Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Papua: Je betaalt 3,50 voor de kaarten en de rest is voor de verzendkosten.

Gavia: wow, Litouwen en Israel! Bijzonder hoor. Wat stond er op de voorkant?
goedemorgen allemaal.
Mogge!

Er lag gisteren weer een kaartje uit Duitsland in de bus. Geschreven door een vrouw van 35, maar met een zeer kinderlijk handschrift (schrijfletters, zoals je ze op de basisschool leert) Dat zorgde wel voor enige verwarring, haha.
Ja, dat heb ik ook. Kinderachtig handschrift dan denk je aan een kind. Dus heel vaak niet.
Dank je wel voor je antwoord. Nou ja, dan is het nog niet duur!
quote:c_estelle schreef op 15 september 2009 @ 20:27:

Enne, ik woon in de kop van Noord-Holland maar ik heb nog geen kaart in Nederland hoeven versturen, so it wasn't me!

Goedemorgen buurvrouw! (gevolgd door een vriendelijke grijns maar de smiley's doen t weer niet)

Irak is wel heel bijzonder inderdaad he?!!!!
Mijn eerste hurray is binnen. Maandag pas verstuurd, dus dat is erg snel. Mijn volgende kaartje gaat naar Spanje. Ben benieuwd wanneer ik een kaartje ga krijgen.

Irak is wel heel bijzonder. Uit welke stad is het verstuurd?
Hier weer een kaart verstuurd, deze keer naar Australie. Mijn kaartje naar Finland was ook al aangekomen...dus dat word binnenkort weer een nieuw adres aanvragen. Hopelijk een heel nieuw en exotisch land ;)
Mijn geld is van mijn bankrekening af, eens kijken hoelang het duurt voordat Paulo het krijgt.
Maroe, lekker zeg dat je eerste kaart zo snel geregistreerd is! Hopelijk krijg je er een leuk kaartje voor terug!

Ik heb zojuist bergen nieuwe kaarten in de stad aangeschaft (mijn voorraadje was te klein vond ik zelf). Heel veel leuke dierenkaarten, Disney, Forever Friends, Vis, Holland, Breda enz.

De VVV is hier niet goedkoop met kaartjes, niet zo goedkoop als ik hier al eens heb gehoord over Nijmegen. Jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben blij met mn nieuwe kaarten :D
JJ; woonde jij nou in Breda? Ik ga er zaterdag weer eens heen Heb er gestudeerd en ga er ook nu met een oud-studiegenootje heen. Breda Bart is het dit weekend, heb er heel veel zin in!

Wat voor kaart is je Vis kaart trouwens? Haha, klinkt een beetje raar Forever Friends zou ik zelf niet zo snel voor PC sturen, omdat ik de mensen niet 'ken'. Iets te intiem in mijn ogen Maar ik vind het altijd wel heel lieve kaarten!
Oh trouwens, ik zag vanochtend op de PC hyves dat er daar ook veel gekletst wordt en dat er veel tips uitgewisseld worden over waar de kaarten te kopen e.d.

Misschien interessant voor jullie?
Linndaatje: Ja, ik woon in Breda... Heb je aan de NHTV of Avans gestudeerd? Welke studie? (Ben ik te nieuwsgierig?) Ik zit in laatste jaar aan NHTV momenteel. Breda Barst wordt waarschijnlijk weer heel gezellig! Heel veel plezier en maak er iets leuks van!

Ik zou normaal ook niet voor de Forever Friends gaan, maar deze 2 kaarten tonen alleen het beertje, niet heel klef ofzo!

Viskaarten zijn van die getekende giraffen enzo... ff kijken of ik een plaatje kan googlen
Ohhh, zo leuk!!!!

Ik krijg net een kaartje uit Taiwan maar de afzender heeft er een stukje in het Nederlands op geschreven!!! Oké, het heeft vertaalfouten want het zal ongetwijfeld van een of andere vertaal site zijn gehaald maar ik vind het wel heel attent dat hij/zij de moeite heeft genomen!
Dat zijn leuke kaartjes c_estelle!

Ik heb vandaag weer drie kaartjes gekregen! Had ik niet gedacht eigenlijk. Ze komen uit Finland, Rusland en Chili. Die laatste heeft ook niet veel leden, dus dat vind ik wel bijzonder.

Ik sta nu weer op meer ontvangen dan verstuurd. Krijg heel veel kaarten van dezelfde datum (dus waarop een kaart van mij geregistreerd is).
Kristin: Chili is inderdaad heel bijzonder. Staat er foto van het land op?

C_estelle: Leuk dat de afzender geprobeerd heeft een stukje in het Nederlands te schrijven
Ja er staat een foto op van een nationaal park. Echt een hele mooie foto.
Gaaf zeg!
Linndaatje, ik kom nog zelden op hyves, eigenlijk meer hier.

C-estelle, leuk kaartje zeg.

Kristin, Chili?? gaaaaf Foto van maken!

Hier één hurray uit Polen...volgend adres is Polen, die komen ook los zeg.

En een kaart uit USA van het Rockefeller centre waar ze schaatsen, echt leuk.
Ow wat leuk Steph... jij was toch de schaatsfan hier?
quote:Jokejacket schreef op 16 september 2009 @ 08:44:

Papua: Je betaalt 3,50 voor de kaarten en de rest is voor de verzendkosten.

Gavia: wow, Litouwen en Israel! Bijzonder hoor. Wat stond er op de voorkant?

De kaart uit Litouwen had meerdere views en de kaart uit Isreal had een afbeelding van twee kinderen.

Vandaag had ik een kaart uit USA en een Hurray uit Taiwan! Die heeft er maar 11 dagen over gedaan. Een nieuwe kaart mag naar Italië. Ik heb de laatste tijd trouwens veel profielen van mensen die nieuw zijn. Volgens mij komen er in rap tempo nieuwe leden bij op het moment.

Ik heb op dit moment ook weer meer kaarten ontvangen dan verzonden. Waarschijnlijk zal ik dus extra geduldig moeten zijn de komende tijd:-)
Nou dit is m dan. De kaart uit Chili:

Mooie landen en mooie kaarten komen er weer voorbij!

Vandaag een hurry vanuit NL en verder geen kaartjes ontvangen.

Heb net even gesnuffeld in de verstuurde kaarten vanuit Nederland... Jeeee wat een mooie kaarten zitten daar tussen! Dan denk ik echt .. waar halen jullie die kaaaaaaaaarten.. wauw. Merk dan echt goed dat ik in een durpje woon... hahahaha
Kristin: Wauwww! Echt mooi!

Gavia: die kaarten uit Litouwen en Israel klinken erg leuk! Hmmm idd geduld is een schone zaak bij het postcrossen.

Justme: Zelf verstuur je vast ook heel leuke kaarten! Ik denk ook altijd dat een ander veel leukere dan mij verstuurd.

Mijn kaartje naar Taiwan deed er 4 weken over en toen heb ik een berichtje gestuurd of er misschien iets verkeerd was gegaan of dat ik het ID niet had opgeschreven. Nog geen 10 minuten later werd mn kaart geregistreerd. Toeval.... of?

Mijn nieuwe kaart mag naar Australië! Joehoeeeee :-) Mijn eerste kaartje naar Australië! Heb een kaart van de Zaanse schans erheen gestuurd, met een megaverhaal. Ook schrijft ze in haar profiel dat als je je adres erop zet ze zeker een kaartje terug gaat sturen (nou dat doen we dan maar hè).

Leuk leuk!
1 kaartje binnen uit Duitsland een 13-jarige jongen.. hij had ook wel een leuk tekstje op de achterkant gezet

Wat een mooie kaart uit Chili zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven