Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:chrisy1 schreef op 25 februari 2010 @ 15:04:

vrouw1968limburg, Het kan wel eens voorkomen dat je adres een keertje extra word uitgegeven, niets ernstigs dus.

Hier geen Hurray's en geen post vandaag.

5 nieuwe kaarten verstuurd: Australië, Romenië, Finland, Lithuania & China.

Leuke profielen en voor allen een geschikt kaartje gevonden.

Oja en ook nog een kaartje binnen NL verstuurd op verzoek van JJ. Dankjewel! De kaart voor jou gaat vandaag op de bus, dus die zul je morgen wel in je brievenbus vinden!
Goedemorgen iedereen!!!

@Snjokorn, jeetje alweer een pak sneeuw bij jou? Ik ben blij dat we er hier vanaf zijn.. pfff al die ellende steeds. Als het hier sneeuwt ligt heel NL plat.. Maar goed, ik hoop dat de postbode door de sneeuw heen kan kuieren!!

@Anita, leuk dat je kaarten gescoord hebt! Jammer dat je geen post had, vandaag vast weer! Misschien dat je kunt vragen of degene naar je wie je de kaart stuurd in China of die zijn adres in het Chinees naar je toe stuurd.. Dat wil nog wel eens helpen (Mocht je dit al doen heb ik wederop niets gezegd haha)

@Sweetcandy, leuk weer twee officials, blijft jammer dat sommige er niets op zetten. Weet je al waar de volgende twee heen gaan??

@Noa-Lynn, hoe gaat het met je sollicitatie brief, het is inderdaad lastig. Soms weet je precies hoe en wat maar je krijgt het niet in normale zinnen in een brief.. Tenminste dat wil mij nog wel eens gebeuren. O en Moomin kaarten zijn echt leuk! Heb ze zelf nog nooit gehad maar ik vind ze wel super!

@Eveline, ik heb ook dat sample aangevraagd, ben benieuwd het moet vandaag of morgen ongeveer aankomen. Maar heb al hele goed verhalen gehoord over deze kaarten! Wij hebben hier in de stad een kaartenwinkel van art unlimeted, das een waar paradijs kan ik je vertellen!

@Steph, en hoe is het met je kaatenkist? Al half leeg! Nog leuke plaats kaarten kunnen scoren:)

@Stefanie, o jij hebt ook al Rusland.. Iedereen loopt een beetje vast op Rusland en China volgens mij. Ik heb ze trouwens ook allebei en beide al een tijd onderweg. Vandaag krijg je vast weer post en hurrays.

@Juuf, Kijk daar is China weer, blijft toch elke keer voorbij komen he. Die arme vriend van jou moet vast winkel in winkel uit hahaha.En het was al gezegd maar het is inderdaad zo dat je postzegel 80 ct is de rest was voor een goed doel.

@Janna, nog post gehad gister en vandaag??

@Teigera, leuk zeg wat een kaarten!! En ook nog een hurray uit Brazilie!!

@Varisha, zo zeg wat een verschil heb jij, dan krijg je vast uit heel verrre landen kaarten! Die zijn allemaal nog onderweg! Je had ook lekker veel kaarten gister! Die gratis kaarten linkjes zal ik eens even bekijken!

@JJ nog post of hurrays gehad?

@Miertje, wachten duurt lang maar je wordt straks beloond!!!

Hier ook nog steeds geen hurray.. Wacht ook rustig af!
wachten duurt zekers lang, en ik ben al niet zo´n geduldig type hahahha. Mooie les voor me: lesje geduld bewaren
grrrr ik sta in de wacht...
wat ik me afvraag: waar kan je zien of je een hurray hebt, krijg je die in je mailbox of moet je www.postcrossing.com in de gaten houden?
@Miertje, die krijg je ewoon in je email!!
Die komt gewoon in je mailbox terecht

hier verder geen nieuwtje helaas, maar dit weekend ben ik heerlijk druk op mijn manier en niet in mijn eigen huis aanwezig, dus ik ben benieuwd wat mij te wachten staat :D
@Chayuz, dat wordt een hele stapel post! Ga je wat leuks doen dit weekend?
Tine: Jij bent altijd zo goed in reageren op iedereen! Leuk hoor.. Nee gisteren geen hurrays of kaarten gehad, maar voor vandaag heb ik weer goede hoop haha Wat er morgen komt, zie ik zondagavond laat pas...

Jij nog iets leuks gehad?
@JJ, Wat jammer dat je niets gehad hebt, maar dat wordt vast vandaag ruimschoots goed gemaakt! Ik heb gister 1 official gehad en nog wat RR kaarten! En een leeg gerauste envelope... Daar zat chocola in van een tag.. En tis gewoon uit gejat... Stel ratten bij de post.. Maar goed ze ging het nog een keer sturen zei ze dus ik wacht weer af! (Ik ga trouwens in mei naar Phantasia:)
Ik ga er gewoon vanuit dat ik een stapel post krijg, anders stuur ik mijzelf gewoon heel veel kaartjes onder andere namen en reageer ik heel verbaasd "wow nog een kaartje" "achdie is mooooi"

Ik ben dit weekend overal en nergens eigenlijk, vanavond met wat oud klasgenootjes op pad, morgen naar mijn geboortedorp (ik zou naar je zwaaien als ik je tegenkom JustMe ;) ) en dan 's avonds daar helemaal los in het plaatselijke Popfront en zondag creamiddag met mn zus, schoonzus en oma dus dat wordt wel weer gezellig!
Mijn kaart in Maleisie is toegekomen! Nu wacht k wel ff met kaarten aanvragen, 1 kaartje vind k belachelijk om aan te vragen

Tine ja Rusland is niet mijn favo-land, dit duurt altijd ontzettend lang. Ik verwacht hem binnenkort wel. Gelukkig zijn de volgende landen niet zo ver weg, Finland, Duitsland, USA. En dan de Filipijnen..
@Chayuz, whahahaha en ontzettend verbaast zijn dat je ineens zoveel kaarten krijgt! Lekker hoor zon leuk weekend! Veel plezier alvast!

@Stefanie, wat gaaf dat je kaart in Maleisie is aangekomen! Hoe lang heeft hij er over gedaan? Inderdaad Finland en Duitsland gaan altijd wel snel! De Filipijnen weet ik niet.. Nog nooit een kaart naar gestuurd.
dank je wel Tine

En alle anderen, alvast een fijn weekend!
ow en jij ook natuurlijk Tine, kwam over alsof ik het jou niet gun ;)
Haha Chayuz dank je wel hoor gaat goed komen!

Yoehoe... ik begin eindelijk mn duits te snappen!!!
Tine, wat cool dat je naar Phantasialand gaat.. Ben ik net 2 jaar achter elkaar geweest, dus dit jaar maar ff niet! Anders wordt het zo'n sleur ;) Dit jaar wil ik naar Parc Asterix en wat parken in Denemarken/Zuid Zweden
@JJ, vind jij dat een dag genoeg is in Phantasia? Parc Asterix wil ik ook nog een keer heen, ben er tot nu toe alleen maar voorbij gereden als we op vakantie gingen haha. Ben benieuwd naar de parken in Denemarken en Zuid Zweden...
Goede morgen iedereen.

Ik had een hurray in mn mailbox uit USA, die was al zooo lang onderweg, dat ik haar een berichtje had gestuurd. Geen reaktie opgehad, en nu, ruim een week later, de hurray. Een lege.. en ik had echt iets leuks ervan gemaakt voor haar. Extra postzegels erbij omdat ze die spaart en extra stickers. En dan een lege hurray ontvangen..

Gelukkig reageren de meesten wel leuk als je ze wat extra's stuurt.

Ik zie een hoop leuke landen voorbij komen bij jullie! Ik wacht nog altijd op maleisie.. al ruim anderhalf jaar.... waahh...

Ik ben trouwens precies zoals justme, ik las laatst dat jij er altijd max 10 vd 12 onderweg probeert te hebben, haha, ik ook! Ik wil toch altijd een soort reserve inbouwen, wil liever niet aan mn max zitten. Voor het geval ik een onbedwingbare behoefte krijg als het te lang duurt
Voor mij gelukkig weer een hurray. Nieuwe kaart gaat naar australie, leuk profiel. Gisteren van mijn zus een aantal i-drukker kaarten gekregen -tv in bos. Best een mooie kaart. Helaas nog geen nieuwe kaarten bij idrukker - sinds valentijn .

Kozoo: balen zeg van die lege hurray. Ik begrijp het niet! Een bedankt is toch snel getypt, lijkt me.

Ik ben vandaag niet thuis dus zal morgen een grote berg post hebben. Ik verwacht ook nog een aantal kaarten die ik via een hyvespagina heb besteld.

Fijne dag allemaal!
@Kozoo, joehoe weer een hurray voor jou, ik vind het wel een beetje schandalig dat als jij er heel veel werk van maakt voor haar dat ze dan helemaal niets in de hurray zet. Wow doet je kaart er al anderhalf jaar over.... Das lang...

@Ligaa, Joehoe voor jou ook weer een hurray, en een kaart naar Ausralie, gaaf zeg! Jij ook een fijne dag!!
Jeetje, Kozoo, wat flauw van diegene uit de USA! Ik wil wel ff voor je hoera'en hoor!

Ligaa: Jeej, ineens 2 dagen achter elkaar hurrays!

Tine: Is het je eerste keer Phantasialand? Dan zou ik een 2dagen kaart nemen! Tis best groot en aan 1 dag heb je niet genoeg als je de eerste keer gaat, want dan wil je alles doen en zien + moet je nog zoeken.
Tine 17 dagen was hij onderweg, valt nog mee uiteindelijk :-)

Phantasialand ben k ook ooit geweest maar herinner me er niet te veel meer van haha
Een mooie leeuwenkaart uit Brazilië! Helaas geen tekst erop, maar zijn profiel is ook totaal in het Portugees, dus hij zal wel geen Engels kunnen. Heeft er 37 dagen over gedaan trouwens!
Chayus, jij hebt een volle brievenbus hoor (hopelijk uiteraard).

Gelukkig hier is de ID uit Zweden door de PC-mensen gevonden.

Twee kaarten hier, eentje uit Finland volgeschreven en aan de voorkant waren allemaal kleine foto's (ook plaatsen waar ik al was geweest vorig jaar) en eentje uit Rusland. Mooi en ook volgeschreven.

Ik ben nog naar het centrum geweest maar heb niets gekocht.

Jammer JJ geen tekst, heb je wel iets je de hurray geschreven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven