Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Weer een nieuweling, leuk Bloesem

Ik ben benieuwd Dommelflip, is dat een tweedehandswinkel? (en wáár )

Ik kreeg vandaag 2 kaartjes uit Duitsland: een grappige met een schildpad en een 30 km bord.

En een kaartje met beertjes.. niet écht behorend bij mijn vragen, maar oké.. de zender 3 jaar oud en schrijft verrassend goed voor zijn leeftijd. Engels ook nog

Ik trok 5 adressen, de eerste was gelijk een beginner in Duitsland, die van Giraffes houdt. Dat voelde goed, maar het tweede adres was een Française in China, 5195 ontvangen kaartje en in haar profiel met HOOFDLETTERS, dat ze géén multiviews of 'greetings from' kaartjes wenst te ontvangen. Gewoon echt niet. En als je niet (meer) weet wat haar dan wel te sturen, kijk dan vooral bij haar favorieten.. waar je dan meerdere multiviews ziet met daarop 'Greetings from...' Afijn, voor haar heb ik een kattenkaar van Fiep Westendorp. De rest van de profielen heb ik nog niet echt bekeken. Er is er nog één met 32 ontvangen, dat is wel leuk. Buiten die ene in China is het 2x Duitsland, 1x Tsjechië, Brazilië en Belarus.

Helaas zette mijn dochter een film op (Night at the museum 3, had ik nog niet gezien) en kwam ik dus niet toe aan schrijven, hoewel ik wél alles op tafel heb gelegd. Ga ik morgen dus doen. Nu moet ik zo weg.
Later is nu
Ik heb trouwens vanavond pubquiz bij man z'n sport. Zoon gaat mee voor de moderne muziek en de Griekse Goden Dochter is te moe, helaas.
Later is nu
(oh.. en dat ene Duitse kaartje is van een 31 jarige, niet een driejarige. En hij schrijft Duits
Later is nu
Welkom Bloesem. Gezellig een hoop nieuwelingen in 2016!

Ik had net een snelle hurray uit Canada. Dat kaartje heb ik vorige week zaterdag geschreven en is dus pas maandag met de post meegegaan. Tja, mijn kortreizende kaartjes heb ik geen klagen over, maar snap niet dat Canada in 6 dagen kan en Duitsland na 18 dagen nog niet geregistreerd is..... Welkom in de wondere wereld van de post.

Wat leuk dat je gaat pubquizzen Dreamer! Ik doe dat dus best vaak en wij winnen meestal ook wel. Jammer genoeg woon je voor weg anders was ik wel voor je dochter in de plaats gegaan

Vanavond is het moltijd, ook leuk, en daarna heb ik een gezellig feestje.
Dat is gek inderdaad Owl! Ik heb zelf vaak dat ik een nieuwe aanvraag, en daarna op zoek ga naar kaartjes en postzegels koop (vaak maar eens per maand). Daarom staat een adres soms heel lang in mijn lijst en lijkt de reistijd dus ook enorm. Maar dat is anders dan bij jou!
Heeft er iemand nog nog leuke winkeltips omg Leiden en Katwijk.

Zijn steeds de basis winkels die ik bezoek zoals de hema en boekwinkels.
Moonlight: in Leiden heb je een winkel op de Hogewoerd (vlakbij Anne&Max). Daar hebben ze heel leuke kaarten voor 1 euro per stuk. En bij Francobolli (Apothekersdijk) ook!
Bloesem ook welkom!

Ik had net maar liefst 5 kaartjes in de brievenbus! 2 uit Duitsland, 1 uit China, 1 uit Tsjechië, 1 uit Taiwan.

Het kaartje uit China was maar voor de helft te lezen. De Chinese had blijkbaar mijn adres niet helemaal volledig geschreven dus heeft Postnl er een nogal groot etiket opgeplakt met het complete adres. Volgens mij ontbrak een gedeelte van de postcode.

En één kaartje uit Duitsland had geen ID. Gelukkig had ik wel een naam van de verzendster, de woonplaats en een datum. Dus nu ligt er een verzoek bij Postcrossing om het ID nummer op te zoeken.

Kaartjes waren verder niet extreem spectaculair, behalve een zwarte kat uit Duitsland (le chat noir ).
Bloesem dank je wel.. Ga daar gauw eens langs
Hallo allemaal en welkom nieuwe mensen

Ik kreeg gisteren twee Duitse Hurray's terwijl ik op pad was met Duitse mensen. Toen ik weer thuis was nam

ik een glaasje Duitse wijn en trok een nieuw adres. Het werd het adres van een gepensioneerde Duitser die van vogels hield. In mijn beste Duits schreef ik hem een kaartje. Hij krijgt een kaart met alle kustvogels uit mijn omgeving. In zijn verzameling ontvangen kaarten zag ik dat er blijkbaar meer kaarten bestaan uit die serie. Hier verkopen ze alleen de kustvogels, maar hij had al tuinvogels en bosvogels, dus ik vul een serie aan. Hopelijk vindt hij het een leuke serie.

Daarna trok ik nog een Pools adres. Zij had geen enkele wens volgens haar profiel, dus zij krijgt een kaartje waarop een draaimolenpaard van een draaimolen afloopt en de wijde wereld ingaat.
Wat leuk labellei dat je vijf kaartjes had!! Ik heb nog niks ontvangen maar hoop deze week echt wel wat te ontvangen nu er vier kaarten gearriveerd zijn.

Vandaag was het koopzondag en als beginneling heb ik nog niet zoveel spulletjes. Ik kom net uit de stad met een tas vol: leuke stempeltjes, tape, kaarten, stickers. Helaas geen adres om een kaart naar te sturen want ik sta te trappelen om weer een kaart te schrijven en ditmaal ook leuk te versieren. Lang leve de action in dit geval! Bij de Hema hier hebben ze een kop met een snailmail assortiment. Zaten ook leuke de dingen tussen voor op ansichtkaarten.
Ik had trouwens nog een vraag. Ik zie heel veel leuke dubbele wenskaarten. Maar veel postcrossers willen die niet. Is het raar om de achterkant los te knippen zodat je een enkele kaart hebt om te versieren en te versturen??
Ik heb dat wel eens gedaan Dommelflip, maar dan moet je wel een stevige kaart hebben.

Labellei, die sticker kan er vrij makkelijk af, toch? Bij mij tenminste altijd wel. Raar genoeg heb ik dat een paar keer gehad bij een perfect geschreven adres.
Later is nu
Duits dagje Mitsig
Later is nu
Nou zodra ik héél voorzichtig probeer om een stukje sticker los te krijgen, dan gaat het al mis en is de geschreven tekst er ook af. Nu durf ik niet meer verder te scheuren.

Ik heb dat wel een keer gedaan, Dommelflip: een dubbele wenskaart doormidden knippen. (Dat was mijn beroemde cavia ).

Maar wat Dreamer ook al zegt: het moet dan wel een extra stevige kaart zijn. Dubbele kaarten zijn vaak wat slapper en dunner.

Leuk dat je zo veel leuks hebt ingeslagen Dommelflip!

En jij bent ook lekker- op z'n Duits - bezig Mitsig.

Ik had vandaag ook een hele enthousiaste Duitse Hurray. Helaas niet van mijn Deutsche SorgenkindKarte die nu al ruim 3 (of 4?) weken onderweg is, maar van een recenter kaartje richting Deutschland. Maar wel fijn dat ze zo enthousiast was.

En gisteravond had ik nog een blije Hurray uit Canada.

En nu loop ik nog maar 5 kaarten voor met ontvangen.... Oftewel ik hoop op veel Hurrays de aankomende week. Al zie ik het wel somber in met mijn lange lijst zorgenkindjes.
Zo, een druk weekend achter de rug. Op de valreep nog even tijd vrij maken voor mijn kaartjes hobby

Vrijdag kreeg ik een hurray uit Duitsland (kaartje was maandag op de bus gegaan, dus best snel aangekomen) en vandaag uit India. Daarmee is de stand nu 99 ontvangen en 97 verstuurd... de 100/100 komt in zicht dus!

Net twee nieuwe adressen getrokken: Finland en Duitsland. Geen heel spannende landen, maar over het algemeen wel vrij snelle en dat vind ik ook wel even fijn, aangezien de rest allemaal op reis is naar verre, 'langzame' landen. Waarvan ook nog eens vier ontvangers al twee weken of langer niet online zijn geweest (twee zelfs een maand of langer niet). Ik hoop maar dat ze gewoon lekker vakantie hebben gevierd met de feestdagen of zo en dat niet alle vier die kaartjes gaan expiren

Het scanproject loopt nog. Net weer een stapel dierenkaarten gescand, ik ben nu op ongeveer een kwart van mijn totale collectie denk ik. Morgenavond weer een stapeltje...

Net even forum bijgelezen, paar korte reacties:

@Moonlight Dreamer: Verenigde Arabische Emiraten is inderdaad bijzonder. Leuk dat je die getrokken hebt!

@Dommelflip en @Bloesem76: welkom!

@HappyOwl: wij gaan mooi gelijk op. Ik zit ook bijna aan de 100 en ik heb ook 38 landen op mijn lijstje staan, waarvan 30 'verstuurd'. Eigenlijk 31, maar Kazakhstan is helaas expired (En die gaat waarschijnlijk ook niet meer geregistreerd worden, want ontvanger is al maanden niet meer online geweest).

En verder voor iedereen natuurlijk veel schrijfplezier!
Zo. Op de valreep van deze zondag nog even een berichtje.

Dreamer, hoe is het met de pubquiz gegaan gisteren? Wij hebben net weer netjes de 1e plaats in de wacht gesleept, en ik had nog een weddenschap met iemand en een biertje gewonnen. Dubbel prijs vandaag (zou het een goed voorteken zijn? Ik ga zo mijn staatsloterij checken)

Lekker dat de 100 bij jou ook in zicht is Neliba! Ben benieuwd of je het deze week gaat halen.

Ik duim voor je zorgenkindjes Labellei! Vandaag kreeg ik na 25 dagen gelukkig een hurray uit belarus, die deed er lang over maar ben blij dat hij er is. Had zoveel kaartjes die er toch langer dan normaal over deden dat ik me ook wat zorgen begon te maken. Nu heb ik nog een Duits kaartje wat al 3 weken onderweg is (maar mijn vorige Duitse kaartje werd ook pas na 3 weken geregistreerd dus ik houd hoop) en tsjechie is nu al ruim in de 50 dagen. Deze week gaat die expired. Jammer. Sinds 3 december heeft ze geen kaartjes meer geregistreerd......

Verder verwacht ik deze week nog wel enkele hurrays uit oa Rusland, Japan en Duitsland (2x) verder zie ik wel wat aankomt. En hopelijk vind ik nog wat tijd om ergens kaartjes te schrijven, heb weer 2 plekjes. Maar anders komt dat ook wel goed want als ik dan echt zin heb heb ik tenminste ruimte en moet eigenlijk ook niet steeds alles onderweg hebben ivm het financiële gedeelte. (Tenzij dat natuurlijk straks wordt opgelost met de loterij)
Van de 3 teams werden we 3e, HappyOwl, het ging niet zo goed dus. Was ook jammer dat er niet meer mensen waren, maar het was wél gezellig. En nu kreeg je ook meer door wat anderen ingevuld hadden en dat was ook wel leuk.

Ik heb nog geen kaartjes geschreven, gisteren. Boek moest uit. Kijken of ik er voor 18.00 uur nog tijd voor vrij kan maken, in elk geval voor die mensen, die nog maar 32 ontvangen hebben. Die van 5195 kaartjes zit vast niet direct heel erg te springen om mijn kaartje
Later is nu
Hoi allemaal!

Wat is het rustig hier. Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb dit weekend weer een aantal kaartjes op de bus gedaan.

Maar omdat ik maar geen Hurrays krijg en er tot nu toe ook nog geen enkel zorgenkindje is aangekomen (en ik dus een tikkeltje medelijden had met mezelf) heb ik nog maar een adres aangevraagd vandaag.

Dat werd een Italiaanse grootverzendster, en op haar wensenlijstje staat o.a. zwart-wit, 2CV (de auto dus) en beroemde wereldsteden.

Nu had ik in mijn halletje al 15 jaar een wat grotere zwart-wit ansichtkaart hangen van een 2CV bij de eiffeltoren. Die heb ik vanmiddag dus maar uit het lijstje gehaald en is nu onderweg naar Italië.

Ik heb vandaag 1 kaartje gekregen, uit Rusland. Het is een schilderij van Ilya Repin (ik heb Russische kunst op mijn wensenlijstje staan). Ik heb nog even gegoogeld om wat meer over het schilderij te weten te komen. Het blijkt te gaan om een historisch tafereel uit 1676 van Kozakken die een vulgaire brief schrijven aan de Turkse sultan.

Toch leerzaam: dat Postcrossen....
Mmm strqks dat schilderij eens opzoeken.

Ook mijn kaarten lijken maar niet aan te komen in Hong Kong, China en belarus.. Resp 25, 58 en 38 dagen onderweg.

Wel 1 kaart op de mat uit Duitsland van een hond in een auto. Hij heeft er lang over gedaan. Wel 42 dagen.. Arm kaartje.
Zo, je had wat voor de Italiaanse over, Labellei!

Ik moet gaan schrijven, eigenlijk. Het laatje staat al dagen op tafel
Later is nu
Jeetje wat een lelijk schilderij eigenlijk...

Wat zal hij waard zijn?
quote:moonlightdreamer schreef op 12 januari 2016 @ 16:04:

Mmm strqks dat schilderij eens opzoeken.

Ook mijn kaarten lijken maar niet aan te komen in Hong Kong, China en belarus.. Resp 25, 58 en 38 dagen onderweg.

Wel 1 kaart op de mat uit Duitsland van een hond in een auto. Hij heeft er lang over gedaan. Wel 42 dagen.. Arm kaartje.

Had de auto met hond pech onderweg? Toch fijn dat ze eindelijk bij jou zijn gearriveerd!

Hoeveel kaartjes moet (wil) je schrijven dan Dreamer?

Hier wat info over mijn Kozakken. Met dank aan Wikipedia.

De Kozakken schrijven een vulgaire brief.

Ik denk dat hij de verkeerde kant is op gegaan. Niet direct naar NL maar de andere kant op
quote:moonlightdreamer schreef op 12 januari 2016 @ 16:09:

Jeetje wat een lelijk schilderij eigenlijk...

Wat zal hij waard zijn?

Het is geen idyllisch landschapje inderdaad.

Ik vind het wel een boeiend schilderij eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven