Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ow zo. Ja nou mijn vader verkoop ook postzegels enz en daarom denk ik ook wel dat ik om aparte zegels vraag. Goede tip!.

Nee nog geen adres aangevraagd. Net profiel in Engels geschreven. Niet makkelijk maar ik kon het nog wel! Dislect en jaren geen Engels geschreven...
quote:Zomerelfje schreef op 16 april 2016 @ 21:44:

Ow zo. Ja nou mijn vader verkoop ook postzegels enz en daarom denk ik ook wel dat ik om aparte zegels vraag. Goede tip!.

Nee nog geen adres aangevraagd. Net profiel in Engels geschreven. Niet makkelijk maar ik kon het nog wel! Dislect en jaren geen Engels geschreven...Mijn Engels is ook slecht! Heb profiel deels met behulp van translate geschreven. En ook bij de kaartjes vraag ik Google vaak even om hulp!
Bij de Hema hebben ze leuke ansichtkaartjes. Ook met Hollands thema met daarop "groeten uit **stad**".
Mijn kaarten die nu langst onderweg zijn:

Rusland - 19 dagen

Zuid-Afrika - 19 dagen

China - 14 dagen

Als ik je berichtje lees dan zijn dit dus nog geen zorgekindjes!!:)
Translate heb ik idd gevonden en die zei zelf niet slecht voor een beginner haha.

Ik mag mijn eerste kaartje naar Duitsland sturen.. dinsdag maar kaartjes en zegels kopen..

19 dagen al een kaartje onderweg.. wow..
Zuid Afrika geen ervaring mee. Maar Rusland en China is nog geen probleem

Mijn gemiddelde reistijd Rusland is 25 dagen en china 2 keer expired dus geen 1 keer aangekomen en 1 nu sinds 6 april op pad
19 dagen is niet veel hoor zomerelfje. Kan veeeel langer zijn. Nu 1 al 55 dagen onderweg naar hongkong bv
quote:miss011 schreef op 16 april 2016 @ 21:54:

Mijn kaarten die nu langst onderweg zijn:

Rusland - 19 dagen

Zuid-Afrika - 19 dagen

China - 14 dagen

Als ik je berichtje lees dan zijn dit dus nog geen zorgekindjes!!:)

Kaartjes naar Rusland en China zijn bij mij vanaf ca. 35/40 dagen zorgenkindjes.

Ik heb nu mijn eerste kaartje onderweg naar Zuid-Afrika en ik hoop van harte dat die binnen 60 dagen aankomt. Maar ik heb gespiekt bij de ontvangen kaarten van dit gezin en kaarten uit Nederland doen er regelmatig wel een aantal maanden of een half jaar over. Dus eigenlijk hoop ik vooral dat ie überhaupt ooit aankomt...
Alle vakantiegangers (weet even niet meer wie weg gingen, ik had 4 pagina's ofzo om te lezen haha): veel plezier!

Ik heb vandaag mijn 4e kaartje ontvangen. Dit keer uit Wenen! De kaart zelf was niet zo spectaculair, maar de tekst was ontzettend leuk. Ik heb een uitgebreide en persoonlijke hurray geschreven. Wat blijkt, is het zijn eerste verstuurde kaartje en dus zijn eerste hurray!

Ik heb een foto-etui bij de Hema gekocht. Daar ga ik de gekregen kaartjes in doen! Ik heb zelf niet echt plek om het ergens op te hangen en vind bewaren in een la rommelig worden.
quote:labellei schreef op 16 april 2016 @ 22:14:

[...]

Kaartjes naar Rusland en China zijn bij mij vanaf ca. 35/40 dagen zorgenkindjes.

Ik heb nu mijn eerste kaartje onderweg naar Zuid-Afrika en ik hoop van harte dat die binnen 60 dagen aankomt. Maar ik heb gespiekt bij de ontvangen kaarten van dit gezin en kaarten uit Nederland doen er regelmatig wel een aantal maanden of een half jaar over. Dus eigenlijk hoop ik vooral dat ie überhaupt ooit aankomt...Oehf! Dan hoop ik dat ik geluk heb. Anders gaat het nog lang duren voordat ik meer kaartjes mag sturen, ik zit pas in de beginfase! Gelukkig heb ik gisteren een kaartje naar duitsland gestuurd, dan gebeurt er in elk geval nog ietS...
Ik had gisteravond nog een Hurray uit Duitsland waar mijn roodborstje was aangekomen.

En zojuist heb ik een nieuw adres aangevraagd: China. En dit is echt mijn langste adres tot nu toe: 8 lange regels!

Volgens mij is dit de straatnaam:

Shan Xi Sheng Jie He Bing Fang Zhi Yuan

Jia No.1 ShangWan Cun?

En ze raadt aan om het adres ook in het Chinees erop te plakken, en dat is ook al zo lang, naar Chinese begrippen dan....

Ze wil o.a. graag oude gebouwen en kerken dus ik stuur haar maar de Martinitoren en dan de xl-variant. Dan is er in ieder geval ook nog plek voor het ID-nummer en mijn naam. Hoop ik.

@miss: Rusland en China kunnen er soms ook binnen 3 weken zijn, dus wie weet heb je mazzel.

Veel succes en plezier met je eerste kaartje zomerelfje!
Wat leuk zoveel drukte hier!

Een goed idee om gelijk vanaf het begin de kaarten gesorteerd op te bergen. Als je er eenmaal meer dan 600 in een doos hebt, is het zo'n karwei
Later is nu
Thanks labellei!. Jemig wat een adres haha. Maar ja kan je ook wel naar dat land verwachten..

Dreamer 600 kaarten.. wow... daar heb ik niet eens plek voor in mijn huisje haha.

Morgen na werk ga ik kaartjes kopen. Zit nu al te twijfelen of ik nog een adres zal vragen... haha.
Gewoon alle 5 doen zomerelfje.. Dat ga je toch wel doen haha en kan je lkkr neuzen voor kaartjes.
Ik heb gisteren naar Japan en China ook rekening gehouden met de grootte van de adressen en iets grotere kaartjes uitgezocht. De printer doet raar en dus printte ik beide adressen maar uit. Stel dat er een essentieel kronkeltje in zo'n Chinees of Japans karakter zou missen.

Leuk Zomerelfje.
Later is nu
Pfff.. ik zit om de haverklap te refreshen om er zeker van te zijn dat ik geen hurray heb.. alle kaarten liggen nog op tafel, klaar om nog snel ééntje uit te zoeken en te schrijven. Misschien moet ik gewoon wat gaan doen met m'n leven.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 april 2016 @ 11:34:

Pfff.. ik zit om de haverklap te refreshen om er zeker van te zijn dat ik geen hurray heb.. alle kaarten liggen nog op tafel, klaar om nog snel ééntje uit te zoeken en te schrijven. Misschien moet ik gewoon wat gaan doen met m'n leven.

Hahaha! Ik herken dat.

Misschien moeten we maar naar de Postcrossing Rehab, ver weg van de bewoonde wereld, dus geen winkels in de buurt en geen internetverbinding.

En anders maak je toch gewoon een 2e profiel aan Dreamer. Dan kun je meteen weer 5 adressen opvragen.
Dat wordt me echt te ingewikkeld hoor. Ook grotere kans op dubbelen, nóg duurder.. Neee... moet maar niet. Geduld is een schone zaak, zei mijn oma altijd, en ze krijgt gelijk. Ik ga mezelf douchen én m'n dochter ook! En als we dan klaar zijn...
Later is nu
Mijn kaart naar Zuid-Afrika is aangekomen!!! Dus na 20 dagen. In de praktijk denk ik een dag of 16, want heb de kaart niet gelijk op de bus gedaan nadat ik het adres getrokken had.

Yeey!! Mijn volgende kaart gaat weer naar de USA.
Oh, ik zie nu, het is een bijzondere naar amerika. naar een man!!! Dat wordt mijn eerste aan een man.

Vorige jaar USA was er met 11 dagen, dus daar hoop ik weer op :D
Sinds vandaag ook weer begonnen met postcrossing. In 2008 fanatiek kaartjes gestuurd en ontvangen maar er toen mee gestopt. Geen idee waarom want het is zo leuk!

Ik ben rustig aan begonnen en heb 2 adressen opgevraagd. Mijn eerste kaartjes gaan naar Rusland en Taiwan. Hopelijk komen ze een beetje snel aan, want ben helemaal niet ongeduldig ofzo.

Mijn oudste vindt het geweldig en heeft voor beiden een armbandje geloomd. Ben benieuwd of ze dat daar kennen.
30april naar Deventer.. Wil iemand mij de naam van "DE winkel" geven pretty please
Jeetje, van het postcrossingsforum:

Alle kaartenwinkels in Nederland zo ongeveer!!
Later is nu
Maar goed, in Deventer: je gaat vanaf de Brink de Kleine Overstraat in (zo ongeveer ter hoogte van de Waag op de Brink) Dan kom je eerst wat tweedehandswinkels tegen en dan ter hoogte van de zijstraat rechts aan je linkerhand een winkel.. Dé winkel. Ik heb geen idee meer hoe die heet

Alternote
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven