Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
JJ, geen adressen meer aanvragen he.

Snjokorn is die persoon bij mij met vraagteken.
Ik ben na het lezen hier bijna bang om mijn Hyves te openen, zou mijn inbox niet overstroomt zijn

Moest gisterenavond werken maar bij thuiskomst geen puf meer om de laptop op te starten. Maar intussen geen Hurray's meer gehad
Het viel mee, de inbox was niet ontploft....

Kan alleen Kozoo niet terug vinden. Wie helpt mij?

Het posten hier heeft trouwens bij mij geen invloed op het ontvangen van Hurray's
Ik heb nog steeds Kozoo en snjokorn niet, vanavond even zoeken of ik snjokorn vind via iemand anders :-)

Hier geen hurray's, post zie ik pas vanavond
quote:steph schreef op 20 januari 2010 @ 08:35:

JJ, geen adressen meer aanvragen he.

Snjokorn is die persoon bij mij met vraagteken.

Daar heb ik niet eens tijd voor joh! Vrijdagavond is vriendjelief niet thuis, en zijn mijn deadlines achter de rug, dus dan ga ik eens lekker de meeting voorbereiden

Heb ff uitgezocht: 6 euro een retourtje Utrecht joehoeeeee dat is een leuke studentenprijs! (met de bus!)
quote:chrisy1 schreef op 20 januari 2010 @ 11:17:

Het viel mee, de inbox was niet ontploft....

Kan alleen Kozoo niet terug vinden. Wie helpt mij?

Het posten hier heeft trouwens bij mij geen invloed op het ontvangen van Hurray's Nee, Crisy, dat is uitgewerkt. Ik ontdekte vanochtend, na dat ik tot heeeeeel laat (ik zeg niet hoe laat) had uitgeslapen, dat ik een hurray had. Dus uitslapen mensen, dan krijg je een hurray.
Hier ook weer een Hurray! Uit Estland (toch? Estonia...). 12 dagen, dus dat is ook wel heel netjes. Helaas weinig tekst (thanks a lot), maar volgende keer beter...

Als ik me er vanavond toe kan zetten ga ik ook weer even wat kaartjes sturen...
Hardstikke of topic: ik heb twee uitnodigingen geaccepteerd. Ga vanmiddag even fotootje veranderen en pimpen (en de rest doe ik van het weekend wel.

On topic: geen hurrays nog...
Snjókorn falla, á allt og alla
Hmm uitslapen, zou dat dit weekend nog helpen? hahaha dan kan ik pas weer uitslapen.

Vandaag wel een hurray ontvangen, diegene die is zooooo blij met zijn 1e kaartje dat hij niets in de hurray zet... ... snik snik arme ik.

Maaaaaaaaaar vanmorgen naar de markt geweest en even weer wat kaarten gekocht, 5 voor 60 cent. goeie koop dacht ik maar zo ( zijn kaarten van alles en nog wat, poezen, honden, trekkers, auto's vliegtuigen, personen bloemen) Daarna even naar de bruna, daar heb ik nog 30 kaarten voor 5 euro gekregen van groeten uit ... twente
Twee kaarten hier. Eentje uit Nederland, reclamekaart van vorig jaar................En eentje uit USA waar alleen een e-mailadres op stond. Aan de voorzijde Marilyn Monroe, snap niet dat iemand die naam mij op stuurd.
Jammer steph, volgende keer beter. Hier geen kaarten
Hier ook niks, arme ik

Hoe/waar kan je eigenlijk zien hoe lang je kaarten al onderweg zijn of moet je dat gewoon zelf bijhouden?

*Tip aan mezelf, zelf bijhouden is ook leuk*
quote:Snoet80 schreef op 20 januari 2010 @ 13:38:

Hier ook niks, arme ik

Hoe/waar kan je eigenlijk zien hoe lang je kaarten al onderweg zijn of moet je dat gewoon zelf bijhouden?

*Tip aan mezelf, zelf bijhouden is ook leuk*Staat onder het kopje: sent cards.... ;o)
Grappig...het valt me op dat jullie ook kaartjes uit Nederland krijgen en daar naar toe versturen. Ik heb dat uitstaan. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie dat wel hebben aanstaan...
Mijn eerste kaartje ontvangen! Uit Nederland van een meisje uit Heerenveen. Wel grappig op zich!
Dank je wel Sjnokorn, ben echt blonT.

Heb er gewoon 78 keer overheen gekeken. Dom,dom,dom!

Hier even een overzichtje van mijn "onderwegse" kaarten

4 days Finland

11 days China

11 days China

12 days U.S.A.

13 days Poland

Valt er deze week nog een hurray denken jullie?
*zo naar universiteit fietst om laatste essay van deze tentamenweken in te leveren*

Morgen begint de rust weer :-) Heb ik ook meer tijd om te posten/postcrossen en hyven hihi. Leuk om iedereens hyves te zien en zo te zien welk koppie erbij de forumnaam hoort!
quote:Mittens schreef op 20 januari 2010 @ 13:53:

Grappig...het valt me op dat jullie ook kaartjes uit Nederland krijgen en daar naar toe versturen. Ik heb dat uitstaan. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie dat wel hebben aanstaan...

Wij willen naar elkaar een kaartje sturen :-)

Hier weer niks op de deurmat
He leuk veel studenten hier. Mijn studietijd ligt al lang achter me (goh wat voel ik me oud nu

Mittens, ik vind het ook leuk om kaarten uit NL te krijgen of te versturen. Ik heb nog genoeg te zien en te doen (wil het liefste touristenkaartjes).

Justme, dat zijn nog eens goede deals. Veel kaarten voor weinig geld.

Mijn 6 kaarten zijn nog onderweg. De langsten 32 en 29 dagen.

Gisteren 2 kaarten ontvangen. Eentje uit Taiwan en eentje uit DL. Leuke kaarten.
Snoet, die naar Finland zal zeker deze week nog geregistreerd worden en die naar USA misschien ook.

Ik kom trouwens ook uit Limburg, maar dan uit M.
Mittens, zodat ik een kaart van iemand van hier krijg JJ nl.

Jemig Kobe erg he oud worden, allang geen student meer zijn..
quote:Mittens schreef op 20 januari 2010 @ 13:53:

Grappig...het valt me op dat jullie ook kaartjes uit Nederland krijgen en daar naar toe versturen. Ik heb dat uitstaan. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie dat wel hebben aanstaan...Voor mij is dat heel simpel, ik woon niet in NL ;o)
heyyy ik heb na 8 dagen een hurray vanuit litouwen !!!

ik wacht nu nog ffies op hurraytjes vanuit amerika,australie en china.. en verdorie ik heb nog steeds geen post

enneh luitjes ik heb sinds kort ook weer hyves dus ehhhhhhh:P
Snoet: ik denk dat je deze week nog drie hurrays gaat krijgen!

Mittens: ik heb NL aanstaan, omdat ik denk dat daar ook hele mooie kaarten weg kunnen komen. Ik spaar ook niet specifiek toeristenkaartjes, en artcards/kinderkaarten/kaarten van schilderijen die kunnen ook uit NL komen. Ten 2de vind ik persoonlijk de boodschap achterop ook heel erg belangrijk. Nederlands is voor NL-ers toch makkelijker.

trolletje: als je ook wilt hyven, moet je even zorgen dat je met een iemand vrienden wordt dan kan je de rest afkijken.

Ik heb net kaarten gekocht. Heul veel. Meer van Holland met molens, van mijn stad en provincie. Kaarten kopen = ook heel erg leuk!
Ik krijg morgen hopelijk mijn bestelde kaarten van marktplaats binnen! Dat zijn 39 beetje kunstzinnige geloof ik, ben benieuwd!

Geen hurray's of kaartjes trouwens..... saaie postdag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven