Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ik denk juist dat ze wilde zeggen "I prefer vertical..." dus dat ze juist geen landscape wil.... ?????

Haar beroep is ook heel duidelijk voor mij. Not!

Maar volgens mij zouden Ot en Sien/Jip en Janneke wel moeten kunnen.
Oh verhip ja, vertical is juist portret. Ik vraag me af of ik er een zinnig verhaal uitkrijg als ik het door google translate gooi
Later is nu
De Française krijgt een tekening van Fiep Westendorp van Ibbeltje (?) met allemaal katten.

Een kind in Polen krijgt een landkaart (had vanalles in haar profiel staan, maar 2 favorieten en dat waren landkaarten, dus sja)

Een Chinese krijgt een grote kaart van diep + boot

Een Japanner (de énige met heel veel ontvangen kaarten, had gewoon zo'n getekende landkaart van Nederland zo'n 10x ontvangen, stom hoor) krijgt een Martinitoren bij nacht.

En zo ben ik weer door de adressen heen
Later is nu
Mijn eerste kaartje gisteren gekregen.... Uit Nederland! Haha. Toevallig.
Gefeliciteerd miss!!!

Hopelijk is het een leuk kaartje.

Ik wil ook adressen aanvragen! Maar ik heb eerst een Hurray nodig.... Dus.... ik zit weer in de wachtkamer.
Hahaha ik zat maar héél kort in de wachtkamer. Er kreeg zojuist een blije Hurray binnen uit Finland.

Ik heb uiteraard direct een nieuw adres getrokken: Spanje, grootverzender, vindt alle kaarten wel prima. Één van zijn hobby's is lezen, dus wellicht ga ik voor een boekenkaart.
Wat leuk Miss! Je eerste

Ik ga naast je zitten, Labellei, gezellig

(wordt het niet tijd dat we eens een koffie-smiley krijgen?)
Later is nu
Sorry Dreamer, zie mijn vorige berichtje. Maar ik wil uiteraard nog wel even een kopje koffie met je drinken. (Zou ook wel leuk zijn als HappyOwl Sachertorte meeneemt uit Wenen, om hier uit te delen... )
Zit wel naast je hoor dreamer.. Nog 1 hurray en dan loop ik weer voor.. Sommige duren wel lang hoor!!!
Ach, dat ene kaartje heb je toch zó geschreven. Zet ik ondertussen een vers bakje
Later is nu
Oh kijk, Moonlight zit naast me.. gezellig

Ik sta 4 voor met verzenden. Verwacht dus weer een tsunami. Hoop niet alles tegelijkertijd
Later is nu
Aaah het wordt zo wel erg gezellig in de wachtkamer!

En dat het soms lang kan duren dat staat als een paal boven water moonlightdreamer.
Bofkont ben je...
Hoi, mag ik wat vraagje stellen over pc?

- begrijp dat je een profiel aan moet/mag maken en daarin schrijf je wat je leuk vind enz. Vanuit hier kan dus de verzender info uithalen en je een kaartje sturen?

- hoe vaak.moet/ mag je een kaartje sturen?

En verder weet ik het ff niet meer maar klinkt wel leuk!
Ja zomerelfje je heb idd een profiel nodig waarin je wat over jezelf schrijft en wat je leuk en niet leuk vind.

In het begin mag je 5 kaarten sturen en zodra en er 1 aankomt mag je de volgende sturen. Na een x aantal mag je er eentje extra sturen. Bv bij 100 mag je er bv 11 tegelijk verzenden.

Pas op.. Is erg verslavend
Het was zeker leuk kaartje! Ik heb niet heel veel in m'n profiel staan, vooral dat ik van roze hou. Was een heel leuk roze kaartje!

Ik hoop op allemaal roze kaartjes zodat ik er een vlekken roze bord mee vol kan hangen!

Voorlopige hangt er 1! Er zijn nu nog 7 kaarten van mij onderweg... Vanaf wanneer worden het zorgekindjes?
quote:moonlightdreamer schreef op 16 april 2016 @ 21:08:

Ja zomerelfje je heb idd een profiel nodig waarin je wat over jezelf schrijft en wat je leuk en niet leuk vind.

In het begin mag je 5 kaarten sturen en zodra en er 1 aankomt mag je de volgende sturen. Na een x aantal mag je er eentje extra sturen. Bv bij 100 mag je er bv 11 tegelijk verzenden.

Pas op.. Is erg verslavendHeel verslavend! Terwijl ik ook nog maar net begonnen ben. Zodra er een hurray is (kaartje aangekomen), dan trek ik direct een nieuwe. Kaartjes schrijven is leuk!!
Ow 5 te gelijk?! Mmh leuk!. Vind het tijd leuk om kaartjes of kleine pakketjes op te sturen naar mensen. Daarnaast is het wel goed om mijn Engels bij te houden.
Ligt eraan waar ze heen gaan miss. 30 dagen Rusland of china is normaal maar Duitsland is een zorgenkindje.. Mn dochter heeft een kaartje van 15 dagen in Nederland die vind ik nu al een zorgenkindje
@zomerelfje: je moet trouwens helemaal niets met Postcrossing. Wanneer je één kaartje per jaar wil sturen dan is dat ook prima, bij wijze van spreken. Maar het is inderdaad best verslavend, dus het lukt mij nog niet om te minderen.
haha, Zomerelfje, pas maar op!

In het begin is het lang wachten.

De meeste mensen willen graag een kaart zónder envelop en die lijken lastig te vinden.... totdat je ze overal ziet en je ineens met 100 kaartjes thuis zit te wachten op een hurray (dat iemand jouw kaartje heeft ontvangen, dan mag je weer een nieuw adres opvragen) om ze te kunnen versturen

soms vragen mensen om een theezakje of geld, dan doe je het natuurlijk wel ineen envelop, maar verder stuur je niet echt pakketjes.
Later is nu
Vragen ze om theezakje of geld? Hoezo dat?

Nou ik.heb mij eigen ingeschreven..

Kaartjes zonder enveloppe.. oke die ga ik zoeken...
Nou, mensen uit andere landen vinden het dan leuk om thee uit een vreemd land te verzamelen. Of geld, muntjes ofzo. Vaak vragen ze ook om leuke postzegels. Die koop ik online bij postzegelsmetkorting, maar kijk eerst maar of je het leuk vindt

Heb je al een adres aangevraagd? In het begin is het vaak Rusland, Duitsland en Finland. Taiwan en China doen het ook goed. Soms doen die kaartjes er lang over. Dat is jammer.
Later is nu
Vinden ze leuk.. Mn dochter spaart muntjes en soms krijgt ze die ook.. Heeft uit Noorwegen, zweden en Denemarken gekregen
Je kan kaarten krijgen bij de boekwinkels, hema, xenos, VVVkantoor en musea. En vaak kaartjes uit je stad/regio bij van die toeristenwinkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven