Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
c-estelle en Janna80 ik heb jullie een uitnodiging via hyves gestuurd. Ik wil er nog wel meer van hier toevoegen maar weet jullie namen natuurlijk niet.

Eventueel belangstellende kunnen mij mailen op ruilen_met_chrisy@hotmail.com dan kunnen we gegevens uitwisselen.

Ontopic: Heb net 3 adressen aangevraagd: Malta, Hungary en NL (een man in de provincie Limburg). Mag er nu trouwens 29 onderweg hebben maar dat zijn er iets teveel....hou het nu even op 12.
@steph: hoe wist je dat ? Goed gegokt :P

Heb weer 3 adressen aangevraagd:

Finland

Amerika

Nederland (misschien een van jullie.... provincie Noord-Brabant?)
Even een kaart gepost, die gaat naar China. De brievenbus is hier vandaan 5 minuutjes lopen. Hij wordt pas na 7 uur geleegd, das handig! Het was eindelijk gestopt met sneeuwen. Het is wel grauw weer zo, met die dooi. Maar er ligt hier nog ontzettend veel sneeuw en ijs op de weg. Een mannetje met rollator ging centimeter voor centimeter schuifelen.

Ik denk nog steeds na over wat ik met mijn (bijna 40 nu) kaarten ga doen. Ik heb nu 5 op de richel naast mijn bureau gezet, zodat ik ze nog kan lezen en er naar kijken, ik denk dat ik de rest verdeel over 2 doosjes: mooi/minder mooi...
Zazana, ik zag het op de site bij: what's happening now.

Hier wonen wel een aantal in Noord-Brabant (ik niet iig).

Wie had er vandaag rond 12.10 een hurray? Grote kans dat Zazana je een kaart stuurt.
Ik heb jullie toegevoegd Steph en Crisy.
Er is ook een postcrossing-hyve he?!

Ik ben daar ook ooit 'lid' van geworden, maar ik doe eigenlijk bijna niks met hyve, dus vergeet daar dan ook te kijken..

Jammer dat je niet naar de meeting kunt komen c_estelle. was leuk geweest je te ontmoeten. Het is overdag he...dus je zou eventueel, misschien, mogelijkerwijs, plantechnisch gezien... nog kunnen komen en na de hightea weer weggaan. Dan ben je uur of 5 weer thuis ofzo..

Ik kreeg vanochtend een superleuke hurray! Ik had ook een leuke kaart gestuurd en nog wat extra's aan postzegels in de enveloppe gedaan. Ik moest wel hard nadenken want de kaart heeft er 30 dagen over gedaan. Maar van zo'n leuke hurray word je zelf dan ook helemaal blij. Ze wilde mij graag een kaart terugsturen, nou.. ok!

Ook had ik vorige week een vraag van iemand die een van mijn verzonden kaarten zo mooi vond. Of ik die wilde sturen aan haar, heel bescheiden berichtje. Nou prima hoor, ik had er nog zo een, dus als ik haar daar blij mee kan maken vind ik dat alleen maar leuk. Het is ook wel een originele kaart want ik heb die zelf een keer laten drukken.

Verder verstuur ik weinig want ik heb er nog 8 ofzo onderweg van de 12 en ik wil volgende week op de meeting wel wat overhouden. Dus op mn handen zitten!

Leuk dat er dit keer ook wat meer mensen van hier komen. Chrisy en Steph heb ik nog niet eerder ontmoet
Janna heb je toegevoegd op hyves!
O ik wil jullie ook graag toevoegen op hyves. Ik heb geen "anonieme" hyve eigenlijk... (zonder pers. informatie)

hebben jullie dat wel, een tweede hyve... Anders doe ik het met mn persoonlijk
Zo jullie schrijven veel!!!!!

Was even een dagje werken en moest behoorlijk wat bijlezen.

Zazana, leuk dat je eerst kaart geregistreerd is.

Ik heb ze nu alle 5 onderweg en het is nu dus geduldig (nou ja) afwachten voor mij.
Ligaa, dat is mijn persoonlijke hyve maar ik gebruik hyve zo veel niet. Gebruik meer facebook. Dus die hyve hierboven mag gebruikt worden voor alles :-)
StephanieV bij mij is facebook juist meer geschikt voor dit soort dingen, want ik ben wel actief op hyves, maar op facebook zitten voornamelijk mijn buitenlandse "vrienden".
Hihi bij mij is het dus omgekeerd :-) Hier in BE wordt ook FB meer gebruikt dan hyves merk ik, in NL is het idd meer hyves. Het zijn ook meer Nederlanders die op mijn hyves zitten :-)
quote:c_estelle schreef op 17 januari 2010 @ 13:40:

[...]

Je hebt al weer 2x mail terug

Snjókorn falla, á allt og alla
@snjokorn Dat gaat snel!

Ik heb een prive-hyve die is afgeschermd voor vriendjes. Dus alleen na toestemming van mij is de inhoud zichtbaar

Ook heb ik facebook, ben bij beiden actief maar facebook is inderdaad meer voor de buitenlandse vrienden en vriendinnen.
anoniem_15052 wijzigde dit bericht op 17-01-2010 20:58
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:snjokorn schreef op 17 januari 2010 @ 20:42:

[...]

[afbeelding]Jeetje wat ga je snel! Om 5 uur mailde je dat je later steken ging opzetten, ik had niet verwacht dat je zo snel kon breien hoor!
Jeetje, ben even 2 dagen niet geheel online en ik moet gelijk enorm bijlezen! goed bezig allemaal!

Ik heb dit weekend een Hurray gehad vanuit Duitsland (diegene met een enorm profiel "sesend please city views and landscapes cardnd please city views and landscapes card" ) maar helaas, niks geen bedankje of wat dan ook.

Vandaag kwam ik thuis en had ik een kaartje uit Litouwen! een hele leuke!

Ben nu wel aan het denken wat ik met de kaarten ga doen, want ze passen toch niet in mijn "fotomappen-kistje" (mooi woord voor scrabble)

Ow, en trouwens, Snjokorn, ik ben mijzelf nu ook aan het leren breien je zult je bescheuren als je mij bezig zou zien tegen de tijd dat ik zo'n patroontje kan breien ben ik denk ik 10 jaar verder!

Zo dat was een iets langer berichtje geworden dan de bedoeling was leuk dat iedereen zo lekker actief is met meetings e.d.
Chayuz: het moeilijkste van sokken breien is dat je met 4 (of 5, vind ik makkelijker) pennen aan het kloten bent. Het voordeel is dat je alleeeeeeeen maar recht hoeft te breien dus nooit geëtter met draad naar voren/achteren.

Zo'n patroon is 1 wit, 1 roze, 1 wit, 1 roze, 2 wit, 1 roze, 3 wit...... nou ja, wie tot 10 kan tellen he (8 van dezelfde kleur is het meeste wat je in dit patroon tegenkomt).

*Hoopt dat iemand van jullie mij volgende week trekken op de meeting*
haha recht toe recht an gaat nu zelfs nog moeilijk! ik brei te strak geloof ik! maar gewoon blijven oefenen, vandaag een lading breinaalden gekregen van mn oma, dus wie weet maar bedankt in elk geval!
Het is al vaker gezegd, maar zooo wat gaat het weer snel op het forum! Echt veel om bij te lezen elke keer.

Ik heb nu 18 kaarten gekregen en ik heb nu al moeite om ze allemaal ergens te laten:P Ik denk dat ik een paar linten langs de muur ga hangen als ik er meer heb en dan met knijpertjes de kaarten eraan doe. En de kaarten die ik minder mooi vind doe ik in een fotomap. Zo een dat je ook de achterkant nog kan lezen.

Ik heb vandaag 5 nieuwe kaartjes op de bus gedaan, nog 1 hurray en ik mag er 6 onderweg hebben! Wel veel activiteit bij mij deze week: 3 uitgebreide hurrays en ik heb zelf 3 hele leuke kaarten gehad met grappige berichtjes erop. Laatst was ik niet thuis, maar mijn moeder belde me en ze zei dat ik een kaartje had gehad (Ja ik woon nog thuis, ben met 19jaar denk ik de jongste hier:P) en ze zei dat het kaartje heel mooi was, maar dat er een stuk uit was. Dus ik wel een beetje teleurgesteld, kom ik thuis blijkt dat het een kaart is van een haai waar hij zogenaamd een stuk uitgebeten heeft. Er was een hoek uit met allemaal kartelrandjes en mijn moeder wilde me laten schrikken, dat was wel grappig.

Mijn volgende kaarten gaan naar: Taiwan, Australie, Amerika, Litouwen en Finland. Het zal dus wel een tijdje duren voordat de eerste vier kaarten aankomen.

Ik vind de postzegels van postzegels met korting wel heel leuk, maar het verschilt denk ik ook per keer welke postzegels je krijgt. Zo nu hou ik op, ik heb nog wel meer te vertellen maar dan wordt het bericht zo lang:P
Fishie: grappig zo'n kaart met een "hap" eruit. Waar kwam die vandaan?
Mensen op hyves zijn als vriendjes geaccepteerd!

Slaap lekker allemaal!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Naar aanleiding van wat Kozoo zei ben ik even gaan zoeken naar die postcrossing-hyve en heb hem gevonden.

PC-hyve

Ik weet nog niet of het wat is, want het is een gesloten hyve, maar even wachten tot ik toestemming krijg van de 'almachtige' beheerder!
Ik vind de PC hyve persoonlijk best tegenvallen.

Is niet echt actief. ( die grootste tenminste)
Goedemorgen!

Ik vind de PC hyves ook niets... laatst stuurden ze ook nog een berichtje dat als je niet minimaal 1 x per maand (of misschien zelfs wel per week) iets op de hyves doet, je er dan verwijderd wordt.... nou.... ik heb niet de behoefte om er iets te posten, dus dan verwijderen ze me maar weer hoor...

En nu maar hopen op hurrays deze week, zodat er nog iets vrijkomt om te versturen met de meeting.. Ik heb namelijk gewoon weer 9 van de 9 onderweg hihi...
JJ, foei zeg. Gewoon weer alles op de bus, nou moet ik helemaal op de handen gaan zitten (gelukkig heb ik nog wat tags te doen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven