Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wauw speciaal zo'n kaart, Janna! Zou ik ook wel willen.
1x is voldoende
Yes, mijn kaart naar de Oekraine is na 17 dagen aangekomen. Mijn kaart naar Rusland is al 26 dagen onderweg maar die moet ook naar de meest oostelijke stad van Siberië. Ik hoop dat die aan gaat komen.

Janna, speciale kaart zeg! Owww, we moeten ook nog even bomen over de meeting! Heb je een dezer dagen even tijd?

Balen Tine van die file, maar is de trein geen betere optie voor je? Er is een rechtstreekse verbinding...... Sterkte met leren voor de volgende keer!

Varisha, ik heb 17 kaarten die favoriet gemaakt zijn.

Jeetje er word wel heeeeeeeel veel geschreven op een dag, het word bijna ondoenlijk om op iedereen te reageren, dat ga ik dus ook niet doen hoor! Het bovenstaande is wat me nu even invalt, ben bekaf, drukke dag op het werk en ik krijg steeds meer zaken toebedeeld, op zich positief maar je moet ook wel aan heeel veel dingen denken en ik ben een beetje een perfectionist.

Ik wil ook graag een vaste aanstelling.....

Duik nu ook lekker mijn bedje in! Het is dus ook geen onwil dat ik niet op iedereen reageer maar gewoon moeheid!
Welterusten C-Estelle (ik probeer tijdens mijn lunchpauze vast wat bij te lezen en de rest als ik thuis kom..., lukt niet altijd).

Janna: gave kaart.

Sweetcandy: graag gedaan.
Snjókorn falla, á allt og alla
@tine: wat jammer dat het niet gelukt is met je tentamen, door al dat fileleed. Maar dat je op gesprek kan komen is al heel tof!!

@varisha: van mijn 332 verstuurde (waarvan 195 zijn ingescand) kaarten zijn er 63 favoriet gemaakt.

@lotte: ik stuur ook weleens kaartjes van andere landen hoor. Zo had ik bijvoorbeeld best wat kaarten van Parijs, die heb ik gewoon opgestuurd als het bij het profiel paste. Nooit commentaar op gehad. Ik heb zelf ook wel een kaartje van Thailand uit de USA gehad, en een kaartje van Tenerife uit Duitsland, dat soort dingen. Prima toch?

Vandaag is een kaartje van mij expired geraakt. Helaas! Ik had mijn expired kaartjes net teruggebracht naar nog maar 2, en nu dus weer 3...

Geen kaartjes in de bus, wel een Hurray (heel uitgebreid, met allerlei vragen enzo erin, heb maar weer een bericht teruggestuurd) maar door de expired kaart mocht ik wel weer twee kaartjes sturen. Ze gaan naar Finland en Duitsland, beide mensen hadden leuke profielen waar ik echt een passende kaart voor had.
vanacht een hurray gehad vanuit USA en dat na 5 dagen al! hij schreef dat hij aan het einde van de maand in NL is voor een overstap op schiphol naar Madiera (schrijf je dat zo). Hij schrijft ook dat hij daardoor een stempel van NL in zijn paspoort krijgt.... huh is dat zo bij een overstap? (ik heb alleen nog maar overstappen in de EU landen gehad).

prettige dag allemaal en Groetjes
quote:tine2804 schreef op 04 maart 2010 @ 13:01:

@JJ, dank voor je knuffel! Jammer dat je envelop er nog niet is. Dat wordt dan wel morgen! Als het goed is ben ik mn examengeld niet kwijt. Ze heeft me toe gezegd dat ik het op een andere dag over mag doen. Toezeggen daar sta ik natuurlijk niet sterk mee dat weet ik maar daar gaan we het nog wel even over hebben.. Ik laat me niet zomaar afschepen.

Wat een leuke kaarten had je zeg!! Childrens book RR??

Ik had vandaag mn chocolat tag voor de tweede keer binnen en dit keer was hij wel dicht gelaten. Witte chocola met koekjes er door. Nou daar heb ik me even lekker op getrakteerd na mn examen fiasco haha.

Goed om te horen dat je in ieder geval niet je examengeld kwijt bent, dat is wel zo schappelijk! Die kaarten had ik gekregen via de Nederland RR, thema kinderkaarten. Altijd leuk!

Jammie, zo'n lekkere chocoladereep!
quote:varisha schreef op 04 maart 2010 @ 13:32:

Jj jij verzameld smurfenkaarten toch??ik heb dr nl 1…die doe ik dan in de flop van de penpallsupliestroep...goed?? en cool zo;n madurodam kaarten…kan je die in madurodam kopen???moet je dan echt het park in???

Ja, ik verzamel smurfen(kaarten)... Wat lief dat je die bij de penpall-envelop instopt, dankjewel! De Madurodamkaarten heb ik inderdaad in het park zelf gekocht... de winkel is midden op het park, dus denk dat je wel entree moet betalen... maar je kunt altijd vragen of je alleen de winkel mag bezoeken natuurlijk. wie niet waagt, wint niet... Ze hebben daar trouwens ook mooie (en veel gevraagde) kaarten van The Royal Family!
Ik heb een Hurray, mijn kaartje naar Taiwan is na 11 dagen aangekomen, haar reactie op mijn kaartje was erg leuk!

Volgende kaartje gaat naar.........Germany!
Zo! Alles is weer bijgelezen.. Goedemorgen allemaal!

Varisha: Van de 100 ingescande verstuurde kaarten van mij zijn 36 kaarten favoriet.. Vind ik een leuke score.. 1 op de 3 is favoriet, leuk!

Tine: Fijn dat je een uitnodiging voor een gesprek in Amsterdam hebt gehad. Goed voorbereiden en je zult een lekker gesprek ervaren!

Anita: whoeeei je bent al bijna uitgerekend. Spannend hoor.. Krijgen we er een postcross-Viva-baby bij hahaha.

Lotte: Ik heb ook wel eens een kaart verstuurd, die niet uit Nederland afkomstig was. Mijn Budapestkaarten waren vooral goed voor leuke reacties. En ik vind het zelf ook leuk om van personen 'buitenlandse' kaarten te krijgen waarop ze bijv. hun vakantie beschrijven.

Ligaa: Whaaaa wat cool op een hondenbeurs werken als je zelf niet zoveel van die beesten houdt Sterkte aankomend weekend! Wat balen dat je zo vaak last hebt van migraine. Krijg je daar ook medicijnen voor? Een vriendin van mij kan nu gewoon een week werken met die medicijnen... Niet altijd slaan ze goed aan en heeft ze wel wat hoofdpijn, maar niet vreselijk. Indiana Jones is GAAF voor op de Wii (speel ik vaak met oppaskindjes haha).

Iedereen een fijne postdag toegewenst!
Goedemorgen meiden!

Zojuist het NTI weer aan de telefoon gehad.. 2 september mag ik pas weer.... Schiet weer niet op dus... Maar goed. Even snel want ik moet zo aan het werk. Geen hurrays nog.. En de post is ook nog niet geweest. Jammer dat wordt pas vanavond als ik thuis kom. Moet vandaag op een bso aan de gang.

Tot vanavond weer!
Jeetje, 2 september... is dat even balen! Dat duurt nog een half jaar!!!
verdorie, had ik zojuist een heel verhaal getypt druk ik met mijn suffe kop op het rood/witte kruisje :S dus alles weer weg!

maar goed poging 2 dan maar:

Tine, mooi balen dat het allemaal zo lang moet duren! ik las volgens mij ergens dat je binnenkort weer een gesprek hebt? i will keep my fingers crossed for you! maar vandaag kun je lekker aan de slag op een BSO! helemaal leuk, ben zelf vandaag lekker vrij maar maandag weer aan de slag!

en voor de rest, zucht, ik heb geen idee meer wat er allemaal gezegd is, maar als ik zeg:

" jammer geen kaartjes vandaag, morgen misschien beter"

" wow jij hebt ene goede postcrossdag"

"oeh dat is een hele leuke kaart"

dan ben ik denk ik wel een heel eind op weg

wat mijzelf betreft, vandaag een Hurray gekregen uit the USA en mijn volgende kaartje mag naar Rusland (heb nog niet echt afwisselende landen de laatste tijd)

Eergisteren had ik nog een kaartje gekregen uit the USA, van shakespeare, wel tof!

nu heb ik onderweg:

Rusland --> 29 dagen (wat gaat de tijd toch snel)

Brazilie --> 9 dagen

USA --> 3 dagen

China --> 3 dagen

Rusland --> 0 dagen (moet vandaag nog verstuurd worden)
Haha, Chayuz! Je bent wel een eind op weg met die opmerkingen ;)

Is de post al bij jou geweest? Misschien iets leuks vandaag voor jou!

Hier héél leuke post!

- De megadikke envelop van Tine (wat ben jij een schat!) met allemaal Smurfen uit de kindersurprise-eieren! Whieeeeuwww dankjewel!!! Ze hoeven hier niet bang te zijn voor Gargamel of Azraël.

- De envelop met het Smurfenkaartje van Varisha: ook heel erg bedankt!

- een RRkaart met het Duitse Bocholt erop.

- Een official uit Polen met het koninklijk kasteel in Krakow erop.
Twee kaartjes voor mij vandaag: 1 uit NL,iemand uit Zaandam, de kaart kwam van de postcardstore, wel een mooie.

De ander kaart komt uit Taiwan, die vond ik wat minder....
Nog niks geen postcrossing gebeuren hier.

Maar wel een leuk pakketje wat gebracht werd door selectvracht.

Heb het spelletje pimpampet Speed & Sound gewonnen met een prijsvraag!!!

Gewone post is nog niet geweest.

JJ, je bent maar weer verwend via de brievenbus zeg.

Leuk hoor!!!!!

Tine, balen dat je 2 september pas weer mag.

Weet je al of het dan in de morgen of in de avond is???
nog geen post gezien voor vandaag.

Wil nu een kaartje gaan schrijven naar Rusland maar dat is zo'n enorm adres! en de kaartjes die bij haar profiel passen hebben aan de rechterkant zo'n "typisch adresenstukje"

snappen jullie wat ik bedoel? zeg maar lijntje, lijntje 4 hokjes voor postcode en weer lijntje... het wordt ons maar lastig gemaakt!
Wat leuk, Anita, dat je een prijs hebt gewonnen met een prijsvraag! Gefeli! Dat is ook leuke post om te ontvangen! Zo ben ik trouwens hier op het forum terecht gekomen. Ik won een telefoon via Viva en toen ben ik eens hier gaan rondsnuffelen... en van het een kwam het ander... en nu: verslaafd haha.

Ik snap wat je bedoelt, Chayuz: Dat je niet weet waar je dat adres moet laten, omdat er te weinig ruimte is.

Chrisy: ook alweer 2 kaarten. Is die kaart van de postcardstore uit Zaandam toevallig iemand via het forum??? Ik zou wel iemand te weten noemen die daarvandaan komt, maar ze was niet op de meeting in Utrecht...

Waarom komt er geen 2x daags post?
Chayuz, kun je het adres niet op een blanco papiertje schrijven en dan over het normale adresstukje plakken???
JJ: mooie vangst voor vandaag.

Chayuz: kan je het adres niet uitprinten en opplakken?? (neemt allicht minder plek in beslag).

Hier al 1 hurray uit Tsjechie, erg blij met de kaart.
daar zat ik inderdaad ook wel aan te denken, maar op de een of andere manier ben ik bang dat dat blaadje er onderweg dan afgaat maar ik heb het adres erop kunnen priegelen, en nog leesbaar ook (naar mijn idee) dus die kan zo lekker op de post
... en nu ook een hurray uit NL.

Ben benieuwd of er (en natuurlijk hoeveel) kaartjes liggen als ik thuis kom...
Hallo allemaal!

Ik heb de postbode niet gehoord in het portiek, maar ik zal zo eens naar beneden lopen. Het sneeuwt hier flink. Ik woon aan een drukke fietsstraat en zie mensen echt vechten tegen de sneeuw. Op zich een aardig gezicht met de verwarming aan en een kopje thee erbij. Gelukkig hoef ik absoluut niet naar buiten.

Ik ben zo trots, dus ik ga het hier vertellen. Ik heb voor het eerst gesport met de "my fitness coach" op de wii. En zonet dus joga gedaan. Echt leuk en ik voel me helemaal verjongd. Toen ik het 'spel' wilde afsluiten zei mijn coach: tot zondag dan gaan we weer sporten. Joepie! ;)

JJ, ik heb nu 15 jaar migraine en inmiddels al heel veel middelen geprobeerd. zowiezo alle reguliere middelen en daarnaast allerlei kruiden(thee), speciale dieten, reiki. Ik ben nu sinds 1 1/2 maand weer met bloeddrukverlagers begonnen, om te kijken of dat de aanvallen kan voorkomen. Het helpt tot nu toe helaas niet.

Oke ik ren(!) nu naar beneden voor de post!
Hoeraaa!

Twee kaartjes. 1 van mijn vriendin in Finland, met een lieve tekst achterop! en 1 bizarre kaart uit Taiwan. Bij gebrek aan een beter woord. het is een affiche (geen kaart) voor een film (memories of a dog).

Het is eigenlijk om te huilen deze kaart, maar snel vergeten, en hopen dat de volgende kaart wel mooi is (en uberhaupt een kaart is)

edit: Ik zie dat hij hem al vaak heeft verstuurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven