Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
quote:Mitsig schreef op 19 november 2015 @ 20:32:

Ha leuk dat iedereen zoveel post heeft gekregen en dat jullie meeting nadert. Ik kreeg vandaag vier kaarten, onder andere pinguïns en een giraffe. Twee Duitse kaarten, een Italiaanse en een uit Hong Kong.

Ik heb net een kaart naar Finland gestuurd. De dame hield niet van honden, katten, bloemen en cityviews, terwijl ik die natuurlijk het meest op voorraad heb. Gelukkig hield ze wel van kaarten met afbeeldingen van eten, dus zij krijgt macarons in de bus. En een normale postzegel, want verder gebruik ik natuurlijk altijd postzegels waar m'n kat opstaat. Kat wilde niet dat zijn beeltenis naar een dame die 'I don't like cats' op haar profiel had staan. Zodoende.

Wat een verstandige kat heb jij Mitsig! En 4 kaarten vandaag: wat een verwennerij, leuk!

Ik had zojuist nog weer een Hurray uit de USAy! Een hele uitgebreide weer, de Russische van vanmiddag was iets korter van stof.

Voor Snorhaar: http://www.tonyschocolonely.com/onze-chocolade/

Ik wist op zich wel dat Tonys Chocolony Nederlands is. Maar ik heb onlangs nog een kaartje gestuurd naar een chocolade liefhebber (weet niet meer wie?) en ik schreef toen dat ik zo gek ben op Tony Chocolony. Pas later realiseerde ik me dat dat haar natuurlijk helemaal niets zou zeggen.

Edit

De kaart naar de USA heeft er 24 dagen over gedaan. Behoorlijk lang dus voor de USA. En ze wenste me ook alvast een "merry Christmas".
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 19-11-2015 20:58
Reden: editje
% gewijzigd
@labellei: kokos pecann

@happyowl: bericht ontvangen!
It ain't me
Wat doe je als je wakker ligt omdat je man snachts moet werken? Hier bijlezen natuurlijk!

Morgen gaan we al meeten! 12.00 op het station is ook voor mij haalbaar! Hoe herkennen we elkaar? De tas chocola van happyowl?

Als jullie gaan escapen neem ik de trein naar huis dan ben ik mooi op tijd terug!

Mijn Duitse kaartje is gisteren al aangekomen dus misschien trek ik straks nog een adresje! Nemen jullie je postzegels ook mee? Of kopen we die daar?

Ik heb een heel knutselpakket van postzegels met korting dus dat is misschien minder praktisch!

Nu nog even proberen te slapen zzzzzzz tot snel!
Oh en ik was zo dom om alle steden namen in het oosten te mixen... In Enschede en Zwolle hebben ze de tentoonstelling waar ik heen wil... Dat is dus een idee voor een volgende keer...

Deventer heeft inderdaad geen noemenswaardige musea
quote:Cocomo schreef op 19 november 2015 @ 23:07:

@labellei: kokos pecann

Oh ja, die klinkt heel verleidelijk!

Cocomo, ik bestempel je bij deze even als coordinator en ga je even mijn handynummer PB-en. Ik heb geen smartphone en mocht ik om wat voor reden (files oid) om 12 uur niet op het station staan, dan wil ik jullie alsnog graag vinden
Deze benoemde coördinator heeft net drie adressen getrokken en daarbij kaartjes gezocht. Dus deze plus de postzegels gaan mee naar Deventer. En nog een aantal gewoon voor leuk, maar ik sleep deze keer niet al mijn kaartje mee die kant op
It ain't me
quote:HappyOwl234 schreef op 19 november 2015 @ 19:13:

Nee die heb ik niet meer, dus dan moet ik er eentje reserveren maar die kan ik niet zelf halen dus dat is allemaal niet handig.

Kan wel een stukje lopen hoor, en als t teveel is ga ik gewoon ergens koffie drinken Ik bedoelde mijn/onze rolstoel (die van m'n dochter eigenlijk) ze verwacht niet 'm morgen nodig te hebben (gelukkig) hoewel we dat bij haar helaas nooit helemaal zeker weten
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 19 november 2015 @ 20:40:

Oh en ik heb ook wel enigszins ruimtelijk inzicht, richtingsgevoel (zolang ik niet teveel klets en dus niet oplet) en andere technische nerdy skills.

Het zou toch echt té erg zijn als we de escaperoom niet ín komen omdat we hem niet kunnen vinden?

Ik heb een uitstekend ontwikkeld richtingsgevoel (gelukkig maar, want m'n man had voordat we een TOMTOM hadden veel baat bij de DreamerDreamer.. omdat we anders via Parijs in Leeuwarden zouden komen, bij wijze van spreken (hoewel zelfs hij op den duur toch zou merken dat de rit wel heel lang duurde, denk ik )

Bovendien kende ik Deventer, ooit. Eigenlijk durf ik daar ook niet zo op te vertrouwen.
Later is nu
En voor een echte originele 3-op-een-rij:

Ik kreeg nog een blije hurray, mag 9 kaartjes sturen! maar doe dat maar even niet.

Ik neem postzegels en wat kaartjes mee. Sowieso de olifanten en misschien het voetbalstadion. Ik zal ook even kijken wat er bij mijn, nog te trekken, adressen past, zodat ik sowieso wat op voorraad heb. En tape, gaat ook mee. En de Ipad en mogelijk het fototoestel..
Later is nu
Haha, Dreamer, het is dat ik je al eens ontmoet heb, maar anders ging ik nu denken dat je stiekem een vriendin van mij bent. Haar toen-nog-vriend die een huwelijksaanzoek wilde gaan doen, was van plan haar mee te nemen naar een verrassingslocatie, maar dat bleek erg lastig te worden zonder haar richtings-aanwijzingen
Hi!

Ik ga morgen op reis en ik neem mee:

* Een paar kaartjes, alleen voor de adressen die ik vanavond ga trekken. Voor die kaartjes neem ik ook een paar postzegels mee. Mocht ik profielen trekken met moeilijke wensen waar ik geen kaartjes voor in huis heb dan zal ik morgen in Deventer op jacht moeten. In theorie zou het dus kunnen dat ik 0 kaartjes mee zal nemen.

* Een paar rolletjes washitape en mijn kleinste schaartje.

* wellicht nog wat stickertjes

* Pennen. Mijn kleine set gekleurde fineliners en nog een paar andere losse pennen.

* Een paar losse velletjes wc-papier om de inkt mee droog te deppen na ieder geschreven woord, zodat het geen grote vlekkenboel wordt.

* Mijn portemonnee.

* Mijn telefoon.

* Mijn goede humeur.

* Zon.

(Oftewel ik hoop morgen het zonnetje in huis Deventer te zijn. )

Dusssss... Ik zal zo weinig mogelijk meenemen. Het moet wel allemaal in mijn tas passen, al hebben we natuurlijk nog wel de winkelwagentjes van de Aldi achter de hand.

Hoe laat spreken we morgenochtend af op het station? 10.00 uur?
Oh Dreamer, maar dat hoeft dan niet, zeker niet als de kans er is dat je dochter hem toch nodig heeft (misschien is die kans klein, maar toch) ik doe het al een tijdje zonder en doe gewoon rustig aan. De meeste dingen lukken wel, en ik vind het geen probleem om als het niet gaat even rustig ergens alleen te zitten, dat hoort er nu eenmaal het laatste half jaar bij.

Ik neem ook wat pmk zegels mee, die wil ik toch zoveel mogelijk opmaken voor de prijsverhoging, anders moet ik nog een vierde zegel bijplakken...... Later vandaag zal ik de adressen trekken en alvast wat kaartjes zoeken bij de profielen, als ik die heb, anders moeten die geshopt worden. Ik heb 3 plekjes om kaartjes te sturen, hoop op nog wat hurrays, maar die mensen zijn allemaal van de aardbodem verdwenen. Wit Rusland 53 dagen, en Duitsland 23 dagen bijv, die liggen er vast allang. Heel misschien nog een hurray uit Rusland of USA, die zijn wel actief, maar het zouden dan wel snelle kaartjes zijn, het kan maar het kan ook nog een weekje duren....

Handig als mensen die niet meerijden en alleen komen even een telefoonnummer uitwisselen? Je weet het nooit met vertragingen, files e.d.

Checklist: kaartjes, zegels, chocolade, tape, ipad, gekleurde pennen, telefoon met navigatie
quote:rosekapje schreef op 20 november 2015 @ 04:40:

Nemen jullie je postzegels ook mee? Of kopen we die daar?

Ik heb een heel knutselpakket van postzegels met korting dus dat is misschien minder praktisch!

Ik krijg zomaar ineens een helder moment op de vrijdag

Als je kaartjes uit je voorraad meeneemt, kun je natuurlijk ook alvast het knutselpostzegelpakket erop plakken, scheelt chaos op de schrijftafel die hoe dan ook chaotisch zal worden

Ik heb zojuist de adressen getrokken en geprint, leuke gevarieerde ontvangers!
Ik heb ook alvast 3 adressen getrokken. 3 voorspelbare landen (Rusland, Finland, USA) maar wel 3 prima profielen.

Voor 1 profiel wil ik eigenlijk nog op zoek naar een balletkaart of een vos of een hert ofzo. Alhoewel ze ook paarden wil en ik heb nog wel een mooi paard voor haar.

Ik zie wel.

Leuk!
Ik heb mijn adressen voor morgen ook getrokken: Rusland, Italië en Bulgarije. Bulgarije is een nieuw land voor mij. Allemaal wel prima profielen en heb verschillende kaartjes die ze vast kunnen waarderen. Morgen maak ik wel een keuze, heb wat verschillende kaartjes mee die bij de profielen passen. Maar misschien zie ik daar nog wel iets leukers. Postzegels plakken heeft dus nog niet zoveel zin
Er is nog een Duits adres bijgekomen. Ik kreeg vanmiddag na 13 dagen mijn Russische hurray, ze was er erg blij mee, en 13 dagen is mooi snel! (Maar dat zei ik van de week al, Rusland gaat echt steeds sneller)

Ik moet echt nog even wat kaartjes registreren, mijn ontbrekende id hebben ze gevonden en ik had gisteren ook nog post. Even snel onder de douche en dan ga ik dat doen want zij wachten vast ook allemaal met smart op een hurray!
Ik heb 2 goede adressen voor Labellei: Frankrijk en Franstalig België

Daarnaast nog Duitsland en Thailand

Leuke profielen. Een van hen wilde een museum, dus neem toch die van ons maar mee (past wel he Cocomo )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 november 2015 @ 18:09:

Ik heb 2 goede adressen voor Labellei: Frankrijk en Franstalig België

Daarnaast nog Duitsland en Thailand

Leuke profielen. Een van hen wilde een museum, dus neem toch die van ons maar mee (past wel he Cocomo )

Oh wat heb jij mazzel Dreamer met Frankrijk en Franstalig België.

Misschien kunnen we morgen ook adressen ruilen?

Ik neem in ieder geval een hond mee en een kerk, misschien ook nog een paard (die kan evt ook op het dak van Cocomo's auto toch?)

Had vanmiddag nog een leuke Hurray uit Duitsland. Daar waren de oude dames aangekomen.

De oude dames neem ik morgen niet mee. Dus dat scheelt weer 2 zitplaatsen in de auto. Maar misschien heeft Cocomo morgen juist wel het gevoel dat ze met 2 oude dames op stap is.
Niet alleen het gevoel, ze ís met 2 oude rijpere vrouwen op stap
Later is nu
Dreamer en labellei in Deventer:

Staan jullie 'rijpere' vrouwen om 10:15 bij dat ophaal en afhaalpunt bij t station?

Tot morgen allemaal!
It ain't me
Ik zal er in ieder geval staan Cocomo!

En waar spreken we in Deventer af met de andere jongeren?

Of is "gewoon (ergens in) Deventer" voldoende?
Naast de Waag? Of voor de Waag.

10.15 uur is goed.
Later is nu
Oh jullie old ladies!

Volgens mij hadden we al eerder het station genoemd, zullen we het daarop houden? Ik ken Deventer en het station niet, maar er zal wel een meetingpoint in een stationshal zijn toch?
Nog maar één nachtje slapen dames... ik heb er zin in!! Als alles goed gaat ben ik rond kwart voor 12 op het station, dus ik heb een kwartiertje speling. Mocht het echt bar en boos zijn met de treinen, dan post ik wel een berichtje hier op het forum, want ik heb jullie telefoonnummers natuurlijk niet. Maar er is vast wel iemand met een smartphone toch? Misschien wel handig om nog een iets concretere plek af te spreken op het station... Bij de hoofdingang of zo?? Ik ken station Deventer niet, dus geen idee wat een handige plek is...

Ik heb inmiddels weer wat hurrays verzameld en mag morgen dus vijf kaartjes versturen! Misschien een beetje (te) veel, maar anders bewaar ik er gewoon 1 of 2 voor zondag. Heb alvast de adressen getrokken: Duitsland, USA, Belarus, Litouwen en nog een keer Duitsland. Ik zoek er vananavond of morgenochtend nog even geschikte kaartjes bij en dan beplak ik die ook alvast met postzegels, is dat maar vast gebeurd.

Tot morgen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven