Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Steph: die kaart is echt prachtig, zelfs als je geen schaatsfan bent!

Lindaatje: wat balen van je eerste expired! Jammer!

Kozoo: leuk dat je een compliment hebt gekregen over je naam

Hier geen hurrays en geen officials vandaag helaas. Wel een heel leuke tag :D Van attractiepark slagharen!
Net weer een hurray gekregen, ook een heel lief bedankje.. hihi word er helemaal blij en vrolijk van.

Heb trouwens even zitten zoeken op internet naar ansichtkaarten, kom ik een site tegen ( eigenlijk een PDF bestand) die je kan faxen, mailen bellen. Daar kan je ook gratis ansichtkaarten bestellen van de omg rivierenland of zoiets.

Zit te twijfelen om te mailen ;)

Misschien dat een van jullie hier ervaring mee heeft?

Gratis ansichtkaarten??
Vandaag twee Hurrays en dus twee nieuwe kaartjes: China en Polen. En toen ik thuiskwam vanmiddag lagen er drie kaartjes op me te wachten! Ze kwamen uit Amerika, Finland en Rusland. Het kaartje uit Amerika was het allereerste kaartje dat ze stuurde. Het is een nogal creepy kaartje, haha, maar erg leuk. Toen ik m registreerde zag ik dat het ook haar eerste registratie was! Toevallig

@justme: het lijkt inderdaad gratis te zijn. Al kun je op het formulier niet zien hoe de kaarten eruit zien. En hoe hoog zijn de verzendkosten, heb je dat al kunnen achterhalen?
Nee weet ik ook niet Teigera, kan er morgen wel eens heen mailen, kijken of wij ze ook gewoon kunnen ontvangen ;)
Vandaag een kaartje uit Ierland.

En 4 hurray's binnen, dus maar weer wat nieuwe adressen aangevraagd.

Morgenochtend gaan de kaarten op de bus onderweg naar: Rusland, Duitsland, Portugal, Lithuana & Engeland.

Mag er nu trouwens sinds vandaag 27 onderweg hebben, maar mijn maximum is 20 en dat niet constant hoor.

Linndaatje, dat is nog eens MOOI.

Jammer van je expired.

Justme, het lijkt mij ook gratis...Wachten op het mailtje.
Chrisy, 27 kaarten onderweg hebben? Jeetje, dan heb je er al aardig wat verstuurd! Hoe lang doe je al aan postcrossing?
Ik heb weer een hurray uit Amerika. Maar ga nog geen adres aanvragen. Wil wat meer tegelijk kunnen sturen. Zo houd ik het ook een beetje binnen de perken.
quote:Teigera schreef op 17 september 2009 @ 22:18:

Chrisy, 27 kaarten onderweg hebben? Jeetje, dan heb je er al aardig wat verstuurd! Hoe lang doe je al aan postcrossing?Ik gok dat Chrisy dan al iets van 1000 kaarten heeft verstuurd?
Ik heb helemaal over Chrisy's posting gelezen.........27???? Zow dat zijn er veel.

Hier nog een hurray uit Brazilië, een heel leuk bedankje erbij. Dat is prettig wakker worden.

Drie adressen aangevraagd, China (joeppiie)-Finland en Portugal.

Nog 34,300 en een beetje (als je op de site kijkt) voor de countdown.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 18-09-2009 08:24
Reden: vergeten
% gewijzigd
Goedemorgen allemaal!

Ik had gisteren een disney kaartje in de bus van iemand uit Nederland. Iemand van hier misschien?

Dat is echt veel 3 miljoen kaarten!!

@ linda; jammer is dat he, expired kaarten. Ik heb nu 48 kaarten verstuurd en er zijn er 2 (bijna 3) expired. China, Finland en maleisie. Dat meisje uit Finland is al 2 maanden niet meer online. Terwijl ze toch al meer dan een jaar meedeed. Dan zal je toch verwachten dat ze het gevoel moet kennen als je kaart niet wordt geregistreerd.
Ik heb nu 950 kaarten verstuurd in ruim 3 jaar tijd.

Ow, ik pas 133 (die zijn aangekomen).
najaaaa zeg... had ik een berichtje getypt, valt mijn internet weg :(

27 kaarten, dat is echt veel !! Ik zit pas op 8 kaarten ;)

Er zijn nog 2 onderweg en ik heb zojuist nieuwe adressen aangevraagd.... mijn kaarten gaan naar:

Thailand, Amerika, Engeland, Australie, Finland en Zuid-Korea

Leuk rijtje En geen van allen hebben ze speciale verzoekjes, dus heb mulit-view-cards klaargeschreven
Meestal staan er wel verzoekjes bij maar soms niet. De kaart die naar china gaat daar staat op bij haar profiel hoe oud ze is en dat ze haar studie niet leuk vind. Ik heb haar sterkte gewenst met alles wat ze doet.
quote:papua schreef op 18 september 2009 @ 09:19:

@ linda; jammer is dat he, expired kaarten. Ik heb nu 48 kaarten verstuurd en er zijn er 2 (bijna 3) expired. China, Finland en maleisie. Dat meisje uit Finland is al 2 maanden niet meer online. Terwijl ze toch al meer dan een jaar meedeed. Dan zal je toch verwachten dat ze het gevoel moet kennen als je kaart niet wordt geregistreerd.

Als ik zoiets lees dan ben ik echt meteen geneigd te denken dat er iets is gebeurd... :| Maar ik ben ook wel heel goed in doemdenken, hoor!

Zo, Chrisy! Jij bent hier in ieder geval de meest fanatieke Hoe veel heb je er meestal onderweg? Is het geen ontzettend dure hobby voor jou?

Ik mag er ook weer twee versturen, maar daar wacht ik nog even mee. Ik ga maandag een paar dagen naar Kopenhagen, dus dan wil ik daar leuke kaartjes uitzoeken
@Chrisy1; Sterker nog, je staat in de top 10 van meest Postcrossende Nederlanders Zie ik net! Netjes hoor...
Chrisy1, ik zag je daar ook al staan.

Hier 11 kaarten in de bus , een returnkaart (toen ik een officiele opstuurde mocht mijn adres erop omdat ze dat vroeg?!) en 10 van de tramshop.
Een hurray binnen uit Brazilie met een leuk bedankje.

Chrisy1, gefeliciteerd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ook leuk Snjokorn

By the way, ik ben nu officieel postcrossingsupporter.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 18-09-2009 14:35
Reden: oeps
% gewijzigd
quote:steph schreef op 18 september 2009 @ 14:32:

Ook leuk Snjokorn

By the way, ik ben nu officieel postcrossingsupporter. Tof
Snjókorn falla, á allt og alla
Hee, jullie zijn best makkelijk te vinden op PC! Even een snelle constatering tussendoor... Vind het wel leuk om door zo'n profiel te lezen wat meer over mensen te weten te komen!
Ik toch niet of je moet op het PC-forum kijken.

Profiels lezen doe ik vaak, vind ik leuk.
Steph: cool dat het gelukt is, gefeli met je supporterbadge!

Ik vind het altijd leuk om te kijken welke kaarten er vanuit Nederland verstuurd zijn. Net als kaartjes kijken van landen die mij heel interessant en mooi lijken. Ik zet er nog wel eens 1 in mijn favorieten.

Hier nog niks, die post is altijd zó laat..
ik heb gister gestuurd naar duitsland, finland, USA, China, en Czech republic.

spannend !

and now ?... now we wait ...

en dat is allemaal jou schuld steph !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven