Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Je bent echt niet verslaafd ;)
aan het typen...
ach, wat zal ik zeggen. Gelukkig is mijn verslaving beperkt tot koffie, vivaforum en wat postcrossing ... niet dat ik dat toegeef, natuurlijk
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 21 mei 2016 @ 10:21:

ach, wat zal ik zeggen. Gelukkig is mijn verslaving beperkt tot koffie, vivaforum en wat postcrossing ... niet dat ik dat toegeef, natuurlijk Ja precies..er zijn ergere dingen
aan het typen...
Fijn dat je wi-fi hebt Dreamer! Hoef je ook niet weg te kwijnen. (Of te vluchten in nog meer koffie. )

Ik had zojuist een hele blije Hurray uit Oezbekistan! Heeft er 37 dagen over gedaan.

Mijn nieuwe kaartje gaat naar Rusland. (surprise!) Ze heeft bij haar favorieten meerdere kattenkaarten staan en ze houdt ook van zwartwit en retro. En ik ga dus maar voor een zwart-witte kattenkaart, die ook wel wat retro aan doet.

(Leuk dat ik eindelijk weer een kattenkaart kan versturen. )
Oooeih, moet je weer afscheid nemen van zo'n poezebeest
Later is nu
Maar wat goed van Oezbekistan!
Later is nu
Ik kreeg net nog een kaartje uit Tsjechië
Later is nu
Ik kreeg net een tsunami. 7 kaartjes! Wel heel veel, ik heb ze meteen maar geregistreerd, want anders ga ik dat weer uitstellen....

Ik had kaartjes uit Belarus, Duitsland, Tsjechië, Rusland en Taiwan.

Een kaartje uit Tsjechië heeft er 82 dagen over gedaan. Maar ik zag dat het kaartje afgestempeld was op 18 mei en dat bijna al zijn verzonden kaartjes van de laatste maanden er héél lang over hebben gedaan. Ik vermoed dat hij een heleboel adressen heeft opgevraagd, maar toen tijdelijk gestopt is en onlangs de kaartjes toch maar heeft geschreven en gepost. Ofzo.
Wauw 7!!

Leuk hoor! Ik had er vandaag geen een
aan het typen...
Ik vind het ook een beetje teveel van het goede Rozea. Ik vind 't het leukst om 1 à 2 of desnoods 3 kaartjes op 1 dag te krijgen.

Maar ik zal niet meer klagen.

En vanaf dinsdag is er weer een nieuwe postbode-week: dus dan maak jij ook weer kans!
Heb je een nieuwe postbode Labellei? Je had je postbode toch al ooit heel goed geinstrueerd om per dag één kaart te brengen?

Ik had vandaag een prachtige kleurige kaart van Russische handcraft. Erg blij mee, zoiets had ik nog niet gekregen uit Rusland
Oeh, Oezbekistan moet ik ook ooit nog aan mijn landen toevoegen. Ik ben ook niet echt gek op de tsunamis van kaartjes.... Loop ook steeds best voor met ontvangen, als ik weer een klein beetje in de buurt kom liggen er toch weer 1 of 2 kaarten voor me, dus mijn ontvangen aantal kaarten blijven vooruit lopen....

Vanmorgen slechte 1 hurray, kaartje is na 9 dagen in Letland aangekomen. Wel een erg leuke en blije hurray dus dat was leuk. Vandaag ben ik naar de dierentuin geweest en had bij thuiskomst nog wel op wat hurrays gehoopt, maar dat zat er helaas niet in. Naast mijn zorgenkaartje naar Duitsland van 54 dagen beginnnen er nieuwe zorgenkaartjes bij te komen.

Begrijp ik nu goed dat je maar liefst 5 kaartjes tegelijk naar Rusland onderweg hebt Labellei of is er in de tussentijd al wat aangekomen?
Ik heb nu 4 kaartjes onderweg naar Rusland HappyOwl. Er was afgelopen week 1 kaartje aangekomen, dat was die snelle. Mijn "oudste" kaartje naar Rusland zal over een paar dagen expiren.

Dit is mijn lijst:

Russia 57 days

China 34 days

Indonesia 24 days

Taiwan 24 days

China 16 days

Italy 15 days

U.S.A. 12 days

U.S.A. 11 days

Russia 10 days

France 8 days

Germany 8 days

U.S.A. 8 days

Russia 4 days

South Africa 3 days

Latvia 2 days

Germany 1 day

Russia 0 days

Showing 1 to 17 of 17 postcards

Nu ik dit kopieer zie ik dat ik 17 kaartjes onderweg heb ipv 18. Oftewel ik krijg nu "live" net een Hurray, even gespiekt: Duitsland, ze is erg blij met haar multiview.

Dus nu een nieuw adres aangevraagd: Belarus. Ik denk dat ik wel een leuk strandkaartje voor haar heb.

Anyway, terug naar mijn lijst.

4X Rusland

3x USA

2X China

2x Duitsland (waren er 10 minuten geleden nog 3)

Leuk dat je naar de dierentuin bent geweest HappyOwl. Was je in Wildlands?

Das best een mooi kaartje vind ik Snorhaar, van die Russische handcraft. Ik had nog nooit eerder zo'n kaartje gezien.
Hele fijne vakantie Dreamer. Hier 1 kaartje ontvangen uit Amerika, het stadje heet Cornell en ze schrijft dat ze the Mayor is. Leuk om haar trots op het stadje te lezen in haar woorden. Plus een prachtige ronde postzegel van een volle maan.

Vanmorgen kwamen mijn bestelde kaartjes van Postallove aan. Ik kan haast niet wachten op Hurrays zodat ik mensen kan blij maken met deze mooie kaartjes. De rest ook (veel) post gehad leuk. Rozea nieuwe ronde nieuwe kansen volgende week maar weer
quote:Snorhaar schreef op 21 mei 2016 @ 20:20:

Heb je een nieuwe postbode Labellei? Je had je postbode toch al ooit heel goed geinstrueerd om per dag één kaart te brengen?

Ik had vandaag een prachtige kleurige kaart van Russische handcraft. Erg blij mee, zoiets had ik nog niet gekregen uit Rusland

Nou ik hoorde vanmiddag de postbode toen ik mijn brievenbus hoorde klepperen. Op zo'n moment ren ik altijd naar de brievenbus om te kijken of het inderdaad de postbode is. En ik zag toch echt een andere (onbekende) postbode weglopen. Deze nieuwe is overduidelijk nog niet goed ingewerkt....
Ik was in burgers zoo, uitje van de personeelsvereniging dus vond dat wel een leuke bestemming! Heb maar niet in de winkeltjes gekeken, heb laatst in wenen in de dierentuin ook al kaartjes gekocht en mijn dierencollectie is momenteel echt heel erg groot! Verder was het wel leuk, ja, zelfs zonder kaartjes shoppen kunnen dagjes uit wel leuk zijn

4 is natuurlijk nog steeds veel naar 1 land... Er zitten voor jou hopelijk nog wel wat hurrays in zo te zien. Zelf hoop ik ook dat de kaartjes naar Rusland deze week aankomen, we hebben een tekort op te vullen, laat ze dan ook maar snel gaan toch!

Oh ik herken dat gevoel Paulsje, met zo'n mooie nieuwe stapel kaarten.... Ik ben nu alles aan het inscannen en kom zoveel leuke kaarten tegen die ik wil versturen, maar helaas, het uitblijven van hurrays vertraagd de boel een beetje. Misschien als ik morgen wakker wordt, ik hoop het, had me verheugd op een aantal adressen trekken en zoals het er nu naar uitziet kan ik maar 1 kaartje versturen.
quote:HappyOwl234 schreef op 21 mei 2016 @ 21:56:

Ik was in burgers zoo, uitje van de personeelsvereniging dus vond dat wel een leuke bestemming! Heb maar niet in de winkeltjes gekeken, heb laatst in wenen in de dierentuin ook al kaartjes gekocht en mijn dierencollectie is momenteel echt heel erg groot! Verder was het wel leuk, ja, zelfs zonder kaartjes shoppen kunnen dagjes uit wel leuk zijn

4 is natuurlijk nog steeds veel naar 1 land... Er zitten voor jou hopelijk nog wel wat hurrays in zo te zien. Zelf hoop ik ook dat de kaartjes naar Rusland deze week aankomen, we hebben een tekort op te vullen, laat ze dan ook maar snel gaan toch!

Oh ik herken dat gevoel Paulsje, met zo'n mooie nieuwe stapel kaarten.... Ik ben nu alles aan het inscannen en kom zoveel leuke kaarten tegen die ik wil versturen, maar helaas, het uitblijven van hurrays vertraagd de boel een beetje. Misschien als ik morgen wakker wordt, ik hoop het, had me verheugd op een aantal adressen trekken en zoals het er nu naar uitziet kan ik maar 1 kaartje versturen.

Ik heb iedere ochtend de hoop dat ik Hurrays heb in mijn mailbox. En mijn mail checken is dan ook het eerste wat ik doe iedere ochtend (en tegelijkertijd druk ik het knopje van mijn koffiezetapparaat in).

Ik hoop voor jou dat jij in ieder geval nog wel wat Hurrays krijgt HappyOwl. Want was is nou een weekend zonder Hurrays en kaartjes schrijven?
Wat een eer dat jij een kaartje hebt gekregen van de Mayor Paulsje!
Vandaag een hurray uit de USA! Heeft er best lang over gedaan, 18 dagen!

Wel weer een 'saaie' hurray. Mijn laatste hurrays zijn allemaal 'saai'. Ik schrijf de kaartjes helemaal vol met verhalen. En verwerk er ook vaak een vraag in. En probeer goed naar het profiel te krijgen. Toch komen de hurrays niet verder dan: 'Thank you for the card'. Hebben jullie nog tips?

Helaas mag ik van mij zelf nu geen nieuw adresje trekken. Ik heb de regel ingesteld: max 3 per week, of 12 per 4 weken. Anders wordt het voor mij echt te gek wat betreft kosten. Morgen is het gelukkig alweer maandag, nieuwe week
Wat een rust hier! Zeker net zo rustig als met het postcrossen zelf.

Gelukkig kreeg ik zondag de langverwachte hurray uit Frankrijk na 24 dagen, begon me al een beetje zorgen te maken. Vandaag 2 nieuwe adressen getrokken en de kaartjes gaan naar wit Rusland en USA. Niet echt verrassend dus. Wit Rusland heeft een leeg profiel, kan er weinig mee. USA is een school, die lijken wel fanatiek te zijn dus stuur ze een Willem Alexander kaartje.

Onderweg heb ik op dit moment

Germany 56 days

Russia 31 days

Russia 29 days

Taiwan 16 days

Germany 11 days

Australia 10 days

USA 8 days

Russia 6 days

Indonesia 5 days

Ukraine 4 days

USA 0 days

Belarus 0 days

Hopelijk komen er nog wat hurrays deze week. Verder een weinig verrassende lijst, alleen Indonesië is nieuw voor me, de rest een beetje saai. Heb op dit moment ook 7 expired kaartjes wat ik best wel veel vind.... En Duitsland staat natuurlijk ook op het punt expired te raken, als die er na 56 dagen nog niet is zal die wel niet meer aankomen. Zit te twijfelen of ik de mensen die wel actief zijn gewoon nog een kaartje te sturen. Aan de andere kant, hoe weet ik zeker dat ze wel netjes alles registreren?
Heb zelf ook een kaartje naar china 24 dagen..meisje zelf is al 10 dagen niet online geweest. Tja..

Weet niet zo goed wat je.kan doen..misschien registeren ze de kaartjes niet die ze krijgen.. zo lastig.

Vanmorgen vanuit duitsland een hurray gekregen..hij vond de kaart van rotterdam leuk. Uitgelegd dat de Erasmusbrug ook een volksnaam heeft.

Volgend kaartje gaat ( alweer) naar Duitsland..
quote:Daisyx schreef op 22 mei 2016 @ 18:01:

Vandaag een hurray uit de USA! Heeft er best lang over gedaan, 18 dagen!

Wel weer een 'saaie' hurray. Mijn laatste hurrays zijn allemaal 'saai'. Ik schrijf de kaartjes helemaal vol met verhalen. En verwerk er ook vaak een vraag in. En probeer goed naar het profiel te krijgen. Toch komen de hurrays niet verder dan: 'Thank you for the card'. Hebben jullie nog tips?

Helaas mag ik van mij zelf nu geen nieuw adresje trekken. Ik heb de regel ingesteld: max 3 per week, of 12 per 4 weken. Anders wordt het voor mij echt te gek wat betreft kosten. Morgen is het gelukkig alweer maandag, nieuwe week

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad Daisy. Sommige Postcrossers zijn nu eenmaal kort van stof. Ik heb weleens kaartjes verstuurd waarbij ik me van tevoren al verheugde op de ongetwijfeld leuke en spontane en enthousiaste Hurrays... en dan krijg je alleen maar een "Thank you card".

Maar ik heb ook wel wat saaiere kaartjes met standaard verhaal verstuurd naar hele korte of lege profielen en vervolgens hele leuke Hurrays gekregen...

Ik had gisteren nog zo'n onverwacht leuke Hurray. Ik had een Inge Löök kaart verstuurd naar Duitsland van de "old ladies" die tussen de kippen zitten. En de Duitse schreef o.a. in haar Hurray dat ze een paar jaar geleden in Nederland op bezoek is geweest bij ene Conny van een kippenboerderij. En dat ze daarna op bezoek was gegaan bij de buren die een "gewone" boerderij hadden. Ze schreef dat ik "deze mensen wellicht wel zou kennen ". Zó klein is Nederland ook weer niet.

Verder geen Hurrays meer gehad. Meestal krijg ik juist op de maandag wel een Hurray maar vandaag dus niet, tot nu toe. En omdat het ook een postbode-loze dag is vind ik het maar supersaai.
quote:labellei schreef op 23 mei 2016 @ 21:51:

[...]

Ik had gisteren nog zo'n onverwacht leuke Hurray. Ik had een Inge Löök kaart verstuurd naar Duitsland van de "old ladies" die tussen de kippen zitten. En de Duitse schreef o.a. in haar Hurray dat ze een paar jaar geleden in Nederland op bezoek is geweest bij ene Conny van een kippenboerderij. En dat ze daarna op bezoek was gegaan bij de buren die een "gewone" boerderij hadden. Ze schreef dat ik "deze mensen wellicht wel zou kennen ". Zó klein is Nederland ook weer niet.

Haha wat een grappig verhaal! Typisch weer voor andere landen om te denken dat NL piepklein is én dat we op klompen lopen. Nou gelukkig niet

Ik heb gister een kaartje naar Tsjechië gestuurd, naar een jongetje van 9! Ik heb een kaartje van een 'typisch Nederlandse' straat gestuurd. Waar de kinderen dus wél op klompen lopen haha! Het is een erg vrolijk kaartje. Het jongetje vroeg cityviews, en die heb ik niet meer thuis liggen. Vandaar dit kaartje. Ik heb me helemaal uitgeleefd met stickers, en nu kon ik eindelijk ook mijn Sesamstraat postzegel en andere kinderlijke postzegels gebruiken.

Gisteravond een hurray uit Belgie. Weer een 'thank you'-hurray. Ik denk dat ik gewoon de laatste tijd pech heb inderdaad! Mijn eerste hurrays die ik ontving waren namelijk wel vaak uitgebreid en enthousiast!
Coordinate a neat things that show has money came from the attack
Oeps.

Ik was even wat aan het uitproberen. Was niet de bedoeling dat het zou worden geplaatst.

Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven