Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ow, ik had Steph al gemaild maar deze chaoot was vergeten dat ze de 23e al een etentje heeft Ook kan ik Larf nergens onderbrengen dus helaas zit het er niet in om op de meeting te verschijnen. Ik zou wel graag bij de volgende willen zijn dus hou me op de hoogte want ik ben rete-benieuwd naar jullie!
Voorlopig hou ik het bij m'n 2 adressen, eerst die maar eens versturen en dan....

Jullie versturen allerlei kaartjes begrijp ik? Ik was van plan vooral wat kaarten hier uit de omgeving te halen en van Holland. Maar gewone grappige kaartjes zijn natuurlijk ook leuk. Misschien moet ik eens wat vaker de boomerang rekken in de gaten houden....
quote:steph schreef op 17 januari 2010 @ 11:37:

C_estelle, nou ja eer. Ik had die foto's gemaakt en kreeg toevallig een kaart van die man, eigenaar, met reclame voor zijn bedrijf. Ik, zo nieuwsgierig als ik ben, ben gaan kijken en kwam erachter dat als je een foto maakt hun er evt een kaart van maken.

Te veel ontvangen kaarten heeft niets met expired kaarten te maken volgens mij. Ik heb er al 8 expired. (binnen één jaar *jank*).Oké, maar toch leuk dat hij je kaart heeft uitgekozen toch?
Volgens mij ook niet. Want als een kaart expired is, dan wordt de kaart niet geregistreerd en komt je adres niet bovenaan te staan.

Nou ja...wonderlijk is het wel....
@Sangsaa...ja, ik verstuur vanalles. Heb een hele box met kaartjes van diverse dingen, Nederland en typisch nederlandse dingen (eten en drinken, molens, tulpen etc). Maar ook gebouwen. Katten. Andere beesten. Kinderen. Amsterdam. Schaatsen. Nijntje. Jip en Janneke. Auto's. Noem maar op...

Ik probeer altijd aan de wensen te voldoen, maar dat lukt niet altijd. Als je wat langer PC doet, dan weet je op een gegeven moment ook wel wat regelmatig gevraagd wordt en kun je daar je voorraadje kaarten een beetje op afstemmen.

Boomerang doe ik eigenlijk nooit...vind het toch minder leuk dan "echte kaarten kopen"
Ik heb nu veel kaarten van art unlimited, dat vind ik ook wel leuke. En van NL enzo. Eigenlijk wat Mittens noemt zo'n beetje.

C_Estelle, Finland, 6 dagen, moet ook lukken toch..

(offtopic, in het kader van dat foto topic, heb ik foto's op m'n hyves gezet, kun je ook even gluuren )

Oh en hou mij ook maar op de hoogte van een ev. volgende PC meeting. Dan wil ik ook wel proberen te komen

Is het eigenlijk vaak?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
De eerste geregistreerde kaart! Had hem maandag gepost (naar de USA) en is nu geregistreerd! :-) :-) :-) Wieha!

Alleen: ze heeft geen berichtje achtergelaten? Of waar zou ik die moeten zien staan? Zie alleen onder 'sent postcards' van '1' en dan status: registered
Sangsaa:

Ik woon niet in NL en hier worden niet zo veel kaarten verstuurd dus er is weinig keus. Ik heb dus een voorraad "toeristenkaarten" maar wel heel divers (mapcards, multi-view, noorderlicht, beesten, en heeeeel veel natuur).
Snjókorn falla, á allt og alla
Zazana, in het mail adres wat je bij PC geregistreerd hebt.. Een 'hurray'!

Maar leuk!!

Oh, : ) = en ; - ) = niet logisch, maar ja...
quote:Zazana1985 schreef op 17 januari 2010 @ 11:53:

De eerste geregistreerde kaart! Had hem maandag gepost (naar de USA) en is nu geregistreerd! :-) :-) :-) Wieha!

Alleen: ze heeft geen berichtje achtergelaten? Of waar zou ik die moeten zien staan? Zie alleen onder 'sent postcards' van '1' en dan status: registeredAls je dan je e-mail gaat bekijken zal je een bericht hebben "hurray, your postcard ..... to ..... has arrived".
Janna, we houden je op de hoogte van de volgende meeting.

Zal wel rond maart zijn (vorige was in November).

Zazana, wat leuk zeg. Vaak laten mensen geen berichtje achter helaas.
Janna, hoe kan ik je op hyves vinden? Er zijn zoveel Janna's.
Oh haha de mail komt nu pas binnen (ik zag dus al eerder op PC dat ze hem geregistreerd had en nu zie ik pas de mail met de hurray). Ze heeft wel een berichtje achtergelaten, dat ze het een erg leuke kaart en tekst vond! Nu kan ik dus mijn eerste kaartje gaan verwachten!
En weer geduld hebben Zazana.............Of een kaartje gaan schrijven (ow dat moet ik NIET doen).
Finland gok ik Zazana?
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 17-01-2010 12:17
Reden: vergeten
% gewijzigd
Ik kon het écht niet laten..... weer een adres aangevraagd! ;D

Deze mag naar Spanje en ik heb een leuke tijger-kaart voor haar uitgezocht. Eindelijk kan ik weer eens een kaart sturen die bij het profiel aansluit. De laatst tijd had ik alleen maar profielen die het liefst een kaart van de woonplaats of Nederland wilden.

Leuk Steph dat je kaarten mag uitzoeken ! Dat is mooi meegenomen! Heeft iemand trouwens wel eens kaarten laten afdrukken bij bijvoorbeeld Kruitvat? En is zoiets een succes onder de postcrossers?
Wel bij @home maar ik denk wel dat pc-ers die het ontvangen het niet erg vinden. Tenminste ik heb het nog niet gehad.

Je kunt ook foto's op een lege postkaart (te koop bij postagentschap en kantoren) plakken daar zit al een postzegel van 44ct op.
c_estelle: heb je een mailtje gestuurd.
en weg...
Of via die E=Mc2 hyve van de meeting van dit forum.
quote:snjokorn schreef op 17 januari 2010 @ 12:22:

c_estelle: heb je een mailtje gestuurd.

Je hebt al weer 2x mail terug

Janna, dan ga ik je iig op de E=MeetC2 zien!
quote:Janna80 schreef op 17 januari 2010 @ 12:29:

(dit haal ik later weer weg)Haal maar weg want ik kan je niet vinden.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 17-01-2010 14:18
Reden: weghalen
% gewijzigd
C_estelle, mail mij eens even waar ik Janna kan vinden want naar die E=mc2 ga ik niet heen.
Heej Steph, wat gaaf van die foto/kaart! Super!

Wat leuk dat het forum zo leeft, ik móet er ook elke dag ( twee keer) effe op kijken.

Ik wens jullie allemaal een mooie PC week met veel hurrays en kaartjes!!!!!!!!
*als mijn vriend werkt dan forum ik giga veel*

Totaal off-topic:

Janna, ik heb je wel gevonden en vriend gemaakt via hyves. Veel vrienden heb je...........Zag C-estelle er ook staan.

Dus C_estelle je hoeft me niet meer te mailen over dit.

On-topic, ik wens jouw ook een leuke pc-week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven