Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
@Snorhaar, dankjewel! Wie weet kom ik er morgenvroeg aan toe, s avonds in zijn bijzijn sneaky een kaartje schrijven is niet zo eenvoudig.

@Dreamer, juist daar doen we het voor. Wat een leuke hurray maar ook een verdomd mooi kaartje hoor! Wat dat betreft leent mijn stad zich niet voor mooie kaarten, maar Groningen daarentegen!

@ Winters, bang voor een duits adres?

Ik kreeg vandaag een mooi kaartje uit Rusland met een hele enthousiaste tekst, door een leuk nieuwtje was de schrijfster in een goede bui en dat deelde ze op de kaart. Ik heb haar een leuke hurray terug geschreven. Het kaartje zelf was een mooie beetje duistere tekening, heeft wat weg van de Gorjuss kaartjes. Ik heb hem gefavoriet en op mijn telefoon als achtergrond ingesteld! Ik dacht even, dit kaartje zal wel van de 16e zijn, maar nee, van de 10e.. Daar had ik er nog geen van ;o) Haha

Gisteren een enthousiaste hurray, tulpenkaartje naar Finland, ze wilde graag bloemen en tot mijn spijt had ik niets mooiers maar gelukkig is ze er heel blij mee. Ook met de bloemenpostzegels en ik kreeg zelfs een compliment over mijn handschrift. Dat is me nog nooit gebeurt! Dit kaartje had er 8 dagen over gedaan. Inmiddels heb ik wel wat extra mooie bloemenkaarten ingeslagen!

En vandaag een korte maar positieve hurray uit Rusland. Mijn typisch hollands omafiets langs de gracht kaartje heeft er 31 dagen over gedaan. Heel eerlijk gezegd kan ik me niets meer herinneren wat ik er op geschreven heb ofzo..

Ik mag nog 2 kaartjes schrijven maar dat gaat hem vanavond niet meer worden.

Veel plezier bij de brievenbus dames!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Nou ik ben niet bang voor een duits adres. Maar het is eigenlijk altijd zo dat als je geen kaart naar duitsland onderweg hebt en je trekt een adres dan is het eigenlijk altijd naar duitsland. En die zijn meestal ook maar een paar dagen onderweg. Maar het is natuulijk helemaal geen ramp.

Leuk Morgana van die vrolijke kaartjes en hurrays. Daar doe je het voor.

Frankrijk, leuk Dreamer. Daar heb ik eigenlijk nog nooit wat naar toe gestuurd of iets van ontvangen. Net als België.

Net adres getrokken en de kaart gaat naar Taiwan. Naar een meisje wie 6 kaarten heeft verzonden en 5 ontvangen.
Voor wie nog een extra kaartje over heeft: het ernstig zieke dochtertje van een mede-forummer (zie hier) is zaterdag jarig. Ik heb het adres, kan ik doorsturen in een pb.
Tjezus, wat vals
Zo, ik had veel bij te lezen! Jullie hebben me de hele ochtend vermaakt!

Ik was de laatste weken vooral druk met vakantieplannen op internet, dus forums schoten er even bij in!

Ik kreeg ondertussen wel wat kaartjes binnen, gisteren een hele speciale: uit Rusland in de tijd van de USSR, een vintage kaart met stoere werkende mannen in de sneeuw.

vorige week kregen we een kaartje met een hele leuke tekst uit India, over de Hollandse voornaam van mijn man, die daar ook erg populair is, omdat hij voorkomt in een sprookjesboek! Superleuk! nu moeten we nog steeds dat boek even googlen om te kijken of hij de held of de slechterik is hahaha

twee weken terug kregen we een envelop, omdat een meisje uit rusland niet alleen voor mij een leuk kunstkaartje had, maar ook een kaartje van James Bond voor mijn man! En de dag erna nog een James Bond kaart, die had ze net nadat ze de envelop had dichtgeplakt nog gevonden dus die was ook voor ons. Manlief is nu ook helemaal fan van postcrossing!!

Ik vind enveloppen dus wel leuk, dan is er vaak extra tekst, versiering, een kadootje etc..

ik heb wel eens lege kaartjes gestuurd, maar bedenk me nu dat ik dat niet meer ga doen, het gaat om de voorkant, ook als je hem bewaard/tentoonstelt etc. dus het zou niet uit moeten maken behalve als je de kaart weer door gaat sturen... en dat vind ik niet leuk!

Soms vragen mensen wel om een envelop omdat de kaart anders beschadigd... en ik heb ook al bij best veel kaarten een stempelding op de voorkant... vooral uit amerika, van die oranje streepjes, dat is wel jammer!

Al die pakketjes sturen vind ik echt superleuk, ik doe dat zelf naar vrienden, en heb sinds kort ook een snail-mail penvriendin uit amerika, we maken brieven met tekeningen voor elkaar, ontzettend leuk!

Ik ga trouwens een bookcrossing doen door postcrossing, een belgin (?) had de link naar haar boekenblog in haar kaartje naar mij geschreven, toen zag ik dat ze een boek weg wilde geven en vroeg haar of we zouden ruilen. Ik zal eens kijken of bookcrossing ook iets voor mij is... hoewel ik het wel moeilijk vond om de ECHT leuke boeken aan te bieden om weg te geven.

hebben jullie trouwens ook nog mee gedaan met de actie van de post met een lippenstiftkus van valentijn? ik heb 45 kaartjes verstuurd hahahaha gewoon heel mijn adresboekje erbij gepakt...

ok sorry voor de ellenlange post... wel een en al enthousiasme :D
oh mevrouw Jack kom maar met dat adres, stuur ik een lief kinderkaartje!
quote:MevrouwJack schreef op 26 februari 2015 @ 11:46:

Voor wie nog een extra kaartje over heeft: het ernstig zieke dochtertje van een mede-forummer (zie hier) is zaterdag jarig. Ik heb het adres, kan ik doorsturen in een pb.

Ja, doe mij het adres maar!

Ik negeer dat topic een beetje, omdat het dichtbij komt .. heb het van een vorige forumster van dichtbij meegemaakt. Was nogal emotioneel (met goede afloop!) dus lees er liever niet weer over. Maar een kaartje is in zo'n geval zo fijn! Hoe oud wordt ze?

Ik heb trouwens de link van monthly RAS for Charity in mijn profiel gezet bij postcrossing. Ben benieuwd of dat helpt
Later is nu
Leuk zo'n lange en enthousiaste post Rosekapje

Nee, ik heb niet meegedaan aan die actie, kreeg wel 2 kaartjes! Dat was erg leuk.

Ik heb nog nooit de site van bookcrossing bekeken. Heb zelf wel boeken in de aanbieding, maar lees op e-reader, dus ontvangen hoeft niet zo nodig. Ik leg ze wel bij de weg met zwerfboekendag (in het leven geroepen door een oud-forumster )
Later is nu
Je hebt pb Dreamer! Rosekapje, je hebt je pb-functie niet aanstaan, moet je even ergens bij 'voorkeuren' oid inschakelen.
Tjezus, wat vals
oh haha ik wist niet dat ik zo handig was dat ik dat zelf heb uitgezet! ik kreeg vorig jaar met de bruiloft organiseren allemaal 'spam' van mensen die wel een taart, muziek, catering etc. aan me wilden leveren dus toen vond ik die berichtjes even niet zo leuk meer...

Ik ga trouwens volgende week dinsdag weer kaartjes kopen, ook al heb ik er nog zat... in mijn droomwinkel: Art unlimited, keizersgracht 510, Amsterdam. De kaartjes staan er gesorteerd op onderwerp, ik heb nog nooit zo veel postkaartjes bij elkaar gezien! in een kaartenwinkel zie je vaak wenskaarten met enveloppen en dan een paar molens met losse kaartjes... maar hier hebben ze bakken vol! Als ik in amsterdam zou wonen dan schreef ik de wensen van mijn ontvangers op en ging ik voor iedereen een gepast kaartje zoeken in die winkel wat ontzettend leuk!!

er schijnen meer vestigingen te zijn maar die ken ik verder niet...
*Vindt webshop Art Unlimited*

*Sluit webshop Art Unlimited en probeert alles te vergeten voor het uit de klauwen loopt*

Oja, en je hebt PB
Tjezus, wat vals
Ik volg dat topic wel (en ga ook een kaartje sturen) maar ik moet zeggen dat ik het me best aantrek allemaal. Ik heb het topic van Lamaatje ook gevolgd, en was echt even van slag dat ze was overleden.

Wat leuk zeg Rosekapje dat ze ook aan je man heeft gedacht!
@mevrouw Jack.

Ik wil het adres ook wel graag hebben. Ga ik ook even een leuk kaartje sturen

Morgen ga ik weer kaartjes sturen. Ik mag er 5 in totaal.

Deze week nog helemaal niets ontvangen :(
It ain't me
Oké, geheel off topic hier dus, maar als moeder van een zoon van 15 (bijna 16 hoedan?) ben ik even kwijt wat een jongen van 10 leuk vindt? Kan een piratenkaartje nog? Of is dat meer tot 8 jaar, zeg maar.
Later is nu
Jammer Cocomo, dat je niets ontvangen hebt. Hopelijk komen je nieuwe kaartjes snel aan

Enneh.. ik zóek Art Unlimited maar even niet eens
Later is nu
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat hij daar te oud voor is, Dreamer

Ik heb een dochter van 10 en die vindt dat soort dingen kinderachtig.
Ja, daar was ik al bang voor.
Later is nu
Ik weet ook niet zo goed waar jongens van die leeftijd mee bezig zijn.

Ik zal het zo aan mijn dochter vragen. Misschien heeft zij nog tips. Ik ga haar nú van school halen.
School! Jij woont in een andere zone dan ik, bij mij zijn ze vrij (ik wilde zeggen 'tijdzone' maar ik neem aan dat je wel gewoon in Nederland woont )

Ik denk zelf aan voetbal, maarja.. daar houdt niet elk jongetje van, natuurlijk.
Later is nu
Haha ja, ze hadden vorige week vakantie.

Wel lastig, mijn dochter weet het ook niet zo goed. Misschien iets van auto's? Van die stoere sportwagens?
Hm, mevrouw Jack, zaterdag red ik niet meer vanuit Duitsland. Maar mag ik evengoed het adres? Ik stuur haar dan een andere keer wel een kaartje (zou natuurlijk ook suf zijn als ze ná haar verjaardag niks meer krijgt). Heb het topic wel eens bekeken, maar ik sla de kanker en verlies thema´s beter over.

Morgana, ik heb dat ook steeds meer dat ik niet meer weet wat ik geschreven had. Soms zelfs een week later al niet meer

Rosekapje, wat een leuk verhaal van de kaarten uit India! Wat lief zeg.

Een envelop om beschadigingen te voorkomen vind ik prima als iemand daar om vraagt. Maar laatst had ik iemand die schreef "No envelopes please, I like my cards to get dirty" Zelf vind ik het ook wel wat hebben om te zien dat mijn kaarten gereisd zijn. (gereisd hebben? gereisd zijn? Damn, ik krijg langzaam problemen met Nederlands)

Ik kreeg gisteren een blije hurray uit Belarus, na 7 dagen al. Die zag ik niet aankomen!
Oh ik weet het al, Waar is Wally! Nu nog een kaartje voor de jarige
Later is nu
Gereisd hebben Snorhaar of bereisd zijn.

Ik had laatst een hurray en dacht dat dat kaartje wel heeeeel lang onderweg moest zijn geweest, want ik wist niet meer dat ik m gestuurd had. Twee weken had deze gereisd
Later is nu
Ah gereisd hebben oder gereist sein.

Dankje!

(Gelukkig zeg ik tegenwoordig nooit meer dat ik met de trein fahr, ben ik al teveel om uitgelachen denk ik)
Fahren met de trein

(neehoor, ik lach je niet uit Zou een fout van mij kunnen zijn)

Kreeg een superblije hurray uit Zwitserland. Ik stuurde koeien en haar man is boer en koeienenthousiasteling. Blij blij blij dus.

Verder kreeg ik een kaartje uit Finland, Japan en 2 uit Duitsland.

verwennerij!
Later is nu
Nog een hele blije hurray uit Belarus, waar ik Jimi Hendrikx heenstuurde. Ik maakte z'n dag

Kaartje naar leeg profiel is in elk geval voor bedankt. Dat is al heel wat
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven