlijk wel fictie.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
29-04-2021 09:51
Haha ik zal even spoilen in het wit hieronder:
Ik vond het grappig dat het uiteindelijk bleek te gaan over corona (al was het dan een nieuwe variant die niet echt was) en over het actuele dilemma of het leven van één of enkelen opgeofferd mag worden voor de samenleving.

Haha, ik weet niet meer of ze het ook specifiek benoemde, maar ik kwam er pas later achter.
Heb wel alles geluisterd hoor, maar soms duurt het even voor alle puzzelstukjes in elkaar vallen
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-04-2021 01:05
Ik zal dit topic eens doorspitten. Ben sinds kort meer aan de wandel omdat ik naast het sporten toch ook wat meer stappen wil zetten. Omdat ik alleen wandel vind ik het fijn om dan een podcast aan te zetten. Liefst gewoon een lange van een half uur tot een uur.

Sinds ik dit doe gaat het wandelen echt makkelijker heb ik het idee. Soms volg ik de podcast maar half maar toch want ik zet um ook weer niet heel hard want wil de omgeving nog wel horen.

Als iemand nog tips heeft die nog niet genoemd zijn? Ben niet zo van de simpele klets podcast maar meer die waar je nog wat van leert. Zo luisterde ik laatst naar een podcast over Titanic, vrouwen in de medische wereld, online privacy etc.

Geschiedenis van de Romeinen
https://www.radioviainternet.nl/podcast ... en-podcast

BNR big five- flink scrollen naar beneden

https://www.bnr.nl/podcast/thebigfive
Alle reacties Link kopieren
Chart schreef:
09-04-2021 12:40
Ik heb geluisterd naar de eerste 3 afl van Opsporing Verzocht 'de moord op de Indiaan'
De Indiaan is iemand die zich bezighield met schimmige zaakjes en criminele activiteiten. Desondanks wordt hij behoorlijk opgehemeld in deze podcast... Dat verbaasde me echt
Het Leids accent van de weduwe is tenenkrommend

En tóch is het een interessante podcast ;-)
Bijzonder idd
Hij probeerde iemand te liquideren maar hey na zijn tia niet meer de oude geworden. De schat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven