Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Leuk Dreamer! Ik heb ook een paar kaartjes naar het ouderenfonds gestuurd. En ik heb net 12 adressen getrokken (waarom???). Nou ja het regent en waait dus met een bakkie thee.. aan de slag maar weer!
Alle reacties Link kopieren
Haha, zoals ik op 1 van de kaartjes al schreef: heb je tenminste een goede reden om er nog even uit te gaan: kaartjes posten :proud:

Ik zag dus veel te laat dat je kunt krassen en winnen bij de decemberzegels. Heb al 2 velletjes weggegooid, op de andere niets gewonnen (uiteraard)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus.. ik was zo lekker aan het kaartjes schrijven, dat ik nog wel meer wilde. Aantal adressen getrokken, die wilden allemaal geen kerstkaarten. Heb ik weer. Ga misschien nog even door.

Het is echt geen weer om te gaan posten, trouwens. Wat een baggerweer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15 postcrossingkaartjes geschreven :O

Geen speciale of nieuwe landen helaas. Meest wel leuke profielen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist nog 5 kaartjes geschreven. Lekker bezig :-]
Heb nog 7 slots over... denk dat dat wel gaat lukken, de komende dagen :rolling:
Later is nu
Jeetje joh, je gaat lekker! Bij mij stromen nu de hurrays binnen. Gister 14 kaartjes gepost en nu mag ik er alweer drie. Misschien nog maar even doen, zo leuk al die post die dan op de mat valt!
Alle reacties Link kopieren
IK mag 29 kaartjes onderweg hebben en dat heb ik nu ook o_o :-$
En dan te bedenken dat ik vrijdag nog 10 kaartjes moest sturen, die eigenlijk al expired waren :facepalm: Heb dit weekend ook alle kerstkaarten gestuurd. Lekker bezig, kun je wel zeggen.
Heb trouwens maar erg weinig variatie in de landen, vooral Rusland en Duitsland. 37 kaarten naar 18 landen. Saai. En ook veel dezelfde vragen in de profielen, trouwens.

Nu maar elke dag onder de brievenbus liggen, in afwachting van kaartjes voor mij :mail:

(heb vandaag al 4x de brievenbus gecheckt. Mijn moeder heeft het kerstkaartje van m'n zus al binnen, ik heb nog niets :"-( )

Afijn
Wat zal ik eens gaan doen met m'n tijd, de komende dagen :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hurrary :cheer:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En nog 1 Van een heel enthousiast iemand, omdat ik het profiel zo goed gelezen had en precies stuurde wat ze wilde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-12-2018 14:27
En nog 1 Van een heel enthousiast iemand, omdat ik het profiel zo goed gelezen had en precies stuurde wat ze wilde.

Leuk, ik mis de hurrays toch een beetje. Maar met nog 3 expired, 2 meer ontvangen dan verzonden en de ietwat onbetrouwbare december verzendingen weet ik niet of ik nu durf. Misschien maar even wachten tot januari.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Nou, nóg een hurray

Ze zijn alledrie uit Duitsland en 2 ervan waren die kaartjes, waarvan ik de adressen veel te lang heb laten liggen. Zo fijn dat ook deze derde enorm enthousiast is :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 4 hurrays binnen uit Duitsland. Gaat lekker. Twee daarvan waren nieuw getrokken adressen. Iedereen blij. Ik mag dus ook weer kaartjes sturen.. hmmm
Later is nu
Ik had afgelopen dagen een enorme stroom hurrays dus ik heb vanmiddag weer lekker zitten schrijven. Ik moet bekennen dat ik een redelijk belachelijke voorraad kaartjes heb (een grote schoenendoos vol, gesorteerd op thema en nog wat van die losse boekjes) dus ik heb eigenlijk altijd wel iets dat iemand spaart, soms ook echt wel iets heel specifieks. Misschien vind ik het kaartjes kopen nog wel het allerleukste aan PC!
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
17-12-2018 19:07
Ik had afgelopen dagen een enorme stroom hurrays dus ik heb vanmiddag weer lekker zitten schrijven. Ik moet bekennen dat ik een redelijk belachelijke voorraad kaartjes heb (een grote schoenendoos vol, gesorteerd op thema en nog wat van die losse boekjes) dus ik heb eigenlijk altijd wel iets dat iemand spaart, soms ook echt wel iets heel specifieks. Misschien vind ik het kaartjes kopen nog wel het allerleukste aan PC!

Haha dat heb ik ook!
Eigenlijk ben ik weer gaan schrijven, omdat ik kaartjes wilde kopen.
Ik heb een laatje vol en dan ook nog een laatje met tape en stickertjes en stempels o_o :mrgreen:
Later is nu
Dreamer schreef:
17-12-2018 19:18
Haha dat heb ik ook!
Eigenlijk ben ik weer gaan schrijven, omdat ik kaartjes wilde kopen.
Ik heb een laatje vol en dan ook nog een laatje met tape en stickertjes en stempels o_o :mrgreen:
Jaaaaaa! Ik had alleen weer postzegels besteld bij Postzegels met Korting maar nu heb ik setjes gekregen van 6 (!) postzegels die ik moet plakken. Als iemand een envelop niet erg vindt of zelfs graag wil gebruik ik die maar jemig, dat is toch niet te doen zeg.

Maar stempels. stickers, tape... checkerdecheck. Allemaal leuk!

(Ik weet eigenlijk niet of je weet wie ik ben, want nickchange gehad; ik was die Afrikaanse boom!)
Alle reacties Link kopieren
Oooh jij! Leuk!

6 postzegels op 1 kaart. Wow. Echt geen doen.
Later is nu
:hello:
Dreamer schreef:
17-12-2018 19:25
Oooh jij! Leuk!

6 postzegels op 1 kaart. Wow. Echt geen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gewoon net wéér een hurray uit Duitsland. De post naar en bij onze buren doet het goed, deze dagen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk en Hong Kong zijn ook blij :cheer:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
jeetje, ik kreeg vandaag gewoon al 5 hurray's! Verzonden en ontvangen staan nu weer gelijk.

Ook heel lief: ik had een Duitse gevraagd of ze ook boeken kent, die in haar omgeving afspelen, omdat ik dit weekend daarheen ga, naar haar streek dus. Ze komt er nog op terug. :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie allemaal zo fanatiek bezig zijn!
Bij mij ligt het even stil, druk met werk en studie.

Durf ook niet zo goed kaartjes te versturen in december, ben bang dat ze kwijt raken door de post drukte :mrgreen:
Appreciate the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Ik snap een tijdje stilligen, Supernurse. Ik heb in feite ook 3 maanden niets met postcrossing gedaan. Maar voor de post hoef je niet bang te zijn. IK mag nu alweer 14 kaartjes sturen! Blije hurray's stromen gewoon binnen. Te leuk.
Later is nu
Dreamer schreef:
22-12-2018 13:49
Ik snap een tijdje stilligen, Supernurse. Ik heb in feite ook 3 maanden niets met postcrossing gedaan. Maar voor de post hoef je niet bang te zijn. IK mag nu alweer 14 kaartjes sturen! Blije hurray's stromen gewoon binnen. Te leuk.
Ja het loopt gewoon prima he? Leuk!
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
17-12-2018 19:07
Ik had afgelopen dagen een enorme stroom hurrays dus ik heb vanmiddag weer lekker zitten schrijven. Ik moet bekennen dat ik een redelijk belachelijke voorraad kaartjes heb (een grote schoenendoos vol, gesorteerd op thema en nog wat van die losse boekjes) dus ik heb eigenlijk altijd wel iets dat iemand spaart, soms ook echt wel iets heel specifieks. Misschien vind ik het kaartjes kopen nog wel het allerleukste aan PC!

Dat is wel een bijwerking van deze hobby. :$
Begin deze maand kreeg ik van iemand een adventskalender. Ik ben normaal niet van de dubbele kaarten, maar hier was ik wel heel blij mee!

Ik ben weer lekker aan het schrijven. Ik heb ook alle tijd, ik begin 2 januari bij een andere werkgever en heb al mijn vakantiedagen opgenomen. ;-D Wel jammer dat ik al een paar dingen had staan, anders had ik nog 2 weken naar de zon gegaan. Want het is nu echt bagger weer.

Helaas zijn de profielen wat inspiratieloos, waardoor ik snel afgeleid ben. Ook eentje waarbij de aangegeven naam een man is, maar in het adres is het een vrouw... O_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
En ik kreeg ook 2 kaartjes dit weekend :-]
Eentje uit het gedeelte van Duitsland, waar ik dit weekend was. Met een naam van 2 Duitsers, die ik dit weekend zag. Ik ben heel benieuwd :proud: (dat die naam bij 1clubje mensen al 2x voorkomt, zegt natuurlijk ook genoeg)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven