Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
@JJ

Ik ben in november afgestudeerd aan IMEM, NHTV dus Leuk, dat we op dezelfde school tegelijkertijd hebben gezeten! Welke studie doe jij?

Oh de giraffes enzo zijn altijd leuk! Wist alleen niet dat ze zo heten Weer wat geleerd.

@C_estelle

Idd leuk, als iemand zo veel moeite doet!

@Kirstin

Wow, mooie kaart!!!

@Gavia

Volgens mij idd ook. Heel veel nieuwe leden! Maar dat is wel leuk

Ik had vandaag een kaartje uit de VS in de bus. Dacht weer dat het door een klein jongetje was geschreven, maar wederom bleek het door een volwassen persoon (40 jarige man) te zijn geschreven... Oeps! Haha Maar niks daarover tegen hem gezegd, ofzo, hoor.
quote:Linndaatje schreef op 16 september 2009 @ 19:19:

@JJ

Ik ben in november afgestudeerd aan IMEM, NHTV dus Leuk, dat we op dezelfde school tegelijkertijd hebben gezeten! Welke studie doe jij?

Media en Entertainment... vandaar je topic over de filmlocaties! Wat tof dat je werk hebt gevonden in je vakgebied

Ik doe FBTR, afstudeerrichting Manager recreatie-onderneming, minor Retail en Merchandise (voor de volledigheid hè haha).
Jullie schrijven te veel (of ik lees te weinig). Ik had vandaag weer een 0-0.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ow jeej, ik heb het taggen ontdekt **verslaafd**
Geen kaartjes ontvangen vandaag, wel een Hurray uit United Kingdom. Nieuw kaartje mag naar Letland.

Deze week ook weer even langs de souvenirshop in de PC Hooftstraat gefietst (nav supertip hier!) voor een nieuw voorraadje "Amsterdam" en "Holland" kaarten. Veel mensen vinden dat leuk! De dame uit Letland krijgt een nightview uit Amsterdam van de Montelbaantoren van me.
Jokejacket, dat klopt helemaal kun je nagaan hoe blij ik was.

Kristin, wauw wat mooi.

Ik zal die eens erneer zetten.

Mooi vind ik.
Is toch ook een prachtkaartje! Ik vind juist de zoveel verschillende kaarten die je krijgt leuk. En ook wat andere mensen voor je uitzoeken.
Ik had vandaag een Hurray uit China, erg leuk berichtje.

Toen vroeg ik een nieuw adres op en kreeg een adres in Nederland. Ik dacht....dat komt me bekend voor, nu blijkt dat mijn dochter dezelfde mevrouw een kaart heeft gestuurd, 2 weken geleden!!!

Grappig toch......
Je hebt gelijk hoor Kristin, ik heb mijn bericht even gewijzigd. Wat ik super vond is dat die persoon mijn profiel goed had gelezen en dat stond ook in het verhaal achterop.

NannieB, dat is toevallig zeg allebei naar dezelfde dame.
Ik heb weer een hurray gehad met een leuk bedankje.

Twee adressen aangevraagd, eentje uit Canada met een leuk profiel en eentje in Duitsland van een stel (ook eens anders) dat een giga wenslijst had. Dat ze die en die moonminkaarten wilde of een leuke kunstkaart (geen artcard??). Ja, ga die maar eens vinden.
@JJ

Nah, geen werk daarin hoor Is nogal moeilijk op het moment. Het is een vrijwilligersproject, soort wedstrijdje voor het Film Festival. Erg tijdeisend, maar ook erg leuk!

@Steph

Zo mooi!!!!

Enne... Kunst maar geen art????
Linndaatje, ik snapte het ook niet maar eens gekeken bij hun favoriten. Zaten allemaal (nou ja zoveel waren het niet die gescant zijn) art-cards bij. Ik heb zo'n hartje's kaart gestuurd van de Idrukker, lekker goedkoop.

Beide kaarten opgestuurd, in de brievenbus.......Kom ik thuis weer een hurray, maar wachten tot morgen 4 uur ofzo met aanvragen. Misschien wel de 3miljoenste??
Zijn we al zover dan? Drie miljoen?
Bijna de drie miljoen, staat in het blog van postcrossing.

Hier twee kaarten, eentje in het Nederlands uit Duitsland en eentje uit Slowakije mijn eerste uit dat land.
Nog geen hurrays binnen vandaag. Ga zometeen naar huis, ben benieuwd of er een kaartje ligt. En dan ga ik ook weer een adres aanvragen.
Jippie, weer een kaartje van Postcrossing in de bus dacht ik toen ik thuiskwam!!

Lees ik de achterkant, is het een kaartje van mijn ouders uit Spanje!

Ook leuk natuurlijk maar het drukte me wel met mijn neus op het feit dat ik zo uit kijk naar Postcrossing-kaartjes........
Hahaha c_estelle, daar verkijk je je dan op he.

@Steph, mooi schaatskaartje!!! Jeee de 3 miljoenste kaart binnenkort dus.

Vandaag een hurray uit Duitsland, lief bedankje. Mag er weer 3 sturen, maar komt volgende week wel.
Hihi, c_estelle. dat had ik laatst ook!

Echt een typische vieuwcard uit luxemburg in de bus, kijk achterop, denk hee..waar staat het id? Lees even verder, staat er liefs van papa en mama

En hoe toevallig... er zat tegelijkertijd ook nog een echte postcrossingkaart uit Luxemburg bij! Al was het van een duitste vrouw, duits id ook, maar ze was daar op vakantie geweest. Maar vond het wel heel toevallig.

Vandaag 1 kaart uit Finland, een moomincard. En ze had erop geschreven dat ze mijn naam zo mooi vind. Dank u dank u, hihi.
C-estelle, dat is leuk. Een kaartje versturen is zo leuk maar ontvangen is leuker.

Kozoo, heb jij dat ook al eens meegemaakt? Mmm, pap en mam gaan binnenkort op vakantie...

Hier nog een hurray, een heel leuk bedankje. Ze had in een lange tijd niet zo'n mooie kaart gehad.
Geen kaartje in de bus, wel een nieuw adres aangevraagd. Amerika dit keer.
Wilde een kaartje laten zien maar het lukt me niet...:-|
Ik heb een hurray (finland, na 3 dagen) en ga nu even naar de brievenbus lopen om te kijken of er post is (die is hier altijd extreem laat).
Jaaa een kaartje uit Portugal Heel aparte kaart, wel mooi!
Ik bedenk me net dat mijn naam Spaans is voor 'mooi' Dat moet ook grappig zijn voor iemand uit een Spaanstalig land, om mij een kaartje te sturen! Geadresseerd aan Mooi...!

Oh, en ik heb mijn eerste expired... Maar die zat er aan te komen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven