Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Even heel offtopic..

Heb nu even snel 15 PC-ers op hyves.
Ooo das balen Sweetcandy.. Je hebt groot gelijk dat je ze laat liggen!!
Sweetcandy, ook stom, foutje blijkbaar...

Justme, jammer dat je Finland soms niet even uit kunt vinken
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:noa_lynn schreef op 20 januari 2010 @ 20:36:

Even heel offtopic..

Heb nu even snel 15 PC-ers op hyves.
Jullie hebben me aangestoken met "tussendoor" al weer kaartjes sturen Dus er gaan nu kaartjes naar

Polen

Phillipijnen

Taiwan

Duitsland

Heb best veel geluk de laatste tijd met mijn landen...Finland al een hele poos niet meer voorbj zien komen volgens mij
Ik zie vooral Duitsland langskomen haha
Ik heb een manco ontdekt van de site van PC, of misschien ligt het aan mij en weet ik die functie nog niet. Het zou beter zijn als je ook kan aanvinken wanneer je de kaart verstuurt, want op het moment dat je het adres aanvraagt begint de 'travel'tijd al te lopen, terwijl ik me kan voorstellen dat bij veel mensen die kaart niet die zelfde dag op de post gaat (ik zorg er zelf nu altijd wél voor, als ik weet dat ik niet meer kan posten vraag ik ook geen adres aan).

Wat denken jullie hiervan?
Het is zo dat als jij nu een kaart aanvraagt dat hij morgen om deze tijd op dag 1 komt te staan. En niet vanavond om 0.00.

Of bedoel je dit niet?
Ja dat bedoel ik wel, maar als ik die kaart pas overmorgen post dan staan er al twee dagen bij 'traveled' terwijl die eigenlijk nog helemaal niet gereisd heeft!!!
Zazana ik denk dat dat onbegonnen werk is en de meeste mensen vragen addressen aan op het moment dat ze tijd hebben om te versturen lijkt mij. Mijn kaarten gaan altijd dezelfde dag van aanvraag weg of hooguit de volgende morgen. En dan trek ik er voor mezelf een dag af.

Maar aan de andere kant weet je ook nooit zeker dat degenen die hem ontvangt hem die dag registreerd want ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen er 10 tegelijk registeren en dat dan iedere maand 1x keer. dus die sparen op zeg maar. Dus dan heb je ook niet de werkelijke reistijd..

Dames waar is jullie portie geduld gebleven....

Dat zal voor de meeste wel liggen aan de nieuwigheid, ik ben al een tijdje verslaafd... en pas het laatste jaar vraag ik niet meteen een nieuw adres aan.

Nog twee dagen..... She has been a member for 12 months (354 days) dan ben ik een jaar lid!!
Justme, hopelijk kun je deze mijlpaal vieren met veel post.

Sweetcandy, gelijk dat je de kaarten laat liggen hoor.

En kost het kruidvat helemaal niks, die kunnen dat weer crediteren.

Hier vandaag mijn tweede hurray ontvangen.

Mijn kaart naar Tjechie is na 6 dagen reizen aangekomen.

Hopelijk morgen even tijd om een nieuwe aan te vragen.

Anders word het van het weekend vrees ik.
Goedeavond

Justme80: Hopelijk veel post op je jubileum-PC-dag! :D Leuk zeg!

Sweetcandy: Wat jammer dat je allemaal dezelfde kaarten bij de Kruidvat vond. Ga je het opnieuw proberen te bestellen?

Mittens: cool, de Filipijnen!

Vandaag kreeg ik een hurray uit Noorwegen. Ik had al gezien dat de ontvanger al meer dan een maand niet online was geweest. De reden: haar huis was in de fik gevlogen op 18 december en ze had zelf ook allerlei verwondingen, gisteren pas teruggekomen uit het ziekenhuis... Jeetje... Dan verwacht je niet dat zo iemand vandaag al haar ontvangen post gaat lopen registreren toch... heftig
Justme, bij mij staat die teller op 360days.

JJ, wat heftig zeg. Wel enorm aardig dat ze haar post gelijk gaat registreren, zou mijn hoofd niet naar staan maar tegelijk is het wel een leuke afwisseling van alles wat ze heeft meegemaakt.

Sweetcandy, kun je echt niet bij kruidvat klagen oid?
JJ: oh, wat een naar verhaal van die mevrouw in Noorwegen! Ze mag van geluk spreken dat ze er levend vanaf is gekomen.

Ik kreeg vandaag een Hurray uit China (na 11 dagen al!!) en er lagen twee kaartjes op me te wachten. Eentje uit Finland en eentje uit de Oekraine. Beide leuke kaarten met een verhaal achterop.
Ik heb een mail gestuurd naar de hulpdesk.. als het goed is krijg ik binnen 2 dagen een reactie erop. Even afwachten nog. Als ze zeggen: je kunt maar 1 afbeelding per 10 kaarten kiezen, weet ik dat in ieder geval voor de volgende keer Maar dat heb ik tijdens het bestellen eigenlijk nergens gelezen.. Of ik het nog eens ga proberen? Misschien eens bij een andere winkel
Ik heb net een Hurray uit Finland gekregen, hij vond de kaart echt leuk!

Nu even een kaart aanvragen...... en die mag naar......USA.

Ze wil kaarten van waar je woont, makkelijk dus!

Wat wordt er de laatste tijd veel geschreven zeg! Ik kan het amper meer bijhouden wie nu wat schrijft. Dus neem het me niet kwalijk als ik niet overal op reageer.

Ik zag weer mooie landen voorbij komen, Fillipijnen, Oekraine, Noorwegen(heftig verhaal hoor!)

Kreeg gisteren een kaart uit Tilburg en die bleek van een 71 jarige vrouw te zijn. Dat vind ik zo leuk dat oudere mensen ook meedoen.
Leuk, die 71 jarige vrouw!!
Jeetje wat een verhaal van die mevrouw uit Noorwegen....
Goedenmorgen!

Ik hoop voor iedreen dat het weer een mooie dag wordt met veel kaartjes en/of hurrays!

Vannacht werd ik wakker en bedacht me ineens, SWAP!

Hoe werkt het eigenlijk? Moet je dan iemand aanschrijven en vragen ofdat hij wilt SWAPPEN of hoe ga ik dat aanpakken?

En hoe kom je aan (leuke) profielen?

Fijne dag allemaal!
Jeetje, wat een verhaal van die vrouw uit Noorwegen.

Dat ze er nog aan gedacht heeft om die kaarten nu te gaan registeren zeg.

Die kan ook bij ons verslaafdenclubje.

Al zal het voor haar ook wel even een goede afleiding zijn.

Ik heb mijn strijkje klaar dus mag van mezelf een adres gaan aanvragen.

Ben benieuwd waarheen deze keer.
Ik had ff gekeken, maar die mevrouw uit Noorwegen had dus 33 kaarten geregistreerd gisteren :P Haha wat een werk!

Zal inderdaad ook wel een mooie afleiding zijn :-)

Zo! Ik ben alweer flink aan de slag geweest vanochtend met een verslag (ik ben echt té goed bezig de afgelopen dagen). Straks naar school voor college, dan weer naar huis om het af te maken en dan weer naar school om het in te leveren, jeumig! Vanavond gezellig bij mn zusje eten!

Nu ga ik nog even smeken voor een kaartje... lieve lieve postbode... mag ik vandaag alsjeblieft een kaartje krijgen?

Hahaha! Wie weet helpt het :P
Snoet, als je bij iemand's profiel kijkt en daar staat yes bij dan kun je die persoon vragen om te swappen. Kaarten oid.

Zo stuur ik nu elke maand een kaart naar iemand uit Oslo en zij een kaart naar mij. Zij houdt van kikkerkaarten dus is het voor mij een sport om daar een kaart van te vinden. En ik hou van kaarten uit Noorwegen.

Jemig, 33 kaarten registreren voor de dame uit Noorwegen.
Goedemorgen dames!

Gister kreeg ik nog een hurray uit Finland, de kaart was maar 3 ! dagen onderweg geweest! Nu even een nieuw adres aanvragen!
6 adressen ontvangen voor een RR, die gaan overmorgen ook mee. Pff, kom al in de 20 of meer kaarten (die gaan mee en ook terug of ik post ze daar ergens, de TNT weet niet wat ze overkomt!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven