Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Die dame uit Finland had een heel leuk profiel en is een boekenworm, gelukkig uit de stapel 'van mam gekregen' zat een boek bij.
Vandaag weer zes kaartjes verzonden naar:

Australie, Thailand, Canada, Hong Kong, Belarus en Polen.

Heey Chrisy je hebt gewoon geen kaart ertussen zitten naar Duitsland, USA of Finland. Proficiat! Leuk rijtje landen
Chrisy hoe krijg je dat voor elkaar? Wat gaaf zeg.

Jokejacket, goh jou kwam ik ook al op het PC-forum tegen.
Vervelend hè steph
Ik ben mn wereld aan het vergroten haha!
Ik heb een heel mooi kaartje uit Woudrichem ontvangen! Echt een mooie foto op de voorkant. Alleen beetje weinig tekst: Hallo Jokejacket, ik hoop dat je deze kaart leuk vindt, groeten Koos.

Ben ik ff blij dat ik hem inderdaad mooi vind haha :D

Hij heeft die kaart al naar heel veel mensen verstuurd.... hebben jullie er ook één haha?
Geen kaart van Koos. Wel drie kaarten in de bus, postvrouwtje (mijn oude vertrouwde is er niet meer al postman) keek weer kwaad, raar mens.

Eentje van mijn postkaartstuurvriendin uit Oslo. Twee officiele waarvan eentje met een onleesbaar handschrift waar ik kon uithalen Happy postcrossing (aaargghh) from China. En eentje uit Finland van iemand die bijna in het bos woont en heel veel Moose had.
Ik heb even geinternetbankierd naar Paulo, dat was ingewikkeld zeg. Gelukkig had ik alle gegevens gevraagd.
Hier volgens mij ook geen kaart van Koos.

Vandaag heb ik een kaartje ontvangen uit Taiwan, USA en Argentina! Ik ben weer helemaal blij.

Mijn verzonden kaarten van vandaag heb ik puur op geluk gekregen denk ik, ik heb al een hele tijd geen kaartje meer naar Finland moeten sturen en das best jammer want die komen over het algemeen snel aan.

Geen speciale techniek dus, sorry.
Leuke landen Chrisy waar je kaarten vandaan komen.
@justme: oh gelukkig is je kaart dan wel soort van 'geregistreerd'!

@steph: jammer dat er geen berichtje voor je in zat, terwijl je zo je best hebt gedaan qua kaart!

Leuk Maroetje, nu is het afwachten.. hoop dat je snel weer een 1e kaartje in de bus hebt!

@Chrisy: wat een gave landen allemaal! Je had dus ook niet de meest voorkomende lande nog onderweg?

@Jokejacket: hier ook nog geen kaart van Koos gehad

Hier nog steeds geen hurray's :( Ik snap er niets van, ik heb 9 kaarten onderweg, tussen de 4 en 58 dagen. Ze zijn gemiddeld 18 dagen onderweg. Hmm nu lijkt het net alsof ik me verveel :D

Hopelijk wel leuke post in de brievenbus!
Vandaag drie kaarten gekregen! Uit China, Portugal en USA. Hele mooie kaarten alleen die uit USA ben ik wel teleurgesteld over. Een kaart van een tijger (ik hou niet van dierenkaarten) met haar adres in het groot op de voorkant (gedrukt op de kaart) en Happy Postcrossing. En dan ook nog eens een hele onpersoonlijke tekst op de achterkant, zonder groeten of wat dan ook. Ze heeft ook niet eens een leuk profiel. Staat alleen maar in dat ze veel accounts heeft en van welke kaarten ze wel en niet houdt.

En andere mensen heeft ze wel mooie kaarten gestuurd....!

Maar gelukkig is de rest wel mooi.

Gisteren nog twee kaarten verstuurd naar Belgie en Bulgarije.
Vandaag 2 kaartjes in de bus, Finland en Belgie (met een onmogelijk handschrift, moet nog even aan het vertalen...) Nog steeds geen hurrays.
Snjókorn falla, á allt og alla
Twee kaartjes !! Eentje uit Nederland - Alkmaar (anyone?) en eentje uit Rusland, erg leuk kaartje maar weinig tekst.

Ik heb nu nog 3 van de 8 kaarten onderweg. Volgens mij gaat eentje naar China wel expired worden, die is inmiddels wel al 45 dagen onderweg.

Nu ga ik even postzegels afweken ;) goed voor het hergebruik..
Steph, leuk dat je ook supporter wordt!

Bij mij duurde het een paar daagjes voor de boeking overwas. Ik heb toen Paulo nog een mail gestuurd zodat hij kon achterhalen dat het geld van mij afkomstig was (welk profiel eraan gekoppeld is).

Ik heb vandaag een hele mooie moomincard uit finland gehad. met glitter, echt mooi.

Wat is jullie ervaring met Thailand? Mijn kaarten die kant op zijn allen expired :( Nu dus ook weer een onderweg, al ruim een maand, hij/zij heeft 1 kaart verstuurd (niks ontvangen) en al ruim een maand niet meer online. Ik heb berichtje gestuurd maar geen reaktie...

Chrisy, jij hebt echt superleuke landen allemaal!
Weinig PC actie hier in de kop van NH. Ik heb wel nieuwe adressen aangevraagd, eentje naar Thailand, een naar Irak en een naar Polen.
Hee, hihi ik zag net Justme voorbij komen in What's happening now op de site. Ik neem tenminste aan dat het DE just me is van hier

Ik heb een kaartje naar Taiwan geschreven.

Ik zag dat we nu (volgens mij sinds vandaag) 200 landen hebben die meedoen.

En ik vind het nog steeds ongelooflijk dat in het jaar dat ik nu meedoe, het aantal leden meer dan verdubbeld is.
Heb net wel 2 kaartjes geregistreerd dus denk wel dat ik dat was hhaaha leuk om te zien is dat he.. Heb ik soms ook wel heee... viva.. hahahaha

Vandaag dus twee kaartjes ontvangen een uit Amerika een hele leuke zwart witte, met een oude vrouw! Grandma Moses, heb er nog nooit van gehoord, maar vind hem wel leuk!!Ook erg leuke postzegels, van oude tv programma's. Leuk verhaal erbij helemaal goed,

Uit Japan kreeg ik er ook een van een amerikaanse, die al 2 jaar daar woont. Erg leuk verhaal ook, dat ze het erg vond dat ze geen zwart wit kaart had en dat ze daarom deze verstuurd had. Naja ben de moeilijkste niet, vind deze ook erg leuk! (kop koffie met een smile erop.)
Kristin, dat is wel jammer van die uit Amerika. Maar ja, er zijn genoeg mooie kaarten (denk ik dan altijd maar).

Kozoo, dan wacht ik wel hoor. Wist niet dat het een paar dagen duurt. Thailand gaat bij mij rond de twee weken.

Justme, leuke kaart plus een leuk verhaal ZO HOORT HET.

NannieB, naar Irak een kaart gestuurd. Dat is ook een land dat je niet snel hebt.
Inderdaad, een kaart naar Irak, bijzonder hoor!!

Ik kreeg vandaag een leuk kaartje uit Italie. Mooie kaart, leuk verhaaltje, helemaal fijn.
Jes! vandaag weer een kaartje in de bus! Uit Finland.....what is new! hihi.....

Enne, ik woon in de kop van Noord-Holland maar ik heb nog geen kaart in Nederland hoeven versturen, so it wasn't me!

Ik heb een tijdje terug ook een kaartje gehad van iemand die ook meestal hetzelfde kaartje verstuurd, alleen komt deze man uit Concord, Massachusetts. Ik snap dat niet, dat is toch niet leuk??

Leuke landen zaten er weer tussen zag ik! Irak is zeker bijzonder
Eindelijk is mijn kaartje naar Rusland aangekomen (na 34 dagen).
Snjókorn falla, á allt og alla
@ NannieB, speciaal hoor Irak. Ik heb er al wel een naar Iran mogen sturen.

@ Kozoo, Ik heb geen ervaring met Thailand. Ik heb er al wel kaarten uit ontvange, maar nog nooit een heen gestuurd.

Ik ben al 4 dagen bezig een kaart te sturen naar Duitsland

Eerst kon ik geen kaart kiezen, omdat zij een leeg profiel heeft. Later toch maar een goede uitgekozen. Toen twee keer vergeten mee te nemen naar de brievenbus. En vandaag verloren bij de voordeur.... Gelukkig was iemand zo lief om het op de brievenbussen te leggen. Morgen de volgende poging;-)

Vandaag wel weer leuke post ontvangen: Israel en Lithouwen! Beide ook leuke kaartjes met een leuk tekstje erop.

Ik krijg de laatste tijd veel leuke kaartjes die bij mijn profiel aansluiten.
Veel aparte landen hier hoor! leuk!

Ik heb ook de kaartjes besteld bij de tramshop. Alleen staat er op de site als je 10 kaartjes besteld je 3.50 moet betalen. In het mailtje staat dat ik 4.38 moet overmaken???

Iemand ervaringen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven