Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Tine, ik in (nu) in een album van de Hema. Los kopen en dan bladeren voor twee (foto's eigenlijk) kaarten in te doen. Kan ik de achterkant ook lezen. Makkelijke ervan is: lange kaarten kunnen er ook in, hoge/brede kaarten weer niet maar die doe ik in een ander album. Nu twee albums vol!!!! Wel die van de action waar je ook foto's in doet. Dus nu met die van de Hema dan.

Twee adressen aangevraagd: nederland (niemand van hier) en Taiwan (weer). Dus dadelijk door de hozende regen die niet stopt lopen.

Lotte, welkom.

Juuf, maar 8 kaarten? Dat is weinig zeg.

Als erop staat dat iemand mijn adres wilt hebben voor een bedankkaartje dan vind ik dat oké. Zo wie zo, buiten europa gaat er een adressticker op.
@ Tine, nee die art-unlimited winkel ben ik niet tegen gekomen... maar we zijn ook maar even in Alkmaar geweest. (was met ouders, dus die vinden kaartjes shoppen sowieso onzin hahaha!)

@StefanieV - Ik ga heeeeeel erg mijn best doen om te komen!! Maar voor 2 meetings adressen opsparen gaat wel lastig worden ;) Ik denk dat ik grotendeels mee ga als 'mee-schrijver' bij de officiele meeting met wat kaartjes en zegels..... het moet ook leuk blijven, anders kost het bergen geld.

Hopelijk is mijn kaart naar Rusland er sneller dan de vorige, dat was toch wel iets van 23 dagen
Doen sweetcandy!!! Maar het moet idd leuk blijven :-)

Maar wat bedoelen jullie met adressen opsparen? En is de meeting ook niet leuk zonder de kaarten te sturen (weet het niet hé ) Sturen jullie dan geen kaartjes meer tot aan de meeting? Ik kan er dus eigenlijk max 6 sturen dan vanop de meeting, want ik kan er maar 6 versturen. Of doen jullie dan speciaal een paar RR's er bij?
noa_lynn, nog 400-tal berichten, aan 3000 moet er een nieuw topic geopend worden :-)
@Sweetcandy, jammer zeg. Volgende keer beter!! Die winkel zit trouwens net buiten het centrum. Bij de grote parkeerplaatsen! Mijn kaart naar Rusland is nu 24 dagen onderweg en ik vind het ook wel eens tijd dat die aankomt!

@Steph, dank je voor de tip. Maar ik zit inderdaad met allemaal verschillende formaten kaarten.. Ga er nog weer over nadenken hoe en wat ik het ga doen maar ik houd hem in mn achterhoofd!

@Noa_Lynn, geen idee wanneer we een nieuwe topic moeten openen... Weet niet hoe dat in zn werk gaat... Ahhh ik wil ook verhuizen... woon nog thuis maar ben er zo aan toe om op mezelf te gaan wonen. Helaas eindig ik nog altijd te ver op de lijst met inschrijvingen...

@Stefanie, oo dus dan ga ik er van uit dat hij deze week aankomt whahahaha *lacht vol ongeloof omzichzelf*

Dat vroeg ik me inderdaad ook nog af van dat kaarten opsparen...
Haha tine, ik biljf het zeggen, "Geduld is een mooie deugd"
zozo, lekker geshopt sweetcandy!

Ik heb mijn allermooiste ontvangen kaarten op een prikbord in de keuken en de rest bewaar ik hierin:

Leuk he?!! Ben er nog steeds zo bij mee. Mijn vader heeft m gemaakt als sinterklaassurprise. Hij zit inmiddels erg vol. Ik heb nu een tweede, precies dezelfde die ga ik eronder hangen Daar heb ik 'post' op gesjabloneerd.

Op zo'n meeting ben je toch al heel druk om alle kaartjes te ondertekenen dat het echt niet uitmaak of je zelf wel/geen veel/weinig kaarten hebt. Het is wel heel leuk om de reacties op zo een verzonden kaart af te wachten.

Het is zowiezo gezellig !
@Stefanie, tja ik weet het... ik vergeet het soms alleen wel eens. Gelukkig ben jij er om mij eraan te herinneren hahaha!

@Kozoo, wat een ontzettend leuk ding! Wat een crea vader het jij! Nu ga ik heel blond zijn maar welke kaartjes onderteken je dan? Je officials?? Hoezo groentje haha
tine: Je kunt als je naar een meeting gaat van te voren (een weekje ofzo) even geen adressen aanvragen, zodat je de dag van de meeting zelf meerdere adressen tegelijk kunt opvragen. Je kunt dan bijvoorbeeld alvast het id-nummer en het adres op de kaart schrijven en de tekst tijdens de meeting. Meestal wordt er opgeschreven iets van: Lots of greetings from the postcrossingmeeting in the netherlands, en dan alle namen van de aanwezigen. Ziet er heel gezellig uit altijd, vooral als mensen kleurtjespennen gebruiken.

Daarnaast kun je bijv ook tag-kaarten of roundrobin kaarten meenemen en die ook op die manier laten ondertekenen. Of misschien wil je kaartjes naar een vriendin sturen.
@Kozoo, aha! Kijk nu wordt het helder!! Dank je wel voor je antwoord!!!
quote:Kozoo schreef op 28 februari 2010 @ 15:12:

Ziet er heel gezellig uit altijd, vooral als mensen kleurtjespennen gebruiken.

Dit klopt zeker, ik heb zo'n kaart van de meeting gekregen.

Vond de achterkant (tekst met namen in alle kleuren) heel erg mooi, voorkant was niets voor mij.

Aanrader voor de meeting: allemaal gekleurde pennen meenemen .
@jNoa_lynn, gaat goedkomen!!!! Haha zie je ons allemaal al aankomen met ons gekleurde pennetje!! Ik heb nog een setje met allemaal verschillende kleuren, zal die meenemen de 11e!
Nou ben trots op me zelf. Ben net door de storm en koude regen op de fiets gesprongen om mijn kaartjes op de bus te doen!!!

nou weer even opwarmen met een kop thee...
Ik heb nu al zin in de 11de! Duurt alleen nog wel even

Als je thuis de adressen aanvraagt, kun je natuurlijk best wel gewoon een leuke, bij het profiel passende kaart uitzoeken en idd het adres en de code er al opschrijven en dan de rest op de meet schrijven.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Kozoo wat een gave brievenbus…..en wat n crea bea paps heb je…van wel materiaal is het gemaakt???

tine2804, mijn kaart naar italie was er binnen 6 dagen… en 1 is pas geregistreerd naar 32 dagen…zegt niks dus…

sweetcandy, dat van dat ontzettend veel kaarten hebben en toch blijven doorkopen is heel herkenbaar hier hahaha…ik denk ook elke keer nee varisha nu eerst de óude’opmaken… maar elke keer weet ik weer n smoesje te bedenken waarom ik deze keer de kaarten toch mocht kopen….haha

StevanieV, oow ik schrok al…ik dacht dat je 40 kaarten onderweg mocht hebben hahaha….

_lotte85_, bij idrukker kun je 1 keer in de 30 dagen een setje gratis kaarten aanvragen  erg leuk.. en jeetje door de storm en regen op de fiets…jij liever dan ik :P

noa_lynn , ik zou gewoon mijn adres geven voor een bedankkaartje…Ik heb het ook 2 keer gehad…erg leuk…alleen ga ik zelf niet beginnen aan bedankkaartjes

Vandaag ook geen hurrays hier….en ik wil zo graag kaartjes schrijven…klaag klaag :P

Ik bewaar mijn kaarten trouwens in de dozen van de xenos…die sierdozen…of hoe noem je dat??nah jah ik vind het in ieder geval mooi dozen…oranje…bruin…groen…en met een mooi soort bloemmotief
Ik doe ze in een fotoalbumpje met van die plastic insteek hoesjes.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Nog een nieuwsgierigheids vraagje: waarom zijn jullie begonnen met PC en wat vinden jullie er zo leuk aan?

Ik reis graag en zie ook graag een hoop van de wereld. Helaas lukt het me niet meer zo om veel op vakantie te gaan of veel te zien omdat ik een huis heb gekocht en dus op mijzelf ga. Verder werk ik bijna fulltime dus echt veel tijd heb ik ook niet.

Ik vind het dus leuk om via die kaarten dingen van de wereld te zien en te ontdekken. Verder hoop ik hiermee nog leuke idee's op te doen waar ik nog heen wil (mijn lijstje is eigenlijk al veel ste lang).

Ook vind ik het leuk om plekken te zien op de kaarten waar ik in het echt ook geweest ben! Helaas gebeurd dat niet zo vaak omdat ik vooral in landen ben geweest die niet zo actief meedoen met PC (alleen thailand heb ik kaartjes van van plaatsen waar ik ben geweest). Misschien moet ik maar eens een keer een rondreid maken door Finland!!! Of Taiwan!

Wat jullie?

groetjes Lotte
lotte, geen idee waarom ik ben begonnen. Ik vind het gewoon leuk om post te ontvangen en post te versturen. Daarom doe ik er ook aan mee, maar een echte reden heb k niet echt :-)
sjucht, meiden wat zijn jullie allemaal lief.

Er is nog geen nieuws, en geen nieuws is nog steeds goed nieuws. Zal kort iets vertellen: Dinnetje (29 jr) heeft borstkanker (nu 4 jr geleden) Ondertussen is t zo uitgezaaid dat het niet meer gaat, vrijdag kreeg ik bericht dat het misschien nog een week kan duren, maar veel langer niet. Je snapt, grote schrik.

Goed, over tot de orde van de dag.... Hier weinig postcrossnieuws. alleen........ ik ken t niet laten hoor.... toch adres aangevraagd, en deze keer tot mijn blijdschap niet zo ver naast de deur. Deze kaart mag naar duitsland... verslaafd hehehhe neuuhhh
@miertje: Er zijn geen woorden voor situaties als deze... ik wil je veel sterkte wensen in het overeind blijven de komende tijd.
Allereerst wil ik Miertje heel veel sterkte wensen, je krijgt gewoon nog een dikke knuffel vanuit hier!

@Lotte, om even op je vraag terug te komen. Ik las al tijdje mee op dit topic en ben toen eens gaan kijken op de site van postcrossing. Heb me aangemeld en zo is het begonnen. En nu ben ik zwaar verslaafd en koop ik veel te veel kaarten.

Net ook weer 5 stuks de deur uit gedaan! En ja hier ook storm en regen.. bah!

@Janna, ja ik heb er ook zin in! Ben heel benieuwd! Lijkt wel een beetje een date hahahaha! Hoe doe jij dat dan met de kaarten die niet in het mapje kunnen?

@Varisha, he jammer daar ging mn goede hoop, haha nee hoor! Ik wacht het rustig af meer kan ik toch niet doen...

Ik heb mn kaarten nu ook in een Xenos doos, een paarse met van die Russische baboeka poppetjes.. Schrijf ik dat goed??
@ miertje : Hele dikke knuffel !!
Miertje wat kut zeg maar wel een .

Kozoo; creatieve vader heb jij zeg. Als hij er nog wat wilt maken hebben we er allemaal iig eentje.

Lotte, ik zag postcrossing hier staan. Ben een keertje gaan lezen en vragen stellen en daarna was ik verslaafd. Elke dag in de mailbox kijken of er geen aangekomen was en dan wachten op de post....VERSLAVEND.

Kleurenpennen, slim. Jammer dat we die niet gratis krijgen bij de idrukker.

Janna, je bent dus niet de enige die niet kan wachten op de meeting,
quote:_lotte85_ schreef op 28 februari 2010 @ 12:44:

www.postzegelsmetkorting.nl[/URL] Daar kan je goedkopere oude guldenzegels bestellen... Ook leuk voor de mensen die postzegels verzamelen of die aangeven aparte zegels te willen ontvangen. Is wat beter dan die standaard 77 cent met fiets en 95 cent met wereldbol...

Ik heb vandaag postzeggelsmetkorting besteld. Ben benieuwd wanneer ik ze heb. Leuk om eens wat anders te plakken én zonde als de guldenzegels weg worden gegooid.

De tnt-zegels zijn trouwens niet meer met een fiets en een wereldbol. Ze zijn nu met muziek -over de Nederlandse muziek in Europa- en Brazilië -over de binding tussen Nederland en Brazilië. Vooral die laatste vind ik wel mooi. Je kunt ze bestellen via website van TNT, maar daar zitten wel verzendkosten aan.

Ik ben lid van de TNT Collect Club. Niet omdat ik fanatiek postzegels spaar, maar omdat ik zo ieder jaar december een verzameling postzegels van het afgelopen jaar thuis gestuurd krijg. Alle uitgebracht postzegelsvelletjes zitten er (deels) bij. Zo kan ik altijd een kaartje sturen met een leuke postzegel en de paar saaie zegels gaan op de zakelijke brieven.

quote:tine2804 schreef op 28 februari 2010 @ 13:57:

Wat doen jullie trouwens met je ontvangen kaarten? Hoe bewaren jullie die? Ik ben er een oplossing voor aant zoeken maar ben er nog niet achter wat ik ga doen.. Hebben jullie tips of iedeen?

Wij hebben zo'n doorzichtig zakjes geval aan de muur hangen. Daar gaan al jaren alle kaarten in. Als hij vol zit, ruim ik op: mooie of dierbare kaartjes blijven zitten, de post van mijn oma gaat in een speciaal doosje en sommige kaartjes verdwijnen bij het oud papier. Nu ik actief postcross zitten de zakjes een stuk sneller vol. Gelukkig ben ik tegelijkertijd weer begonnen met een dagboek. De leuke, mooie of lieve kaartjes -en dat zijn er veel- plak ik daar in.

Misschien vind je hier wat leuke ideeën. Vooral op de laatste pagina's staan leuke dingen quote:_lotte85_ schreef op 28 februari 2010 @ 16:39:

Nog een nieuwsgierigheids vraagje: waarom zijn jullie begonnen met PC en wat vinden jullie er zo leuk aan?

Ik ben ooit bij PostcardX begonnen omdat ik het heel leuk vind om een onverwacht kaartje in mijn brievenbus te krijgen. Bovendien was het een mogelijkheid om meer post te sturen. Er kriebelde een soort antireactie tegen het steeds meer per mail doen. Ik schrijf al jaren actief brieven en kaartjes met mijn oma, begon toen ook vriendinnen brieven in plaats van mailtjes te sturen en PostcardX paste daar goed bij. Helaas is dat initiatief minder professioneel dan Postcrossing en ging de lol er vanaf. Ik heb er nog wel een poosje een aantal vaste adresjes aan over gehouden, maar dat is verwaterd. Ik was erg blij toen ik in Flow Postcrossing genoemd werd, want zo kon ik weer verder met leuke dingen de wereld over sturen.

@ Miertje: Wat heftig! Nogmaals veel sterkte.
Mier, ik wens je heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven