Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ik heb wat gevonden. Ik had nog een Boomerang kaart met een gedicht over Zidane(een voetballer) Hij wilde graag voetbalkaarten maar ja, mijn zoon verzamelt ze ook......

Ik heb er wel een leuke postzegel opgeplakt, want die verzamelt hij ook.

Zo moet het kunnen vind ik!
quote:c_estelle schreef op 31 januari 2010 @ 22:29:die man stuurt zelf naar bijna iedereen dezelfde

Bah, Stom, Jakkes!!!

Die kalenderkaart vind ik om te huilen

Ik wil ook nog wel een mooie laten zien:

Middelgrote kaart uit Nederland
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 31-01-2010 22:53
Reden: quoten is moeilijk
% gewijzigd
Die is inderdaad erg leuk, lijkt zo een foto, nu zal dat ook wel zo zijn Maar erg leuk!
Leuke avatar Tine en leuke nieuwe avatar Ligaa!

C_Estelle, als je wilt kan ik mijn AH voetbal kaartje wel naar je opsturen. Ik heb net vandaag 4 pakjes bij het buurjongetje in de brievenbus gedaan, maar ik krijg vast wel weer nieuwe. En no way dat ik ze aan die aso zeur kinderen bij de AH voor de deur ga geven!

Justme, die 2de kaarten zijn leuk idd!

Ligaa, die van jou ook!

Enne... bij onze mini meet heeft straks dus iedereen dat bedeltje? Mooie check tegen vreemde mensen, bij de deur!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Haha Janna, ik doe niet mee met dat bedeltje, mag ik dan wel nog binnen? (wil wel eentje namaken ofzo hoor )
Hahaha, nou, ik vrees dat je dan iets anders herkenbaars bij je moet hebben. Hmmm, een mand muffins ofzo
Oe oe oe of chocolades? Ik werk in een chocolaterie, is dit ook goedgekeurd?
Oh!! Denk denk denk...

Chocola...

Belgische chocola...

Hmmmm!!

Ja! Goedgekeurd!

Oh, ik zag trouwens dat nog iemand hetzelfde avatar plaatje heeft als jij hebt... (Ik dacht eerst dat jij het was nl.)

Trusten!!
Ja ik weet het, ik moet dringend een andere avatar zoeken, nu nog even inspiratie ofzo Heb een mooie van onze hond, maar dan ben ik zo herkenbaar aangezien ik die overal gebruik dus liever niet Ik zoek nog een andere.

Jeuj, ik mag komen met chocolade!!! Lekkere Belgische chocolade!!!

Trusten!!!
quote:Janna80 schreef op 31 januari 2010 @ 23:00:

En no way dat ik ze aan die aso zeur kinderen bij de AH voor de deur ga geven!

Is dat soms in elke AH zo? Er vlogen zaterdag na het afrekenen 15 a 20 kinderen op me af, roepend "mevrouw, mevrouw!! Plaatjes!!" mwoahoah, ik had maar voor 5 euro gekocht

Ja, Stefanie, zag ook al een paar keer jouw avatar voorbij komen (doe er wat aan! ) , die van Snoet zag ik trouwens ook.

Ik draag ook geen bedeltjes, dus zal ook wel met een goed alternatief moeten komen, dat begrijp ik.....

Morgen weer een nieuwe PC-dag! Trusten
Ligaa en Tine, leuke nieuwe avatars hebben jullie!!

Ik kreeg vannacht een Hurray dat mijn kaart naar India is aangekomen, na 13 dagen al! Vanavond na werk maar weer een nieuw kaartje sturen .
Smurfenpostzegels?!!?!?!?!?!!?! Uit welk land had je die gekregen Justme?! Ik wil oohook :P

Ik had maar 1 official op de deurmat (verwacht nog een hele hoop), maar wel een leuke. Een brug in de natuur uit Hamburg. Geen hurrays!
Ehm... ik spaar wel de voetbalplaatjes!
Goedemorgen!

Gister een hurray uit Australie, 'k ga straks weer een nieuw adres aanvragen.

Janna: Erg leuk dat bedeltje! Maar ik heb alleen een Pandora armband, past Ti Sento daar ook op? Weet een van jullie dat?

Fijn PC-dag, met hopelijk weer veel post en hurray's voor iedereen!
Volgens mij niet Zazana. Helaas heeft pandora niets met post, heb ik net gezien op hun site.

On-topic: hopelijk veel post en hurray's uiteraard.
Haha Ligaa ik weet het! Heb Snoet trouwens ook al voorbij zien komen. Even een nieuw gezocht zodat je me weer herkent! Niemand kan deze hebben, heb is een die ik zelf genomen heb, zo! Hihi

Ik ga straks kijken in de post of er kaartjes inzitten, alvast geen hurray's nu toch nog niet, post weet ik nog niet
Die smurfen postzegel, komt geheel uit Belgie ;)

( naja de schrijver dan)

Allemaal nieuwe ava's leuk hoor ;)
Zo een official uit Nederland! Van een zekere P en is wss afgestempeld in Nieuwegein ofzo.. Verder geen kaartjes!

Justme, ik moet wennen aan mijn nieuwe ava, ik dacht dat mijn reactie hier niet geplaatst was :P
Vroege postbode zeg.

Vanmiddag ff naar de drogist, die heeft een postagentschap waar ik wat kaarten in envelope ga doen.
StefanieV: Wat vroeg zeg dat je de post krijgt. Leuk! Heb jij de smurfenpostzegels in België wel eens gezien?! Zo ja, ik zou graag een kaart in envelop van je willen ontvangen Whaha!

Had zonet ook al een superleuke hurray! Had een kaart met allemaal postbussen gestuurd naar een mevrouw die die kaart in haar favorites had gezet. Ze was dolenthousiast omdat ze die kaart al heel lang wilde hebben! Leuk leuk. Mijn nieuwe kaart gaat naar Letland, een meisje dat van zwart en wit houdt en van auto's... heb ik toevallig een mooie zwartwitte kaart met auto voor.
De post komt hier rond 8-9 uur ofzo, altijd! Vroege vogels hier

JJ: ik heb ze gezien ja, en ze bestaan nog steeds! https://www.post.be/site/ ... amp_smurfen2_50_jaar.html

https://www.post.be/site/ ... stamp_smurfen_covers.html

Alleen zijn het postzegels voor België, als je wilt, wil ik er wel bestellen en je een envelop met 2 opsturen? Ik heb er hier ook nog liggen van Suske en Wiske, dit ben k zeker. Das het grote nadeel aan die themazegels, die zijn enkel voor België, je laat maar iets weten hé, ik wil ze gerust bestellen volgende keer :-)

Moesten er nog mensen geïnteresseerd zijn, hier een heel overzicht van de themapostzegels van de post :-)

https://www.post.be/site/ ... tamps/duostamp/index.html
Goed bezig allemaal zeg helemaal leuk!

vandaag is eindelijk mijn kaartje naar Tsjechie aangekomen na 34 dagen! Nu in twijfel of ik gelijk een adres ga aanvragen of dat ik nog even wacht tot nog een kaartje is aangekomen....

Verder heb ik namelijk allemaal "verre" landen, dus dat duurt nog wel even denk ik!
StefanieV: ik stuur je even een berichtje via de hyves. Bedankt voor je reactie!
Jeetje vroege postbodes in Belgie hoor.

Hier altijd in de middag eigenlijk.

Nog geen hurrays ontvangen ofzo.

We wachten maar geduldig verder.

Chayuz, toch nog gezwicht voor een adresje of lukt het je om te wachten????
Ja hoor, soms komen ze ook pas om 11u maar bij mij gelukkig vroeg

JJ: je hebt bericht terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven