Poes dood gevonden

18-10-2021 15:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb één van mijn katten net dood teruggevonden langs de kant van de weg, enkele honderden meters van huis ... Straks afspraak bij de dierenarts want ik wil weten of ze aangereden is of dat het iets anders is...

Ben heel erg verdrietig. Denk de hele tijd 'had ik haar maar nooit buitengelaten' maar ze was zo'n actief beestje ...En we wonen aan een keirustig straatje tussen de velden... Ze was zo graag buiten ... Ze kon letterlijk drie richtingen uit een halve tot een hele kilometer lopen zonder een auto tegen te komen. Waarom moest ze in godsnaam die drukke weg opzoeken?

Ik troost me met de gedachte dat ik haar tenminste gevonden heb. En net op tijd, want nadat ik naar huis was gelopen om een doos te halen en terugkwam stond er al een auto van de gemeente om haar op te halen. Nu kunnen we haar tenminste in de tuin begraven. Straks komt mijn dochter thuis, die zal ook zo verdrietig zijn.

Ik probeer maar te bedenken dat ze een geweldig leventje gehad heeft. Maar ze was nog maar 2,5.

De tranen blijven maar stromen ...
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd🥺
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je. Je hebt haar wel een heel mooi leven gegeven door haar lekker buiten te laten, wat ze zo fijn vond. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Moet bijna meehuilen..

Wel fijn dat je haar zelf hebt gevonden voordat de gemeente haar meegenomen had, nu weet je wat er is gebeurd, na de dierenarts helemaal, en ben je niet in onzekerheid over waar ze is…. En hopelijk is het snel gebeurd en heeft ze niets gemerkt!

Ik vind het juist heel lief van je dat je haar buiten hebt gelaten en lekker hebt laten spelen, dat zijn dus wel 2,5 mooie jaren 💕

Dikke knuffel en heel veel sterkte! 🌸
Alle reacties Link kopieren
Ach wat erg zeg.heel veel sterkte zal in huis ineens een stuk stiller zijn....
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel. Dochter (16) is inmiddels ook thuis en ontroostbaar. Zoon is ook op weg naar huis om haar na de dierenarts samen te begraven.

Ik heb niet goed durven kijken daarstraks, maar ik zag geen bloed of zo ... Mijn vader heeft haar in de auto gelegd (in een doos) want ik kon mijn man niet bereiken.

Zou het goed zijn voor de kinderen om even naar haar te kijken voor we haar begraven?

En misschien rare vraag: en zouden we haar laten zien aan onze kater? (haar broertje, ze sliepen in elkaars pootjes en wasten elkaar)
Alle reacties Link kopieren
Sommige katten reageren daar inderdaad op, alsof ze weten dat de ander er niet meer is, maar andere katten reageren helemaal niet.
Heb net even gegoogled, maar het is niet bewezen dat het (of een eventueel) rouwproces van de kat die achterblijft beïnvloed.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar het is misschien wel goed zodat ze weten waarom jullie katje er ineens niet meer is en dat de dood bij het leven hoort (dat laatste klinkt dan weer zo “wijze-les”, maar het is helaas nou eenmaal zo).
Ik denk dat je dat het beste zelf in kunt schatten, het ene kind is heel gevoelig en het andere kind kan er wat nuchterder mee omgaan.
Misschien zijn ze op een leeftijd dat je het aan ze kunt vragen, wat ze zelf willen?
Wat rot voor poes en voor jullie.

Sterkte daarmee!!

Qua afscheid met de andere kat zou ik zeker doen. Dan is het duidelijk en hoeft hij niet te zoeken.
Wij hebben het bij helaas meerdere katten zo gedaan en op een enkele schrikreactie na werd het goed geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte hoor. Ik ben ook net mijn kater verloren.
Je hebt een risico genomen door haar buiten te laten lopen, dat heb je vast goed over nagedacht. Voel je daar niet schuldig over. Daar krijg je haar niet mee terug.
Alle reacties Link kopieren
Als je een kat dood langs de straat vindt lijkt het me weggegooid geld om er mee naar een dierenarts te gaan, je kunt als je de oorzaak wilt weten zelf ook wel voelen of er iets stuk is.

Maar goed, jouw geld.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, wens jullie heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, ik zie nu dat je dochter 16 is.
Ik zou haar vragen of ze jullie katje nog wil zien en sowieso een rouwmoment hebben… het lijkt me voor haar fijn om toch afscheid te kunnen nemen, maar dat verschilt natuurlijk per kind.
Och ik leef zo met je mee!
Alle reacties Link kopieren
De kinderen willen liever niet kijken.

De dierenarts zei dat ze hoogstwaarschijnlijk op slag dood was. Dat is wel een troost.

Ze zei ook dat het goed is als onze kater haar ziet. Dan weet hij het meteen. Daar was ze heel stellig in.

Mijn lieve kleine kattendame. Het was zo'n snoesje, heel klein, zwart met witte sokjes en een wit buikje en befje en een wit puntje aan haar staart. Ze wou alleen knuffelen als zij het wilde, en dan kon ze er geen genoeg van krijgen. En ze was nergens bang voor (helaas).

Dankjewel voor de meelevende woorden. Ik schaam me een beetje voor mijn verdriet, zeker als ik denk aan wat andere mensen meemaken. Maar wij (het hele gezin) zijn nu eenmaal ontzettend gehecht aan onze huisdieren ...

Jij ook nog gecondoleerd met het verlies van je kater Geesina. Was hij ziek of hoe is hij gestorven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het overwegen om voor onze kater een gps-trackertje te kopen. Toen onze poes nog eens twee dagen was weggebleven, heb ik me daarin verdiept. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat zij (ze was echt heel klein) er last van zou hebben en hij toch nooit lang en ver weg gaat. Maar onze dochter durft de kater niet meer buiten te laten nu, dat gaat anders nog voor problemen zorgen ...

We hebben de kater daarstraks even bij zijn zusje gelaten. Hij heeft gekeken en gesnuffeld, verder gedraagt hij zich zoals anders ... wil per se naar buiten nu ....

Tika hebben we net begraven, onder een eikenboom die we een paar maanden geleden geplant hebben.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven