Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jokejacket, wat stom van die hyve... Hoe willen ze dat ook echt controleren?? Suf!

Hihi, lastig he, geen kaarten sturen... (Ik kan er geen sturen, want bij mij is alles onderweg, maar ik snap jullie 'probleem/drang' hihi)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hehe, het werkt inderdaad echt... Hier posten en je krijgt een hurray! Nu kan ik official nummer 1 voor de meeting gaan aanvragen. Heb ook al 3 RRkaarten voor de meeting klaarliggen en 1 private swap :D Dat zijn er al 5, yeah!
Zie je JJ dat het werkt , nou snel allemaal hier posten voor de magie is uitgewerkt!

Snoet die grote hyve is onactief, want er is geen beheerder ofzo. Die kleine pc hyve komt nogal geforceerd over: " je moet posten want het moet een actieve hyve blijven ", dat kan toch niet goed werken?! Ik schrijf graag op dit topic zonder dat het moet ik heb nu ook vivaforum op mn iphone zodat ik zelfs vanuit bed kan forummen!
JJ, ik zou de officiele kaarten vrijdagavond ofzo pas gaan aanvragen als ik jouw was. Anders baal je dat ze zolang onderweg zijn.

Heeft al 5 kaarten niet officieel voor de meeting geschreven!!!!!

Dat gaan er meer worden.
Vandaag een hurray uit Thailand, na 9 (!!) dagen. Supersnel! En een leuk bedankje erbij. Had tulpen gestuurd en ze was er heel erg blij mee!

Leuk dat jullie allemaal hyvesvriendjes zijn! Hebben jullie een aparte hyve hiervoor gemaakt, of gewoon je eigen privéhyves gebruikt?
snjokorn: die kaart met een hap eruit kwam uit Australie, maar hij was gekocht in Queensland, want daar hebben ze een Seaworld waar ze eens geweest zijn.

Ik ben lid van deze hyve: postcrossing hyve Volgens mij is deze hyve wel redelijk actief ze organiseren ook meetings. Alleen ik kom er bijna nooit op, misschien is het wat om van deze lid te worden.
Oh, Ligaa, die hyve die jij noemde, is dat die kleine? Nou ben benieuwd dan... Raar gedoe...

Mittens, 9 dagen al?! Snel zeg! Leuk!

Iedereen heeft z'n gewone hyve, ik heb wel een plaatje ipv een foto als profielfoto. Maar wel foto's erop staan, maar die zie je dan pas als je vrienden met iemand bent.

Steph, knap! hihi!

*Oke, kom maar op met die hurray*
Nou, ik heb die hyves beide aangeklikt. Ben benieuwd wanneer ze me er weer af gooien
Oh gaat iedereen hier hyves-vriendjes worden ?

Ik heb ook hyves, al doe ik er niet zoveel mee moet ik zeggen...

Kan helaas niet naar de meeting komen, zit dan bij mijn ouders in het hoge noorden. Wie weet de volgende keer! Het lijkt me superleuk om gezamenlijk kaarten te schrijven en te kletsen
Jeetje zeg.... ik plaats hier een berichtje en je raad het nooit.... EEN HURRAY !!
Jaaaa!! Goed hee sweetcandy
Gelijk een nieuw adres aangevraagd (had ik niet willen doen, maar mijn muis klikte zomaar ) Die mag naar Amerika een jongen/meisje van een jaar of 8....... Vrij veel eisen en eronder: including stickers !! Nou dacht het ff niet.... dat kind krijgt dus gewoon een lelijke multi-view kaart

Of ben ik nou zo'n heks ?
Hahaha...

Als je wilt kun je me toevoegen op hyves. (Jij ook Mittens)

Zie linkje in volgende post!
Ik snap al waarom niemand je kan vinden op hyves haha!.... die www hoort er niet voor
quote:sweetcandy schreef op 18 januari 2010 @ 11:58:

Of ben ik nou zo'n heks ? Kinderen die vragen worden overgeslagen
quote:sweetcandy schreef op 18 januari 2010 @ 12:09:

Ik snap al waarom niemand je kan vinden op hyves haha!.... die www hoort er niet voor Wel toch?
Hahaha, sweet candy! Dat van dat joch... incl. stickers...
Nou, ik heb nu toch een adres aangevraagd, en mijn kaart moet naar Tsjechie. Een moeder is bezig met postcrossing voor haar 4-jaar oude dochter die oooo zo slim is en houdt van knuffelen, maar absoluut NIET van disney of andere "cartoons"

eens kijken of ik nog een poedelig kindvriendelijk kaartje heb liggen (zou vreemd zijn van niet, want kinderkaarten vind ik zelf het leukst haha)

Maar wat gaan jullie eigenlijk precies doen op zo'n meeting, gewoon gezellig samen kaarten schrijven onder het genot van koffie/thee/chocomelk/wijn/bier oid?
Ik heb je toegevoegd Janna! Zijn de 'vriendjes' op je hyves allemaal hier van postcrossing?
Jeuj mijn kaart naar China is aangekomen!

Nu ga ik echt even wachten om een kaartje aan te vragen haha Moet me nu toch echt lukken
He StefanieV hoe lang ga je proberen geen kaart aan te vragen. Het is wel leuk om te zien of je dat gaat lukken!
Had vanochtend ook een hoera. Nieuw adres is uit Belarus, geen profiel (niks, nada, noppes informatie).

Ik kies dan maar voor een idrukkerkaart
Sweetcandy, ik zal je ff accepteren en dan zeg ik daar wel even wie er van hier zijn
Ligaa, geen idee, tot er nog een kaartje is toegekomen ofzo. Maar mss vraag ik straks weeral eentje aan hoor, ken mezelf haha

Ten laatste volgend weekend vraag ik weer eentje aan :-)
Plaats ik hier eens geen bericht krijg ik een hurray, mmm eens wat minder hierkomen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven