Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
haha een flyer, dat is opzich, tjah, best bijzonder!

zouden de mensen die zulke "kaarten" versturen zelf denken dat ze iets heel speciaals opsturen? vraag ik mij dan af, hoe haal je het in je hoofd zoiets te versturen?
heeej dames...

Van de 1 verzonden kaarten zijn er van mij 22 populair..

nu ben ik heel erg benieuwd welke van jullie populair zijn :P

zal vanavond ook ff van de mijne foto;s plaatsen en ff wat uitgebreider reageren..

hier geen leuke post of hoeraatjes vandaag
Leuk Anita, een prijs!

Ligaa, die verdient een prijs voor de stomste kaart!

Ik heb niets, geen hurray, geen kaartje...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Janna80 schreef op 05 maart 2010 @ 16:21:

Leuk Anita, een prijs!

Ligaa, die verdient een prijs voor de stomste kaart!

dankje janna, helaas kan hij niet winnen, want het is geen kaart. Ik kwam er net achter dat ik laatst een kaart naar hem heb gestuurd. Hij heeft blijkbaar meerdere profielen: hotchoong en paulchoong. Ik heb hem wel een mooie kaart gestuurd en ook nog met mooie postzegels. Ik hoop op veel karma!
Hoi ladies,

Ligaa, wat een verschrikkelijke kaart om te zien zeg! Hoe kun je denken dat iemand dit leuk vind!

Varischa, heb er van de 7 verstuurd, 2 populair, zal ze er niet in dit bericht bijplakken, dat worden zo'n lappen anders.

http://static2.postcrossi ... d0107c2b145912dcc6dd1.jpg

http://static2.postcrossi ... 3ac23339d169ed7859881.jpg

Hier een kaartje in de bus uit de Ukraine, had er 9 dagen over gedaan. Wel een leuke kaart, en volgens mij was het oorspronkelijk een dubbele kaart die ze, met niet een heel goede papiersnijder, heeft doorgesneden, want achterkant helemaal blanco en donkerblauw. Is lastig daar wat op te scrhijven, heeft ze opgelost door het op een papiertje te schrijven en gewoon op te plakken, en het zit er nog gewoon op. Dus het kan wel schijnbaar. Ik zou het zelf denk ik dan toch met plakband hebben gedaan voor de zekerheid, maar is dus goed gekomen. Toch maar eens kijken of ik de dubbele disney kaarten van de action een beetje fatsoendelijk kan halveren, heb een goeie papiersnijder dus zou moeten lukken.

Verder mijn bestelde boek 'wreck this journal'' in de bus.....voor degene die niet weten wat het is, zoek het maar niet op , de kans op een volgende verslaving is aanwezig , toen ik het via het forum van postcrossing zag staan, was ik meteen verkocht, heb mijn schoonzus en vriendin ook al aangestoken

En euh, ik las bij iemand van hier dat het sneeuwde bij jullie, mijn god niet aan denken zeg, waar woon je?
Hallo Vrouwlimburg dat was ik, ik woon in het noorden van het land, daar sneeuwt het vanaf de ochtend al en niet zo'n beetje ook, dikke vlokken!

Ik vind je kaart van de ijsberen erg leuk!
Nou hier geen sneeuw en tot een hal uurtje geleden best lekker zonnig weer. nu is het wat meer gaan waaien en miezeren. Had de post vandaag al opgegeven (komt meestal tussen 11 - 13 uur) maar nu net toch nog 2 kaartjes. 1 van mijn vriendin die ene reis maakt momenteel. Het is een zelfgemaakte foto die ze heeft gemaakt op Borneo. Die heeft ze via kaartje2go verstuurd! Mooie foto!

verder een official uit Belarus! heb ik al zoveel :(

maar hij schrijft dat hij in een oud en mooi stadje woond met veel mooie historische monumenten. Op de kaart staat een soort van kerk en een lap tekst die ik niet kan lezen! wel een hoop mooie postzegels...

groetjes
Dat si inderdaad een vreselijke kaart... ik vraag me ook wel eens af of de versturders ze zelf wel mooi vinden. misschien is het een hele mooie en beroemde taiwanese film!

Ik stuur ook wel eens kaartjes die ik elf wat minder vind en heb daar meteen een soort van vevelend gevoel over... maar die stuur ik dan naar mensen die geen profiel hebben (al 3 x meegemaakt, gewoon niets, nopped, nada!) of mensen die geen leuk profiel hebben!
Hah! Een kaart uit Belgie en een nieuw adres..naaar..... Nederland! (niemand van hier voor zover ik weet)

Wel lekker, dan heb ik waarschijnlijk een snelle hurray komende week

Eigenlijk best gek... heb hier zoveel mooie kaarten liggen, maar als iemand in zijn profiel geen speciale wens heeft stuur ik die mooie (speciale) kaarten voor een bepaalde wens liever niet.... Is dat gek?
Heyt hey,

Ik heb vandaag alleen een Hurray uit Singapore maar wel met een leuke bedanktekst! Dat maakt mijn dag weer goed.

Snjo, ik heb nu nog geen mogelijkheid om op mijn werk mijn mail te checken, dit ivm meekijkers/nosy collega's. Vanaf volgende maand heb ik een andere functie en zit ik op een andere plek en dan kan het wel!

Ligaa, wat een lelijke kaart.

Postcard Store up-date: Bestellen kan alleen maar met een creditcard en die heb ik niet. Ik heb gemaild of het via een andere manier kan en heb al bericht. Ik moet het geld overmaken en doorgeven dat het onderweg is. Als het is aangekomen sturen ze de kaarten.

Staks eens kijken of dat overboeken naar het buitenland zo anders gaat als binnen NL.

Wordt vervolgd......

Van de 1 verzonden kaarten zijn er van mij 22 populair..

Varisha, deze zin snap ik niet! Heb je nog maar 1 kaart verzonden??

Janna, mail me even je nummer. Dan kunnen we even bomen over de meet......

Vrouw, leuke kaarten hoor.

Ik lees dat er hier een aantal WII-en. Hier staat ook zo'n ding samen met die mat maar ik moet tot mijn schaamte bekennen dat de mat staat te verstoffen. (Die had ik voor de WIIfit gekocht ) De WII zelf word door Larf regelmaitg gebruikt uiteraard!
Nou Ligaa, je zal zoiets maar in je brievenbus vinden, arme jij.

Ben ik gewoon blij dat er hier niks bijzonders bij de post was zeg.

En dan ook nog sneeuw.

Als je het niet erg vind dan mag het van mij best bij jou in het Noorden blijven.

C-estelle, leuk land is dat Singapore.

Had je kaart er lang over gedaan????
Nou dat is ook leuk... kaart uit Belasrus is op 24 febr verstuurd maar mijn adres was de 5de al aangevraagd. Nou fijn als mensen er bijna 3 weken over doen om een kaart te versturen. Waarom wachten ze dan niet even met aanvragen?

Bij mij zitten er weleens een paar dagen tussen (hooguit 4) maar nooit meer!
Hahaha VrouwLimburg, dat boek heb ik gisteren ook besteld! ik ben erg benieuwd ben nu al enorm enthousiast!
Hurray!!!

Mijn kaart (die met die vlag voor de broertjes) naar Finland is na 6 dagen geregistreerd!!!

Daar worden we blij van.

Alleen was de hurray wel een beetje karig.

Later een nieuw adres aanvragen want nu eerst eten.
Nog steeds geen hurrays hier

*heeft al zeker weer een uur 'gewacht'..*
C_Estelle, heb je een hyves berichtje gestuurd!
Tine, dat is erg twee september pas. Schiet idd niet op.

Janna, supermooie kaart (mooier dan die van mij).

Ligaa, erg zeg die kaart. Gewoon schande! Sneeuw waar???

Anita, leuk een prijs.

Veel gepost, heb drie pagina's moeten/mogen lezen.

Hier een kaartje uit Amerika van een klas leerlingen en hun lerares. Ze noemde mij ook Ms.............

Verder een hurray uit Polen die heeft er maar twee dagen over gedaan met alleen tanks. Vraag je je toch af waarom Duitsland er al 9 dagen over doet.
Steph, bij mij doet Duitsland er ook al een dag of 12 over.

Had ik niet verwacht.

Het is nog Munchen ook, als je nu een of ander achteraf dorpje hebt ofzo.

Mijn nieuwe kaart mag naar de UK.

Een profiel waar helemaal niks in staat.

Weet geeneens of het een man of vrouw is.

Staat geen naam boven het adres en als usersname iets van janspex ofzo.

Zeggen jullie het maar, hahaha

Ik heb er in ieder geval een I-drukker kaartjes gevoel met groeten uit Holland bij.
Binnenkort weer eens een kaartjes-ruil doen?
@c_estelle: dat heeft nogal wat voeten in de aarde dus, zo'n bestelling bij de postcard store! Ik heb zelf ook geen creditcard. Goed dat het zo ook op te lossen is!

Vandaag een Hurray uit Italie, had een meisje van 13 die van dieren houdt een Postcardstore-kaartje gestuurd met kleine tijgertjes erop. Ze vond m erg leuk, dus dat is fijn om te horen. Verder kreeg ik een Moominkaart uit Finland van een getatoeerde hardrocker (schreef hij zelf) die studeert voor sportmasseur en acupuncturist. Ik vond het een bijzondere combinatie, maar een mooie kaart en leuk om over hem te lezen.

Deze door mij verstuurde kaart van Amsterdam in 1920 is 9x favoriet gemaakt:

Ik heb hem nog twee keer verstuurd, dus hij staat vaker in mijn lijst met kaarten die favoriet zijn gemaakt door anderen. Kennelijk een populaire kaart! Ik vond hem zelf ook mooi, maar de winkel die hem verkocht heeft hem al maanden niet meer.
@teigera: dat is inderdaad een erg mooie kaart!
Ik ben wel voor een nieuwe kaartjesruil, dus dit keer wil ik graag meedoen
Hoi meiden!

Zo na een dag hard werken, ben ik weer aanbeland op het forum!

Hier vandaag 3 kaarten een een hurray!

De hurray was van de kaart naar Italie, hij is na 21 dagen aangekomen. Nog niets nieuws aangevraagd trouwens... Straks maar even doen!

1 official, ik ga em straks scannen, ik vind wel dat deze meedingt naar de prijs voor de lelijkste kaart. Degene die em schreef, vond de kaart cool.. En ze was so exacting, om hem op te sturen.. Ik ga em straks even inscannen. Ik vindt em lelijk. En het is gewoon een dik stuk karton...

Verder nog 2 RR kaarten beide leuk, alleen een met handschrift wat niet te lezen is..

@JJ, Ja duurt nog even ja, maar ben al blij dat ik em nog een keer mag maken. Ben blij dat je de smurfen leuk vindt!! Maar had dat stiekum al wel een beetje gedacht haha! O en 2 keer post... Ik ben helemaal voor!

@Chayuz, Vandaag op de BSO was leuk, al ben ik toch meer van het KDV, maandag weer fijn naar mn oppaskindjes! En woensdag naar Amsterdam, misschien dat ik dan direct maar ga kijken of ik nog een leuke kaartenwinkel kan vinden!! Gaat helemaal goed komen!!

@Chrisy, Leuk ook weer twee kaarten! Goh jij ook al een prut kaart uit Taiwan, volgens mij gaat het een beetje gewoonte worden voor de lui daar haha.

@Anita, Ja zeker balen, het is in september weer om 10 uur smorgens... Ga maar om een uur of 6 rijden haha ben ik zeker op tijd.. Super dat je kaart naar de broertjes zo snel aankwam!

@Snjokorn, Lekker hoor alweer twee hurrays! Dat gaat goed!

@Ligaa, Jeetje zeg daar heb je die Taiwanesen weer met hun prut kaarten haha. Goed hoor dat je Gewiifit hebt!!! En wat vervelend van je migraine zeg... Sneeuw... Nou je mag het allemaal houden hoor daar haha...

@Teigera, Wat een onwijs mooie kaart zeg!! Geen wonder dat die favoriet is gemaakt! Mijn hippo kaart is ondertussen ook bestempeld tot favoriet. Haha ik moest wel lachen om die gozer die jou die Moomin kaart had gestuurd!

@Varisah, Heb je ondertussen al post of mail gehad??

@Janna, En..jij ondertussen nog post of mail gehad??

@Vrouwlimburg, Heb je de kaarten van de Action al gekocht? Ik vind het hele mooie kaarten jammer alleen dat ze dubbel zijn maar ja daar kan inderdaad wat aangedaan worden:) Dat boek ken ik wel, daar hebben een aantal van de meiden hier het ook wel eens over gehad. Ben toen eens gaan kijken wat het inhield

@Lotte, Wat suf zeg dat ze zo lang gewacht hebben met versturen. Leuk dat je zon zelf gemaakte kaart hebt gekregen van je vriendin!!

@Sweetcandy, das helemaal niet gek hoor dat doe ik ook atlijd. Mijn mooiere kaarten gaan naar mensen waarvan ik denk dat ze daar echt bij passen! Je blijft lekker dicht bij huis met je hurrays en kaarten

C_estelle, Fijn dat je het hebt geregeld met de Postcard store! Zeker nu het ook nog weer allemaal een beetje anders liep. Haha staat je Wii fit te verstoffen, maar je sport ook al op de sportschool dus dat maakt wer een hoop goed!

@Steph, Wow die kaart naar Polen is echt heel snel aangekomen! Heel appart he dat sommige kaarten zo laat aankomen terwijl ze helemaal niet ver hoeven.

Zo ik heb weer een flinke lap tekst voor jullie!! Haha ik ga nu even scannen!
Ha, eindelijk weekend! Met de stem van Ruben Nicolai op de achtergrond (de tv staat om de hoek) even achter de pc voor de PC.

Vandaag een hurray uit DL en meteen weer een kaartje aangevraagd, mocht naar Polen. Karig profiel: ik ben 18 en hou van muziek en film.

Ze had zelf pas 1 kaart verzonden en geen favorieten. Heb een z/w kaart van Elvis gestuurd, niet van haar generatie, maar ik vind hem tijdloos. Toch?

Met de post een z/w kaart uit Detroit, U.S.A. en zoon had weer een pandakaart. Deze kwam uit de U.S.A., de dierentuin in Washington.

@teigara: prachtige kaart! Een van de dames zou zo mijn oma kunnen zijn (die was van 1899).
En de post bracht ook nog voetbalplaatjes, dank je Janna!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven